Meen je dat nou cola tegen misselijkheid? Bij mij helpt appelsap. @iedereen: kan je ook alcholvrije wijnen gewoon in de supermarkt of slijterij kopen?
Bij de Lidl hebben ze kleine flesjes alcoholvrije wijn. Sante heet het geloof ik een gelig gevlamd flesje. En het smaakt ook echt naar wijn, er zit een bittertje in dus niet alleen maar zoet.
Gelukkig drink ik niet, heel af en toe dronk ik maar een glaasje safari cola of zo. Mis wel de zalm en de filet american haha. Maar alles over voor het goede doel.
o beginnen we nu over dingen die we missen? Dan kan ik wel een lijst gaan maken naja, inderdaad, oktober komt vast wel snel maar ja.. m'n wijntje, m'n fles amaretto, m'n gebakken eitje met zachte dooier, m'n zacht gekookte eitje, m'n tiramisu, m'n biefstukje, m'n tartaartje, m'n .... noem maar op... alles wat ik nu niet mag ben ik gek op naja, het is niet anders hihi
Hebben jullie al een soort voorgevoel of het een jongen of meisje gaat worden? En willen jullie het weten? Vanaf wanneer kun je dat eigenlijk zien? Ik denk dat het een jongetje wordt, en weet nog niet of ik het zou willen weten. Espresso met een cognac en een lekkere peuk (maar die komt nooit meer terug)
kwam ff spieken.. wil ff maia wat vertellen.. volgens mij ben je ivm zwnagerschap niet verplicht om te solliciteren.. je hebt wel recht op een zwangerschapsuitkering en daarna een bevallingsuitkering.. kun je aanvragen bij t UWV.. krijg je nl 100% van je laatstverdiende loon.. zal nu wellicht ww zijn.. scheelt een boel stress en zo heb je voorlopig toch een inkomen.. daarna kun je of weer ww aanvragen en gaan solliciteren of je kunt alsnog stoppen en geen ww aanvragen.. uikering geldt tot aan het einde van je zw.verlof.. succes..
oh en ik weet dit omdat ik zelf mijn baan verloor bij mijn eerste zw.schap.. daarna kreeg ik dus de uitkering en hoefde ik neit te solliciteren...vandaar...moet er wel bijzeggen dat ik door moeheid en rugklachten ook net kon werken en dat heb ik bij het UWV ook gemeld..moest t ff kwijt..zou het jammer vinden als zonder geld komt te zitten terwijl dat niet nodig is....
Ik denk dat het een jongen word en we willen het waarschijnlijk wel weer weten (wist het bij de andere 2 ook). Maar een meid is net zo welkom hoor, maar zal dan wel even moeten wennen denk ik na al dat jongensgedoe wat ik nu heb hahaha. Even een omschakeling. Maar dat weten we over een tijdje pas. Ik geloof dat sommige meiden bij de 16 weken het al konden zien. Maar vanaf de 20 weken kunnen ze het zeker zien (als beeb mee wil werken). Willen jullie een pretecho laten maken buiten de normale echo's om? Wij waarschijnlijk wel weer. Heb het bij de andere 2 ook laten doen. In 2, 3 en 4d en vond het kei mooi om te zien. We hebben het bij allebei rond de 25 a 26 weken laten doen. Zag je al echt wat babyvet zitten enzo, en we konden na de geboorte ook echt de trekjes terug zien die we op de echo toen zagen. Sommige mensen vinden de 3 en 4d (4d is hetzelfde als 3d maar dan bewegende beelden) een beetje eng omdat het wat alien achtig lijkt maar ik vond het reuze meevallen.
ik heb al 2 kleine dames, dus dit is mijn 3e zwangerschap. en gezien mijn vorige zwangerschappen ( met aardig wat problemen)maar dat hoort vast weer onder een andere topic, zal dit keer ook wel een ziekenhuiswerping zijn en ik ga ook dit keer weer voor de borstvoeding de bevallinglijst kan ik ergens anders vinden? of komt dat hier regelmatig voorbij gr janneke
Ik geloof als je maia of cindy een pb stuurd dan komt het in orde. Je kan even een paar pagina's terug lezen hier dan zie je het wel. Staat bij hun ook onder de banner
of gewoon dit berichtje lezen hahahaha. Komt goed zet je er zo bij. Kom ik weer met mijn zweverig gevoel. Ik heb tegen Ties* gezegt dat hij mag uitmaken of het een jongen of een meisje word. Uit practisch oogpunt zou een jongen beter zijn. De babykamer is blauw en heb alleen maar jongenskleren. Zelf heb ik heel erg het gevoel dat het er 2 zijn, maar dat is de 10e ff afwachten. Bij mijn 20 weken echo met Ties* konden ze niet zien of het een j of m was omdat Ties* mijn zijn gezicht naar mijn rug lag en alles verborgen hield. Uiteindelijk wist ik het in mijn 21 of 22 week. Wil ook heel graag een 3d of 4d echo maar ben bang dat hij niet zo duidelijk word. aaaaaaaaaaaaaaaaaal mijn echos, omdat ik een dikke buikwand heb, waren vrij onduidelijk. En vind het dan zonde van mijn geld om dan naar een onduidelijke foto te kijken. Iemand ervaring mee?
