Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi hoi meiden,

Ik schaam me kapot, maar loop mezelf voorbij als ik hier te vaak kom. Dus allereerst mijn excuses! En vervolgens een super dikke proficiat voor alle mamma's die inmiddels bevallen zijn! Voor iedereen die nog wacht... sterkte! Ik denk aan jullie!

Hier ook BV-perikelen. Ik heb mijn verhaal gedaan bij de lactatiekundige hier op het forum en onder het BV-hoofdstukje. Voor het geval jullie geïnteresseerd zijn ;)... Al met al hier ook veel aan ons hoofd.

Het loopt hier verder aardig. Sam is het liefste ventje van de hele wereld! :D

Liefs en een dikke knuffel voor iedereen!
    Josien

Oh ja... nog maar eens een fotootje ;)

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier dan wel geen FV, maar afgekolfde BV. Sam krijgt op dit moment zeven voedingen per dag van 70 cc... Overigens... als hij daarna nog meer wil, dan krijgt hij dat.

Groetjes,
    Josien

3. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Josien: ooohh wat een schatje is t toch!!

bv: ja ik heb ook zoiets van, als t niet lukt dan lukt t niet. Ik vind dan niet dat je een slecht moeder bent. Het is belangrijker dat mama en baby relaxed en gelukkig zijn met flesvoeding dan helemaal gestressd en moeilijk drinken.

Maia: ik vind t heel knap van je dat je het toch zo lang heb volgehouden!!! Het is al een tijdje bezig dat t neit lekker gaat en je houdt maar vol. Echt knap!\

Gusam: lekker tutten met je meisje! Heelrijk lijkt me dat!!! Kan je t een beetje volhouden in je eentje? Of heb je wel veel hulp van iedereen??

MvJ: hopelijk vannacht een beter nachtje!

4. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Josien, wat een poepie!! :D

Sannie; en zie je al wat minder op tegen de verjaardag?

Mvj, balen dat je zo'n onrustige nacht hebt gehad. Kun je nu nog een beetje rust pakken nu je ene kindje weg is en de andere slaapt?

Gusam, goed om te lezen dat het wat beter gaat ook met je hechtingen enzo!

Fokje, gelukkig voel je je goed bij wat je besloten hebt! :)

Anas; mijn dochter krijgt nu 6 a 7 keer 90cc op een dag en savonds probeer ik nu 100cc te geven. Soms kom ik dus uit op 6 voedingen per dag en soms op 7. Ik vind het nog zo weinig die 90 cc, ze is morgen 4 weken! Maar ja, als ik meer geef spuugt ze ook weer meer.

Verder is hier mijn oudste ziek. Zo zielig! Ze werd pas om 9.40 uur wakker (dat is wel normaal) maar ze wilde om 11.40 uur alweer naar bed en ze slaapt nog steeds! Ze heeft in die 2 uurtjes wakker zijn wel 2 keer de hele kamer ondergespuugd en ze loopt de hele tijd rondjes en zegt dan met een heeeeeel zielig gezichtje; auw, auw, auw en dan wijst ze naar dr buikje! Aaaaah...ik kan wel huilen als ik dat dan zie. Arme meisje. Hopelijk wordt ze snel weer beter :(

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Josien: wat een schatje. Ik herken je verhaal bij de lactatiekundige heel goed. Yannick mijn middelste had dit ook, tong ver naar achteren, waardoor hij ook erg veel klakte met zijn tong en veel los liet. Ook stond zijn kaak in een wat rare stand volgens de lactatiekundige. Bij mij heeft toen de lactatiekundige mee gekeken en die heeft me toen geholpen om een goede maniet te vinden om aan te leggen. Ben even kwijt hoe ook alweer, want is al 19 maanden geleden. Dus als ik jou was zou ik vragen of een lactatiekundige bij je lang komt om te kijken hoe of wat. Ik denk ook dat het belangrijk is dat je niks forceerd want dan krijgt hij een hekel aan de borst. Hij is gewend om uit een flesje te drinken, en kan dus wel eens tepel/speen verwarring hebben. Met tepelhoedje lukt dat dan beter? Wat nu ook belangrijk is (zeker omdat je dit in het begin gemist hebt) is veel huid op huid contact. Dus laat hem op je blote borst liggen en laat hem zelf zijn gang gaan. Wie weet kruipt hij naar je borst toe. Hem kan je het liefst ook bloot bij je dan op de borst leggen, lekker ingepakt in warme doeken die van tevoren hebt verwarmd. Succes.

6. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    josien, wat een heerlijk ventje!

bv: het gaat dus lang niet altijd over rozen... ben benieuwd hoe t hier gaat straks!

shaula, wat zielig dat Aïsha ziek is! lekker laten slapen dan maar he? hopelijk is ze snel weer beter!

hier lekker lui dagje, beetje wasjes draaien en verder op de bank hangen.

sannie hoessie met jou? niet in een zp-bui?

leonie, alles goed?

danjo, waar ben je?

pookie, al verandering???

7. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    High Care verpleegkundige
    almere
    hey dames
    wat een verhalen al weer zie ik. Ik kan helaas nog niet meepraten over de BV en FV maar ben erg benieuwd hoe het straks bij ons gaat. Hoop dat BV gaat lukken, maar we gaan het zien.
    Hier vannacht weer wat krampen gehad en trekt vooral naar mn rug, erg vervelend en heel zeurderig, hoop echt niet dat dit nog 2wk duurt want dan worden het veel gebroken nachten.
    Vandaag alweer 2dgn overtijd, heel vreemd is dat. Ben zo benieuwd wat ons te wachten staat. Kleine ventje in mn buik is gelukkig weer bewegelijk, vond het vanmorgen erg stil, maar hij reageerd altijd erg goed op marvin's handen en dat deed hij ook.
    Blijkbaar is het nog zo heerlijk in mijn buik, hihi

@Curly bij jou nog niks aan het rommelen? Zijn we gezellig samen 2 dagen overtijd.

Ik zie op de oktobermamas dat er toch 7 (incl ikzelf) dames zijn die elk moment kunnen gaan bevallen en met morgen erbij zelfs 9 dames. Dat is toch aardig veel, ben benieuwd hoeveel baby's er gaan komen deze dagen.

8. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    @josien; wat een moppie
    ik heb je verhaal van de bv nog niet gelezen, maar weet nog dat er bij mij ook problemen waren, door in de rugby-houding te gaan voeden verliep het ineens helemaal 180 gr de andere kant op.

@maia; je moet doen waar je je goed bij voelt, net als wat we ook tegen sloppy zeiden; liever dat jij je wat fitter en meer uitgerust voelt, dan een hoop frustraties bij mama en dochter

@shaula; beterschap met je meisje, das altijd zo rot om ze ziek te hebben.

@danjo; lig je alweer lekker te pitten of....

@hier; even bij me zusje op de koffie geweest, die was geopereerd aan haar knie. ppf die woont echt aan de rand van de pannekoek, ben altijd weer blij dat ik weer in de bewoonde wereld ben

@Moor: waar beeeeeeeeen je, vast in zkh, maar ik ben zo benieuwd
    cindy is volgens mij buddy? maar die is hier ook nog niet weer geweest,

blijft zo wel spannend hoor!

9. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    almere
    @josien wat een schatje gaat alles verder goed met de kleine Sam?

10. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    nog steeds spannend hier!
    josien, wat een mooi mannetje zeg!

ikzelf wilde eigenlijk helemaal geen bv geven, maar mijn man wilt graag dat ik het doe. ik heb besloten het wel aan te pakken, maar echt maar voor heel even, een paar weekjes hooguit. dat ie toch iets heeft binnengekregen. mocht het nu niet gelijk goed lukken enzo hebben we afgesproken er ook gelijk van af te stappen, ik weet nu al dat ik daar niet vrolijk van ga worden.

verder gaat het eigenlijk niet zo lekker hier. mijn schoonvader is al een jaar ziek, die rotziekte kanker. het gaat plots heel slecht, en is vandaag weer opgenomen in het ziekenhuis met een dwarslaesie erbij en uitzaaiingen in de botten. Mijn man had hem daarstraks aan de telefoon, en hij zei dat ik maar op moest schieten met de kleine. Zo treurig... Misschien maakt ie het helemaal niet meer mee. Ik ben ook zo bang nu dat het ineens vanacht gaat komen, terwijl hij dan in het ziekenhuis ligt. Mijn man is helemaal geen prater, en uit zich heel slecht. Ik vind het zo zielig voor hem, hij wordt papa binnenkort en moet zijn eigen papa afstaan. :( Misschien wisselen ze elkaar wel af, zei ie nog.
    Ik hoop zo dat het nog anders mag gaan lopen, want dit is geen leuk vooruitzicht zo, de kraamperiode zal heel anders zijn dan.
    Sorry voor mijn egoberichtje, maar moest het even kwijt.

11. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Wies, een dikke knuffel voor jou. Dat is heel verwarrend al die emoties door elkaar. Hoop dat t lukt om met elkaar te praten want het is al moeilijk genoeg. Veel sterkte.

12. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    almere
    @wies jeetje wat naar en vervelend zeg van je schoonvader. Begrijp dat je dit kwijt moet en dat het nu erg moeilijk wordt en je misschien maar hoopt dat jullie kleine snel komt.
    Maar ik weet niet hoe snel het slechter gaat met je schoonvader maar vaak hoor je wel, hoe erg het ook is dat mensen wel eens ergens op wachten. Ik denk dat je schoonvader zijn kleinkind gewoon nog gaat zien en jullie dan nog mooie momenten met hem zullen hebben. Ik hoop echt dat het zo is en ook voor je man, want het zal voor hem ook erg dubbel zijn.

Het is misschien anders maar mijn oma lag erg slecht in het ziekenhuis toen de vriendin van mn neef was uitgerekent, uiteindelijk is ze in het ziekenhuis bevallen en nog met bed en al en met de kleine bij mn oma geweest en mijn oma heeft toen toch nog haar achter kleinkind gezien.

