Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Sannie hier ligt het huis ook bezaaid met zooi van man en dochter op dit moment :) hihi
    Ze sjouwt ook alles mee overal naartoe en waar ik ben pakt ze dan weer iets en dat beland dan in een andere kamer.
    En uiteindelijk ligt alles overal en kan ik weer alles opruimen.

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Luna, ik had er ook niet speciaal over gebeld met de VK, omdat ik de dag erop toch een afspraak had staan. Daar heb ik het toen besproken, maar bleek het dus allemaal mee te vallen. De VK zei ook dat de afscheiding wordt op het einde volgens haar ook wateriger.

@MamavanJordy, je weet het inderdaad nooit... zeker omdat het natuurlijk al je derde is ;). Maar goed... ze zitten niet aan het einde van de wereld begrijp ik. Mijn ouders durven nog niet eens te gaan sporten. Dan bellen ze al op: 'We zijn nu naar de sportschool' en gisteren belden ze op: 'We gaan nu een stukje wandelen en nemen de mobiel mee.' :(

@Sannie, hier is het precies andersom. Mijn man is een Pietje Precies en ruimt alles achter mijn kont op, ook als ik het over een half uur weer nodig heb. Hij leeft met het motto: het kan maar opgeruimd zijn en als je het weer nodig hebt, kan je het toch weer pakken?

@All, weten jullie of meer afscheiding uit de tepels een teken is dat de bevalling eraan zit te komen? Mijn borsten lopen sinds gisterenmiddag echt leeg :(... Wishfull thinking van mijn kant vrees ik...

Liefs,
    Josien

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@josien, heerlijk zoń man. ;)
    Ik denk dat ze woensdag tegen mij ook zegt dat het gewoon afscheiding is.
    Borstenvraag kan ik niet beantwoorden helaas.

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ow jee Josien daar zou ik slecht tegen kunnen denk ik! Ik heb ze hier direct duidelijk gemaakt dat wij ze wel bellen als wij er aan toe zijn!

Heb geen idee hoe het met lekken zit - ik zou zeggen blijf positief denken ;) Toch bijzonder dat er nog maar 1 dag op je ticker staat!

Mag hier niet klagen over manlief, doet veel in het huishouden maar toen ik hier vanochtend kwam stonden er echt iets van 6 glazen en schaaltjes enzo - dat is echt zn zwakke punt. Ach ja gaan zo wel even opruimen denk ik!

Nu 3 glazen water verder klaart het wat op in mn hoofd - zou dat het zijn geweest. Ow heerlijk zeg hoop dat het zo blijft en nog beter wordt!!

5. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@josien geen idee ik lek al vanaf week 14 dus hahahaha

@mvj; leuk hoor zo'n gezinsbord hihi

@all; wij gaan vanmiddag even naar schiedam, daar zijn brandersfeesten...ga ik even over de braderie waggelen op zoek naar een kraam met chocola hahahahaha

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Odess, ik heb ze dat ook al tigggggg keer duidelijk gemaakt. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik echt niet altijd meer de telefoon opneem als ze bellen. Mijn man zei al: 'Ik denk dat ik ze vanavond tegen half twaalf voor de gein eens ga bellen. Gewoon voor de fun.' Ik schaam me ervoor dat ik dan niet altijd meer zin heb om op te nemen maar ik vind het gewoon vervelend dat ze niet respecteren dat ik gewoon pas ga bellen als de kleine er is... Het komt ook een beetje door mijn zus (niet om haar de schuld te geven, maar om aan te geven waardoor het komt dat mijn ouders zo denken). Mijn zus heeft bij alle drie de kinderen meteen gebeld toen ze de eerste wee voelde. Bij de derde, die nu zo'n vier weken oud is, woonde mijn zus en haar man in hetzelfde huis als mijn ouders. Die hebben een gedeelde woonboerderij. Dus nu zien die twee families alles van elkaar. Dus ook dat mijn zus aan het bevallen was. Voor mijn ouders is dat dus heel 'gewoon'. Denk dat ze daarom meer moeite hebben te respecteren dat wij anders in elkaar zitten.

Fijn dat je hoofdpijn wat begint te zakken. Ik heb het ook best wel vaak als ik 's ochtends opsta. Meestal heeft het even een uurtje nodig om te zakken.

@Babydream, veel plezier in Schiedam. Chocolade... hmmm, klinkt goed :D!

Liefs,
    Josien

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Josien volgens mij heeft dat helaas niets te maken met de naderende bevalling. Bij mijn 1e zwangerschap lekte ik al vrij vroeg.
    En nu ook af en toe..

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hoe zou het met onze 2 dames zijn in het ziekenhuis???

