Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

hey dames ik moet vanmiddag naar de HA, want heb nu al 2 dagen last van gele ontlasting en alleen maar spugen, kan ook geen drinken binnen houden.
    in 2003 hebben ze mijn galblaas er al uit gehaald, en daarna had ik nog een vernouwing in mijn galwegen. maar we zullen vanmiddag wel zien hoe verder.

sorry voor mijn ego bericht.

XXX Gusam

2. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    @gusam, geen sorry hoor, het is fijn dat je je verhaal hier gewoon kunt doen ;)
    Succes vanmiddag laat je t ff weten?

Liefs Maaike

3. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @gusam: wat houdt dat pcies in dan? gele ontlasting?

@pookie: Ik ben diegene met een tegenstribbelende vent. En af en toe haar vent. Poepescheetjekakkestrondje noemt.

4. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    *echo bericht*
    26 februari wordt mijn beste vriendin ingeleid oe spannend. Die ligt met zwangerschapsvergiftiging in het ziekenhuis. Ga zaterdag ff op visite dus zo ff lekkere truffelchocolaatjes voor haar maken.
    *einde echo bericht*

5. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    High Care verpleegkundige
    almere
    Wat een verhalen allemaal weer, moest even bijlezen hoor.
    Wel ontzettend gezellig hier

@ ellen1983
    ja ben ook erg voorzichtig en heel bang soms. De vorige keer was ik nog niet geplant zwanger maar we waren er superblij mee, maar ik rookte toen nog en kon niet meteen stoppen, lukte niet dus rookte er soms 1 per dag (verloskundige was al blij dat ik al zoveel was gemindert) ik weet dat mn MK niet daar aan lag (er zijn zat kinderen geboren van rokende moeders) maar toch je twijfelt toch. En heb toen op mn werk ook super veel stress gehad en liep toen allemaal niet lekker waarvan ik toen dacht: mn zwangerschap komt niet goed uit, heb mezelf lang voor mn kop kunnen slaan.
    Maar nu heb ik veel meer rust, werk ergens anders en geen stress meer en voel me goed, hoop dat onze beep nu wel bij ons blijft

@ricmar jeetje zeg wat moeilijk en onzeker voor je. Raar dat ze niks zagen op de echo, maar nog steeds veel bloedverlies

@daantje22 jeetje zeg wat een verhaal, super heftig. Maar wat fijn dat het toch geen bbz is en je geen eierstok kwijt bent.
    Ik ga voor je duimen dat het verder allemaal goed is. Kan het nu nog een bbz worden? of is dat nu uitgesloten? Heel veel sterkte meis.

Wij willen het ook graag vertellen na de echo, heb het mijn leidinggevende gisteren vertelt (werk zelf in het ziekenhuis) en hij zo ons in roosteren voor de feestdagen en ja kerst en oud en nieuw heb ik ZW verlof en vind het vervelend als hij me nu inroostert en het straks weer moet aanpassen. Hij was erg blij voor me en heeft meteen mn verlof op het rooster gezet en de uitgerekende dag maakte hij roze, haha (hij denkt dat het een meisje wordt)
    Gelukkig een fijne reactie. En zodra we de echo hebben gehad en het goed is vertel ik het op mijn werk. Ook omdat ik nu zelf op de uitslaapkamer (verkoever) werk dus stel het gaat niet goed en ik zou weer een curretage moeten dan kom ik bij mn eigen collega's.
    Maar daar gaan we niet vanuit.

xxx rosalie

6. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Ik ben pas 4 weken zwanger, maar heb me toch al aangemeld voor MvM.
    Ik vind t ook een kleine moeite om iets te doen voor stellen die niet goed zwanger kunnen worden. Het is idd wel even vervelend om zo te plassen elke keer, maar als je bedenkt hoeveel mensen je er misschien mee helpt, is t toch niet zo'n grote moeite.

Groetjes sandra

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hallo dames gezellig hier

wij zijn zwanger va de tweede weederom weer soper spannend.

Ik doe ook weer mee aan mvm (vanaf direct de 6de week)
    zijn er meer dames die mee doen?

met de zwangerschap van jelle heb ik ook mee gedaan, op het laatst had ik er niet zo veel zin meer in en maar weer op de litermaat plassen (die geur alleeen al bah) ik zei daarna ook ik doe niet weer mee het is mij wel goed.
    maar nu kan mijn schoonzus niet zwanger raken ze zijn nu in het ziekenhuis en doen iui ze vertelde wat ze daarvoor gebruikten en ja dat hoormoon wat in onze urine zit dat je zwanger bent

nu ik zwanger raakte heb ik me bedacht en mijn gevoel zegt gewoon MEEDOEN je kunt voor een aanstaande moeder veel betekenen dus wie ben ik om te zeggen gatver ik wil niet op die litermaat plassen en gatver dat stinkt bah! nee gewoon doen.

dus na de positieve test heb ik me direct aangemeld in de vijfde week kwam ze langs en in de zesde week kon ik beginnen, het is voor mij elke dag de uitdaging op de fles vol te plassen!

8. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @flokje: we zitten op een lijn. Ben ook al leden aan het werven

9. Northern

Northern Bekend lid

4 jun 2008
    998
    0
    0
    ik had me ook opgegeven voor mvm maar helaas zitten ze momenteel niet in deze regio.

10. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Wat raar. Bij mij komen ze ook niets ophalen en brengen ik moet het zelf brengen en ophalen, maar toch kan ik meedoen

11. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik heb me net ook opgegeven voor moeders voor moeders. Via internet, nu nemen ze binnenkort contact met mij op.

12. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @mamavanjordy: you go girl. Denk dat het wel een weekje dan duren voordat ze contact opnemen. deden ze bij mij ook toen ik me zo vroeg aanmelde. Maar elke regio is weer anders he

13. Maia

Maia Niet meer actief

OMG ik zit op mijn werk en ik ben moe. Als ik zo m'n ogen dicht doe val ik echt in slaap, echt heel erg. Denk dat ik vanavond echt vroeg m'n bed in ga.

Ik doe trouwens wel mee aan MvM maar het is met moeite af en toe hoor. Plus dat ik het af en toe vergeet :oops: want dan ga ik beneden naar het toilet en het staat boven bij ons en dan denk ik daarna oeps.. :) maar dat gebeurt gelukkig niet al te vaak.

Nou ik ga even verder slapen hier op mijn werk en over een half uurtje lekker naar huis.

14. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @maia: Heb je niet zon hanger gekregen die je op de deur kan hangen zodat je het niet vergeet? niet te hard snurken he............dan valt het op.

15. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Al bijna 100 moeders? Is dit een record?

@Daantje22: jeetje wat een verhaal! Pfff! HELE DIKKE KNUFFEL MEID! Ik duim voor je.
    @Faith: gefeliciteerd met je echo. Hebben jullie al een idee hoe jullie het "grote nieuws" gaan vertellen dit weekend?
    @Gusam: wat vervelend! Laat je even weten hoe het bij de HA was?

16. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    @ ricmar: heel veel sterkte, is er al meer bekend?

@ daantje22: indrukwekkend verhaal hoor. Hopen dat ie lekker veilig ingenesteld zit en dat je van een onbezorgde zwangerschap kan gaan genieten.

@ Gusam: het zitje ook niet mee, hoe is het afgelopen bij de HA?

Hier verder weinig nieuws. Voel me alsog ik een marathon gelopen heb, en zou wel dagen kunnen slapen. Beetje moelijk met die 3 draakjes die hier rond denderen ;). Vanavond een avondje man_vrij, dus zo gauw iedereen op bed ligt, lekker met een dekbed en kussen op de bank liggen :)

17. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Hoi,

Zo wat is er weer veel geschreven zeg! maar ben nu alweer de helft vergeten :oops:

@daantje wat een verhaal zeg! erg heftig en zeker dat het kindje ws niet in de eileider zit! dat is toch wel goed nieuws toch?veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat e snel duidelijkheid hebt.

@ ricmar hoe is het? ik hoop dat alles goed gaat.

Na een goede echo ben ik ook weer van de partij bij mvm!
    Ik heb alle keren mee gedaan en soms was het ff lastig omdat ik vanaf week 5 tot 16 geloof ik mee had gedaan.
    En op een gegeven moment kwamen de kannetjes en potten wel een beetje mn neus uitzetten maar ik vond het echt de moeite waard, als je op deze manier iemand anders kan helpen waarbij het niet zo makkelijk gaat, dan is dat natuurlijk geweldig.
    Dan denk ik dat is toch een kleine moeite!

Ik ben vandaag langs de huisarts geweest ik had zo'n last van zeurende pijn in mn onderbuik en steken aan de rechterkant.
    Daar werd ik getest op een blaasontsteking maar dat was goed.
    Toen wou ze me toch doorsturen voor een echo aangezien mn klachten en aan de plek waar ik pijn had baarde haar zorgen.
    Ze dacht mischien aan een bbz en dat wou ze uitsluiten, dus ik naar het ziekenhuis, bloedgeprikt en een uur gewacht op en uitlag want ze moesten eerst de hcg waarden weten.
    Mijn hcg waaren waren heel hoog dus vooraf zij een verpleegster (niet handig vond ik) ja je hcg waarden zijn heel hoog dus je bent zwanger maar we weten niet waar! ik werd er alleen maar bang van!mn hart zat in mijn keel!Gelukkig met de echo zagen ze een vruchtzakje in mn baarmoeder liggen en met een vruchtje van 5.5 weken, dus ik ben minderlang zwanger als ik dacht.
    Helaas was er geen hartje te zien kloppen vanwege de zwangerschapsduur dus moet ik volgende week terug komen voor een nieuwe echo.
    Dan kijken ze of het vruchtje is gegroeit..en kijken ze ook opnieuw naar mijn hcg waarden
    Ze hebben ook in mn eileiders gekeken en daar konden ze nog niks zien want ze denken dat er een kans is dat er nog een zwangerschap is maar mischien niet op de juiste plek :(
    Als mijn klachten erger worden meot ik direct bellen ik heb ook een speciaal nummer gekregen die ik dan moet bellen..
    Ik snap er even niks meer van moet ik nu opgelucht zijn en er vanuit gaan dat er niks aan de hand is of wat?
    Ben een beetje van slag eigenlijk..

18. klusser

klusser Actief lid

4 jan 2008
    245
    0
    0
    Hallo dames

Ik kom even gedag zeggen. Ik mag weer van de lijst. Afgelopen vrijdag ben ik weer bij de gyn geweest voor controle. De baarmoeder was goed leeg (in hoeverre dat natuurlijk goed kan zijn) en de omgeving zag er goed uit. Dat was wel een hele geruststelling. Hopelijk is t de volgende ronde goed raak.

Jullie allemaal een goede zwangerschap gewenst en hopelijk een gezond kindje straks in oktober.

Liefs

19. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Klusser wat erg voor jullie! heel veel sterkte..

20. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @klusser: met tegenzin haal ik je van de lijst. Hopelijk ben je heel snel weer zwanger. Heel veel sterkte meis. :'(

Deel Deze Pagina