Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    zo, toch maar niet schoongemaakt haha. Beetje doelloos door huis gelopen...hihi. Weet ff niet wat ik moet gaan doen.
    Ik ga zo maar eens even lekker uitgebreid douchen en daarna is t wel etenstijd.
    Schoonmaken komt morgen wel weer hehe

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Roos niet te druk maken he meid. ff afwachten wat de gyn zegt en idd beter nu erachter komen dat dat je bezig bent.

Curly voor jou ook spannend meid.

meiden het gaat hier steeds meer rommelen ongi gevoel wat komt en gaat en steken die komen en gaan spannend dus ( de veter doet iig wat)

3. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    danjo, ik duim voor je!! ben zo benieuwd hoe de bevalling bij je zal verlopen. Sterkte iig geval!

4. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    @Roos:
    Vervelend dat je zo op het eind nog naar de gyn moet. Ik stond er zo vorige week ook voor. OOk mijn kindje was nog niet ingedaald dus voor extra controle naar gyn.
    Bij mij heeft ie alleen uitwendig gevoeld en een echo gemaakt. Daar bleek het hoofdje wel al in de bekkeningang te liggen. Er waren ook nog bekkenfoto's van mij (van een eerdere HSG) en daar kon hij op zien dat er geen afwijkingen in m'n bekken waren maar dat had hij ook al op de echo gezien. Viel me erg mee dus!
    Hoop dat het bij jou ook meevalt!

Vanmiddag bij verloskundige geweest: volgens hun lag het hoofdje nu toch weer boven mijn bekkeningang maar er was ook nog wel erg veel vruchtwater en de bovenkant van m'n baarmoeder ligt nog steeds niet tegen m'n ribbenboog aan. Kindje heeft dus gewoon nog ruimte zat en waarom zou je dan in het kleinste hoekje kruipen dat je vinden kan?
    Wel begon ze nu ineens wat terug te krabbelen wat betreft de thuisbevalling. Vanwege mijn overgewicht zou dat een probleem kunnen zijn. Nou dat overgewicht had ik al bij het intakegesprek, toen is er niks van gezegd. Ik heb dus ook gemeld dat ik het wel erg jammer vind dat ze daar zo laat in de zwangerschap mee aan komt zetten. Uitgelegd waar onze wens om thuis te bevallen op gebaseerd is en dat snapte ze wel. Nu dus afgesproken dat we het gewoon thuis gaan proberen maar dat er bij de minste zorg of strubbeling toch naar de gyn verwezen wordt. Daar kan ik mee leven hoewel het dan toch weer vreemd voelt dat ze dus blijkbaar niet zowiezo doorsturen als ze zich zorgen maken.
    Nouja, ben in ieder geval blij dat ze ook met ons meedenken en dat ik mijn standpunt duidelijk heb kunnen maken.

Ga even een rondje met de stofzuiger en de dweil maken en dan even in de keuken knoeien met soesjes, witte chocolade en muisjes!

Tot straks!

Ohja, Jip, spannend! Hoop dat je lichaam de eerste signalen goed opvolgt en dat er straks een mooi resultaat in je armen ligt!

@ de rest: heb in het topic van de augustusbusmeisjes gelezen dat Natjes bevallen is, een dag of 3 geleden al geloof ik. Meen dat het een jongetje was, Tygo, kindje heeft even aan de beademing gelegen (weet niet waarom) maar is nu alweer zonder ondersteuning, zelf drinken lukt nog niet zo goed.

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier hebben we een mooie schommelstoel gescoord - hihi de laatste :D Hij zit heerlijk, zie mezelf al helemaal zitten straks!

Marientje, irritant dat ze terugkrabbelen - fijn dat je wel gewoon thuis mag beginnen. Ja en natuurlijk als er iets is dan wil je ook wel naar het ziekenhuis toch!

Danjo, fijn dat er 'iets' in werking is gesteld!

Sannie chill meid - geniet van je verlof ;) Jij hebt echt last van nesteldrang geloof ik, alles wat aan mij voorbij is gegaan heb jij hihi!

Baby, ben ook echt wel heel streng geweest he, hopelijk snappen ze het nu!

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi Meiden,

hoe is het hier?? Is er nog nieuws onder de herstzon?
    Hier gaat alles prima. Kleine is al een beetje van zijn krampjes af. Vandaag maakte ik me weer even ongerust omdat hij al 48 uur geen poepje had gedaan. Schijn niet zo erg te zijn maja, weet ik veel. Eerst 5 dagen 3x per dag poepen en dan ineens 2 dagen niet. Dus ik 10 cc extra bij zijn flesje gedaan en vol zat die broek. Nu ligt hij lekker te slapen.

Danjo, zo begon het bij mij ook en toen. pats, vruchtwater op de grond.... ben benieuwd..

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Natjes gefeliciteerd meid.

ja het word nu serieus spannend hier hoor, het liggen wordiig niet meer prettig dus waggel veel door de gangen haha

Jip spannend meid hoop vooor jou ook dat het doorzet

en euh de rest die de 14e wou kom op dan gaan we met zn alle

8. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Danjo: Spannend!!! Als jij überhaupt de 14 de gaat redden!!!;)

Blijei en Ik hebben de 15 de afgesproken!8)

Natjes: GEFELICITEERD MET JE ZOON (als het goed is)

Sannie: Je geest wil weer eens meer dan je lichaam he! Lekker rustig aan doen he!

