Oktober 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door MamavanJordy, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Maia ze maakt het er idd niet makkelijker op maar goed ze heeft een punt. en dat wou ik net even hebben. Maar ik ga over 2 weken wel starten met fruit/groenten ( ook zei ze dat veel cb pas adviseren vanaf 5 mnd te starten met potjes)

2. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Mogge meiden!

Een nieuw topic alweer... Tjonge, we hebben heel wat afgekletst dus :D. Echt een beetje emo hoor, nu het topic voor de oktober 2010 mama's is geopend. Een jaar geleden ongeveer begon het allemaal voor ons...

@ billetjes :D: Bedankt voor jullie tips! Het lijkt vandaag al wat minder... Ik doe haar om de dag in bad (i.v.m. droge huid) en was ieder dag haar billetjes. Bepanthen heb ik ook liggen dus dat ga ik zo even proberen. Nu maar hopen dat die diaree snel stopt :(.

@ sterrendroom: Ik zag hem liggen bij het kleintje van KK. Ik begreep dat jullie die destijds bij de Kruidvat vandaan hadden? Ik heb verschillende keren hier in Rotterdam gekeken maar echt nergens gevonden? Kijk ik soms bij het verkeerde vak of worden ze er inmiddels niet meer verkocht?

@ Knuffelkonijn: wat ligt je meisje daar heerlijk te slapen... Ik hoop dat ze snel goed gaat drinken zodat ze weer heerlijk bij jullie thuis kan zijn. Zou het niet zo kunnen zijn dat ze bij jullie thuis gelijk wel beter drinkt? Kinderen hebben dat al snel door...

@ Aruna: Jouw meisje is lekker bezig geweest vanmorgen :D. Nou ja, het is ook hartstikke vervelend als die tandjes doorkomen dus dan mag het ook, hè. Succes ermee verder!

@ blij ei: Ik hoor het inderdaad veel vaker dat baby's die borstvoeding krijgen vaker komen en er langer over doen voor ze doorslapen. Imke sliep al na een week door maar wel nadat ik was overgestapt op flesvoeding. Maar waarschijnlijk komt het vanzelf wel alleen doet het wat langer.

@ Leoniiee: Hé wat leuk dat je gaat babyzwemmen! Met z'n drietjes? Heb je zo'n speciale babyzwembad? En is er speciaal babyzwemmen dan? Allemaal nieuwsgierige vragen :D. Ik wil het zelf nl. ook graag een keer gaan doen...

@ wendelaa: Gek idee hè.. vorig jaar hadden we onze positieve test! Ik trouwens pas op 11 februari maar dat komt ook dichterbij. Onze dochter is (volgens ons en volgens de echo's) op 21 januari verwekt :D. Vandaag precies een jaar geleden... O o o, wat was het gezellig :p!

@ danjo: so, jij hebt heel wat complimenten in ontvangst kunnen nemen op het cb! Een kanjer hoor, jouw meid.
    Fijn dat je het even gevraagd hebt wat betreft de rijstebloem dan weet ik ook gelijk hoe of wat ;). Hoe weten ze nou dat baby's dat niet lekker zouden vinden? Ik begreep dat ze er juist een lekker vol gevoel van kregen. Onze meid slaapt altijd rond de 12 uur achter elkaar en ik zou het dus een fijn idee vinden om die rijstebloem erbij te doen in de laatste fles. Dat van die bloedspiegel zeggen ze hier op het cb niets van... Ze vinden het prima als ze nu al van 8 tot 8 slaapt. Zo is het overal weer anders hè :(.
    Ik wil hier ook snel beginnen met fruithapjes. Ze speelt ook steeds meer met de fles. Ik begreep van jou dat dat een teken is dat ze aan iets anders toe zijn?

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Danjo: hahah dat had je niet verwacht dus! Wel leuk, over 2 weekjes al!
    Maar waarom zou je dat graag willen ivm het spelen met de speen dan? Denk je dat ze melk niet echt meer ziet zitten?
    Tara begint dat ook steeds vaker te doen namelijk....
    MOoi dat ze goed groeit enz!
    Tare heeft wel een beetje vaste poeptijden idd, dus dan doe ik dr gewoon dr zwembroekje aan! ;) Zwempakje is nog iets te groot!

