Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    meid ga jij lekker aan de kunst voeding je bent jezelf nu aan het slopen. je bent heus niet een slechte moeder als je kv gaat geven meid. dit ga je zo niet volhouden

2. Gandor

Gandor Actief lid

13 mrt 2008
    292
    0
    0
    Bolsward
    Josien
    Ik zou als ik jou was lekker aan de fv gaan.
    Zelf ben ik ook na 2 dagen gestopt met bv en voel me er echt niet minder om.
    Zowel de kleine vent als ik voelen ons er allebei beter bij.

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

NOu,. ben weer helemaal goed gekeurd.
    Bloeddruk 110/70.
    Moet morgen wel naar het ziekenhuis voor een ctg.
    Ze vond het vreemd dat ik vorige week juist nog had aangegeven dat ze zo ontzettend druk was, en nu voel ik haar sinds maandag veeel minder.
    Wou ze toch even naar kijken.
    Ben ik maandag nog niet bevallen, word ik maandag gestript.
    Helpt dat niks, word er volgende week een datum geprikt waarop ze me gaan inleiden!
    Ben benieuwd!

Saniie: haha gelukkig wastie niet boos!

Rose: Oooh wat een droppie! Wij hebben precies hetzelfde pakje.
    Met zon antraciet broekje.
    Wij hebben er alleen ook nog een roze vestje overheen..
    Cutee! :D

knuffelk: ooh wat fijn!!
    Kun je hem toch eeven opzoeken!

Gusam, mooie foto hoor!

Natalieh, waarom durfden ze het toch niet aan?
    Door jou conditie of die van de baby??
    NOuja, opzicht kan het nog zat toch?
    Ik heb me er wel een beetje bij neergelegt ik hoop alleen ENORM dat ik niet in het ziekenhuis hoef te bevallen.
    Maar balen is het idd! :(

Aah, lieve Josien, wat balen dat het niet zo lekker gaat meid! :(
    Ten eerste ben je al een super mama want jij wil alleen het beste voor je kindje en of dat nu met bv of fv is, je geeft hem alle liefde die je in je hebt en dat maakt jou een super mama!
    Ik kan je helaas niks adviseren, maar volg je hart!
    Dikke knuffel!

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @ josien: wat iedereen ook tegen mij heeft gezegt: je bent geen mindere mama als je overstapt op KV!
    Ik begrijp als geen ander hoe moeilijk het is en ik huil nog elke dag om mijn beslissing, maar ik weet dat het de juiste is en mijn gevoel komt van zelf wel goed:) elke dag heb ik er een klein beetje meer vrede mee!

Het cb heeft gisteren gezegt liever een blije moeder met een blij baby op kv als een gestreste moeder en gestreste baby op BV
    Dikke knufffffff voor jou!

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @ Daantje: wat fijn dat georio weer naar huis mag:)

@ blij ei: ik snap dat het voor de mama's to be ook wel fijn kan zijn om te lezen wat er allemaal zou kunnen gebeuren met je baby :D

Ego verhaal van sloppy:
    Sinds vandaag heb ik er weer een probleem bij: mij rechter borst begint te ontsteken:(
    Er zitten grote bulten in en hij is echt mega warm! Ook ik heb inmiddels al verhoging....... Kan er ook wel bij!
    Ook sloppyman kan ik soms wel ff achter het behang plakken. Ik wil al veel te veel doen en dan laat ik me weer over halen om de deur uit te gaan! We zijn deze week al drie keer weg geweest, leuk maar vreselijk vermoeiend en nu heeft hij ook bedacht om zondag uit eten te willen! Dan zeg ik dat red ik niet en dan is het maar het is nog geen zondag! Bleh! Hij wil dat ik het allemaal wat positiever ga bekijken maar ik kan dat nu ff niet:(
    ik heb een prachtige baby maar ik ben te moe om er wat mee te kunnen en dat maakt me zo verdrietig. Toen belde ik de HA vandaag om dit te vertellen en het is normaal en als ik over twee wkn nog zo moe ben dan gingen ze wel even kijken........ Wat moet je daar dan weer mee?
    Maar ik lig nu op m'n bed en ik ff wat slapen.

