@ Mamavan Jordy: Deze zwangerschap krijg ik allerlei testen aangeboden omdat ik inmiddels 36+ ben, maar ik heb besloten dat ik die niet ga doen. De reden daarvoor is natuurlijk de verhoogde kans op een MK, maar zeker ook de vraag die zich op zal dringen als het niet goed zou zijn of je 't kindje wil houden of niet. Elk kind is welkom bij ons en zal met alle liefde worden ontvangen, ook als er iets niet goed zou zijn. Daarom doen wij ook de 20 weken echo niet. Zitten we nog 20 weken na die echo in de stress omdat er misschien iets gezien zou zijn...
@cindy: nee, ik heb geen hanger gekregen. Wel een hele hoop andere dingen @zwangeremama: sterkte zeg. Wat een naar nieuws. En inderdaad, moet je opgelucht zijn of niet? Wees maar gewoon even opgelucht, of probeer het, want om je zorgen te blijven maken is ook niet goed voor je. Hopelijk neemt de pijn wat af en zijn het bijv. gewoon je darmen! @klusser: hier ook even heel veel sterkte gewenst! @arianne: welkom! @ricmar: heel veel sterkte! Wat k** voor jullie @lana: welkom! @sannehai: als ik me goed voel (wat tegenwoordig niet heel vaak voorkomt) hebben we "gewoon" sex. Naja, gewoon, het is de afgelopen 4 weken dat we het weten dat ik zwanger 1x voorgekomen, dus een historisch dieptepunt. @odess: 's ochtends heb ik dus helemaal geen last van mijn boobs en aan het eind van de middag/'s avonds heb ik er ook enorm veel last van. @smokey: ja, drop is niet goed voor je bloeddruk volgens mij. @mamavanjordy: hier geen test. Nou ben wel heel moe dus ben een beetje aan het bankhangen en manlief heel goed voor me laten zorgen
Die 20 weken echo heb ik trouwens bij geen een van m'n kinderen gedaan. Het enige wat we gedaan hebben is een pretecho, waarbij we van tevoren hebben aangegeven aan de vrouw die dat maakt, dat als ze wat ziet dat er iets niet goed is dat ze dat niet zal vermelden. Het enige dat wij van te voren al wisten was het geslacht
Drop is slecht voor je bloeddruk omdat er een bepaald stofje (glycerinezuur) inzit dat je bloeddruk verhoogt. Ja het duurt heel lang, maar aan de andere kant als ik terug kijk is de tijd ook snel gegaan! Ik moet nog 1 1/2 week wachten en dan mag ik en ik duim zo voor goed resultaat! Je bent al zo aan het idee gewend nu! Lana, ok nee bij mij is het de totale borst, van opzij en van voren. Ach ja dan gebeurd er nog wat he!
Hier ook geen test, maar wel de 20 weken echo. Verder niets. We zijn er ook nog niet over uit of we het willen weten wat het wordt!
@Ricmar: heel veel sterkte! DIKKE KNUFFEL! @Sannehai: ja, heb wel al sex gehad nadat we wisten dat ik zwanger ben.. vorige keer ook gewoon door gesext
@blij ei de combinatie test is een test waar ze aan kunnen zien of je een verhoogd risico hebt op een kindje met het down syndroom.
