@Baby, Dyoni heeft zich voorbeeldig gedragen zo te lezen! Lief zeg. Was het verder wel gezellig? @Danjo, ben benieuwd wat ze bij de hap zeggen. Zielig dat ze zo verkouden is zeg. Neusspray en Luuf had je al zag ik eerder. Dat helpt hier ook maar tijdelijk. Ben benieuwd hoe ze haar hapje gaat vinden!! @Joenka, bedankt nog voor de info. Wist niet dat je 3 dagen achter elkaar hetzelfde aan moest bieden. Ga straks bij de supermarkt nog even wat potjes peer bijhalen. Had wel nog wortel en banaan maar dat bied ik dan over 3 dagen aan. O lekker langs het voetbalveld! haha @Wendelaa, beterschap met Tim! Het valt me op dat er best veel kindjes ziek zijn en worden. Wij zijn net lekker wezen lunchen en nu even filmpje kijken. Juulz is nog strontverkouden. Die ligt weer lekker op bed. Vanavond even in bad doen met eucalyptus van zwitsal.
Jee meiden, dat zijn allemaal niet zo'n mooie berichten! Doen jullie voorzichtig? En gewoon naar je eigen gevoel luisteren hoor. Als ik het niet vertrouwde, sloeg ik de HAP over en ging ik linea recta naar de SEH. Nou... niet alles bijgelezen, maar hier vandaag ook een lepelervaring aangegaan met Sam . Groente en fruit wil ik nog niet aan eigenlijk, maar Sam blijft aangeven dat ie iets anders wil. Hij kijkt ons het eten uit de mond. Maar vanmiddag een papje geprobeerd met een verkruimelde liga, maar hij vond het helemaal niks ! Dus óf hij wil liever iets anders óf het is aanstelleritus en hij kan het nog gewoon af met alleen melk. We kijken wel. Volgende week anders nog maar eens proberen. Hieronder nog maar weer eens een fotootje. Liefs, Josien
@joenka; op de een of andere manier denk ik er toch anders over hihihihi @maia; dat is balen zeg!!pfff word je ook niet blij van @wendelaa; wat een arts joh!Jij als moeder weet toch t beste wat er aan de hand is met t mannetje!Kan niet uitdrogen nee zo vaak spugen en nu diarree, houdt ie lekker veel mee binnen pfff @luna; ow ja t was ook gezellig hahahaha, jullie een lekkere lazy Sunday! @josien; hihih misschien is t geen papkind en wil die toch graag die groente/fruit hier ook erge twijfel hoor, ze lijkt aan meer toe te zijn maar ik vind t wel vroeg.. @danjo; benieuwd hoe t bij de HAP is
Danjonieuws'; Ze is met Naomi naar de HAP geweest, ze kunnen nu niet veel doen.Noami moet iig aan de helft van haar voedingen komen, plasluiers hebben en alert blijven.
@Josien: liga mag toch nog niet ivm vezels? Zal eerder gaan voor fruithapje (peer) dan een ligapapje! Of wat je ook kan doen is een rijstebloempapje maken! Gewoon aanmaken met zijn fv. Voor een anders 'smaakje' kan je gaan voor rijstebloem vanille bijvoorbeeld! @zieke baby's. Maak je fv aan met ors oplossing. Zo krijgen ze ieder geval genoeg vitamines en mineralen binnen! Ook elk uur een klein beetje aanbieden (50 ml). Liever steeds klein beetje dan grote hoeveelheden ineens.
@Danjo, o nee Naomi ook al! Meid weet hoe je je voelt....hoop dat je meisje snel weer wat opknapt.. @Josien, wat is t toch een heerlijk vent! En lastig hoor met bijvoeding, ben blij dat Tim nog genoeg heeft aan zijn flesjes @Baby, super dat het zo goed gegaan is gister! @Natjes, ik doe idd ORS bij zijn flesje. Al maak ik er niet zijn fles mee aan, in de bijsluiter staat dat je t wel samen mag voegen, maar eerst apart moet klaarmaken. Dus per fles doe ik er wat bij
@wendelaa: hoest tim ook erg dat hij daardoor over moet geven? Wat bij kleine man hier hielp was zoutoplossing geven voordat hij zijn fles kreeg. Die tip kregen we van het zkh mee nadat hj een dagopname had gehad!
