Oktober 2009 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Momfulness, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Josien, volgens mij is het geen plicht hoor, om op die 6 maanden potjes over te stappen. Als hij het nog niet nodig heeft en nu aan het opbouwen is, kan hij toch gerust nog even wachten.

@Kinderstoel, ik dacht dat ze zelf moesten kunnen zitten voordat ze daarin kunnen? Klopt dat niet?

@Voeding, ik ben ineens paniekerig over het nieuwe voedingsschema dat eraan zit te komen. Je hoort zoveel verschillende dingen. Juliën kan groente echt nog niet waarderen en begint nu zijn fruit, net wat beter te eten..

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Luna, voel je niets verplicht hoor!
    Jij weet zelf het beste wat Julien kan hebben en probeer gewoon rustig iets uit. Het is echt niet zo dat hij ineens vanaf 6mnd alles maar moet kunnen eten

@Josien, even in de stoel zitten kan opzicht geen kwaad hoor.
    Als je m nu uren zou laten zitten, wordt het een heel ander verhaal hihi

3. Momfulness

@Josien, ik bedoelde het trouwens niet verwijtend hé! Alles behalve dat!!! Was echt als vraag bedoelt. Ik ben alleen benieuwd of het wel al wat langer mag, anders ga ik er binnenkort ook een aanschaffen.

@Wen, nee precies, wil het ook rustig opbouwen. Maar hij mag straks ineens heel veel meer en twijfel over hoe ik zo'n nieuw schema moet opbouwen. Hoop ook niet dat Juul ziek wordt. Gelukkig gaat het met Eva al wat beter. Maar Juliën hier ook echt hele grote snottebellen al een paar dagen.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Luna, het is ook moeilijk om al dat nieuwe voedsel een plaatjes te geven in zijn schema.
    En hoop dat hij niet ziek zal worden....

Hier voorlopig dus nog steeds geen ander voedsel behalve de flessen.
    Stond straks weer te twijfelen in de winkel, om dan maar met groente te beginnen.
    Maar dan kijk ik op de potjes en dan zit daar bij weer zoveel %appel in....

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Luna, oh nee hoor... zo had ik het ook niet gelezen :D! Ik bedoelde er juist zelf ook mee aan te geven dat ik het wel wat vroeg vond, maar dat Sam het zelf niet erg leek te vinden. Die zat lekker te genieten van zijn bloemkool en zat ook netjes rechtop. Ik was alleen maar heel erg blij dat het maar 5 minuutjes was. Ik was ook nog niet van plan om er nu een gewoonte van te maken, integendeel.... laat nog maar mooi in zijn wipstoel thuis zitten ;).

@Overstap 6-mnd-potjes/hapjes, ik bedoelde eigenlijk juist dat ik dacht dat Sam er al aan toe lijkt te zijn en of het erg zou zijn als ik er al mee zou beginnen (natuurlijk wel goed kijken welke ik zou uitkiezen)?

@Luna, rustig blijven. Juulzzzz is vanzelf toe aan nieuwe dingetjes als jij dat ziet gebeuren. Tot die tijd niet panikeren :D. Hij regelt het denk ik wel voor je....

Wat ging ik ook al weer doen? Oh ja... badderen met de jongen! Tossow!

6. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    @ Kinderstoel, ja was ook gewoon als vraag van mij bedoeld.
    Ook idd om ff in paar min. potje naar binnen te schuiven en idd zeker niet een half uur ofzo.
    Laatst had ik idd zelfde bij vrienden met potje en toen heeft hij ff in de tripp trapp gezeten daar incl. kussentje en verbaaasde me ook hoe goed dat ging.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Josien, als je mijn mening vraagt...als jij denkt dat Sam toe is aan een stap verder qua potjes, gewoon proberen hoor.

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    He meiden,

Ik kreeg geen mails meer op de een of andere manier dus heb ook niet meer gelezen.