9. 0babydream0

josien; ik snap je wel hoor is voor jou ook moeilijk zo dubbel he....je ouders zijn volgens mij heel enthousiast....hihi..hoop dat je het nog duidelijk kan maken

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Anastasia, ik heb eigenlijk ook heel lang gelekt tot een week of zeven geleden. Toen is het bijna helemaal gestopt en nu loop ik dus echt leeg voor mijn gevoel :(. Vreemd...

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met onze twee bevallende dames is. Volgens mij zou Trutje bevallen in het geboortecentrum, niet?

@Babydream, ze zijn zeker heeeeel enthousiast! En dat maakt het inderdaad dubbel, want ik vind het natuurlijk geweldig dat ze zo enthousiast zijn.

Liefs,
    Josien

11. Gusam

Gusam Niet meer actief

dames even een lang ego bericht van mij uit

afgelopen vrijdag ben ik op controle geweest bij de gyn, nu had hij ook inwendigonderzoek gedaan en ik had een onrijpe en helemaal gesloten baarmoedermond, verder was alles prima in orde.

Gister ochtend na een nacht ook pijn gehad te hebben aan een plek op mijn buik, vele erge menstruatie pijn in mijn onderbuik en rug (veel meer als de dagen ervoor), deze pijn bleef continu en soms nam het ietsjes af, maar trok niet weg.
    Ik heb gewacht tot einde van de middag of ik de kleine nog zou voelen, want die had ik de avond van te voren en gister nog helemaal niet gevoeld.
    Op het begin van de avond maar contact opgnomen met het ziekenhuis en hun mijn verhaal voor gelegt, en ze wilde dat ik even langs kwam.
    dus ik met mijn vriendin daarheen, ik mocht even urine inleveren en werd aan de ctg gelegt.
    op de ctg heb je een metertje die de samentrekkingen registreert van de baarmoeder, bij een rustige baarmoeder staat hij ongeveer op 20 (hebben ze mij verteld). Ik heb een uur aan de ctg gelegen en daar kwam regelmatig die ene teller boven de 60 en 1x boven de 80.
    De arts vertelde mij dat de kleine het goed had in mijn buik, maar ik zou een blaasontsteking hebben, ik heb toen verteld aan haar dat ze de vorige keer ook al een fout hadden gemaakt dat ik een blaas ontsteking zou hebben. de vorige keer hadden ze ook steriele urine afgenomen met een catheter, ze hadden mij toen al medicijnen voorgeschreven en naar huis gestuurd, thuis kreeg ik de tabletten niet weg en belde hun op, toen kreeg ik te horen dat ik helemaal geen blaasontsteking had.
    en nu heb ook ik het idee dat ik geen blaasontsteking heb.
    maar goed toen zei ze dat ze nog een echo wilde maken, terwijl ze zei dat de kleine het goed maakte.
    daarna moest ik wachten tot de arts terug was van de OK voor het recept, ik was blij dat de arts zelf even kwam want het was mijn eigenste gyn, eindelijk kon ik haar dan even spreken en dat was blijkbaar wederzijds.:D
    ze heeft me inwendig onderzocht, en ik bleek een vingertopje te hebben en de baarmoeder was ietsjes verweekt, dus er zit wel voortgang in.
    Nu hebben mijn gyn en ik samen besloten ivm verschillende omstandigheden, om als de kleine er vrijdag niet is mij vrijdag in te gaan leiden.
    Ik heb dus volgende week rond deze tijd mijn kleine meid in mijn armen:$
    sorry voor dit lange ego verhaal, ik wil wel vragen voor diegene die mij op hyves hebben, niets op hyves te vermelden tot de kleine er is.

meiden een fijne dag toegewenst.

XXX Gusam

12. 0babydream0

Spannend Gusam!Ook jij gaat deze week bevallen!!

Gaat snel met de oktobermama's de bom is volgens mij gebarsten!!

13. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Morning

Wat gaan de mama's hier snel, is er uberhaupt wel iemand die de 40 weken gaat halen hihi!

@Rose en Trutje: heel veel succes meiden!
    @Gusam: spannend!

Voor de rest niet echt bijgelezen!
    Ik ga vandaag een poging wagen om naar de stad te gaan, misschien niet echt heel verstandig (kan niet heel veel meer lopen zonder pijn), maar om nou weer thuis te gaan zitten wachten en misschien komt het juist wel opgang! Ben nog steeds niet rommel vrij, dus...

Fijne dag allemaal!

14. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Lastig hoor! Kijk dat jouw zus zich daar prettig bij voelt is prima natuurlijk maar ik zou het erg moeilijk vinden dat ze het ook allemaal zomaar op jou projecteren. Super dat ze zo blij voor je zijn maar kom op een beetje ruimte zou fijn zijn! Hopelijk kan je het wel een beetje van je afzetten en doe inderdaad gewoon waar jij je fijn bij voelt!

