Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Even kort want ga zo even liggen.

Bij de fysio geweest en heb een hele lijst met oefeningen vanaf de eerste dag meegekregen voor na de bevalling en wat ik wel en niet mag doen na de bevalling.
    Drukkend gevoel bij het schaambot kon idd komen door het indalen zei ze maar ook omdat alles nu zwaarder word. We zullen zien morgen dan moet ik weer naar de vk.

Fysio is nu afgelopen en 1 week na de bevalling moet ik bellen om te zeggen hoe het gaat en dan plannen we nog een vervolgafspraak in.

Als ik me goed aan de voorschriften houd zei ze dat ze wel weer verwacht dat het goed gaat komen met mijn bekken. Hopelijk kan mannetje toch iets regelen.

Ze zei ook nog dat ze wel verwacht dat ik weer eerder beval haha. We zullen zien. Mijn mannetje verwacht trouwens ook dat ik weer eerder beval.

2. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Daantje, bij mij zeiden ze bij Senna ook dat het wel een paar dagen kon duren omdat mijn lijf nog geen teken gaf dat het er aan toe was. Had geen ontsluiting en ook geen verweekte baarmoedermond, die was nog 2 cm lang (het laatste stukje zeg maar, als-ie verweekt is is-ie 0 cm). Nou moet ik wel zeggen dat ik vrij heftig reageer op toegediende hormonen (zoals bij mijn IUI bijv.).
    Smorgens om half 8 1e keer geprimed en ze zouden het om 13 uur nog een keer doen, maar wilde toen toch afwachten of mijn lijf het over ging nemen (wat er op leek) en dat gebeurde ook, svonds om 21:18 uur had ik Senna in mijn armen.
    Dus het kan ook best snel gaan. Hopelijk is dat bij jou ook het geval. Ga je as woensdag een datum bespreken met gyn?
    Wel fijn dat bloeden gestopt is!!

3. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    daantje, gelukkig is het bloeden gestopt, wel spannend hoe het nu verder gaat. Hoop zo dat je een voorspoedige bevalling zal hebben, je hebt al zoveel te verduren gehad.

sannie, van mij hoeft het nog niet zo door te zetten hoor... Ik ben waarschijnlijk een van de weinige die er zo over denkt, maar wil eerst weten of gewoon bevallen een optie is en dat hoor ik morgen pas. Maar als deze kleine toch komt sta ik wel te juichen hoor, want ben wel super nieuwsgierig.

4. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    High Care verpleegkundige
    almere
    @ leoniie was dus wel even spannend dat je een wee had, toch weer afgezwakt. Maakt het helemaal niet uit als je je slijmprop al bent verloren? Maar dat is ook verschillend bij iederen toch?

@ odess ik maak me ook niet druk om de grote van het kind. Vanaf het begin zeiden ze al omdat mn BMI iets hoger is dan het moet zijn (ik ben stevig gebouwd) moest ik zo ie zo een groeiecho met 30wk, bloedsuiker controle, bloeddruk met de grote band meten (hebben ze toch maar niet gedaan want ik heb helemaal geen dikke armen) en elke keer bleven ze maar zeggen: hij is wel groot hoor, en toen viel het weer mee en toen toch wel weer groot (en heb een klein bescheiden buik en pas 6kg aangekomen) en toen wouden ze toch mn glucose, die had ik zelf al geprikt op het werk en die was 4,1 na het eten, uiteindelijk wou ze hem ook nog nuchter, nuchter was ie 5, wou ze nog weer een hb controle en toch nog een groei echo met 32wk, met de groeiecho was alles prima, hij loopt een week voor maar dat is al sinds de 20wk echo zo. Dus ik werd er een beetje moe van, het leek wel alsof ze iets aan het zoeken waren. Terwijl wat is groter dan gemiddeld ik ben zelf 15cm groter dan gemiddelde nederlandse vrouw, die lengte staat namelijk op 1.69 en ik ben 1.84 daarnaast is mijn vriend 1.90

ik had het erger gevonden als hij aan de kleine kant zou zijn geweest.
    En als ze me nou konden vertellen nou mw we denken dat uw kindje minimaal 60cm lang zal zijn en een 10 ponder en we denken dat het een keizersnede zal gaan worden, ja dan heb ik er wat aan en kan ik me voorbereiden. Maar dat kunnen ze me niet zeggen. En de andere verloskundige (onze praktijk heeft er 3) die zegt gewoon: ach er zit een lekkere flinkert in maar een 10 onder wordt het echt niet. Die zegt het tenminste een beetje normaal. Ik had al bijna nachtmerries over reuze baby's

Maar wij wachten gewoon rustig af

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ Luna: ze gaan me inleiden omdat ik zo zwak ben en heel erg uitgeput.. Heb deze zwangerschap 23 dagen in het zkh gelegen vanwege het ziek zijn, dus daarom halen ze de kleine eerder. Wel goed dat je tegen je man hebt gezegd zijn zorgen ergens anders uit te spreken, hier ook relativeringsproblemen ;)

@mvj: fijn dat je veel oefeningen hebt meegekregen en ze verwacht dat het allemaal weer goedkomt! Ga maar lekker een uurtje rusten!

