Oktober 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door MamavanJordy, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Weer alles veranderd hier.. lijkt mij dat er nu alleen maar meer topics bijkomen als het tot de 1000 gaat of worden die verwijderd.

Kale plek heeft Noa ook maar dan een hele lijn van links naar rechts en dan weer lang haar eronder haha. gelukkig camoufleerd het lange haar erboven de boel een beetje!

Kleertjes ja ik verkoop het wel of geef het weg want anders word het hier wel een erge drukke boel als ik al ide kleren voor die meiden moet bewaren (zie babydream dr hoeveelheid en dan x 3 :D) en om over de schoenen nog maar te zwijgen;)
    Alleen de eerste pakjes enz. bewaar ik wel want dat vind ik teveel waarde hebben om weg te doen.
    En aangezien hier geen 4de komt is het dalijk tijd voor de grote opruiming!

Noa sabbelt ook erg veel op dr handjes en aan alles wat ze te pakken krijgt. Staan doe ik nog niet schijnen ze o beentjes te kunnen krijgen.

Kk en Wapa zie dat jullie kleintjes nog niet thuis zijn:( veel sterkte en hoop echt dat ze snel weer opgeknapt zijn!
    Gelukkig is er wel vooruit gang.

Sloppy ach wat sneu of maakte je een grapje? (dat het zo lijkt)
    Maar dat hoofdje is nog zo zacht en dat geluid.

Danjo Naomi ook al niet lekker in dr velletje!

Babyzwemmen is echt leuk! jammer dat ik het niet meer kan doen! zie me niet echt gaan met 3 kinderen hihi!

Haha Wendelaa dat had ik vorige keer ook! leuk filmpje met Noa aan het brabbelen heb ik het op zn kop gefilmd.. en ik kan het niet omdraaien.. Ach een andere keer nog maar eens proberen!

Ik heb nog een vraagje over de buikspieren.. Aangezien sommige van jullie ook al begonnen zijn. Zijn jullie buikspieren alweer aan elkaar gegroeid? ik heb nog een gat maar ik weet niet of je dan al je buikspieren mag trainen.. niet dat ik dalijk hele gekke buikspieren heb:D

Fruithapjes daar ga ik over een week of 2 mee beginnen.
    Maar hier bij het cb zeggen ze dat je beter eerst met groentehapjes kan beginnen omdat ze fruit altijd wel lusten vanwege het zoete.
    En ze het groente gaan weigeren omdat dat minder lekker is.
    Ik ben met de andere meiden begonnen met peentjes die zijn niet zo heel vies wbt smaak.

2. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wapa en kk, ik hoop dat t nu eens afgelopen is daar in t ziekenhuis, hoog tijd dat jullie kleintjes weer thuis komen!

buikspieren, t gat mag geloof ik twee vingers breed zijn. als t breder is, mag je geen oefeningen doen.

danjo, beterschap met je meisje hoor! ben er niet helemaal achter, heeft ze nou wel of geen prikjes gehad vandaag?

sloppy, meen je dat? kaalgeschoren? of maak je n geintje?

sylvia, koop je alles nieuw dan? er gaat niks van de oudste naar de middelste naar de jongste?

hier heeft tess weer wisselend gedronken vandaag, ze komt op 700 cc. wel netjes voor dr doen.ik heb in totaal 865 aangeboden vandaag...wel veel heslapen vanmiddag en vanavond, dus we zien wel hoe lang ze nu gaat slapen!

welterusten allemaal!

3. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Ellen bedankt voor je antwoord op de buikspieren! ik kan er een hand verticaal tussen doen. Mag dat dan wel?

Kleertjes, ja ik koop alles nieuw sommige dingetjes bv van de wat duurdere merken krijg Luna of als het van Luna was bewaar ik het voor Noa wel nog maar anders niet.Dan verkoop ik het en koop daar weer iets anders voor of ik geef het aan iemand anders.

4. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    das best nog n gat sylvia! weet niet hoe lang dat mag? anders es vragen aan de huisarts?

wauw, mijn moeilijke poeper heeft vandaag 3 x gepoept! weet niet wat me overkomt! t wordt wel steeds dunner... dus maar ff goed in de gaten houden.

nu ga ik echt slapen!

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ja ellen zie vorig topic denk ik. Ga nu ook slapen wekker staat op 3uur om ff te kiken

6. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    ellen hihi niet heel mijn hand hoor! maar wel de vingers voor de helft dan.

