Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    natjes: gefeliciteerd met de geboorte van TYGO!!! veel geluk!

nathalie, fijn dat alles goed was, wel jammer dat je geen vorderingen hebt gemaakt...

kk, wat een schattige foto van Maureen!

jaja, balen he, dat dat ieniemini er zo snel vanaf is... heb me voorgenomen er echt van te gaan genieten die eerste weken!

hoe zou t met zusterrosa zijn???

gusam, zie dat je online bent, slaapt Riley al beter in haar eigen bedje?

hier weer apk gehad, alles weer goed. volgende week donderdag weer komen, hoop eigenlijk dat het dan niet meer hoeft, maar zal wel.

gisteravond film gekeken, teun lag al wat eerder in bed. normaal geeft hij mijn buik altijd een kus voor we gaan slapen, maar nu heb ik tegen de baby gezegd: als je een kus wil van papa, moet je m maar komen halen!
    heeft dus niet gewerkt...

2. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wandelen is wel goed he? in beweging blijven! dat zeggen ze toch ook als de weeen zijn begonnen?

ik noem t geen wandelen meer trouwens, eerder waggelen!

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    tis wel goed ja maar de Bi steekt dan wel op wat icm met hardebuiken en gerommel een zeer pijnlijk gevoel is

fijn dat de apk weer goed was meis

4. Gusam

Gusam Niet meer actief

Hey dames,

@bevallen dames van harte gefeliciteerd.

Gisteren/vandaag maakte ik me zorgen om Riley, gister het cb gebeld en overlegt ze vonden het dan ook goed om vandaag naar daarheen te komen om haar te wegen en na te laten kijken.

Ik maakte me zorgen omdat ze nu veel meer slaapt vergeleken met vorige week en als ik haar niet wakker maakte slaat ze voedingen over, ook maakte ze met haar keeltje een bepaalt geluid waardoor ze nu hees is, dus ik was bang dat ze veel afgevallen was en dat er iets met haar zou zijn.
    dus ze is vanmorgen gewogen, ze is vanaf donderdag tot vandaag 100gram aangekomen, dus nu weegt ze 3080gram, ze is ook helemaal nagekeken en alles was goed, het was haar wel opgevallen dat Riley heel erg op zoek is naar geborgenheid dus ze zei geef daar maar lekker aan toe.
    dus nu ben ik weer gerust gesteld en ben ik supertrots op mijn meisje.
    Gister heb ik toch mijn urine laten controleren op een infectie, omdat ik meer pijn voel bij mijn urineweg als bij de hechtingen.
    ik had dus idd een urineweginfectie (ik denk van de catheter die ik gehad heb) dus ook weer een AB kuur, hopen dat de pijn nu minder word en dat ik weer alles kan doen.
    ik kan nu al in huis mijn gangetje gaan, dus als de pijn weg is kan ik ook weer lekker gaan wandelen met Riley en mijn hond.

Fijne dag dames, ik hoop dat het bij een aantal van jullie nu echt eens door gaat zetten.

XXX Gusam en Riley

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nou ik heb geloof ik een mega slijmprop daarom wil uk niet komen net weer een stuk verloren met bloedjes.

6. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @bevallen dames: hoelang heeft het geduurd voordat jullie lekker gingen wandelen met de ukkies. Ik weet dat ze terug moet komen op haar geboorte gewicht, maar ik heb gisteren de kraamhulp weggestuurd. Dus ik weet niet wanneer ze haar geb. gewicht zal berijken. En ben benieuwd hoelang dit gemiddeld duurt. IK WIL PRONKEN!!!

@meiden die bevallen zijn: toppertje hoor. Gefeliciteerd en nu lekker genieten.

@meiden die nog moeten bevallen: Bummer hoop dat het snel op gang komt voor jullie. Kan me voorstellen dat het jullie nu echt de neus uit komt.

