@ Zusterrosa; het begin is er in ieder geval. De ontsluiting kan nu snel gaan of het houdt je nog even in spanning. Ik zal in ieder geval duimen voor je dat het door zet en het vandaag allemaal nog gaat gebeuren. @ Noa; leuk dat je man even wat laat horen over jullie. Ik wens je sterkte en dat jullie maar snel naar huis mogen komen. Bij mij is het af en toe even een hevige kramp, maar trekt weer weg. Ben net weer van mijn middagdutje wakker en voel me weer even wat uitgerust. Stap dus nog maar even op de fiets om wat boodschapjes te doen, nu gaat het tenslotte weer. Wie weet hoe het over een uur weer is.
We zijn thuis, met zijn drietjes! ohnee, 6. Moormama, de kraam en de kraam sagiaire zijn er ook! hier alles helemaal goed. Voel me lichtelijk overreden door een tank, maar dat schijnt na bevallen normaal te zijn. "het verhaal" zaterdagavond is Moorman bij vrienden gamen, ik hang op de bank niks te doen. Tegen een uur of half 12 krijg ik trek, dus knal een stokbroodje kruidenboter in de oven, eet die op en ga naar bed. Nog even tv gekeken en tegen half ff plassen en slapen. tegen 3en word ik wakker, plassen en spijt van get stokbroodje, poepen . Ik hobble de trap af en denk, getsie.... pies in mijn broek! Op de wc zie ik dat mijn witte oma onderbroek zachtroze is!! das gek, want ik heb geen bietjes gegeten denk ik nog! Toen viel het kwartje... vruchtwater!! eeeehhhhhh en nou??? Twijfelend weer naar boven gelopen, zkh bellen ofniet? Moorman maar eerst bellen. Die kwam meteen naar huis. Ondertussen toch maar gebeld naar het ziekenhuis, daar moesten we toch maar weer even langs voor check. Moorman bij thuiskomst eerst onder de douche geschopt en de hond een plasje laten doen, en door naar het ziekenhuis. Daar naar binnen, met ondertussen een beetje meer krampjes maar niets heftigs eigenlijk. De verpleegkundige vond het ook allemaal niet zo spoed, dus rustig naar de onderzoekskamer, aan het CTG en de standaardmetingen gedaan. Na een kleine 40 minuten aan het CTG, en 5 krampjes verder kwam de gyneacoloog, die wilde toch even kijken want ik verloor ondertussen ook helder rood bloed, dus bevallen ging ik!! Zij voelt en zegt verbaasd, meid je gaat als een speer, je hebt 6cm ontsluiting! Dat was even voor 5 uur... Naar een andere kamer gebracht om daar te gaan bevallen. Moorman ondertussen naar de auto om die te verplaatsen en de spullen op te halen. Al bellend naar de toekomstige opa´s en oma´s. hier was ik ondertussen even voederen Goed, ik word naar de verloskamer gereden om te gaan bevallen, Moorman is al bellend naar de auto op en neer voor de spullen... Op de verloskamer aangekomen, ging bij mij zo ongeveer het lampie uit, 1 grote lange wee leek het wel!! Moorman kwam weer terug met de spullen, wilde rustig aan de tas uit gaan pakken, maar dat vond de gyn niet zo een goed plan. Hij moest er maar even bij komen staan om zijn vrouw te helpen met bevallen Ik mocht gaan persen, rond kwart over 5. 