Dag meiden, Poeh, wat wordt er weer veel geschreven... Mocht je nou echt heel nieuwsgierig zijn naar je kindje en al echt heel graag een vroege echo willen en je woont in de regio Utrecht dan kan je ook overwegen om mee te doen aan de muppit studie. Je mag dan wel maximaal 6 weken zwanger zijn... http://www.uvcutrecht.nl/muppit-studie.php Zelf doe ik ook mee en zo heb ik al bij 6 weken kunnen zien dat ons mini-mensje zich prima in mijn baarmoeder genesteld had. Ook het hartje klopte al. Super om te zien! Je moet alleen geen prik-angst hebben, want je moet vier keer een buisje bloed afstaan. Zelf vind ik dat geen probleem. Bovendien vind ik het heel leuk om nu mee te werken aan een wetenschappelijk onderzoek. Voor vragen kan je me effe PB-en... Verder nog steeds weinig klachtjes, alleen enorme opgezette darmen, hebben jullie dat ook? Mijn maillot zit echt strak om mijn buik, raar hoor... en ik heb ook dat als ik een klein beetje eet, ik meteen megavol zit. Herkenbaar? Liefs Sjimf
Oktober 2009 mamma's Josien: 28 september ~ 1e kindje na drie engeltjes ~ thuisbevalling ~ bv Gusam: 29 september ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Huismus: 29 september ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Faith: 1 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Afrola: 1 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv Myr: 1 oktober ~ 3e & 4e kindjes (twins) ~ ? ~ ? Evamariah: 2 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv Trutje: 2 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ bv Knuffelkonijn: 2 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Jaja23: 2 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ ? Wendelaa: 3 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? Fokje: 3 oktober ~ 2e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Maia: 3 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Pippeloentje: 3 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv Rheab: 3 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Sjimf: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Bowen: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Andrea1981: 4 oktober ~ 1e kindje~?~bv Joan81: 4 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Noukie82: 4 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Jamila22: 4 oktober ~ ? ~ ? ~ ? SanneL: 5 oktober ~ 3e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Boogiewoogie: 5 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Smokey: 5 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ Anastasia: 6 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Kitty1982: 6 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Marleentje26: 6 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ FV Mama Suus: 7 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? Sunshine01: 7 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ ? Marianm: 7 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Gerdiendejong: 7 oktober ~ 3e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ ? Sharoni: 7 oktober ~ 2e kindje ~ thuisbevalling ~? Irriproppy: 7 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Marciaatje: 7 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Odess: 8 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv LFCsesje: 8 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Sas33: 8 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Ceren: 9 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? Debozoe: 9 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv Winny: 9 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Pookie66: 9 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Maaike1309: 10 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Madelieveke: 10 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Rose1982: 10 oktober 1e kindje ~ziekenhuisbevalling ~ fv Nadja7: 10 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Moaatje: 11 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Noraa: 11 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling (waarsch. KS) ~ bv Aafjes: 11 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Cindy1981: 12 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Zwangeremama: 12 oktober ~ 3e kindje ~ ziekenhuisbevalling (KS) ~ bv JoySa: 12 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Flotsje: 12 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Northern: 12 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ ? Lovelyjolyn1987: 12 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ ? Sbabe: 13 oktober ~ 3e kindje ~ ? ~ ? Zonneschijn: 13 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ ? Shaula: 13 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Klaassien: 13 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Diana81: 13 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv&fv Wietje79: 13 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv Imoam: 13 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ Ingrid72: 14 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ fv Morgaantje: 14 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Ellen1983: 14 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Aylin16: 15 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuis ~ ? L0ve: 15 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Najet: 16 oktober ~ 3e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Jiska: 16 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ ? Noa1980: 16 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Aruna: 16 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Zusterrosa: 16 oktober ~ ? ~ thuisbevalling ~ ? Lana1988: 16 