Oktober 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door MamavanJordy, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    En nog eentje van mijn meisje in de hangmat spelend met haar rammelaartje.

Bekijk bijlage 45641

Als ik Evi zie lijkt ze nog zo klein en tenger bij de meeste van jullie beebs hihi. Ze is dus nu 55 cm en 4190 gram.

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    hahaha Evi vind het idd erg lekker zo te zien.
    En ze is idd dan wel kleiner en lichter, maar zeker niet minder vrolijk!

3. Maia

Maia Niet meer actief

@Rins: wat een mooi cadeau!

@MamavanJordy: wat een leuke fotos zo!

@fruithap: mag ik vragen waarom er een aantal al zo vroeg beginnen? Gewoon ter nieuwsgierigheid. Ik lees overal dat er geadviseerd wordt om pas op z'n vroegst na 4 mnd. te beginnen en met allergieën e.d. na 6 maanden. Waarom beginnen er dan een aantal al eerder??? :)

hier wel een goede nacht gehad zo. Weinig bijzonders te melden eigenlijk!

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Las ergens dat ze het met fles adviseren vanaf 4mnd en met bv toch wel wachten tot 6mnd.
    Maar kan zijn dat sommige kindjes er eerder aan toe zijn...
    Tim in ieder geval lijkt er nog weinig interesse in te hebben.

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Wapa en KK, hoe is het jullie gegaan vannacht?

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Fruithap: ik begin eerder omdat ik dit met de jongens ook al deed. Bij de oudste i.v.m. reflux en de middelste en Evi spuugde ook wel wat en zo bleef het beter binnen. Maar als ze niet wilde dan niet he. Maar tot nu toe gaat het best goed.

7. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@MvJ, leuke foto's! schattig hoor.
    @Maia, ik ben vandaag begonnen met een fruithapje, hij is morgen 16 weken. Bij ons in de families komen geen alergiën voor. Als dat wel zo was geweest had ik nog even gewacht. Fijn dat je zo'n goede nacht hebt gehad!

@Fruithapjes, iemand enig idee met wat voor hoeveelheid je het beste kunt beginnen? Als ik het toe had gelaten had Juliën net het hele potje leeg gegeten maar heb hem nu half weg gezet en geef hem dan vanavond de andere helft.

8. natjes

natjes Niet meer actief

@fruithap: hier krijgt hij half potje per dag. Het liefste eet hij een hele leeg maar daar wacht ik nog even mee. Straks groente erbij geven half potje en dan later opvoeren naar beiden 1 potje per dag ofzo. Even zien hoe het gaat.

@maia: hier begonnen omdat we het niet redden op alleen fv. Zat steeds over de max heen ondanks rijstebloem etc.

@19 weken sprong: (kan beginnen vanaf 14/15 weken) Wie zijn beeb zit hier inmiddels al in? Kleine man hier ieder geval wel. Drama met slapen ineens!!

9. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    goeiemorgen

jaja: hele dikke knufel voor jou!! Ik kan t zo goed begrijpen dat je er doorheen zit!! En gewoon je ei achter laten hier idd ;) mensen zonder kinderen snappen er idd niks van. Je houdt heel veel van je kind maar je wilt zoooooo graag dat je eens kan slapen...gelukkig kunnen jullie bij de oma's terecht, maar goed een uurje slapen overdag haalt t toch niet bij 8 uur op een nacht he...
    Ik denk trouwens ook neit dat t door de rijstebloem komt...eerder door de verkoudheid. Ik zie t op t kdv ook vaan bij huilkindjes dat t pas beter gaat als ze gaan kruipen. Kunnen ze een beetje hun frustraties kwijt ofzo...heeeeel veel sterkte in ieder geval!!!

rins: gaaf hoor die tekening!!! Zal opa heel blij mee geweest zijn!!

wendelaa: aach ook al zo'n slechte nacht gahd....zielig voor tim hoor! Je houoft t gelukkig al goed in de gaten...maar t is idd niet goed dat ie en spuugt en diarree heeft..

maia: eeehh weet niet meer wat ik wilde zeggen

anas: oo k een dikke knuf voor jullie!!!

10. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    hier gaat t helaas niet zo goed.

Met tessa wel gelukkig\!! Die heeft lekker doorgeslapen tot half 7! en daarna meteen weer tot 10 uur dus we hebben lekker uit kunnen slapen!

helaas is mijn nek alleen maar stijven geworden. Heb een spier verrekt denk ik. En niet doordat er een leuke man voorbij liep helaas...had t nog een leuke reden gehad hahah. Ik heb amper kunnen slapen want elke beweging die ik maak doet pijn. Ik kan tessa ook de fles neit geven en dat vind ik wel heel erg.
    Zo een warmte lamp halen bij een vriendin en dan heel heet douchen. Kijken of dat wat helpt!

11. hier moet maureen min. 500 cc drinken om niet uit te drogen zeiden ze.. ze is 6,1 kg

12. zo, hier weer heerlijk genieten thuis..

maureen heeft gisteravond heerlijk geslapen. om 10 uur wakker gemaakt en toen heeft ze al slapend 90cc gedronken en kon haar toen echt niet wakker krijgen om nog meer te drinken, dus op bed gelegd om kwart over 10 en toen werd mevrouw om kwart over 6 wakker! heerlijk! we kennen haar zo ook niet weer joh! ze slaapt nu heerlijk tussen de voedingen door.. ze jengelt even 2 minuutjes en dan slaapt ze al! eerst krijste ze alles bij elkaar als we haar wakker op bedje legden! nu helemaal niet meer!

13. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Zo we zijn weer thuis! Meisjelief heeft t gister super gedaan!!Zo lief en vrolijk, tijdens t bowlen lagen de 2 baby’s lekker erbij in de wandelwagenbak en tijdens t eten ook zo lief geweest en lekker liggen spelen! Met t feest zat ze lekker op schoot met grote ogen! Ze is zo lief en makkelijk heerlijk!!Vannacht hebben we bij mn ouders geslapen.Dyoni ging rond 22.30 naar bed en vanochtend om 8 uur heb ik haar wakker gemaakt, flesje, badje en weer slapen..Nu zijn we thuis net een flesje gehad en ze slaapt weer..

@luna; geen idee, het is een goeie en mooie school we zullen t vast nog wel in de krant lezen hahaha

@wendelaa; hoest vandaag met Tim?

@mvj; lekker hoor een fruithap..leuke foto’s

@fruithap; zijn er al meer mee begonnen?ik twijfel heel sterk..aan de ene kant denk ik nog even wachten maar aan de andere kant gaat ze telkens meer flessen resten…Wat zouden jullie doen???

@anas; ach dat arme meisje, hoop dat t snel beter gaat!

@blijei; lekker vakantieplannen!!heerlijk meid!!

@sannie; hihih die poepperd, hier ook zo’n lekkere spetteraar vind ze geweldig!Fijn dat je avondje zo gezellie was en sterkte met je nekkie!

@sylvia; jeeeeej voor omrollende noa!!!

@maia; jaaa engeland hihihi dan ga jij los!!

@rins; lekker zometeen weer een tijd vrij!Heerlijk genieten van t mannetje!Leuk die voetjes!

@joenka; jajaja tafel in wijden eten, sure ik geloof je hehehehe

@Danjo; ach hoestuproestu beterschap vrolijkerd!

@jaja; pff wat een nacht even een dikke knuffel voor jullie!!

@kk; wat fijn dat t zo goed gaat!

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    naomi is nog steeds ziek geef nu ook wat voeding terug van het hoesten. Kijk zo de voeding even aan anders ga ik ff bellen, ook was ze vannochtend aan de race dus fijn verkouden en last van dr buikje.

potje ik begin vandaag als ze niet meer aan de race is met een half potje. Gisteren heeft ze 2 likjes van dr vriendinnetje gehad nou ze genoot

15. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Alloha,

KK: Super dat het zo goed gaat met je meissie!
    Wapa: Bij jou thuis ook goed?

Wendelaa: En hoe gaat het nu met Tim?

Anas: Hoe gaat het met je meissie?

Danjo: Ahhh, grietje! Beterschap.

Mvj: Veel plezier vandaag met de doop! Mooi meisje hoor! Enne..idd in mijn ogen klein;) maar geniet er maar lekker van!

Fruithap: Hier nog ff niet! Ivm buikkrampen van Boaz die net een beetje weg zijn! Maar mocht die meer trek of andere trek krijgen ga ik er niet moeilijk over doen.

Baby: Dyoni heeft zich dus voorbeeldig gedragen!
    Hihihi, ja echt waar!!!:)

Jaja: Ik had het al eerder gevraagd maar volgens mij nooit reactie gehad, maar is Dyllan overdag niet overprikkeld?

Sannie: Mooi balen van je nek!

Luna: Ik zou niet meer dan een half potje per dag aanbieden! Rustig opbouwen... En het beste is om 3 dagen achter elkaar dezelfde fruithap te geven.

Natjes: Geen idee wat voor een sprongetjes er allemaal bestaan! Ga er maar gewoon vanuit dat Boaz net zoals ons af en toe z'n dag niet heeft!;)

Hier zo na voetbal! Brr, zal wel koud zijn. Ach als het een leuke wedstrijd is krijg ik het vanzelf wel warm!

Bis vanavond..

16. Maia

Maia Niet meer actief

dank jullie voor de reacties op de fruithap!

Ik baal. Ik heb net ruim 2,5 uur aan die assessment gezeten, verstuur ik hem: foutmelding. Dus heb ze maar gemaild of ze hem binnen hebben gekregen want om nou nog een keer 2,5 uur eraan te gaan zitten. Juist nu is Jan thuis dus die kan zich even bezig houden met Fleur. En ik moest nog een andere test doen: naam/ww combinatie werkt niet. Gaat wel weer lekker...

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zo, eerst weer even een update.
    Vanmorgen voor de 3e x dit weekend naar de hap geweest.
    Want hoera, sinds vannacht dus giga aan de race! Arme vent, nu dit weer.
    In mijn ogen wel een ingedeukte fontanel, maar volgens de arts voor de rest geen tekenen van uitdrogen.
    Kon ook niet met alleen diarree volgens haar.....dus we kijken maar weer even aan he.
    Tot nu toe 450ml gedronken en al 6 spuitluiers!

18. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Wendelaa: Belachelijk! Maar dat is dus wat ik ook bedoelde met de reactie van de hap.. Vaak moet het in hun ogen spoedeisend zijn voordat ze eens moeite doen om echt hun best te doen.... Nou hou maar goed in de gaten want dat klinkt niet echt lekker.... Dikke knuffel

Maia: Hmmm, dat is idd niet handig! Maar kon je het niet opslaan dan? Zodat je het gewoon opnieuw kan proberen? Hoop dat ze hem gehad hebben voor je!

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Joenka, ze vinden steeds dat ie nog levendig genoeg is.
    Lacht gewoon nog en kijkt nog naar allerlei dingen om m heen....

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hier nu ook na de hap. Alle voeding eruit

Deel Deze Pagina