hier kregen beide kids 500 euro starters bedrag nu elk jaar naar de rabo om spaarpotjes te legen, jelle en hendrik zijn enige beppe (oma) zeggers van mijn mem dus worden vaak flink verwent door haar. als mijn oudste zoon haar beurs ziet komt hij direct met de spaarpotjes aangelopen en krijgen ze haar kleingeld mijn schoonouders is het de 15de en 16 de klein kind dus daar krijgen ze sinterklaas en verjaardagen en als ze in het ziekenhuis ziijn geweest iets van (erg logisch met zoveel klein kinderen nummer 17 is onderweg)
Goedemiddag, Baby, Dyoni nog steeds niet helemaal lekker! Misschien nog een tandje? Aïsha kreeg er in het begin gelijk 3 achter elkaar. 2 onder en 1 boven...dus ze was ook lekker lang aan het kwakkelen Curly, gelukkig ging het gesprek bij de ARBO goed! Danjo, Naomi is inderdaad met dr 5 maandjes nu al steenrijk! Lekker gewerkt vandaag? Wapa, succes met de tongriempjes. Wel zielig Maar goed, ze zijn nog zo klein. Hopelijk vergeten ze het snel weer. Hoe doen ze dat eigenlijk? Verdoven ze het eerst? KK, wat klote zeg met Maureen! Weer dat RS-virus...pfff. Sterkte! Hoeveel je overhoudt met 20 uur werk en kdv hangt ook af van je mans salaris. Maar meestal werk je gelukkig niet om de opvang te betalen hoor! Dan moet je man wel heeeeeeeeeeeeel veel verdienen (Kan natuurlijk wel...) Ellen, dat is een handige manier om de nageltjes te kunnen knippen! Ga ik onthouden. Syl, hahahaha dat met die gel. Heb je inderdaad foto's gemaakt?? Michel laat hier ook regelmatig zijn pot gel OPEN staan in de badkamer. Ik wacht nog op de dag dat Aïsha het te pakken krijgt.... Wendelaa, wat vervelend dat alles zo lang moet duren zeg! En ook pas 19 april het cb...pff...dat duurt nog even. Succes! Sparen; hier sparen wij voor beide meiden 25 euro in de maand op een groeirekening. Mijn ouders sparen ook voor beide meiden 25 euro per maand. Dus 50 in totaal. En soms komt er wat extra. Mijn vader kreeg onlangs een bonus op zn werk en toen heeft ie bijvoorbeeld op elke rekening 250 euro gestort. En wat ze krijgen met verjaardagen storten wij er weer op. Zo hebben ze een lekker zakcentje voor later. Wij willen het ze ook laten gebruiken voor samenwonen/trouwen/studie o.i.d. En van mij mogen ze ook een deel gebruiken voor een mooie reis later. Ik heb dat zelf ook gedaan en dat was zo'n superervaring dat ik ze dat ook van harte gun. En ach, zo duur hoeft dat niet te zijn dus dan hebben ze nog genoeg over.
Goeiesmiddags @ Sparen, hier sparen wij per maand voor tijn en idd voor dingen zoals hierboven genoemd, studeren, brommer etc. Hoeven we het dan niet ineens tevoorschijn te toveren @ Werken, soms hoor ik weleens "ik werk voor de opvang" Weet niet waar je dan opvang hebt maar hier krijgen wij ong. 2/3 terug van de belasting en ik werk 20 uur per week maar onregelmatig dus we hebben gem. 40 uur opvang per maand nodig en dat kost ons ff grof genomen ong. 240 euro.
rins, hier krijgt ze de hapjes in de wipstoel, of op de bank in wat kussens. Ze kan nog niet zitten, dus nog geen kinderstoel...
Hapjes in de kinderstoel ( hebben de Bloom ) hier kan ze al direct in... tongriempje wordt zonder verdoving doorgeknipt.. voel me nu al schuldig..... wen, die mooie piratenfoto was van jou toch?? Wat een plaatje!
oei wapa daar kan ik me inkomen dat je nu al schuldig maakt, lijkt me ook niet lekker voelen sterkte alvast auw!! hier voeding krijgt hij in een wipstoeltje de kids worden wakker dus ga maar weer groetjes en alvast een fijn weekend gewenst vanuit friesland!!!!!!!
Rins nog 240 euro voor de opvang voor zo weinig uur wij betalen 50 euro in de maand zelf bij voor 90 uur in de maand. en krijg 30 euro kindertoeslag dus uiteindelijk 20 euro in de maand
Shaula , Naomi is niet steenrijk maar zou nu wel een brommer en dr rijbewijs kunnen halen en dan blijft er nog zat over maar goed gulle gift van mijn oma en van een hele goeie kennis. Maar jou meiden worden ook lekker verwend
Zo daar zijn we weer. Weer weekend vieren! Goed nieuws; ik mag voorzichtig aan weer beginnen met rijden. Moet wel de pijn in de gaten blijven houden. Er zat nog een spier vast die ze los gekraakt heeft. De uitstraling is de meting of ik te veel doe of niet. Zodra ik uitstraling voel in mijn been, dan moet ik het rustiger aan gaan doen. @ Ellen; Nobby loopt ook weer wat beter. Wil volgende week kijken hoe ze draaft. @belasting, we krijgen weer een leuk bedragje terug. Wen, hoop dat jij vanavond ook zo geluk hebt. @sparen kids, wij hebben een spaarrekening die tot haar 18e vaststaat. We storten er alleen geld op wat we steeds voor haar krijgen, geen maandelijkse stortingen. @Syl, wat moet dat een leuk kapsel zijn geworden met die gel @Curly, fijn dat het gesprek zo goed is gegaan. Is voor jou weer een geruststelling @alle zieken, heel veel beterschap
@ Danjo, wij betalen straks (bij de nieuwe go 6 euro per uur) incl. bemiddelingskosten etc. Van die 240 krijgen we dus nog belasting enzo terug he? dus we tetalen niet die 240 zelf
Zo, kom zo teruglezen was even benieuwd of er nog 'bijzondere' dingen zijn gebeurd vandaag.... Iemand?? Verder druk dagje gehad, net lekker pasta met zalm gegeten en juulz net op bed.