Wat fijn dat Tess 3 x gepoept heeft zeg! dan zat het dr echt dwars als ze normaal moelijk poept. Maar wel vreemd dat ze normaal niet veel poept.Ben je veranderd van voeding ofzo?
    Idd wel in de gaten houden als ze diarree heeft!

Slaap lekker!

7. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Danjo, wat zielig voor je meisje. Lekker vertroetelen dan maar (doe je vast altijd al)

Buikspieren, ze vertelde mij dat het 6 tot 8 wkn duurt na de bevalling, gemiddeld dan. Volgens mij mogen de schuine buikspieren wel al, maar check het even voor de zekerheid.

Jiska, wat een lieve reactie zeg!! Dank je wel. Flapoortjes heb ook wel iets schattigs vind ik hoor. Maar idd Britt heeft ze echt mooi tegen haar hoofdje aan.

alle reacties, super lief van jullie al die reacties. *glim van trots*

8. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    hallo dames!

was ik weer eens haha, weer de afsluiter van de dag denk ik maar goed..
    was vandaag vrij maar zijn ff bij vrienden geweest, net thuis, meiske fles gedaan en nu lekker ff alleen inetten, manlief ligt ook al op bed!

@ blij ei:
    werk nu in een cafetaria, heb tijdens mn verlof in een pizzaria gewerkt als invaller en voor mn verlof ook in een cafetaria, alleen een andere dan waar ik nu werk. daar werkte ik 7 jaar maar vanwege verbouwingsplannen moest hij weg.. wel jammer maar dit is ook wel leuk, werk hier nu sinds 3 week.

ik zie mijn man ook maar twee avonden per week en in de weekenden overdag maar daartegenover staat wel dat ik mein meiske overdag lekker bij me heb en dat wij geen kdv of oppas voor haar nodig hebben, dus zitten voor en nadelen aan..

@ danjo: dus die kinderarts zegt dat rijstebloem wel goed is als je een klein kindje hebt? die van mij zit namelijk echt op de onderste lijn en drinkt nog steeds echt weinig, denk dat er vandaag maar 500 cc in is gegeaan ofzo..
    ben benieuwd, anders begin ik daar mooi mee!

spelen doet ze trouwens ook heeeel erg, nou nog fftjes geduld en dan begin ik gewoon met af en toe een lepeltje fruithapje hoor, kijken hoe ze er op reageert..

@ jiska, haha jij zegt onze kanjes van 5 a 6 kg, die van mij is nog maar 4600!!

@ mvj: ik zie dat jij ook zo'n klein meisje hebt, hoe veel woog zij bij de bevalling als ik vragen mag?
    en heb je ook dat mensen steeds denken dat ze jonger is, ik vind dat zelf soms echt niet leuk!
    die van mij loopt ook goed in haar eigen groei, maar toch maar ik me wel zorgen soms, ze drinkt niet altijd alles goed en ze was ook maar 90 gram aangekomen in 1 week, al zegt t cb dat dat niet zo erg is..

@ kleertjes: ik ben vandaag bij villa happ geweest en allemaal uitverkoop!!!! wat normaal 90 euro zou kosten was ik maar 35 aan kwijt!!!

verkopen doe ik trouwens niet, de dingen die ik echt mooi vind en speciaal zijn bewaar ik voor mezelf en voor haar. de dingen die ik niet meer mooi vind of nooit mooi heb gevonden gaat naar kringloop ofzo, en de dingen die ik wel mooi vind maar niet meer hoef gaat gewoon naar de volgende in de buurt die een kindje krijgt haha
    qua emo, ik zit er niet zo mee, kan niet al haar kleren blijven bewaren, en ben zef ook blij als ik iemand anders happy kan maken:)

@ curly, wat een schatje!!!!

@ sannie: ik ben hier ook fotos aan het plakken, ik doe het met van die fotostickertjes, ben ff kwijt hoe die dingen heten maar heel handig en geen gedoe met lijm! je kan ze bij de hema krijgen!