Gusam, fijn dat er vooruitgang in zit! En dat je al weet dat je volgende week je meisje hebt! Fijn hoor!

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ Gusam; wauw meid, wat spannend zeg!!

@ rose en trutje; ben benieuwd hoe het met jullie gaat, nogmaals heel veel succes!!

@ slordige mannen; hier eentje die alles netjes opruimt en zelf niet tegen rommel kan, net als ik, dus dat is echt fijn :)

@ Danjo; wauww, wat pijnlijk en vervelend voor je man! Hopelijk herstelt hij er snel van

@ mvj; wat lief zeg van je man om eerder thuis te komen, echt schattig dat hij je miste

Hier dadelijk proberen eventjes te winkelen.. ik neem het er maar van zolang het nog redelijk gaat :D

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Jeetje Gusam spannend zeg!! Jij dus ook al eind van de week mama :)
    Gaat wel vlot zo!

17. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    @gusam; voor jou duurt het gelukkig ook niet meer lang voor je je kleintje kan vasthouden

@hier thuis; vandaag een beetje een hang dagje denk ik,
    hubbie is de dametjes aan het ophalen uit Amersfoort.
    Ik had er niet heel veel trek in om weer 4 uur in de auto te moeten zitten, had ik vrijdag ook al gedaan.
    Zei die heel lief.. ga ik ze wel 'even' alleen ophalen, ga jij lekker in bad en bed en nix doen...

wel lief natuurlijk, eerst vond ik het voor hem niet leuk, maar t is ws wel beter voor mijn lijf!

verder spiek ik hier elk uur maar es even naar baby nieuws..
    echt leuk dat de gang er in begint te komen,
    straks hebben jullie t allemaal over de tepelkloven en de sproeiluiers;)

18. Jo1979

Jo1979 Actief lid

27 feb 2009
    188
    0
    0
    productie medewerkster
    Bollenstreek
    Roos en Trutje: heel veel succes met de bevalling en ben benieuwd of jullie vandaag al kleine hebben.

Gussam: fijn dat je eigen gyn was, dat stelt je echt gerust! En a.s. vrijdag...dan heb je ook kleine om je armen heen! Doe rustig aan dezer dagen he!

ik wil jullie bedanken voor de reacties, en ja zit nog bij maatschappelijkewerkster. Heb dagboek gemaakt en ga dr vd week mailen.

Gisteravond extra matras op het bed gelegd. Heb er nog heerlijk kunnen slapen :D Alleen uitstappen en instappen gaat lastig, maar heb wel voetenbankje die ga ik zo dadelijk naast me bed zetten.

Verder schijnt hier lekker een zonnetje, dus lekker wasbeurten draaien en buiten ophangen en daarna weg zien strijken! :)

Ik ga verder proberen zoveel rustig aan doen en hou ff mijn partner afstand. Want de doet nu ineens wel lief tegen me...maar toch blijf ik erachter.

Nou dames wens jullie fijne zonnige dag toe en wie ook gaat bevallen wens ik een voorspoedige bevalling toe!;)

Liefs en dikke knuffels!

Jo

19. MvN

MvN Niet meer actief

ik kan met mijn tel niet overal op reageren maar Rose en Trutje heeeeel veeel succes!

20. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Gusam, dat is fijn om te horen dat alles toch goed is. Met die wetenschap ben je zelf ook weer ontspannen en dat is ook weer goed voor de voortgang. Nou nog even extra genieten van die paar dagen dat je je kleintje nog helemaal alleen voor jezelf hebt.

@Babydream, gaat snel hier hé! vond ik ook al. Moet wel zeggen dat ik soms gek wordt van mezelf. Kan me er nog steeds niet helemaal gerust over voelen dat ik de kleine zo weinig voel. Voel jij haar wel weer vaker?

@Jo, volgens mij is de rust wel al een beetje wedergekeerd hé! Geef hem een kans, misschien heeft hij spijt en als hij lief voor je is en je reageert daar niet op dan weet hij straks ook niet meer wat hij moet om het goed te doen. Die van mij heeft trouwens ook nog niets gelezen over zwangerschap en de komst van het kindje. Jij ook een zonnige dag gewenst.

Nou, ik heb mijn inlegkruisjes maar verwisseld voor maandverband dat houdt iets langer... Woensdag maar eens kijken wat de vk erover zegt. Ook over het feit dat ik de kleine zo weinig voel.

rose en trutje, ik hou het in de gaten. succes hoor.

Deel Deze Pagina