Nee dat is gelukkig niet meer, dat had ie wel 2 weken terug. Gister kwam her er gewoon spontaan uit.. Maar das wel een goeie tip voor de volgende keer! Niet dat ik hoop dat die komt
Hoi! Met Larissa gaat het nu super, ze heeft nu al het dubbele gedronken dan wat ze in het ziekenhuis dronk!! Ze is wel compleet uit het ritme maar dat is niet zo gek.. ( heeft Maureen dat ook KK??) @Wen, hier ook een heel levendig en lachend meisje wat toch echt goed ziek was en ondertussen aan de zuurstof en sonde lag, dus idd wat KK zegt, het hoeft niets te betekenen dat ie nog lacht!! Heel goed in de gaten houden!! En anders gewoon weer bellen! @All, wat is dat toch met onze moppies dat ze allerlei dingen tegelijk krijgen... eerst al die kindjes met reflux, toen rs en nu spugende baby`s... @ fruithapje, hier nog niet, heb absoluut nog niet het idee dat ze eraan toe is... misschien komt het omdat ik haar nog lekker klein wil houden omdat ze de tweede en hoogst waarschijnlijk de laatste is... Met Milan kon ik niet wachten met dat soort dingen en nu heb ik zoiets van doe maar mooi rustig aan.. Net bij de HAP met Milan geweest, heeft oorontsteking.... tuurlijk we gaan van de ene patient naar de andere... zucht... L. zit nu mee te typen en M. ligt in bed en manlief is voetbal aan het kijken... en dan komt het besef dat ik zo vreselijk blij ben dat we met z`n vieren weer compleet zijn.... oja, hier ook zoutoplossing in de neus druppelen voor de voeding.. @kk, L. weegt 6630 gram nu.. is in totaal dus 100 gram afgevallen... En ze red haar mininmale intake van 600 nu wel, en we gaan nu door voor 800 cc en dan gaan we weer een normaal ritme proberen... moeten jullie over twee weken ook ter controle terugkomen op de poli?? Fijne zondag allemaal!!
danjo en wendelaa: heel veel beterschap met jullie kindjes!!! Hou t idd heel goed in de gaten! maia: nou pff daar wordt je ook niet vrolijk van idd als dat gebeurd... baby: super dat dyoni t zo goed gedaan heeft!! Wat voel je je dan trots he wapa en kk: jaaa kan me goed voorstellend at jullie heeeel blij zijn dat jullie je meisjes weer terug hebben! Ben ook echt zo blij voor jullie! Wel vervelend dat milan nu oorontsteking heeft./..blijf je bezig he josien: oohh wat een schatje is sam toch he. Met zijn lekkere bolle wangen!!! Anders rijstebloem door zijn fv geven en dan op een lepel? Hier nog steeds stijven nek, maar wel iestje minder. Net een massage gehad van 3 kwartier van mijn lieve vriendje!!! Dat helpt wel!!! Nu wil ik gaan afwassen maar dat mag niet van m hihi. (vervelend hoor )
danjo:heel veel eterschap voor je meiske. joenka:sorry had nog niet gereageerd op je maar hij is snel overprikkeld ja ik probeer hem dan ook zo weinig mogelijk aan prikkels bloot te stellen maar ja hij is nogal nieuwschierig en daar kan ik weinig aan veranderen.
@Wapa, he bah nu de volgende ziek. Beterschap voor Milan. En wat je zegt over het kleine willen houden van Larissa, heel erg herkenbaar @Sannie, ach de lieverd! Nou hier weer even een dipje met Tim. Koorts is weer gestegen, nu 38.1. Qua voeding zit ie nu aan t totaal van 540ml en wil nog minimaal 2 flessen proberen vandaag. In iedere fles zit min 30ors. Maar net gaf die t drinken gewoon op na 100ml! Nou als ik iets niet gewend ben van m....tot 3x opnieuw geprobeerd, maar hij wil m wel en zuigt ook wel, maar krijgt er niets uit. Over een uur of 2 maar weer een poging, hij slaapt nu weer
hey meiden eindelijk jullie terug gevonden, vond het al raar geen berichtjes meer te krijgen ik heb een hele dringende vraag , mijn zoontje wil geen flesje meer hoe moeten we dat oplossen? hadden hem het al gewoon gemaakt toen hij vijf weken was maar nu al een maandje niet meer gedaaan wat nu help help help xxx
Je geeft dus bv Kitty? Soms wil het weleens zo zijn, dat ze dan geen flesje accepteren als mama een flesje geeft of als je zelfs maar in de buurt bent. Hij wil natuurlijk t liefste de borst! Probeer t eens als jij niet in dezelfde kamer bent .... Mocht je dit al zo doen heb ik helaas geen tips voor je, succes ermee in ieder geval!
kitty ik heb geen idee... Je geeft borstvoeding dus, en je hebt 1x een fles geprobeerd? daarna een maandje niet meer en nu wilt hij niet meer uit de fles??? Het klinkt erg herkenbaar, mijn vriendin had dit ook. Die heeft allerlei dingen geprobeerd, andere flessen, andere spenen, door papa ipv door mama helaas hielp bijhaar niets en de kleine heeft nooit de fles gepakt, ze moest altijd naar het kdv om te voeden. heel vervelend..
Kitty, vingervoeden of cupvoeden? Om de overstap kleiner te maken??? Veel succes iig!! Danjo, ach nee naomi ook al ziek. Sterkte meid! Hier is net kraamvisite weg. Even bijkomen.
cupvoeden is met een klein cupje/dopje beetje voeding voorzichting naar binnen gieten. Vingervoeden is je vinger geven en daarop laten sabbelen en met een klein spuitje voeding erbij spuiten. Dit adviseren ze mij in het ziekenhuis toen BV niet ging en het nog niet zeker was of we gingen overstappen op FV. Misschien helpt het, anders heb ik geen idee.