@hier: gisteren na 4 uur kraamhulp heb ik haar naar een ander gezin gestuurd. Ik voel mezelf topfit en Rene is thuis. Met Marley gaat alles goed en ik had alleen maar vragen over de voeding. Nadat ze dat had uitgelegt hebben we alleen maar thee zitten drinken. Zelf zag ik het niet zitten om dit 3 dagen te doen en 8 uur lang. Ik kan niet op mijn kont blijven zitten (terwijl ik gewoon mobiel ben) als iemand anders mijn huis schoon zit te maken of Marley aan het verzorgen is. Aangezien er nu een geboortegolf aan de gang is, is ze nu naar mensen die haar harder nodig hebben dan dat wij haar hebben. Voelde me er wel vervelend bij om het haar te vertellen, maar zag het echt niet zitten. Het is een leuk mens hoor en ze wou ook heel graag. Echt hart voor haar werk.

Vanacht echt een topavond Marley is alleen wakker geworden voor haar voeding/verschoning en de rest was ze lekker in dromenland. Dat was eergisteren wel even anders.

7. Maia

Maia Niet meer actief

@cindy: wij mochten naar buiten toen Fleur nog niet op haar geboortegewicht zat. Onze kraamhulp heeft het toen overlegd met de vk maar die had zoiets van dat het verder goed gaat en ze zag weinig reden om niet te gaan, dus ik ben met 8 dagen een stukje wezen lopen. Fleur woog toen 3810 dus zo'n 100 gram onder haar geboortegewicht.

nou ik weet niet wat het is maar borstvoeding gaat nu opeens goed (afkloppen). Ze ligt nu in de box een beetje rond te kijken en te mopperen maar dat mag, ze valt vast vanzelf in slaap.

8. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @maia: Ja je hoort zoveel verhalen ik word er gek van. De een moet wachten tot ze op hun geboorte gewicht zijn de andere weer niet.

Ik kolf af en dat geef ik aan Marley. Dit omdat ik dan weet hoeveel ze binnen krijgt en omdat marley geen geduld heeft om te wachten tot het op gang komt. Ze zit dus of te spelen met mijn tepel of wordt helemaal hysterisch.
    Tepelhoedjes heb ik hier ook liggen, omdat mijn tepels ingetrokken zijn in het begin, maar gebruik deze niet echt fanatiek. (probeer soms gewoon nog aan de borst te leggen).

Heb wel onwijze last van stuwing, werd gisterochtend wakker met een enorme ei in mijn borst, waar je echt koekkoek tegen zegt hahaha.

9. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    maia en cindy, super dat het zo goed gaat!!!

t klinkt een beetje verwend en misschien vinden sommigen het niet leuk dat ik dit zeg: ik wil ook voorweeen en de slijmprop verliezen! ik voel gewoon helemaal niks wat een naderende bevalling voorspelt, en ik ben zo bang dat ik door ga lopen tot 42 weken! ik mag eigenlijk niet klagen omdat er meiden zijn die t een stuk zwaarder hebben dan ik, maar ik ben soms gewoon jaloers op de mama`s en de dames die de bevalling voelen aankomen.
    sorry hoor, moest ff klagen. nu gaat de klaagmodus weer uit en ga ik lekker genieten van de laatste loodjes, zoals iedereen me zegt en krabbelt en smst.........

10. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    apk keuring weer doorstaan!
    bloeddruk gaat wel iets omhoog, maar ik heb wat speling..
    qua ontsluiting niks gevorderd,
    dus idd danjo, we gaan een beetje gelijk op,
    strippen had dan ook geen zin zei ze, misschien volgende week, lekker zo'n dood doener! ik mocht wel naar het zkh zei ze om ingeleid te worden,omdat mijn lijf zo extreem bezig is.

maar ja, dan ben ik eigenwijs... ik wil deze keer zo graag thuis bevallen, dus dan nog maar even tanden op elkaar en ophouden met brommen!

nog een vraagje aan de mama's; hoe en hebben jullie de naweeen ervaren?
    ik had nl bij mijn eerste nooit 1 nawee gezien, gehoord gevoeld, of wat dan ook,,
    maar bij de jongste heb ik het er wel moeilijk mee gehad, dat ik dacht dat zich nog een kind door die tunnel boorde, zonder dat daar ruimte voor was...
    kan je voorstellen dat ik daar nu al aan kan denken?