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ BV Zomerjurk: 17 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Sanneke78: 17 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Davide: 17 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Curly: 18 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Arianne22: 18 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Yv86: 18 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? Joenka63: 19 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Blij ei: 19 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Janneke G: 20 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Appeltje: 20 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? Alyssa: 20 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Xandra1972: 21 oktober ~ 4e kindje ~ thuisbevalling ~ fv Lynn83: 21 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Booboo22: 21 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Waterlelie81: 21 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Lauraatje: 22 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Crunch: 23 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Loesje84: 24 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Freya: 24 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Wies31: 24 oktober ~ 1e kindje (s?) ~ ziekenhuisbevalling ~ ? Esma: 25 oktober ~ ? ~ ? ~ ? SylviaM: 25 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ FV Monatoetje: 25 oktober ~ 2e kindje ~ thuisbevalling ~ ? Liesben: 26 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv Daantje22: 27 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ ? Sannie1982: 27 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Sannehai: 29 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv MamavanJordy: 30 oktober ~ 3e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Moor: 30 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Jip80: 30 oktober ~ 3e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Neusje: ? ~ ? ~ ? ~ ? Eefje: ? ~ ? ~ ? ~ ? Afspraken en/of echo's Morgaantje: 23 februari 1e echo Maaike1309: 23 februari 1e echo Trutje: 23 februari, 1e echo 15:00u Trutje: 24 februari, 14.20u intake VK Knuffelkonijn: 24 februari intake VK Sharoni: 24 februai intake VK Kitty1982: 24 februari 1e echo Northern: 24 februari 1e echo Sjimf: 24 februari echo Smokey: 24 februari termijnecho Boogiewoogie: 25 februari intake VK Ellen1983: 25 februari termijnecho Imoam: 25 februari intake VK Marleentje26: 25 februari 2e echo gyn. Maia: 26 februari intake VK + 1e echo Afrola: 27 februari intake VK Joan: 27 februari 1e echo Odess: 2 maart, 9.30 intake VK +1e echo Shaula: 2 maart, intake + 1e echo Noukie: 2 maart, 1e echo Zusterrosa: 2 maart 1e echo SylviaM: 2 maart 1e echo Wietje79: 2 maart intake vk Josien: 2 maart intake vk en 4e echo Aylin16: 2 maart 2e echo Lynn83: 2 maart intake VK Sjimf: 3 maart 9.00 uur eerste echo + intake VK Afrola: 3 maart 1e echo Knuffelkonijn: 3 maart 13:50 1e echo Daantje22: 3 maart gyn Aruna: 3 maart 1e echo Pippeloentje: 4 maart 1e echo Sunshine: 4 maart echo SylviaM: 4 maart 1e afspraak gyn. Flotsje: 5 maart intake VK Noa1980: 5 maart intake VK Moaatje: 6 maart intake + echo Noraa: 9 maart 1e echo Waterlelie81: 9 maart 1e echo Blij ei: afspraak VK Gusam: 10 maart 2e echo + intake VK Cindy1981: 10 maart intake gyn + echo Zwangeremama: 10 maart 10.15u intake + echo gyn Curly: 10 maart intake VK Joenka63: 10 maart intake VK + 1e echo Jaja: 10 maart intake VK + hartje luisteren Zusterrosa: 10 maart intake VK Sas33: 10 maart 1e echo Klaassien: 12 maart 1e echo Rose: 12 maart intake vk + 1e echo Marciaatje: 12 maart intake VK Wies31: 12 maart 1e echo Flotsje: 13 maart 1e echo Debozoe: 13 maart echo Sas33: 13 maart intake vk Lovelyjolyn: 16 maart 1e echo Blij ei: 16 maart 1e echo Jiska: 16 maart 1e echo Lana1988: 16 maart 1e afspraak vk Smokey: 18 maart echo VK Diana81: 18 maart 1e echo Xandra1972: 18 maart intake VK Debozoe: 18 maart 2e afspraak vk Sanne1982: 20 maart intake + echo vk Marciaatje: 23 maart 1e echo Vlindertjes Een mini Jari Een mini Berenbotje Een mini Toontje Een mini Kira Een mini Dior Een mini Pat Een mini Minkep Een mini lin71 Een mini klusser Een mini Ricmar94 Een mini Pixel We hebben nu: 104 zwangeren en 11 vlindertjes Nieuwe mama: Jip80 Stuur Maia of Cindy1981 een PB om jezelf op de lijst te laten zetten. Willen de meiden waar nog een vraagteken bij staat ons even een pb sturen? Zo kunnen we jullie bij de lijst aanvullen.
hoi dames wij willen wel graag weten wat het word.. gwoon nieuwschierig en lijkt me ook wel handig. ook denken wij al voordat we zwanger waren dat als we een kindje kregen dat dit een meisje zou zijn.. .nog steeds heb ik dit gevoel nu... maar droom wel al een aantal keer over jongens namen..wie weet een teken hahaha het zou ons ook echt niets uit maken, als het maar gezond is maarja wel het gekke dan zag ik bij de ah babyweken, met hele schattige rompertjes, jongens en meisjes, heb ik toch stiekem van meiden wat mee genomen, alst geen meid word, geef ik eht gewoon weg groetjess
hee grappig weetje wat ik zie in de bevalingslijst... i kben nog steeds de enige die w.s. op de 29ste is uitgerekend..haha grappig
Mijn vriend zegt continu mannen maken mannen. Bij Ties had ik het idee dat hij een meisje was, zat ik er ff naast. Jip80 je staat erop hoor
bedankt hoor, volgens mij wordt er hier wel lekker geschreven, we zitten natuurlijk allemaal in het zelfde schuitje, wat ik al zei, ik hoop op een hoop gezelligheid en een hoop kletsplezier liefs janneke
Wij denken ook dat het een jongen word. Ons maakt het niet uit als het maar gezond is. We willen wel graag weten wat het wordt.