@ zonneschijn: thnkx voor je posi berichtje, geeft je toch wat meer hoop :D mijn lichaam reageert normaal ook heel erg goed op medicatie, hoop dat als ze me gaan inleiden het net zo voorspoedig loopt als bij jou :) als het goed is krijg ik woensdag idd de datum, ben Zoo benieuwd :D

6. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Zo. Ik heb daarnet een heel uur (!!) met een vriendin van mij aan de telefoon gehangen. Ben benieuwd wat mijn man zegt als hij de telefoonrekening ziet:D Maargoed, verder bel ik helemaal nooit, dus heel erg zal hij het wel niet vinden;)

Grappig, ik dacht van het begin af aan: "Ons kindje wordt vast op 15 oktober geboren.." En laatst sprak ik mijn moeder, en ik had haar al heel erg vaak verteld dat ik op 19 oktober ben uitgerekend. Maar iedere keer versprak ze zich, en zei 15 okt. ipv de 19e. Dus ik vroeg hoe dat kwam, en toen zei ze dat ze het gevoel heeft dat ik op de 15e ga bevallen;)
    De vriendin die ik net sprak, die wist meteen toen ze mij zag: "Er zit een jongetje in jouw buik!" (En het raden van het geslacht heeft ze altijd goed:D) En daarnet vroeg ik dus;
    "Wanneer denk je dat hij geboren gaat worden?" Zij: "Goh.. Ik denk eigenlijk gelijk de 15e!" (Ik had haar helemaal niets verteld over mijn vermoeden!:$) Haha! Dus ik ben heel erg benieuwd of het ook zo zal zijn! We dachten alledrie meteen dat het een jongetje zou worden, en alledrie denken we nu dat het op 15 oktober geboren wordt.

Nog meer vrouwen met een voorgevoel? Misschien is het dan leuk om te kijken wat ervan klopt?:)

7. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    High Care verpleegkundige
    almere
    @ machsdoch: geweldig alle 3 hetzelfde gevoel
    Ik dacht na de 12wk, dit wordt een jongen en mijn moeder dahct het ook. Terwijl mijn vriend en zn ouders een meisje dachten
    maar mijn gevoel klopte helemaal een jongen.

Zelf heb ik het idee dat ik of de uitgerekende datum beval de 16e (mijn moeder is van mij ook op de uitgerekende datum bevallen) en soms heb ik het idee wat eerder. Maar heb daar geen zeker gevoel over, dus dat wachten we af

8. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Daantje, fijn als je straks in ieder geval weet wanneer het gaat gebeuren! Hopelijk dan ook redelijk snel. Het mag je nu wel eens voor de wind gaan hoor!
    In het Elkerliek ga je toch? Ik was toen in het Cathrien in Eindhoven.

9. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Roza, nou prima toch? Hier wordt het kindje waarschijnlijk niet heel zwaar maar wel lang. Mn man is bijna 2 meter en die genen heeft ie waarschijnlijk doorgegeven. Qua gewicht denken ze aan 7 of 8 pond, prima zeker als ie wat langer is geen probleem lijkt me zo :)

MD, wat grappig allemaal hetzelfde gevoel!

10. MvN

MvN Niet meer actief

daantje: Gelukkig is het bloeden gestopt!!

MD: Ik hoop voor je dat het uitkomt de 15e :D Ik zelf denk 22 oktober.. maargoed we zullen zien :)

Zooo hier net weer een was gedaan :) Wat doen jullie eigenlijk aan als je van het ziekenhuis terug naar huis gaat na de bevalling?? Ik heb zelf van die heerlijke pyjamabroeken van de hunkemoller.. maar of ik daar ook mee over straat kan :(

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    roos wat dacht je van gewoon de positiebroeken weer aan al sik nog niet in mn eigen broeken pas.

beval datum geen idee zien we vanzelf wel

12. MvN

MvN Niet meer actief

Danjo: Ik heb maar 1 positiebroek... nja stop ik die wel in de tas :p verder loop ik toch nog gewoon in me eigen spijkerbroeken :)

13. Maia

Maia Niet meer actief

@machsdoch: grappig dat voorgevoel!

