Hoi! Zo ben ik ook weer eens! Ik had de tijd en puf niet meer om te reageren. Lana wauw een tweeling!dubbelop geluk en dubbelop genieten! Ik hoop dat het bloedverlies gestopt is en dat je gauw een mooie echo krijg! Maia gemberkorreltjes was het toch? dat ga ik ook eens proberen! Ik las ook dat er weer een vlindertje bij was gekomen van marleentje 26!sterkte! De nieuwe mama's gefeliciteerd en welkom! Ik vind het juist leuk zo'n grote groep!natuurlijk zijn er dames die meer opvallen maar ik denk ook dat dat te maken heeft met hoeveelste kindje het is. Als het je eerste kindje is ben je nog zo onbekend met alles dus dan heb je ook meer te vragen en te vertellen. Dit is mijn 5de zwangerschap en als het goed gaat mijn 3de kindje dus voor mij zijn de kwaaltjes herkenningspunten dan voor iemand waar alles de eerste keer voor is. Verder ben ik zo moe! en met 1 van 18 manden en 6 maanden is het soms best pittig maar mn vriend die helpt heel goed hoor vind het zo lief van hem! nou slaap lekker allemaal (hihi jullie zullen vast allemaal allang liggen te slapen!) Oja aylin echt een schatje is je dochter! ik wil mn kindjes ook showen maar ik moet nog even wachten..
Ik lees ook veel mee hoor, maar het klopt idd dat je bij de eerste zwangerschap er meer mee bezig bent. Voor mij althans. Toen was het echt het eerste waar ik aan dacht als ik wakker werd 's morgens. Nu denk ik alleen aan mijn dochter, en waarom ze niet een half uurtje langer slaapt, hihi. Maar aanstaande vrijdag heb ik de eerste echo, en ik merk wel dat het gevoelsmatig wel dichterbij komt nu. Ik vind het toch wel weer spannend worden nu.
Hoi meiden! Jeetje zeg wat schrijven jullie veel!Moeilijk om op alles te reageren zoveel mama's zijn er! Hier de hele dag misselijk, heb een innige relatie met m'n wcpotje...Erg lastig als je zelf in de kraamzorg werkt en dus de pas bevallen mama's aan t helpen bent... Gister was ik zo duizelig o.i.d dat ik gestrekt ben gegaan, zal er ook wel bij horen... Deze week mogen we ons gaan inschrijven bij de vk erg spannend allemaal! Ben best nog wel bang dat het mis gaat, ook al hebben we een kloppend hartje gezien en is de kans dan nog minimaal....
Zo en nog steeds komen er nieuwe zwangeren bij! gefeliciteerd meiden! @ jo: ook ik ben slechthorend, en heb een horende partner. maar ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dat uitleggen aan je partner. Wat begrijpt hij niet? Mijn vriend en ik begrijpen elkaar goed en hij houdt rekening met mijn sh.heb jij ook hoorapparaten? @ all het is alweer zondag! ik vind de dagen op dit moment gelukkig heel snel gaan, nog ruim 1,5 week en dan heb ik de echo. ik ben zo benieuwd hoe ver ik dan ben en of t hartje klopt natuurlijk! fijne dag allemaal!
@ danjo: ook ik vind het druk hier maar ik las op andere topics dat het meestal wel wat rustiger wordt naarmate de zwangerschap vordert. ik was trouwens ook een juni 2009 mama, heel even maar. heb in okt een miskraam gehad bij ongeveer 6 weken. ik dacht al je naam te herkennen!
goedemorgen allemaal, het is ook wel druk hier maar ik vind het nog best gezellig @zwangeremama: ja ik denk dat we het doosje al hebben weggegooid, maar het is van "arkocaps" en het potje is oranje. @misselijkheid: die is bij mij nog steeds aanwezig. @moeheid: ook, gisteren om half 9 naar bed gegaan en net pas wakker
Hallo meiden, Ik ben me vanochtend WILD geschrokken ... Vanavond wilden we het aan m'n schoonouders vertellen dus ik dacht: voor de zekerheid nog even een testje... De test is goed uitgevoerd (controlestreepje is keurig donker) maar het teststreepje is zóóóó licht. Hij is nog net te zien... Dit kan toch maar één ding betekenen? Een miskraam? Ik voel nog helemaal niets... Geen buikkrampen, geen bloed... Na 26 maanden eindelijk zwanger en zou het dan nu misgaan? O meiden, ik word even helemaal gek ! (sorry voor dit egobericht...)