En ik werk zelf als verpleegkundige in het ziekenhuis en heb toch vaak van dit soort dingen meegemaakt, je weet dat iemand ernstig ziek is maar toch hebben mensen ook nog een bepaalde kracht waardoor ze nog verder willen en verder gaan.

Heel veel sterkte in iedergeval en ik hoop en ook voor je man dat zijn vader/schoonvader zijn kleinkind nog meemaakt en dat je er zelf niet te gestresst van wordt en het idee hebt dat de kleine er nu uit moet.
    Dikke knuffel voor je wies

13. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Wies: jeetje meis, lijkt me erg moeilijk al die verschillende emoties. Ik hoop dat je schoonvader nog zijn kleinkind mee maakt. Het liefst nog een paar jaar!!!! Dikke knuffel voor jou en je man!!!

Shaula: aaah wat zielig dat aisha ziek is!! Wil je het leifste overnemen he...aaahhh Beterschap!!! Ook van dennis

Moor: oeoehh ben zo benieuwd of ze al bevallen is!!!

Ellen: hahaha nee heb echt een bleh weekend. Dus ben niet echt in de stemming om wat dan ook te doen. Lekker gezellig voor vriendje, is ie eindelijk thuis ben ik megachaggerijnig hihihi. Maar ja...niks aan te doen.

Lekker de hele dag op de bank gelegen, boekkie lezen enzo. NU moeten we naar die verjaardag.

Hopelijk is er vanavond meer babynieuws!!!!

14. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Odess: GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE DOCHTER ELIZE........(Leuke namen allemaal hoor!)

Moor: Je gaat toch niet voor kruipen he!:p
    Heel veel suc6, denk dat er wel wat aan de hand is!

Verder nog even over de BV, Kan me wel voorstellen dat je je "schuldig" voelt, maar geloof me ze worden echt groot van de fles! Mijn meissie is ook nooit ziek, op haar kno problemen na! Dus voor mij een reden om die 2 de met de flesvoeding groot te brengen en niet weer dat traject te doen zoals het 4 jaar geleden ging!

Daantje: Las op je www dat je met Giorgio naar de huisartsenpost ging! Ga voor je duimen! Sterkte!

Josien: Ga nou eerst maar lekker genieten! En wat een lekker mannetje! Britt zei al hé een foto van Joep!:D

Zusterrosa: Ja, gek wordt je van die mensen die het spannender vinden dan jij zelf! Ken het! Of als je belt en ze nemen niet op, bellen ze vervolgens terug omdat ik weleens bevallen kon zijn! Ga dan ook niemand meer bellen en reageer super traag op sms-jes...

hier wel wat krampen maar nog steeds geen echt werk hoor! Ga gewoon weer 42 weken zwangeren, als je het doet moet je het gelijk goed doen he!:)

15. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Wies: Heel veel sterkte, blijft een dubbel gevoel helemaal omdat je nu zwanger bent! Weet dat ik dat ook elke keer met mijn vader heb! Maar wil ook dat hij deze kleinzoon leert kennen!

16. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Eva krijgt 6x flesvoeding 120 cc per fles ongeveer 720 cc per dag.

17. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Wies, heel veel sterkte met je schoonvader. Lijkt me ontzettend moeilijk voor je vriend....

Zusterrosa, pff ik word ook gek van alle stalkers die iedere dag opnieuw willen weten hoe het gaat.
    Wel gezellig dat wel gelijk oplopen. Dinsdag heb ik controle bij gyn en ga wel even navragen hoelang ik moet doorlopen, gezien de stuitligging en mogelijkheid voor natuurlijke bevalling, wil ik wel zeker weten dat de baby niet te groot wordt. Daarnaast heb ik ook gelezen dat stuitkindjes te weinig druk kunnen uitoefenen op baarmoedermond, waardoor bevalling niet doorzet (dat zou alle weeen van afgelopen weken verklaren)... heb jij daar wel eens van gehoord (aangezien je in ZH werkt)?

18. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Wat een scheetje Josien!

19. Maia

Maia Niet meer actief

@Wies: sterkte gewenst!

@Josien: wat een droppie!

@all: bedankt voor alle reacties! Heel lief!

Inmiddels was liefje denk ik ook een beetje oververmoeid, dus we hebben haar daarstraks even lekker in bad gedaan, daarna pakte ze de borst wel gewoon en is toen in slaap gevallen en slaapt nu al 3 uur, meer dan dat ze de afgelopen dagen heeft gedaan. Ik heb dus ook meteen even een paar uur geslapen :) en dat was wel lekker!

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wies: Heel veel sterkte! :( Wat lijkt me dat moeilijk en ontzettend dubbel.. Verschrikkelijk!
    Sterkte.

Blij ei: Je bent echt een schat!
    Jij zei over de bv precies wat ik eigenlijk dacht!
    Mooi gezegt!

Ooohooo, ik ben alles wat ik heb gelezen alweer vergeten! :(
    SOrry als ik wat ben vergeten!

Straks afscheidsfeestje van mn broer die voor 6 weken naar Amerika gaat dinsdag..
    Die zal zn nichtje dus niet eens zien voor die tijd!
    Maargoed, het is zijn eigen keus, dus echt erg vind ik het niet.

Deel Deze Pagina