@ gandor: wat leuk dat jou kleine die hapjes al zo lekker vind!!
    ik denk dta ik me ook echt niet lang meer kan inhouden hoor als ik dit zo allemaal lees haha

raar trouwens dat er een nieuw topic is, ik was ook ff verbaasd hahah

nou nu ga ik lekker mn bedje opzoeken... trustee

9. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    dropfruit, ik gebruik ook fotosplitjes (zo heten ze toch?) van de hema. ideaal! wat een fijn poppetje heb jij! ook wel lekker, ze worden al zo snel groot...

tess heeft t goed gedaan vannacht! om 4 uur ff mieren, maar weer snel gaan slapen en om 5 uur 1x speen gegeven. toen sliep ze door tot half 7! wauw, ik ben blij!!!! net weer 200 cc gedronken.

vandaag n hele drukke dag, eerst boodschappen doen (voor de doop aanstaande zondag!) en t dorp in voor t een en ander, en dan naar de verjaardag van mijn opa, 88 wordt hij alweer. en nog zo kwiek, meneer gaat nog dagelijks naar de boerderij (waar mijn oom nu op zit) om te helpen met alles.

wie weet tussen de middag nog ff chatten? altijd gezellig! haha

10. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    goedemorgen dames.

jeetje was weer vroeg vannacht om 3 uur begon meneer te piepen weer de tut erin en zo gaan we dan door tot 6 uur maar ja inmiddels wel gewent! efe een vraagje als je papje geeft door de laatste fles zou je beebje dan beter moeten slapen?
    Gisteren efe om 7 uur op bed gaan liggen en val dan ook meteen in slaap en niet meer wakker geworden ja om 3 uur toen meneer begon erg vermoeiend zulke nachten hoop toch echt niet dat dit altijd zo blijft mmhh.

dus en vandaag efe naar een nieuwe wipstoel zoeken op mp want in deze wipstoel past meneer echt nit meer heel zn benen steken eruit hihi.

danjo:hoe ist met je meissie vandaag al wat beter?

ellen:fijn dat tess het goed heeft gedaan en 200 cc netjes hoor!

gandor:leuk dat je kleintje al zo kan genieten van de hapjes ik kan zelf ook niet wachten!

kleertjes:staan hier ook op zolder wil ze bewaren voor evt een vrienden kan altijd handig zijn toch. ik gooi ze niet weg en op mp krijg je er zo weinig voor. en geruiken doe ik niet meer want dylan is toch echt wel de 1ste en de laatste hier!

rest efe kwijt.

veel liefs jaja

11. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    jaja, tess slaapt ook altijd de hele avond. eigenlijk beginnen ze dan `s avonds al aan hun nacht... ik hou tess nu beneden `s avonds, dan slaapt ze soms een uurtje in de box. probeer om half 11 zoveel mogelijk melk erin te krijgen. bied 200 aan, maar gisteren dronk ze maar 120. ze is gewoon te moe.van 19 uur tot 3 uur, is toch 8 uur! als hij dat nou gaat doen van bv 22 tot 6...

12. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!

pittig hoor jaja! :(

hier wel een goede nacht gehad. Om 4 uur nogwat begon ze even te piepen maar ging daarna weer doorslapen dus ben m'n bed gelukkig niet uit geweest ;) maar het ligt/lag dus niet aan de 4 flessen denk ik. Ik kijk het nog een paar dagen aan.

zal zo even een foto spammen van m'n meisje in haar nieuwe kleertjes!

13. Maia

Maia Niet meer actief

hierbij dan. Zoals je ziet zit de vuist ook hier steeds in de mond hihi ;)

14. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wat een super kleertjes maia! haha, ook hier constant vuistjes in de mond... heel herkenbaar!

15. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Gisteravond op kraamvisite geweest bij t zoontje van mn vriendin..Ooooh wat was dat weer klein en lief!!En pfff wat een verschil als je mijn lange lijs ernaast ziet hihihih..Die vond het na een tijdje wel genoeg al die aandacht en zette t lekker op een gillen….Je hoorde de kleine man niet meer ook al waren ze in koor aan t huilen hahahahah!Vannacht weer lekker geslapen!

@Wapa; even een hele dikke knuffel voor jou!Valt niet mee en dan kan je ook de volumeknop van t ventje nog niet vinden bleggggg….

@Luna; mp zoek en zij zult vinden geduld is een schoooooneee zaak!

@Ellen; ja inderdaad een kale plek!En mooie dreads hihihi.wow 3 poepbroeken!!Veel plezier vandaag!

@moor; hahahahahha jij houdt iedereen wel bezig!

@Joenka; mooi zou super zijn als je de doek kan afbouwen!

@blijei; succes bij t cb hoe is het nu met t mannetje?