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ellen waarom zou jij niet mogen klagen. ik wil alleen zeggen wees blij dat je geen weeen etc heb kijk mij al weken weeen rommelen vandaag de 4e keer mn slijmprop kwijt en beeb zit nog steeds warmpjes in mn buik

12. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    @ellen; ik kan me goed voorstellen hoor, dat je ook wel een teken aan de wand wilt..
    maar jij bevalt straks zeker zomaar vanuit het niets,
    ineens plons! en een paar uur later een kindje in je armen...
    valt ook wat voor te zeggen hoor

maar, ik kan met de postduif wel wat van dat voorwerk die kant op lanceren! dan ga ik vanacht lekker slapen

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Jip liever zo bevallen als inleiden hoor. haha ze vinden het gewoon leuk in ons buikje

14. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    ja idd, en buiten dat ik WIL gewoon zo graag thuis bevallen,
    dat hubbie net zei; zul je zien, loop je tot over de 40wk poept die smurf in t vruchtwater, kan je alsnog naar t zkh

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ja ook dat kan idd nog haha

16. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag allemaal,
    hier nog de man van Noa80. Het is nog niet bekend wanneer Noa naar huis mag hopelijk snel want het is saai als je 's avonds alleen naar bed moet enz. verder heb ik vandaag een foto in dr profiel van Noa geplaats van onze dochter Yara en de banner aangepast was even zoeken maar het is gelukt..
    Hopelijk binnenkort goed nieuws dat Noa naar huis mag.
    Groetjes,
    Man van Noa80

17. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    thnx meiden, heb wel bewondering voor jullie hoor! daarom vind ik dat ik niet mag klagen.

jip, ik zou ook voor thuis bevallen gaan. maar inderdaad jip-man heeft wel gelijk, t kan natuurlijk anders gaan... en dan baal je dat je niet eerder naar t zhs bent gegaan.
    naweeen nog geen ervaring mee, kan me voorstellen dat je daar niet naar uitkijkt! klopt het dat je meer kans op naweeen hebt bij een snelle bevalling?

teun heeft n gave om voorspellingen te doen over bevallingen en het geslacht, heeft t al 3 keer goed voorspeld in onze kennissenkring. gisteravond zei hij ineens dat onze gup vrijdag komt. ben bang dat hij deze keer geen gelijk krijgt...

18. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hoi noa-man! wat leuk dat je ons up-to-date houdt! super foto van jullie meisje! lijkt me inderdaad niks om steeds zonder je vrouw en kind naar huis te moeten. hopelijk mogen ze snel met je mee naar huis!

19. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Ellen: ik heb precies t zelfde als jij hoor. Voel nog geen krampje ofzo...wanneer begint t???

Danjo en Jip: wat jullie hebben is wel echt heel erg hoor. Zolang al last van voorweeen enzo. Dat zou ik ook niet zien zitten hoor. Knap dat jullie nog zo positief kunnen blijven! (op een paar momentjes na, maar niet meer dan logisch hoor!)

Natjes: gefelcieteerd met jullie zoon tygo!!

Cindy: geen idee. kan je t niet vragen aan 1 van de vk hier op t forum?? Misschien dat zij weten of je al anar buiten mag...snap wel dat je wilt pronken ja!

Gusam: fijn dat alles goed is met je meisje. Is geen straf om haar extra aandacht te geven!!! Wel vervelend van je urineweginfectie. Hopelijk gaat t snel weer beter. Gelukkig ben je weer wat meer op de been!

Shaula: hoe is t met je mama???

Wies: lekker rustig aan doen de rest van de dag. Appelbollen maken is niet zo veel werk toch?? (ik lust t niet dus maak t niet dus geen idee haha) Geen idee of dat de slijprop was...heb nog niks verloren hier dus heb ook geen idee. Weet alleen dat dat niks hoeft te zeggen en dat t nog makkelijk 2 weken kan duren...

Leonie: weet dat zp zat bent hoor. Gaat alles nog wel goed??

Ik heb net lekker op de bank gelegen voor 2 uurtjes. lekker met de kat op mijn buik te knorren! Dekentje erbij. Helaas lag ik weer te snurken dus daar werd ik wakker van hihihihi. Ben echt helemaal relaxed!

20. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Noaman: hoop ook dat Noa snel naar huis mag! Kan me voorstellen dat het saai is alleen en dat je je vrouw en kind bij je wilt hebben!
    En wat een schatje!!!!!

Deel Deze Pagina