owja dames, ik ga misschien een andere vk bellen, want nu heb ik er eentje gebeld in de buurt van ons huis, want ik d8 dat dat moest, maar ik mag er ook eentje kiezen in de buurt van mn werk, en dat is eigenlijk handiger, ook voor mn vriend.. en ik hoefde toch pas over 4 weken terug te bellen bij die ene dus ga ik die andere bellen, en dan doe ik gwoon alsof ik niet weet wnneer mn ei is geweest, en dan zeg ik gwoon mn laatste ongesteldheid, en dat scheelt dan dus 2 weken met wat het eigenlijk is... Gemeen eh eigenlijk van mij... maarja dan mag ik hopelijk wel eerder voor een echo.....kben gwoon zo nieuwschierig! hahah of vinden jullie dat maar dom?
@ sannehai: makkelijk dat je die spullen over kunt nemen! weet ze nu trouwens al dat haar gezin compleet is? wij gaan alles nieuw kopen (denk ik) lijkt me erg leuk om te shoppen voor ons guppie!
sannahai, ik vind het maar raar dat je niet eerlijk wilt zijn maar goed, zelf weten he? Als jij er mee kunt leven veel succes! Aan een vroege echo zit maar 1 voordeel: je weet dat er iets zit. Meer niet. Het nadeel is dat de onzekerheid blijft want je weet nog niet of het goed zit, en die zekerheid heb je met een wat latere echo wel. Heb je een reden om een vroege echo te willen? Een miskraam ofzo? We gaan straks naar de optocht, ik en mijn peuter <3 Ben zo benieuwd hoe hij gaat reageren! Fijne dag dames! En welkom aan de nieuwe zwangeren!
@ellen, hun hebben nu 2 kids, en willen mayb over een paar jaar nog wel een 3e.. maar dat weten ze nog niet zeker, en wij mogen die spulletjes gewoon lenen, als hun weer een kleine krijgen, krijgen ze de spulletje gewoon terug. @trutje, ik snap dat je het gek vind, maar ik ben zo nieuwschierig, ik weet ook wel dat je er misschien niet veel mee opschiet, maar dan heb ik iniedergeval maar een afspraak staan voor een echo.. en die latere echo, ja die krijg je dan toch ook gwoon nog. er zijn super veel meiden die hun echo met 6 of 7 weken krijgen hierso volges mij.. en ik zou pas met 8 weken mogen bellen voor een afspraak... dat vind ik gwoon lang wachten.. ben gewoon beetje ongeduldig haha en net wat ellen zegt.. een leugentje om bestwil vind ik best mogen groetjesss
Een leugentje om bestwil noem je dat? Ok, wat jij wilt meid! Dan doe je dat toch lekker. Iedereen is trouwens vreselijk nieuwsgierig. Maar zekerheid krijg je er niet mee... Eerder onzekerheid als er bijv. geen hartje klopt rond die periode... Met 8 wk is ook nog erg vroeg. Ik krijg morgen een echo ivm een miskraam. Rondom deze periode is er ietsje meer zekerheid maar toch is de kans nog steeds aanwezig dat het fout gaat.
@sannehai, je zou sowieso een echo krijgen bij 6,5 7 weken aangezien je een mk hebt gehad.. leuk dta het zo goed met je gaat en je ook zo snel weer zwanger bent geworden Geniet van je zwangerschap ook een ex sept mama
Ik heb nog niet eens de vk gebeld Wel mijn HA geïnformeerd (moest er toch zijn), assistente zei dat ik met 10 weken (ongeveer) voor een termijnecho kon. Ik ben wel bereid te wachten. Alhoewel ik het nog een eind weg vind. Maar ja, tegen die tijd kunnen ze ook iets meer zien. En weet je zeker dat je een hartje kan zien kloppen (mits alles goed gaat...) Ik kan me het wel voorstellen hoor Sannahai, maar inderdaad: het geeft geen zekerheid.
Hoi meiden! Goeie 's morgens! Alles goed met jullie? Hebben jullie ook af en toe zo'n krampen in je buik? Ik vind het steeds vervelend. Je bent toch steeds bang dat het mis gaat. Ik vlucht dan ook regelmatig naar het toilet, maar gelukkig gaat het tot nu toe goed. @Sannehai, ik begrijp dat je nieuwsgierig ben en misschien mag ik niet veel zeggen (omdat ik op medische indicatie al drie echo's heb gehad), maar ik denk dat als wij 'normaal' zwanger geworden zouden zijn dat ik dat leugentje voor eigen bestwil zoals je het noemt niet zo snel gemaakt zou hebben. Al was het maar omdat je VK nu aanneemt dat je 2 weken langer zwanger bent en dus ook niet heel positief zal reageren op de eerste echo. Integendeel... ze zal je waarschijnlijk aangeven dat de zwangerschap een dubbeltje op z'n kant kan zijn omdat de groei van je kindje zo ver achterloopt bij de verwachte zwangerschapsduur. Dat is wel moeilijk meis, want je zal jezelf daardoor waarschijnlijk wel meer zorgen maken, terwijl dat niet nodig zou zijn. Ben je daar niet bang voor? @Maia, wat een geweldige taarten zeg! Noem dat maar een uit de hand gelopen hobby! Daar kan je echt geld mee verdienen volgens mij ... Liefs, Josien
nou dames, even weer bijgelezen. hier op een verkoudheid geen klagen....alleen gisteren uit eten met schoonouders als bedankje dat wij op hun hond hebben gepast twee weken, bij de chinees, maar die geuren deden niet goed. Maar klein bordje met warm eten en een kopje fruit....was toen ook al vol, bah..! ale:
sorry dames ik wou er niemand mee aanvallen en ook geen discussie beginnen .... ik kijk wel wat ik doe, tuurlijk zit ik niet te wachten op een vk die zegt dat mijn kindje achterloopt in de groei en dat soort dingen tuurlijk niet. maar ik d8 als ik niet alles zo goed had bijgehouden als nu, dan had ik ook nie anders geweten dan dat ik 6 weken zwanger zou zijn ipv 4.. ik d8 dan zeg ik dat ik niet weet hoelange cyclus ik heb maar wel dat ie meestal wel lang was. ik d8 gwoon dan ziet zei toch hoelang ik zwanger ben, omdat ik dan doe alsof ik het nie zeker weet. maar goed ik kijk wel wat i kdoe wie weet wacht ik wel gwoon af, wil natuurlijk wel liever gwoon een leuke echo. en trutje ik bedoelde er niets mee hoor.. je berichtje lijkt nogal aanvallend..maar goed.