Maia: Zag dat jij en wendelaa ook al hadden gereageerd op dat oktober2010 forum. appart he!

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Jiska volgens het cb hier is 12 uur slaap uit den boze maar goed zo zeggen ze idd elke keer wat anders ( en ze zegt als je kind nu zoveel slaapt op de laatste fles waarom dan rijstebloem toevoegen) ja mevr dat dus omdat ze zoveel slaapt haha. Hier geef ik dus aan dat madame idd veel met de fles speelt ook met 4 flessen tja duidelijk toe aan wat anders aldus haar mening. Maar ze zegt dan wel wacht aub nog 2 weken en ga dan starten ff nog 2 weekjes die darmpjes met rust laten

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Jiska: Haha jij ook al emotioneel over het forum! ;)
    Euh, nee wij gaan gewoon naar het zwembad in onze oude woonplaats, is in het grote bad.
    Die verwarmen ze extra , de temp in de ruimte is warmer, overal aankleedkussens naast het bad.
    En verder weet ik het eigenlijk niet? Ik had vorige week gebelt en ik kon gewoon komen wanneer ik zin had. Vrijdagochtend of zaterdagochtend! Gelukkig geen wachtlijst! ;) Ik kan niet wachten om dr in haar zwembroekje te zien. haha!
    En de sterrendroom heb ik eind november gekocht volgens mij, ze hebben hem heel lang gehad, maar weet zo niet of dat nog steeds zo is?
    Hebben ze hem niet bij bol.com ofzo?
    Ik denk dat Tara er straks meer aan heeft als ze wat ouder is, nu geeft ze er nog niet echt aandacht aan.

Wat zielig van de billetjes! :( Tara heeft ook allemaal rode bultjes, maar niet met puntjes! En ik moest gewoon sudo gebruiken van de huisarts?! Hopelijk helpt de bepanthen!

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Leonie dat spelen met de fles is al weken en zit eigenlijk vanaf de dag dat ze de fles kreeg dat het niet gaat zoals het moet gaan. Dus vandaar ze drinkt wel maar niet van harte

Ik snap niks meer van het forum haha zal eens uitzoeken hoe en wat nu allemaal

7. Maia

Maia Niet meer actief

@Danjo: als jij je daar goed bij voelt moet je dat gewoon doen natuurlijk! Want jij zit nu definitief over op de 4 flessen? Ik ben weer even terug op de 5 maar dat spelen blijft bij mij ook. Met 4 wel iets minder dan 5 maar toch.

@Leonie: ja en Jiska ook ;) gek he! Maar wel leuk.

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ik ga vandaag weer 5 geven maar dat heeft meer te maken met dat ze nu slecht drinkt omdat ze zo verkouden is. op 4 doet ze het prima. ook over gehad cb zegt 5 is toch mooier verdeeld op een dag dan 4. maar goed daar moet je gewoon je kind en jou gevoel in volgen

Ik zal niet zeggen dat alle kinderen die spelen met de fles toe zijn aan iets anders hoor

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    wel grappig wij weten van Naomi dat ze gewoon precies op de 22e mn eitje heeft gevonden haha.........zo das stom zeggen

10. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    @ Leoniiee: Ach, schattig zeg, je meisje in een zwembroekje... Foto's maken hè ;). Ik ga het zwembad hier dan ook maar 'es bellen voor info. Ik zag dat ze bij Lief! trouwens ook schattige zwembroekjes hebben. Ga ik daar even snuffelen.
    Ja ja, echt een emo-moment hoor! Vorig jaar waren onze kids nog minifrummeltjes van 1 cm en nu al kanjers van rond de 5, 6 kilo!

@ Danjo: Inderdaad ja, daarom wilde ook rijstebloem geven omdat ze zolang slaapt. En hier lijkt het spelen echt op 'ik vind die melk niet zoveel aan' :D. Gisteravond om half 9 de laatste fles, vanmorgen na 12 uur slapen de eerste weer. En zelfs daarmee begon ze op het laatst te spelen ;). Je zou zeggen: na 12 uur zonder wil je wel maar niet dus :). Jouw meisje is wat jonger dus misschien zou ik die fruithapjes al eens kunnen proberen?
    Hier trouwens vier flessen.