6 persweeen (okokokok en heeeeeel wat gevloek van mijn kant en tussen wee 5 en 6 de mededeling dat ze het maar uitzochten met dat klotejong) later lag kleine Lauren op mijn buik! Na klein half uurtje meldde de gyn mij dat ik nog 1 keer even moest persen, die dodelijke blik van mijn kant zal ze niet snel meer vergeten... maar het viel mee, een lichte druk van onderen was voldoende voor de placenta om geboren te worden. Het plaatje compleet. Placenta was helemaal mooi, vliezen zagen er goed uit. Inmiddels waarschijnlijk jullie brandend van nieuwsgierigheid... Nee, géén knip wel een paar kleine scheurtjes. Als het iets minder snel was gegaan waarschijnlijk ook dat niet maar dat zullen we nooit weten. Al met al, een ongelooflijke snelle en daarmee een mega heftige bevalling. Zo wandel je het ziekenhuis in, zo heb je anderhalf uur later je kindje in je armen!! Ik voel me nu goed, mijn stuitje voelt zich wat minder wat het zitten op mijn reet minder leuk maakt. Lauren is een heel rustig en innig tevreden meisje dat het vertikt om te happen en te zuigen. Dus die mooie Campina Voorgevel van mij hangt inmiddels aan de kolfapparaten om te stimuleren en zij krijgt H.A. als bijvoeding want de eerste 10% was ze al in 24 uur afgevallen. Dat is dus een beetje jammer, maar heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen. Dé cijfertjes: 18-10-2009, 05:38 uur, 51 cm, 3300 gram. Moorman heeft net ons kleintje aangegeven op het gemeentehuis, stamboom meegenomen (ik kwam niet op de naam geboorteakte ) en die ligt net op de bank te tukken. Lauren ligt hier boven naast mij in haar wiegje, tevreden te knorren. (Het is echt net een cavia meiden) Guus de kat ligt er zeer geinteresseerd naar te kijken. Dat wordt nog wat, we hebben geen slaapkamer deur namelijk. Ik ga dit nog even allemaal posten bij de oktobermama's en dan ga ik ook een tukkie doen. Mijn kraamhulpen zijn allerliefst, de stagiaire heb ik gevraagd de boxershorts van Moorman maar niet verder te strijken, ik wil hem niet onnodig verwennen Meiden, ik zoek denk ik nog een mooie foto van ons trots en ga dan ook tukkie doen!!
Jaja, ja klopt van die krampjes. Ik weet dat het niet gelijk over zal zijn maar ze moeten in ieder geval minder worden. Mijn eerste dochter heeft ook tot een paar maanden terug pepti gehad. Het stinkt enorm (naar kaaskoekjes) maar het werkt perfect Gelukkig dat Dylan er zo goed op reageert! Sannie, ik ben benieuwd! Ik zie vannacht wel op ZP of je bevallen bent. Sorry, meer reacties later, mn meisje roept!!
Oeps had mij vandaag hier nog niet gemeld geloof ik. Oma en moeders hebben mij vandaag ff wat afleiding bezorgd met winkelen en een lunch. Gezellig hoor dan gaat de dag inderdaad een stuk sneller. Maar nog niets aan de hand hier................................morgen naar het ziekenhuis en dan zien we wel weer verder.
wat een verhaal moor! heftig, maar wel snel! geniet lekker van de kleine meid en rust goed uit! zrosa, spannend, het is al een begin toch? hopelijk zet het nu echt snel door. ben ook erg benieuwd hoe het met pookie is idd, die is nu echt aan de beurt! hier knoepertharde buik, volgens mij nog steeds van vanmorgen. Ga zo maar even lekker een tukkie doen. (toch nog moe na het uitslapen) het maagzuur komt me onderhand ook de keel uit trouwens, bah. schoonvader heeft scan gehad en is gelijk met ambulance naar vlissingen gebracht om zijn been te bestralen. Hij heeft nog niet eens de rest van de uitslag gekregen, moest gelijk door. Horen we later meer over.
oh,haha, zie nu ineens je bericht pookie. Fijn zo'n dagje afleiding! Maar nog niets dus, ben wel benieuwd na morgen.
ahhhhhhhh wat een moppies......................... hormonen werken hier in ieder geval want krijg spontaan tranen van die lieve baby's ik ga nu weer ff verder de bovenverdieping dweilen, lekker actief wie weet doet het iets ( hoop ik ook al 2 weken op)...........