@voorgevoel: manlief en ik hebben onafhankelijk van elkaar gedroomd (ik vertelde het hem een paar maanden later en toen zij hij van "he" ik heb dan en dan hetzelfde gehad) dat het 28 september geboren zou worden.... nou dat is vandaag maar nog geen voortekeken vandaag dus mijn voorgevoel klopte toch echt niet hihi ... hoewel ik nog zo'n 10 uur heb, en als ik op mijn moeder lijk (die van alle 4 in minder dan 5 uur is bevallen) moet het nog lukken maar ik betwijfel het ernstig :D

Nou ik ga zo eens tanden poetsen en me toonbaar maken want moet zo de deur uit naar de vk en zit hier in m'n allermakkelijkste kloffie :D

14. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Machsdoch, wat leuk dat jullie alle3 hetzelfde denken/voelen! Extra spannend dan!
    Hier niet echt een voorgevoel. Denk dat-ie wel wat langer blijt zitten maar dat is meer omdat dat bij de 1e zo was.

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Maia suc6 bij de vk.

heb je geen joggingspak roos? ook handig.

hier net ook ff gedoucht en het huis weer op orde gemaakt.
    Moet eigenlijk ook nog na de action en kruidvat maar weet niet of ik daar wel zin in heb haha.

16. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    datum, vandaag had ik een mooie dag gevonden voor mijn overleden opa. 4 okt zijn mijn vriend en ik 5 jaar samen, zou wel bijzonder zijn, ondanks dat het dierendag is of de 11de, dan wordt het 11-10-09....
    maar we zien het wel.

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Curly 4 oktober is het ook volle maan worden de meeste kindjes geboren. ach en als het maar gezond is maakt dierendag ook niks uit toch

Ik zou 7 nov wel een mooie datum vinden maar dat is wel heel ver weg he haha

18. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    MD: grappig, alledrie t zelfde voorgevoel. Zo t dan toch...???

Curly: nee snap ook wel dat je wil afwachten wat ze zeggen. Als t niet kan op de natuurlijke weg, dan wel in t ziekenhuis wat je voorkeur heeft natuurlijk. Hou t dan nog maar even op tot in ieder geval morgen ;)

Daantje: gelukkig is het bloeden gestopt. Hoop idd dat t inleiden dan snel gaat bij jou. NIet dat je dan nog een week ligt te puffen...je hebt nu idd al bijna geen kracht meer. Maar daar zouden ze toch welr ekeningmee houden??

Ik denk de 20ste (1 week te vroeg), maar mijn schoonmoeder zegt al vanaf t begin dat ik 2 weken te vroeg beval (is over 2 weken al dan :$)

Net mijn tas helemaal ingepakt. Wordt t toch wel echt...spannend hehehe
    Wilde ff gaan stofzuigen enzo, maar denk dat ik eerst maar ff boodschappen ga doen want t wordt erg donker hier.....

Ik heb zin in morgen. Dan ben ik "slachtoffer"' bij een rampenoefening. Altijd erg leuk om te doen, maar ben benieuwd nu met dikke buik hihi.

Nou ik ga maar opschieten, anders zit ik alsnog in de regen...

19. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Het grappige is, op 15 oktober wonen we ook twee jaar samen:) Alles gebeurd bij mij in oktober!

In oktober 2006 was ik in Egypte met mijn oma, toen we in ons eentje door een tempel heenliepen, kwam er een Egyptische man aan. Hij wees ons de weg naar een afgebrokkeld muurtje, met daarop een scarabee. (Kever) De scarabee was helemaal zwartgeblakerd, omdat, als je je hand drie keer op de scarabee zou leggen en dan op je hart, je drie wensen mocht doen. Vele mensen hadden dit dus gedaan. Mijn eerste wens was dat ik met de man van wie ik heel veel hield een relatie zou krijgen, ook al was het onmogelijk. Bovendien woonde hij net weer samen met een ex-ex van hem;) (De relatie ging niet goed.) De tweede wens was dat ik met hem zou gaan samenwonen en de derde wens was om kinderen met hem te krijgen.
    De eerste wens ging diezelfde oktobermaand nog in vervulling. De relatie van de man van wie ik hield ging stuk, en hij wilde toch proberen om met mij een relatie op te bouwen. (Ook al leek dat onmogelijk vanwege een groot leeftijdsverschil.)
    Een jaar later, oktober 2007, kregen we op 15 oktober de sleutel van ons huis. En sinds die tijd woonden we ook samen.
    Weer een jaar later, oktober 2008, vroeg mijn man mij ten huwelijk en besloten we dat we samen graag kinderen wilden. (In januari zijn we toen getrouwd) En nu, in oktober 2009 verwachten we ons eerste kindje:)

20. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    @Sannie: Haha! Nu maar hopen dat je tijdens die rampenoefening gered wordt door twee sterke schouders:p

Deel Deze Pagina