@ terug geven voeding: Doen jullie kids dat nog? Ik dacht dat het met drie maanden wel over zou zijn maar ze doet het hier nog steeds. Het gekke is, niet vlak na de voeding maar juist als ik haar twee uur na de fles uit bed haal. Er komt dan soms geschilferde voeding uit of alleen water :$.

11. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    @ Danjo: Ha ha, dat klinkt inderdaad grappig! Jullie hadden IUI gedaan, toch? Dan weet je het inderdaad zeker :). Ik deed altijd veel ovulatietesten en weet dus ook eigenlijk bijna helemaal zeker de m'n eitje op 21 januari gevonden is. Ha ha, dat klinkt ook grappig :D.

12. Maia

Maia Niet meer actief

ja dat kan ook inderdaad! Als zij het maar goed doet, dat is het belangrijkst en welk schema dat dan precies is maakt ook niet uit. Vind ik van Fleur ook. Al doende leert men nietwaar!

Nou ik heb net m'n salarisvoorstel van de bieb gekregen en daar ben ik best wel blij mee. Nog wel behoudens de uitslag van de persoonlijkheidstest en daar krijg ik een dezer dagen bericht over (donderdagochtend heb ik de bespreking daarvan). Kan hem gewoon thuis doen dus dat komt goed. Nu moet ik alleen nog even het rooster weten dus daar ga ik straks over mailen want ik moet toch oppas regelen. En verder heeft Jan via z'n vader een auto geregeld, dus dat is ook wel prettig.
    En vanmiddag heeft Jan dus een sollicitatie, wel spannend. Ik heb alleen vannacht gedroomd dat hij het niet werd dus hoop niet dat dat voorspellend was hihi.. zal wel niet.

13. Maia

Maia Niet meer actief

@Jiska: teruggeven doet Fleur ook nog hoor. Dat hoort gewoon bij de melk e.d.

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Jiska doen waar jij je goed bij voelt en mischien toch cb even bellen als je je daar beter bij voelt.

teruggeven heeft naomi nooit gedaan dus geen ervaringen mee

maia fijn dat dat iig goed is spannend allemaal zeg

15. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    @ maia: Mooi, je weet dus steeds meer wat betreft je nieuwe job. Oppas was ook al zo goed als rond, las ik? Heb je er zin in of zie je er toch een beetje tegenop? Ik vond het de eerste keer wel even moeilijk maar aan de andere kant ook heerlijk om iets voor jezelf te hebben. Een extra zakcentje is ook niet gek natuurlijk :D. Kunnen we mooi shoppen voor onze kids.
    Was Jan nou zelf op zoek gegaan naar een nieuwe baan? Die info had ik even gemist...
    O, fijn om te horen dat Fleur ook voeding teruggeeft. Geeft zij ook van die geschilfderde (ja, dat klinkt vies ;)) voeding terug of zelfs water, lang nadat ze de fles opheeft?

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    water opgeven is toch zuur?

17. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Zou het :$ ? Dan moet ik er maar eens aan gaan ruiken :D.

18. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

pff hier was ik ff snel...piep de muis ligt de hele dag al te gillen...volgens mij niet lekker in dr modelletje

vanochtend halve fles, net hele fles maar kotste alles weer uit, lekker ze was net aangekleed en mama ook hihih en heeft inmiddels al 2 poepbroeken van die dunne zure

19. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Imke slaapt heerlijk. Hoor haar alleen af en toe vreselijk hoesten :( maar daar is helaas weinig aan te doen.
    Ga zo eens even heerlijk douchen voordat ze wakker wordt. Even quality-time voor mama :D.

Daarna even heerlijk kleertjes snuffelen op internet. Er is zoveel leuks! Ik zag bij Lief! hele leuke dingen voor de zomer alleen de verzendkosten van 5 euro vind ik schandalig. Baby Barb vind ik ook een erg leuk merk.
    M'n zus gaf me de tip om kleertjes met een merk die te klein geworden zijn op Marktplaats te verkopen. Iemand daar ervaring mee? Is het de moeite? Ook kleertjes kopen daar was erg voordelig, zei ze. Ze had er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee.

O meiden, ik heb zo'n zin in de zomer! Onze kids heerlijk in de zomerkleding en bijv. in het badje. Lijkt me zo leuk... :)

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hou maar even goed in de gaten baby

Jiska ik weet niet beter dat doorzichtig opgeven zuur is haha

Deel Deze Pagina