Ga hier eens wat aan het eten doen!!!!

Ter info voor Ellen: Peultjes met worteltjes, kipfilet en gekookte aardappels met jus!:p

9. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Hmmm, stofzuigen en dweilen is gelukt...
    Knoeien in de keuken niet zo...
    Wilde soesjes in de witte chocolade dopen en dan in de muisjes, als alternatief voor de beschuiten. Heb bij de Lidl witte chocolade gekocht maar dat spul smelt bijna niet. Wordt heel snel dik en taai en vervolgens bruin verbrand en dan kan ik het weggooien....
    Straks maar even fatsoenlijke chocolade halen bij een échte winkel...

10. Maia

Maia Niet meer actief

@natjes: gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

@eten: hier een stoofpotje gemaakt! Zo nog even rijst koken voor erbij.

@danjo: klinkt goed allemaal, hopelijk gaat het een beetje voorspoedig!

naja, hier is de nesteldrang laat ingeslagen geloof ik en niet bij mij. Want terwijl ik heerlijk zat te voeden kreeg manlief het op zijn heupen en is onze rommelkamer helemaal opgeruimd. Ik heb een oude dekenkist die ik wit wil schilderen voor het speelgoed van Fleur later (wit staat hier mooi in huis) en die is hij nu ook nog aan het schuren geslagen net.. mannen!!!

Fleur ligt lekker te slapen, ze is vandaag wel aan het klooien met haar voeding dus melkfabriek ikke is er maar druk mee maar ach, ik heb nu even geen zin om me druk te maken, morgen komt de lactatiedeskundige en dan gaan we het er wel weer over hebben. Waarschijnlijk nu nog nasleep van haar regeldagje...

11. YellowButterfly

Hier heb ik veel harde buiken, ook als ik in rust op de bank zit komen ze zomaar op - Danjo wil met je mee doen :D Heel veel succes meid! Spannend hoor!

Maia, wat lief van je vent :D

Hier staan de gehaktballen/ aardappelen/ bloemkool op - hoe hollands!

12. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

zeg odess volgens mij gaat jouw beebje zich aan de afspraak houden, hier de hele tijd steken in me zij.....

13. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Natjes; gefeliciteerd met Tygo!

14. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    @danjo; nou gelukkig heb je merkbaar resultaat,
    hoop dat t gauw lekker door zet en je je kleintje kan vasthouden,
    hou de updates in de gaten,

@odess; kom op beeb, het is misschien wel koud buiten, maar die kaarsjes zijn ook heeeeel gezellig,

@hierzo; het blijft zo rond de 5 minuten opkomen hier, maar wordt niet heftiger,
    de pcm helpt alleen iets voor het vreselijk ongie gevoel, dat wordt dus iets minder, maar de weeen gaan vrolijk door.
    ik moest weer bellen als t om de 4 minuten kwam

15. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel

hahah en ik dacht vandaag: laat ik er eens niet naar vragen! want iedereen denkt vast dat ik obesitas heb ofzo, door al dat gepraat over eten... hihi:)

ff de rest bijlezen, lees over danjo en jip, wat spannend!!! ben benieuwd of er al verdere ontwikkelingen zijn!

16. YellowButterfly

KOM OP BABY VAN BABY KOM ERUIT KOM ERUIT KOM ERUIT!!!

Ik duim hier dat het ook de start is van iets...

17. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    oe jip, om de 5 minuten al! wauw, volgens mij gaat t wel doorzetten hoor! ben heel benieuwd of je meer ontsluiting hebt straks!

danjo, hoest nu met jou? lekker aan t rondlopen en puffen? wie weet gaat t nog wel sneller dan je denkt en wordt je meisje nog voor de 14e geboren!

volgens mij wordt morgen een spannende dag, hopen dat het gerommel doorzet bij iedereen.

hier is gup weer erg druk, altijd als ik ga liggen. soms doen de bewegingen gewoon zeer. morgen weer controle bij de vk.

18. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    dames, klopt t dat je je vlak voor de bevalling wel eens wat grieperig kan voelen? ben sinds vannacht snipverkouden, t snot loopt me de neus uit. ook voel ik me rillerig en tegelijkertijd warm... kan natuurlijk ook echt n griepje zijn...

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    jeetje, dit wordt een hele spannende avond/nacht hier! Volgens mij gaan er veel de 14e bevallen! Ik hoop ook zo dat ik mee mag doen.

natjes, gefeliciteerd met je zoon!

odess, dat heb ik ook idd, harde buiken terwijl ik geen donder heb uitgevoerd. De baby is ook heel erg stil vandaag...

Hier rode kool met hachee op, ook zo lekker hollands. Alleen na mijn diaree aanval van vanacht weet ik niet of dat zo handig was om te eten. Tot nu toe gaat het nog goed in ieder geval.

maia, wat grappig dat je man nesteldrang heeft nu, wel handig toch? Of wordt je er wat zenuwachtig van? ;)

20. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    natjes, gefeliciteerd met je zoon! kom je nog n foto spammen?

dames ff n tip: kreeg mail van de hema, 20%korting op een foto op canvas! leuk voor de eerste mooie babyfoto of niet???

Deel Deze Pagina