Moor wat fijn om je verhaal te lezen en je schoonheid te zien! Wat een verhaal zeg. Lekker dat alles goed gaat. Knuffel ook al zo'n schoonheid! zucht en zwijmel
moor, ik moet gewoon lachen om jou bevallingsverhaal, je kan het goed verwoorden haha. Maar wat een lief moppie zeg!!! KnuffelK, nog zo'n mooi meisje! Super hoor... Mezelf, laat die kleine van mij nu ook maar komen... Ik heb zelfs vandaag muur babykamer opnieuw geverfd, dus nu is alles pico bello. (kamer was af, maar ging beschadiging bijwerken, bleek verf uit pot 1 iets anders dan verf uit pot 2...grrrh!!) Zusterrosa, hoe gaat het?
Moor, wat n verhaal. Super omschreven! Ik bedenk me net dat ik mn echte bevallingsverhaal hier nooit echt heb gedaan haha. Ach... Moor en KK; wat een schatjes!!!
Moor, Hahaha wat ben je ook een ontzettende droogkloot! Geweldig!! Doe mij ook maar zo'n bevalling trouwens! Wow.. Wat een mooie meid! Heerlijk! Vraag me trouwens wel af wat de overeenkomst is tussen Lauren en een Cavia. Wist namelijk niet dat cavia's geluid maakten??? Maar geniet er lekker van! Knuffelk: Oooh wat een lekkerding! Heb ook al even op je hyves gespiekt!! MOoie meid(en) hoor! Sannie: hahahh zie je er zo eng uit dan? Wel leuk om ff weer op je werk te zijn ofniet. Wanneer ga jij nou bevallen?? Danjo: NIET jou smaak??? WAT?? Ik heb heerlijk mee lopen brullen en het hele huissie is weer van kant.. Lekkeerrr.. Curly: hahah! dat is heel slim van je!! Hopelijk beval je trouwens niet vannacht.. Wel alles goed luchtten he! Wies: Hé wat sneu zeg! ik leef echt mee met jullie en je schoonvader. En ga idd lekker een tukkie doen ..
Ik word chaggerijnig dat mijn banner zegt: i should be here by now.. NOuu daar denkt madam heel anders over..
zal nog even vertellen hoe het gesprek met de lactatiekundige ging. omdat ik toch graag bv geef (noem me eigenwijs) en het vorige week eigenlijk op zich goed ging hebben we afgesproken dat ik het nog 2 dagen aankijk. Ik ga dan om de voeding kolven en dat via een flesje geven en de andere voeding probeer ik toch de borst te blijven geven. Waarschijnlijk heeft mijn meisje niet gewoon een regeldagje maar een regelweek gehad als zij het zo beluisterde van me, ook omdat het vandaag toch weer wat beter gaat zou ik het zonde vinden om het niet te proberen. En op deze manier kunnen we ook kijken hoe het gaat via de fles, of zij daar rustiger van wordt of juist niet. Mocht dit niet beter gaan en mocht ik hier niet van uitrusten gaan we woensdag kijken naar de andere mogelijkheid: flesvoeding. in elk geval heb ik vandaag voornamelijk in bed doorgebracht dus ik ben iets meer uitgerust. De voedingen hebben vandaag allemaal max. 45-60 minuten geduurd dus dat is al heel veel minder in vergelijking met gisteren en vannacht en ze slaapt ook weer "normaal" zo'n 3 uur tussen de voedingen vandaag dus vandaar dat we het zo proberen. en mocht het niet lukken weet ik dat ik er in elk geval van alles aan gedaan heb om dit te laten lukken, en dat heeft mijn gevoel even nodig (verstand snapt het allemaal wel, gevoel heeft nog last van hormonen ) en vanochtend is m'n moeder weer even langsgeweest om te kijken en morgen komt ze ook weer langs en dat is toch wel prettig. Manlief is sinds vandaag weer werken dus tja.