@ josien en Trutje: jullie hebben natuurlijk wel gelijk... en t kan best dat een vk uit je verhaal heel snel opmaakt dat je niet helemaal eerlijk bent geweest. ik vind het geen grote leugen, maar het is natuurlijk waar je zelf voor kiest. ik zou het zelf ook niet doen hoor, dat jullie geen verkeerd beeld van mij krijgen...
nouja zeg.. nou lijkt het net alsof als ik het zou doen, het een mega schande zou zijn... en dat jullie nu gelijk een gek beeld van mij hebben..... vind ik beetje ver gaan maar goed.... ik kijk wel wat ik doe.. misschien wacht ik wel gwoon af ik zie het wel..
@josien: dank je @sannehai: ik begrijp denk ik wel dat je het graag wilt, alleen het gevoel dat jij hebt dat veel dames hier een vroege echo hebben: dat heb ik niet. Ik heb juist het idee dat de meesten pas echt tussen week 8-12 de eerste echo hebben. Ik zou het ook niet zo snel doen, al ben ik ook ontzettend nieuwsgierig. Ik wilde nog meer schrijven maar m'n schoonouders zijn er dus ik ga
@Sannehai, mijn berichtje aan jou was in ieder geval niet bedoeld om je aan te vallen, maar om je voor te bereiden op de reactie van je VK. Ik zou het zo sneu voor je vinden als je daar met een rotgevoel vandaan kwam... @Andrea, wij waren gisteren in een wokrestaurant en ik had ook wel wat last van die luchtjes, terwijl ik dat tot nu toe nog niet echt zo heb gehad . Ik heb wel al de hele tijd dat ik niet zoveel zin heb in eten en dat was gisteren niet anders. Vrees wel dat ik een verslaving aan het ontwikkelen ben... oehhh, ik ben gek op ijs! Liefs, Josien
@Sane; ik zou gewoon die andere VK bellen en vermelden wat de eerste dag van laatste menstruatie was en vertellen dat je een onregelmatige/ lange cyclus hebt. En dat je recent een vmk hebt gehad. Waarschijnlijk krijg je dan wel een vroege echo zonder echt te hoeven liegen. Ik kan mij voorstellen dat sommige er wel een probleem mee hebben als je eea verzwijgt om een vroege echo af te dwingen. En inderdaad kan er nog een hoop gebeuren/veranderen na eerst vroege echo, maar ik heb er echt veel meer vertrouwen in gekregendat het goed gaat.
Goedemorgen dames, gisteren heb ik het aan een goede vriendin vertelt, heel bizar hoor maar ze reageerde heel leuk. Ik voelde me ineens ook raar, alsof het echt werd en owjee, ik wordt niet toch ook zo'n vrouw die alleen maar over babies kan praten? Vandaag komt de hele familie op visite ivm verjaardag. Zij zullen nog even moeten wachten tot na de hopelijk goede echo. Trutje, ik heb de verloskundige gebeld en hier is het gebruikelijk dat ze in week 9 de echo doen, ik krijg hem dus bij 8+4. Ik denk dat de policy per praktijk verschilt! Ik hoop natuurlijk wel dat er dan iets te zien is, maar ja als ze het altijd zo doen... Sannehai, als je een beter gevoel hebt zou ik de andere inderdaad bellen. Toch zou ik wel vertellen wat je denkt en aangeven dat je een mk hebt gehad de vorige ronde, dan lijkt het me dat je sowieso eerder mag komen! Hier wordt de misselijkheid elke dag erger... En 's ochtends ben ik echt niet te genieten
josien jou berichtje vatte ik ook niet aanvallend op hoor meid vond alleen trutje haar berichtje wat aanvallend.. en natuurlijk wil ik niet met een rot gevoel terug komen van de vk. daarom wacht ik w.s. ook maar gwoon af. maar goed, twas gwoon niet de bedoeling om dr zo'n heisa van te maken
Laten we dat dan ook maar niet doen . Ben in ieder geval blij dat je het niet zo opgepakt hebt, want dat was niet mijn bedoeling. Nou, ik ga zo maar eens naar de carnavalsoptocht in het dorp kijken. Ik heb een zwangerschapsbroek van mijn zusje aangetrokken . Mijn darmen zijn zo opgezet, niet normaal! Lijkt wel of ik halverwege mijn zwangerschap zit ... Ik dacht, ik trek gewoon ff die broek aan, zeker als we dadelijk de kou ingaan en aan de kant van de straat de optocht staan te bekijken . Het is in ieder geval wel lekker warm aan mijn buikkie. Liefs, Josien