Ook heel erg druk geweest. Ben maandagavond om 22.00 uur nog opgeroepen voor een bevalling. Was om 3.30 uur thuis en om 5.30 uur begon Evi te jengelen. Gaap, maar 2 uurtjes slaap gehad. Man, ik was gebroken s,morgens. Ben het niet meer gewend en dan zeker ook nog met bv. Maar er is weer een mooi kereltje bij op deze wereld.

Evi huilt weer veel. Fruit gaat er goed in en met groente begint ze weer ineens te krijsen en moeilijk te doen terwijl dat voorheen goed ging. Snap er niks van.
    Ze kan nu wel ineens haar voetjes vast pakken en draait van rug naar buik. Ze ligt dus ook geen seconde meer stil en draait zo steeds op haar buik. Valt niet mee om dan haar kleren aan te doen haha.

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    zit net op funda te kijken....zie ik ineens dat het hoekhuis hier te koop staat, zoekt er nog iemand een leuke woning in Den Bosch;)

10. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Luna, lieve luna volgens mij maak je je veel te druk. Doe wat je gevoel je ingeeft. Als jij denkt dat Juulz er nog niet aan toe is, dan doe je het gewoon toch nog even niet? Volgens mij ben je een hele lieve goede moeder, maar moet je dat zelf nog even inzien ;) (ik bedoel het niet als kritiek hoor)

Josien, ze hadden mij nog niet betergemeld, dat wilde ze gaan doen. Ik heb daarna geen contact meer gehad met ze, heb maandag weer een gesprek op kantoor. Zie daar wel tegenop....

11. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik zou toch zweren dat ik hier gisteren een post had geplaatst... Helemaal niets! Naja zeg!

Hier heeft ons mopje vandaag voor het eerst met smaak een groentehap gegeten whoehoe!! Haar mond ging gewoon zelf open wowie! Gisteren allemaal porties broccoli aardappel/ doperwten aardappel gemaakt en schijnbaar lust ze dat wel! Je had ons moeten zien glunderen :D We doen nu maar 4 flessen omdat ze ander toch niet drinkt! Vraagje he - ik zag dat ze maar 25 gram eten had en dat was echt genoeg! Hoeveel krijgen jullie kleintjes per keer?

KK, heel veel beterschap! He meid wat vervelend zeg! Hoop dat ze er snel vanaf is!!!

Wendelaa, aaaw hoe lief :D Wel de stoerste piraat ever!

Luna, Elise gaat vandaag voor het eerst gepland 4 flessen krijgen! Even kijken hoe het gaat maar ze zit nog steeds op 5! Ik maak me verder niet druk hoor, meis jij bent zijn mamma en jij weet echt wel wat goed is! Ik kook zelf voor ons meisje en kijk gewoon wat ze lekker vind of niet. Liga heeft ze nog nooit gehad dus geen idee. Sinds gisteren krijgt ze in de laatste fles rijstebloem, gewoon maar even kijken! Jij weet het echt het beste meis!

Vandaag 7 uur fles, 11 uur fles, 13 uur fruit, 15 uur fles, half 6 groente en dan als we zo een geluidje horen een flesje met rijstebloem. Doen jullie het heel anders?

Goed een hoop gewerkt deze week, maar eens lekker bijkomen nu! Dit was mn laatste full time week vanaf nu 1 dag ouderschapsverlof! Aan de ene kant heerlijk aan de andere kant ben ik nu al bang dat ik vanalles op mn werk ga missen- maar ons mopje is maar 1 keer klein!

12. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Niet zo druk maken om het eten hoor. Senna is nu ruim 6 mnd en zit nog steeds op 5 flessen van 180+6. Zij wil snachts nog steeds een voeding. Ook krijgt ze van mij als ze een groentepotje krijgt, de potjes van 8 mnd. Hier zitten al wat stukjes in (ik maak het dan wel ietsjes fijner). Er zit meer smaak aan en dat vind ze wel lekker. Die 4 en 6 mnd potjes wil ze niet. Bovendien at Aïsha na 17 maanden nog steeds geen potjes waar stukjes in zaten. Dat wil ik bij Senna voorkomen door er gelijk wat structuur in te laten zitten. Het CB vond dit prima. Ik hoop wel dat ze snel die 5e fles laat zitten. En dan het liefst die in de nacht ;)

13. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Hallo

alleen de laatste pagina ff gelezen. Hier ook nog een meisje die 4 keer 180 en 1 keer 210 krijgt. Ze komt soms nog om de 3 uur. Groente en fruit vind ze heerlijk, maar zijn we weer even mee gestopt omdat ze last kreeg van jeuk op haar hoofd. Komt door de eczeem, maar weet niet of dat nou wordt veroorzaakt door de groente enzo. Dus we houden het even op 5 flessen. Wilde dit weekend eigenlijk over gaan naar de 4 flessen, maar vandaag kwam ze weer om de 3 uur dus 4 flessen red ze gewoon niet. Zelfs niet van 210. Onze hongerlap hahaha

Heb een druk dagje gehad, met de kids. Ze hadden op een gegeven moment gewoon ruzie he. Knisperboekje van dikkie dik wilde ze allebei hebben, en ze zaten er allebei aan te rukken en te trekken hahaha. Sophia won (die is 10 maanden ouder dus wat sterker), maar wel heel lief van haar want tessa kreeg een boek naar haar hoofd geslingerd, die mog ze wel gaan lezen hahaha(tessa vind alles best). Ben benieuwd hoe dat gaat als die 2 monstertjes wat ouder zijn hahaha.

Sorry dat ik op niemand heb gereageerd....ga zo mijn bedje in.

Welterusten allemaal!!

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Sannie, moet wel lachen om die 2 meiden haha
    Ben ook zo benieuwd hier, Eva vind Tim nu nog helemaal geweldig.
    Maar als hij straks kan kruipen en aan dr spullen gaat zitten, denk ik dat dat weleens anders zal zijn haha

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    josien ik ga maandag na het cb en ik ga ook vragen of ik over mag op 6 mnd potjes , naomi heeft de simpele hap wel gezien en wil meer en anders eten dus zal het maandag melden

Luna niet over in zitten meid ze hbben vanaf 6 mnd de tijd tot een jaar om te wennen wil julien nog geen groenten geen probleem maar zou iig geen 2x fruit geven, gewoon 1x fruit en toch savonds die groenten aanbieden ( heb je alles al geprobeerd wat ie mag hebben?

odess Naomi eet hele potjes weg nu alleen doen wij nu vaak vers fruit en verse groentes. schema hoer 8 uur fles , half 11 fruit, 12uur fles, 16 uur fles , 17 uur groenten en 20 uur de laaatste fles.

shaula oke jij geeft ook al potjes voor ouder, ik wil zelf gaan maken maar dus wel met wat rundvlees en kip en vis etc maar ga het ff navragen op het cb

sannie vervelend dat je meisje last heeft van vast voedsel , kan me voorstellen dat je het druk heb gehad met 2 kinderen maar wel leuk :D

16. Momfulness

@Sylvia, je vroeg nog of ik mijn permanent opnieuw had laten doen. Ja, het is nu beter gelukt. Echt helemaal tevreden ben ik nooit eigenlijk, maar ze hebben heel erg hun best gedaan. Haha. O ik zie Mac staan en heb nu zin in een big mac. Haha

@Baby, hoe is het nu met je meissie en met jezelf? Heeft ze geen koorts meer?

@maia, hoe reageerden ze op je taart?

@Ellen, bij mij viel het wel mee hoor, qua leeglopen. Moest desondanks wel erg wennen aan het weer ongesteld zijn. Ach denk maar zo, het werkt nog allemaal in ieder geval. ;)

@Jaja, leuk toch om terug te lezen! Ik vind het ook super, laatst nog eens teruggelezen. Werd erw el een beetje weeïg van. haha

@Leonie, veel succes met de open huizen route! Ik hoop dat er geïnterresseerde mensen tussen zitten.

