Oktober 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door MamavanJordy, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Even een vraag aan de werkende mama's:

Hoe doen jullie dat 's morgens hoe lang duurt alles ongeveer?...patrick gaat om 6.30 de deur uit, ik moet met Boaz om 7.30 de deur uit...Ben nu al aan t nadenken hoe&wat ik dat straks ga doen.

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

Blij ei: Haha erg he!
    Je ziet zoooveel leuke dingen daar..
    Ik zal daar nooit met niks vertrekken! ;)
    En ik werk niet... sorry! ;)

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    ik schaam me diep hoe t hier gaat als ik `s morgens moet werken...
    een indrukje van huize marsman-van rossum op een werkdag van paps en mams:

5.30 wekker van teun gaat. (voor de eerste keer, hij drukt namelijk standaard 2 x op snooze...)
    5.31 ellen is zich al aan t douchen/aankleden/opmaken
    5.45 teun komt langzaamaan uit bed
    6.00 ellen en teun zijn beneden, hopen dat tess nog heel even slaapt.
    6.05 teun pakt zijn brood, koelbox, schoenen en gaat de deur uit, ellen maakt alvast ontbijt voor zichzelf.
    6.15 tess is wakker (meestal)
    6.30 tess is gewassen en aangekleed en heeft HONGER!!!!
    6.45 tess heeft de fles leeg (hoopt haar moeder) en geniet nog even van een heleboel kusjes en knuffels.
    6.50-7.30 ellen legt haar dochter in de box, pakt een tas met fles, poeder, knuffel, slaapzak, reservekleertjes, evt. neusspray en speen, ontbijt nog ff tussendoor, leest de koppen van de krant, slurpt een bak te hete koffie naar binnen, pakt haar dochter in en gaat bepakt en bezakt richting auto die de afgelopen tijd ELKE ochtend eerst ijsvrij gemaakt moest worden en brengt haar dochter naar t kdv.
    8.00 uur ellen komt doodmoe op t werk aan en komt heerlijk tot rust met 12 kids en een lieve collega! :D

4. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel

hahahaha

5. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    :$ ik heb gewoon 2 uur nodig vanaf de wekker tot ik de deur uitga!!!
    hmmmm dat gaan we toch proberen te verkorten tot 1,5 uur ofzo...

6. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    ellen: hahaha leuk hoe je dat opschrijft!
    Maar wat moeten jullie er al vroeg uit pffff

Ligt er een beetje aan hoe laat ik moet werken...als ik om 7.30 begin dan gaat om 5.50 de wekker. Om 6 uur/ 6.15 tessa wakker. Om half 7 tessa klaar en dennis wakker. Snel 2 boterhammen naar binnen werken en 6.45 de bus. Ben ik 7.15 op mijn werk. Nog even en dan ga ik met tessa op de fiets en dan verschuift het allemaal een half uur (hopelijk vind tessa dat dan ook hahaha)

ei: succes. Wat raar dat je verkouden klikt, maar het niet bent...idd maar ff langs de dokter. Kan geen kwaad

knuffel: nee dat is niet zo gezellig. Hopelijk wordt ze niet ziek.
    Hier lijkt het soms wel pieterburen. Alledrie zo'n lekkere hoest.

druk: ja het is echt superdruk. Maar ik probeer ook wel te ontspannen. Dan maar een uurtje later naar bed een keer. Gisteravond bijv gezellig met dennis op de bank gezeten/gelegen. Wel vielen mijn ogen elke keer dicht maar ik vind het belangrijk om ook met z'n 2en dingen te blijven doen. Anders ben ik alleen aan t werk en met tessa bezig.
    Het liefst ga ik samen met tessa naar bed, om 9 uur haha.

Mijn nichtje is aan t uitproberen. Ze kan een beetje kruipen, dus ze heeft al 4 keer de muis van de computer op haar hoofd gekregen, vingers tussen de deur gehad en de prullenbak omgegooid. Het wordt tijd om het huis kinderproof te maken geloof ik hahaha.Nu heeft ze weer een paar onderzetters te pakken. Staan allemaal tanden in hihihi.

Tessa heeft geen allergische reactie. Ze is gewoon wat onrustig. Beetje huilen in haar slaap, drukker bewegen. Dus ik denk toch dat ze er niet aan toe is. Ach, proberen we het over een week of 2 weer.

7. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    sannie, hoesten is echt niet fijn... heb t zelf ook gehad de afgelopen week. gelukkig is t nu weer aardig over.

kk, hopelijk is maureen snel weer in dr hum!

8. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Ellen: Hahahaha, klinkt erg leuk!!!

KK: Ahh, arme mama!

Leo: Nog niet helemaal bijgetankt! Britt heeft nl vakantie en die is lekker hyper de pieper!!! Tuunte, ja leukleukleuk...
    En wie wil Sven nou niet ffkes in z'n spekbillies knijpen:p.

Ei: Yep, pretoog en ik hebben onze verjaarsdag:D.... Nee, we doen er niks aan, onze oppas zijn ziek!;) Ik ga vanavond met m'n broer naar de voetbal:D...
    Misschien wel slim om ff langs de huisarts te gaan! Energie & weerstand heb je ff niet! Niks aan als je je zo voelt!

Action: Echt helemaal top! vooral met zo'n knutseldoos als Britt in huis!