@Gandor;fijn dat t zo goed gaat met eten enz!

@kk; wat ligt ze er al lang in he?Hopelijk gaat ze snel vooruit met t drinken!

@mvj; hoe is de nacht gegaan..

@kale plek; hier niet hihih

@Danjo; beterschap met je kleine meisje en indd als ze ziek is laat ze maar de jeweetwel krijgen!

@Sylvia; ik heb toch niet zoveel kleding???????

@Curly; gefeliciteerd met Britt’s 3e vermaanddag!

@dropfruit; zo lekker geshopt dus!

@jaja; lijkt me wel dat ze met een papfles langer verzadigd zijn?!Wat voor wipstoel heb je nu dan?Lijkt mij dat ze dalijk allemaal met hun beentjes erover gaan hangen(begint hier ook al hahaha)

@maia; wat een dametje al!En ook lekker op dr handjes

16. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    hem savonds ophouden is hier echt geen optie hij is overdag zooo veel wakker dat meneer echt crasht om 19.00 en dan slaapt hij eindelijk als ik hem dan ook nog ophou is het huis te klein denk ik!

wipstoel: ik heb echt zon kleintje efe rondneuzen of er een grotere is want dylan zit er heel veel in!

maia:lief hoor!!!

baby:haha een gillend koor fijndat dyoon het slapen nu echt te pakken heeft.

17. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    He meiden,

Ben er weer even kort want moet zo gaan inschrijven voor babyzwemmen. Kon ik nu nog doen tot 24 janauri dan kreeg ik een tientje cadeau haha.

Dropfruit: mijn meisje woog 3150 bij de geboorte (ze was de zwaarste van de 3, mijn jongens waren 3045 en 2995 bij de geboorte). Nu dus 4190, iets meer als een kilo erbij in 12,5 week zeg maar. Krijg idd ook vaak te horen van jeetje wat een kleintje en ze is nog maar pasgeboren he. En als je dan zegt dat ze al bijna 3 maanden is kijken ze je aan of dat je haar niet genoeg eten geeft. Frustrerend. Ik maakte mij eerst ook heel erg druk om haar gewicht, ook omdat ik gewend was dat de jongens anders groeide. Ik geef bv trouwens. Ze kwam soms in 1 week maar 60 of 75 gram aan. Gisteren was het dus 240 gram in 16 dagen. Ze zal gewoon een klein tenger meisje blijven zei de arts. Maar vaak is het wel frusti hoor. Ze zeiden daar ook als ze verder tevreden is, goed poept en plast en allert is dan hoort het waarschijnlijk bij haar. Je kan haar niet gaan dwingen. Maar kan me je gevoel heel goed voorstellen.

Nacht is hier redelijk goed gegaan. Evi begon tegen een uurtje of 4 a 5 (heb met een scheef oog op de wekker gekeken) wat te piepen, toen was de paracetamol denk ik uitgewerkt. Maar ze hield telkens weer op. Nu was de oudste al wakker om 3.30 uur. Dus nog een gebroken nacht haha. Die hoest me het lazarus en is erg verkouden. De middelste is ook goed verkouden, maar die sliep voor de verandering nu eens wel goed haha. Evi vanmorgen weer getempt en toen had ze nog 38,4. Even aankijken nu. Heb haar nu geen zetpil gegeven, want haar lichaam moet ook kunnen werken.

18. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    jaja kan me voorstellen dat je hij dat niet trekt... maak je hem niet wakker rond 22/23 uur voor n fles? of krijg je m dan niet wakker? dat probleem heb ik wel...ik maak tess nu met n koude lap wakker... zielig, maar ja.

heb ook wel eens gehoord dat je gewoon n flesje zou kunnen geven `s nachts, dan worden ze vanzelf steeds iets later wakker. maar of dat werkt?

19. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    mvj, je hebt t er maar druk mee, wat een ziekenboeg... hopelijk loopt de temp van evi niet op vandaag! beterschap!

20. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Baby haha Dyoni heeft dus ook een mooie volume knop erop zitten! Noa ook hoor als ze eenmaal gaat huilen dan hoor je dr goed!

Jij bent toch degene die altijd aan t shoppen is? of weer wat heb gekocht? hihi zoals ik de vorige keer heb gezien was het best wat veel in je kast (als het allemaal van 1 maat was) hing lag!

ellen veel plezier vandaag.

Hier weer een lekker nachtje!

Deel Deze Pagina