@Wapa, wat een verhaal, ik wist niet dat ze dat zonder verdoving deden. Nou sterkte… De Bloom is trouwens een super mooie kinderstoel, maar duuuuuuuuuur!!!

@Wen, waarom begin je dan niet met vers fruit? Of wat bedoelde je met, dat er appel in de potjes zit? Is Tim daar alergisch voor? Ik mix vaak banaan en peer gewoon vers. Dat eet hij wel. Maar potjes vind hij minder . Zag trouwens de foto van Piet piraat! Schattig. ;)

@Josien, gelukkig. Soms denk je dat het iets anders overkomt op schrift. Haha. Hij doet het wel goed die Sam van jou!

@Wendelaa, ben op zoek, maar db is me iets te ver. ;

@Odess, wat fijn dat het hapje zo goed ging!! Foto’s geknipt? Succes met de overgang naar 4 flessen. Heerlijk, jij bent denk ik zo gewend aan die dag ouderschapsverlof. Ik had ook super veel moeite met het minder gaan werken, maar zou nu niet meer anders willen. Ik mis nu inderdaad meer maar besef maar al te goed dat Juulz nu het belangrijkste is. Net wat je zegt.

@Shaula, ook nog 5 flesjes. Dus met stukjes gaat bij jou goed? Hier moet ik echt opletten… Dus Aisha was wel laat met de potjes? Hopelijk gaat het bij Senna idd beter.

@Sannie, haha leuk verhaal van die twee dames van je.

@danjo, ik ga inderdaad sávonds maar geen fruit meer geven maar groente. Ja echt van alles geprobeert en hij vind het zo vies dat hij ervan gaat kokhalzen en huilen. Maar goed ik blijf het maar proberen… Morgen bloemkool. Vers gaat wel beter maar eerlijkgezegd wil ik niet dat hij daaraan gaat wennen. Wij hebben zelf een hekel aan aardappels met groenten en zou het dan echt alleen voor hem moeten koken. Maar goed als het niet anders is…

@Curly, fijn dat het bij de arbo goed ging en bedankt voor je lieve reactie! Ik ben inderdaad soms nog wat twijfelachtig als het om Juliën gaat. Maar het komt inderaad allemaal goed. ;)

@Rins, wij krijgen ook veel terug van de belasting. Hier ongeveer ¼ van mijn salaris naar de opvang. Maar goed, je kunt het ook zo zien, het gaat net zo goed van Guus zijn salaris af.

17. Momfulness

Ik ben me net echt een coma geschrokken!
    Ik was hier Juulz zijn flesje aan het geven om 22.00 uur, dus ik wil hem terugleggen. Hoor ik beneden voetstappen en een soort van doffe klap. Ik Juliën snel in bed gelegd en toch maar naar beneden gelopen (met knuppel). Ik dacht echt dat er iemand was. haha

Bleek het dus mijn hond te zijn die van zijn kussen was gekomen en door de kamer liep te spoken....

Nu kan ik dus niet meer slapen. hahaha

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    luna muts hahaaha, hm als ie vers lekkerder vind kun je toch gewoon wat aardappels en groentes koken lekker mengen en invriezen?

zo ik ga ook afsluiten en lekker slapen en ik kan morgen lekker uitslapen mannetje doet de fles om 8 uur

19. Momfulness

@Danjo, slaap lekker.

Ja, ik denk dat ik daar wel aan kom om verse hapjes te maken.

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Luna, nog lekker kunnen slapen;)
    En wat betreft appel in het potje.....Fruitsuikers zal hij ook heftig op reageren, dat is ook lactose. Weet ik allemaal niet 100% zeker, maar daarom moet ik van het cb ook naar de dietiste toe met hem.

@Hier, gisteravond om 22.30 Tim wakker gemaakt voor een flesje. Had ik beter niet kunnen doen hihi.
    Dacht; neem m lekker mee naar ons bed en dan geef ik t daar.
    Kotst ie gewoon heel die fles uit over mijn dekbed hahaha

Deel Deze Pagina