luna, slaapt juliën door als je hem nu al op bed hebt liggen? ik durf dat eigenlijk nog niet zo goed te proberen... daarom krijgt tess pas om 8 uur `s morgens de eerste fles, zodat ik `s avonds ook om 8 uur uitkom. misschien toch eens proberen haar om 7 uur de laatste fles te geven, dat is wel een normale bedtijd voor n klein kind...
@Ellen, Juliën maak ik rond 21.00 uur nog wakker voor zijn laatste flesje hoor. Hij is rond 8 wakker en krijgt dan zijn eerste, dan om 12.00 de tweede en rond 17.00 de 3e en rond 21.00 de vierde. Wanneer gaan jullie eigenlijk over op 3 flessen? @sparen, hier een spaarrekening. Staat nu 1000 euro van opa en oma op en wij sparen er iedere maand 50 euro op. tralalalalaaaaaaaa nog nieuws hier?
luna, meestal mag je rond 6-7 maanden beginnen met sap in de middag, met iets te knabbelen erbij. (soepstengel, lu cracotte, of liga) dat is dan in de plaats van melk rond 15-16 uur. ik heb ook wel eens kinderen op t werk die rond die tijd yoghurt krijgen, dat vult iets beter. dit is volgens mij wel pas aan de orde als ze redelijk goed groente eten. want t is best een gat : 11 uur melk, 15 uur sap-liga 17 uur groente, 19 uur melk en dan slapen tot de volgende ochtend 7 uur. volgens mij is dat t cb-schema.
@Ellen, dus Tess zit nu op de 4 flesjes? Of al 3? Ik ben eigenlijk best bang om te beginnen met brood straks. Vooral omdat hij steeds half stikt in zijn liga's enzo... Nu heb ik het een tijdje niet geprobeert. Hij krijgt nu tussen flessen door wel om 10.00 en om 15.00 een fruithapje. Groente lust hij nog niet...
@Ellen, Tim slaapt in principe ook makkelijk door vanaf een uur of 19.00 tot 7.00. Hij heeft net een fles op, dus zou door kunnen slapen. Maar vanwege t gewicht moet ik m dus nog een keer wakker maken voor een fles @Luna, 3 flessen duurt idd nog ff
Hé hallo allemaal! Weer mooie verhalen voorbij zien komen. Ook weer wat zieke kindjes... : Beterschap! @Sparen, Sam heeft denk ik nu zo'n 700,00 op zijn rekening staan. We willen straks de kinderbijslag gaan sparen, maar die eerste keer moet nog komen . Rond 5 april, niet? Mijn ouders sparen iedere maand 10,00 voor hem en mijn opa en oma iedere maand een ander bedrag (bij 1 maand oud 1,00, bij 2 maanden oud 2,00, bij 3 maanden oud 3,00 en zo door tot een jaar... daarna krijgt hij volgens mij maandelijks 15,00). Ik wilde zelf voor Sam eigenlijk ieder jaar toch zo'n 1.000 zien te sparen, maar het is er ook maar echt afhankelijk van wat we kunnen missen nu we alleen nog maar van mijn salaris moeten rondkomen... @Flessen, volgens mij geven wij veel te veel?!? Sam drinkt nog 4 flessen van 210/7, maar drinkt ze bij lange na niet leeg. Ooit twijfel ik om terug te schroeven, maar aan de andere kant... hij regelt het zelf heel goed. De ene keer drinkt hij minder, de andere keer wat meer. Stappen jullie echt na 6-mnd-potjes over als jullie kindje precies 6 maanden is? Ik heb het gevoel dat Sam echt toe is aan een grotere portie groente, maar ik weet niet of dat al een probleem zou zijn. Als ik dat zou doen, zou ik sowieso zijn fles gaan halveren die hij na zijn groente krijgt. Wat zouden jullie doen? @Kinderstoel, nou... ik was er eigenlijk nog niet zo van, maar vandaag waren we met Sam bij mijn ouders en moest hij zijn groente krijgen. Hij had daar geen wipstoeltje, maar wel een kinderstoel. Hij vond het super eigenlijk en zat heel wijs rechtop in zijn stoel. Gelukkig schuift ie zo'n potje groente in vijf minuten naar binnen, dus heel lang heeft ie er niet in gezeten (vond ik ook niet zo'n succes al zo jong). @Nathalie, fijn dat je weer mag rijden! @Curly, fijn dat het goed was gegaan bij de Arbodienst. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze ervan vonden dat je werkgever je gewoon beter had gemeld? En hoe is het contact met je werkgever nu? @Wapa, zielig zo zonder verdoving....... kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar goed, je kan er niets aan doen en ze zeggen dat het maar heel even pijn doet. Misschien is dat een beetje een troost? Nou.... de badderplicht roept weer ! Lekker de kleine man in bad gooien! Tot straks... Liefs, Josien