Jiska, als je twijfelt ga dan naar je huisarts toe of eventueel naar het ziekenhuis bellen om te informeren hoe het zit. Dan stelt het je gerust! Ik ben ook voor het eerst zwanger en dan speelt er onzekerheid in je. Maar de dokter zei dat ik niet te druk moest maken en aan jezelf denken. En afwachten op de 1e echo, terwijl ik helemaal niet kan wachten Ik krijg er pas 23 maart...dus we tellen steeds af naar 23 maart! Groetjes Jo
jiska: Bel ind even naar de ha of gyn anders maak je je eigen helemaal gek (geen bloed verlies of krampen is in iedergeval een goed teken) bel gewoon even hun kunnen je vast een antwoord geven. Succes veel liefs jaja
@Jiska: sterkte vandaag. Ik weet niet of het meteen een miskraam moet betekenen. Het kan ook zijn dat die test gewoon niet goed duidelijk wordt, dat heb je soms met testen. Anders inderdaad gewoon de huisartsenpost o.i.d. bellen maar ben bang dat ze vandaag, zondag, weinig gaan doen. Niet meteen in paniek raken, hoe moeilijk dat ook is (heb je niet toevallig nog een andere test thuis liggen ofzo?) dikke knuffel en ik denk aan je!
jiska: wat ik ook nog even wou zeggen iedere test is anders he want ik had mijn eigen ook nog een keer getest en ik een etos test gedaan was het streepje bijna niet te zien ik als een gek naar de apotheek en die test gedaan en hij was overduidelijk 2 dikke strepen dus de testen verschillen ook heel veel veel liefs jaja
Over minder dan 24 uur afspraak bij de VK en echo, ow jeetje wat spannend Hoop zo wat moois te zien! Vind die inwendige echo nog wel erg spannend moet ik zeggen, maar ja, als het beeld dan mooier is... Vraagje trouwens, als ik lig kan ik mn bm nog niet vinden, ik voel hem nog niet (is ook nog erg vroeg, ik weet het), maar als ik sta heb ik een harde plek onderin mn buik, en die plek voel ik al een paar weken maar wordt steeds groter, herkennen jullie dit? Ik neem aan dat dit met de zwangerschap te maken heeft, dit had ik eerder nooit! Jeetje Jiska, kan me voorstellen dat je schrikt! Kan je niet de ha bellen oid, of de VK, die heeft toch altijd een 24 uurs lijn? Gewoon doen hoor, daar zijn ze voor! Babydream, ow jee lijkt me lastig hoor, wel een beetje op jezelf passen he! Het is inderdaad druk, maar dan heb je in ieder geval wat bij te lezen
Meiden bedankt voor de complimentjes daar groei ik helemaal van als mama. @Jiska het hoeft niet direct een miskraam te betekenen meid. Ik zou even de vk of gyn bellen. Ik had bij mijn vorige ma knal positieve testen terwijl het al in een heel vroeg stadium mis was gegaan. Dus dat hoeft niets te zeggen. Sterkte meid gewoon even bellen!
Bedankt voor jullie steun, meiden! Ik ben inmiddels wat rustiger geworden... Maia, het is gek om te vergelijken maar mijn test ziet er precies zo uit als jouw foto onder je naam. Maar bij ruim 7 weken zwangerschap zou hij natuurlijk veel dikker moeten zijn... Ik heb dit merk (Matcare) vorige week ook gebruikt en toen was hij VET positief. Ik heb net flink gehuild maar ben nu rustiger. Ik ga toch maar van het meest negatieve uit. Het kan bijna niet anders. En ik ga zo even de verloskundige proberen te bellen...
Ow Jiska, maar mijn ervaring met Matcare is dat hij nooit knalpositief wordt! Je kan er vroeg posi mee testen maar hij knalt er nooit af! Heb je geen ander merk in huis? Edit: Oke, ik begrijp dat jij die ervaring wel hebt. Ik ben niet heel te spreken over de kwaliteit...
Hoi Odess, Nee, helaas is dit m'n laatste test . Maar vorige week had ik wel een knalpositieve test van Matcare (precies dezelfde als deze...).
ha ik dacht jullie alletwee al eens voorbij te hebben zien komen, ik heb ook 1,5 week bij de juni 2009 mama's gehoord....... Goed dat het het jullie ook gelukt is relatief snel weer zwanger te worden!
Ik las het ja... Als ik jou was zou ik de vk bellen, die weet vast meer dan wij! Laat ons weten wat ze zegt *knuf* ik snap dat dit schrikken is maar laat je niet gek maken, je hebt verder nergens last van!