Wij willen wel weten wat het wordt waarschijnlijk weer. Bij de andere 2 wist ik dat ook en vond het wel gemakkelijk. Odess: ik zie dat jij op mijn zoontje zijn verjaardag je 1ste echo hebt. Leuk zeg, hopelijk brengt deze dag je goed nieuws. Mijn zoontje wordt dan 1 jaar. Wat vliegt de tijd. Hier moeten we de zolder gaan verbouwen tot slaapkamer. Daar komt de oudste dan te slapen. De jongste verhuist naar de slaapkamer waar de oudste nu slaapt en waar de jongste nu slaapt wordt de babykamer weer. En beeb komt de eerste tijd weer bij ons op de slaapkamer. Heb ik bij de jongste gedaan en vond dat erg prettig, ook voor het geven van bv. Even een vraagje aan de mama's die al meerder kids hebben: mijn jongste zoontje zal bijna 20 maanden zijn als deze spruit wordt geboren. Nu zit ik mij af te vragen zal ik een tweederhands kamertje erbij kopen (tegen die tijd dat ik de echo heb gehad) voor de beeb, de jongste een nieuw kamertje geven met een groot bed, een nieuw kamertje met een tweederhands ledikantje nog of wat anders. Wie heeft hier ervaring mee? Kunnen ze rond die leeftijd al in een gewoon bed of juniorbed slapen? Misschien al vroeg om er over na te denken maar ik ben graag voorbereid haha en dan kan ik vast rond gaan kijken. Moet trouwens nog kijken wanneer ik ga stoppen met het geven van bv nu. De jongste krijgt alleen nog s'morgens en dit is zo'n heerlijk knuffelmoment nog. Lekker samen op bed.
dames: Ik kom net van de 9maanden beurs en ben maar blij dat we nog niet zo ver zwanger zijn DRUK DRUK echt niet normaal ik ben nu gewoon nog geiriteerd het was echt file lopen en als we nu allemaal met zon grote buik lopen das niet fijn. Maar het was wel leuk hoor ze hebben heel veel leuke dingen en ik weet nu ook dat we heel veel nog moeten regelen (aanschaffen) maar het was echt druk en nu is het nogwel donderdag ik heb zelfs met een vrouwtje ruzie gemaakt om een stoel (ik moest echt efe zitten hihi) Voor alle dames die nog gaan zet je schrap maar het is ook wel heel leuk veel grotte buiken en lieve baby s en heel veel mooie spullen dus geniet ervan. veel liefs jaja
@ mamavanJordy: mijn oudste kreeg voor de geboorte van zijn zusje een meegroeikamer omdat hij nog iets te klein voor een echt bed was (15 maanden). Zijn ledikantje werd na verloop van tijd daardoor een 1 persoonsbed en zijn commode een bureau. Zijn zusje kreeg de babykamer.
Maar bij de geboorte van deze kleine willen kijken of Nilo in een peuterbedje kan, hij is dan ook 15 maanden.
HOi dames @lana zeker duurt het lang voordat je naar de v.k. mag.. ik vind het MEga lang duren, en vooral om dat ik pas over 4 weken terug mocht bellen voor een afspraak! Heel lang dus! @ik weet niet mee rwie het zei, tietpijn, Hier ik ook van de partij, vind het ook wel weer fijn, weer het idee het is echt zo hahahaha ik weet totaal nog niet welke echo's en test ik ga doen ja of nee, ik weet dr nog nix van dusja haha groetjess
Hoi maia, Bedankt voor je berichtje!Ik probeer gewoon opgelucht te zijn. Er is vandaag zoveel slecht nieuws bah! Ik hoop echt vor je dat je misselijkheid snel over is, je heb van die zetpillen mischien dat je huisarst die wel wil voorschijven? Ik ga vanavond lekker vroeg mn bed in als mn meiden liggen te slapen..
@ iedereen; ik heb een vraagje over de duur van mijn zwangerschap en ben benieuwd of jullie het weten. als ik op internet uitreken dat 9 jan '09 mijn laaste menstruatie was met een cyclus van 35 dagen kom ik uit op bijna 5 weken maar de verloskundige zegt dat ik dan een week verder ben? omdat ik een langere cyclus heb?! hoe zit dat nou?
Volgens mij gaat de VK er in het begin altijd van uit vanaf je laatste menstruatiedag .... het feit dat je misschien een langere cyclus hebt wordt pas weer verrekend zodra ze met de echo kunnen zien hoe ver je daadwerkelijk bent.