Werken: Rob brengt beide kids naar school/opvang! Ik zorg dat alle spullen klaar liggen. Ook kleding voor Boaz en Britt. Meestal laat ik de hond uit en doe dan Britt nog ff snel aankleden. Avond ervoor familie douche!

Sannie: Blijf bewondering voor je hebben!!!

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ff niet alles terug gelezen

Blijei hier als naomi om kwart voor 9 op kdv is
    7:15 gaat mijn wekker ga ik douchen na beneden fles maken en een broodje 8 uur loop ik na boven was ik Naomi en kleed ik dr aan 10 over 8 beneden fles en om half 9 gaan we weg

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Handige is hier hoef niets in te pakken reserve kleren en fles liggen daar , fles voeding hebben ze daar ook , en ik zorg dat ik klaar ben voor 8 uur..Heb ik wel het geluk dat ik naomi moet wekken

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zal even een schema er in gooien...weten jullie dat ik nog leef;)

6.00 wekker gaat en ik spring uit bed, vervolgens mezelf wassen, aankleden en eten.
    6.30 Eva wakker maken, wassen aankleden en aan t ontbijt zetten.
    6.50 Tim wassen, aankleden en de fles geven.
    7.15 kids jassen aan en in de auto zetten.
    7.20 weg rijden
    7.30 aankomst VSO Eva
    7.40 Tim afzetten op t KDV
    7.50 aankomst eerste client....

Ik leg de avond van te voren alle kleren etc klaar, zodat ik dat niet meer hoef te doen smorgens.

Dus Ellen, ik heb 1,5 de tijd nodig voor 2 kids en mezelf...
    Moet jij t toch ook kunnen haha

12. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    opstaan tot werk, geen ervaring mee... ben nog steeds vrij. Zou maandag weer moeten beginnen, maar dat gaat niet door. sta ziekgemeld.....

13. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    @ Wendelaa, fijn dat je nog leeft ;)
    Alles goed?

@ curly, waarom ziek gemeld?

@ Ellen, hebben een gastouder.
    Ik werk onregelmatig en heb vaak maar paar uur oppas per dag nodig dus op kdv hier in de buurt zit je vaak met vaste haal en breng tijden en die doen niet aan flexibele opvang.

@ Hier, staan zelfgemaakte pizza's in de oven.

Tijn zit de hele tijd van die kus geluidjes te maken en dan zijn lippen zo naar binnen zeg maar, heel apart maar grappig

14. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Schema......

Ligt eraan of ik moet werken of niet maar als ik moet werken dan haal ik soms tijn uit bed rond 6:20 en 6:30 ben ik weg.
    Als tijn nog slaapt haalt hj tijn uit bed rond 6:30/6:45, gaf hem de fles en dan goed 7:00 in de auto zitten.
    Hj staat dan gelijk met mij op of iets later en zorgt dat hij klaar is voor tijn klaar is.
    Fles is ong. 15 min.

Dus je eigen tijd plus half uurtje rekenen lijkt me voldoende?

Maar nu krijg hij de fles rond half 8/8 uur dus pas bij de gastouder, scheelt alweer ;)

15. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

oi, schema's in de ochtend. zijn wij nog niet helemaal in hoor.
    Komt omdat er ze 1 dag in de week naar oma gaat. Dan was en kleed ik dr niet aan en geef ik geen fles, alleen een schone luier. 1 dag in de week naar het KDV, dus dan wel aankleden en flessen. Dat is drie kwartier. Dus 3 kwartier eerder op. Dus ergens tussen kwart voor 6 en kwart over 6 opstaan :s

16. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier is het zo (nu is mijn man nog thuis omdat hij zonder werk zit, maar voorheen ging het dus zo)

5.45 uur: wekker gaat en Martijn staat op en ik kolf alvast 1 kant af (evi drinkt namelijk maar 1 kant)
    6.00 uur: Martijn laat onze hond uit en ik voed Evi en kleed haar om, ze krijgt nu s'nachts een pyama aan
    6.15 uur: Martijn kleed Jordy en Yannick aan en maakt een boterham voor hun en ik kleed me intussen aan en neem het over evt.
    6.25: Martijn vertrekt naar zijn werk en ik ontbijt
    7.15/20: vertrek naar de oppas met alle kids bepakt en bezakt
    7.45: Jordy naar voorschoolse opvang brengen
    Daarna kan ik vertrekken naar mijn werk.

We moeten nog even bekijken of dit gaat lopen zo.

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    curly watskebeurt ziek?

18. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Rins & Danjo, ik heb heel veel problemen gehad op me werk vorig jaar en ze hebben het me toen heel lastig gemaakt (ze wilde dat ik ontslag zou nemen aangezien ze mij niet konden ontslaan). Nu slaap ik de laatste paar weken al slecht en heb heel veel stress door werk. Op advies van huisarts ga ik met iemand praten en toen ik dit aan me werk vertelde hebben ze gezegd dat ze me vanaf a.s. maandag gaan ziekmelden. Ik moet eerst aan mezelf denken. Ik wil heel graag weg daar, maar kan nog geen goede andere baan vinden....

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Heel verstandig meid dat je nu aan jezelf denkt en nu kan je werk je zo ziekmelden , nou ja iig lekker voor jou

20. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Curly, sterkte! Wat doe je voor werk als ik vast voor de 6e keer mag vragen?

Deel Deze Pagina