6. Gusam

Gusam Niet meer actief

@josien ik doe mee met wat sloppy zegt, ik heb er nu ook moeite mee dat ik riley niet genoeg kan geven, maar ik besef ook dat het niet goed is voor haar zoals het nu gaat, mijn situatie is dan niet te vergelijken maar ik begrijp wel hoe je je voelt.
    dikke knuf voor jou, stap lekker over je hebt geknokt maar je lichaam wil niet mee werken, en je mannetje heeft meer aan jou als je jezelf beter voelt.

XXX Gusam

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @ gusam: heel mooi gezegt!

8. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    meiden wat een bv verhalen toch! ik heb nog geen ervaring, maar ik vraag me af of ik t zover zou laten komen... het lijkt me zo moeilijk voor jullie om echt op en top te genieten van jullie kindjes!!!
    er zijn zo ontzettend veel baby`s die flesvoeding krijgen, en die worden ook allemaal groot. borstvoeding is heel mooi, maar t moet wel willen.
    nou is t wel heel makkelijk praten van mij, omdat mijn baby er nog niet is... ik leer ontzettend veel van jullie verhalen. heb me voorgenomen er echt voor te waken dat ik me er rot door ga voelen. als dat zo is, stap ik over op de fles (met gekolfde melk en als dat ook niet gaat, poedermelk.)

ik hoop dat jullie snel een goede keuze kunnen maken, waar jullie je goed bij voelen en dat jullie lekker kunnen genieten van een tevreden kindje!

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Sloppy, mss kun je er met je man erover praten en afspreken dat jij aangeeft wanneer je weer iets buiten de deur wilt doen. En als hij echt die behoefte heeft om weg te gaan, laat hem een keertje met een vriend uit eten gaan, zodat jij wel lekker je rust kan pakken. Maar aan de andere kant, je hebt samen een kind, en hij mag wel begrijpen dat jij hem juist nu thuis nodig hebt. Als je alles op jouw schouders laat komen zit je er uiteindelijk ook doorheen, en dan heeft ie helemaal niets aan je. Hopelijk komen jullie hier wel uit met zijn 2tjes.

Josien, ik zou overstappen op de fv, waarschijnlijk geeft het je een stuk meer rust, zodat je je ook op de leuke dingen kunt richten, ipv alleen het zorgen. Ik begrijp dat het niet makkelijk is, je wilt toch het beste voor je kind, maar wat Gusam zegt, je kindje heeft meer aan jou als jij je beter voelt, en volgens mij voelen ze dat ook heel goed aan.
    dikke knuff meiden.

mijn man heeft op donderdag altijd harmonie, maar gaat waarschijnlijk niet, denkt allemaal dat het gaat gebeuren vanavond of vanacht. Ik geloof hem niet zo meer, hij heeft al zoveel keer een datum aangegeven...(maar hoop het wel;) )

10. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    lieve Josien,

het is moeilijk om de stap te zetten van Bv naar Fv
    maar je moet het zelf doen! Wat al meer gezegd is,
    je mannetje heeft meer aan een mama die zelf ook wat fitter is.
    en als je hB al niet zo denderend is, dan doe je je zelf maar ook je ventje tekort!
    en ze worden ook groot van de fles hoor!

11. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    @wies; spannend hoor, zetten de krampen dan nog door?

12. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Lieve Josien,

Ook zonder ervaring hier, maar ik denk dat het dan makkelijker is om objectief te zijn:
    Maar bedenk eens wat er kan gebeuren als je nog een tijdje zo doorgaat. Je klinkt echt wanhopig en verdrietig en vermoeid...allemaal emoties die Sam ongetwijfeld ook oppikt.
    Iedereen zegt dat de eerste weken voorbij gaan als een trein, dat is een periode van GENIETEN en niet van schuldgevoelens en onzekerheid.

Verder weet je heel goed dat doordat jij afvalt er stoffen in de voeding komen die helemaal niet zo goed zijn. Dus bovenop alles is het (volgens de arts) ook nog gezonder om over te stappen op fv.

Als je dit nou bedenkt en heel even probeert om met een beetje afstand te kijken... dan is de keuze toch wel gemaakt?

En geen super moeder?? Jij die alles heeft gedaan en geprobeerd en gebeden en kaarsjes aangestoken en ga zo maar door om dat heerlijke mannetje op de wereld te zetten... jij kunt alleen maar een super moeder zijn en dat weet Sam donders goed.

Dikke knuffel

13. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Lieve Josien,

Als je je zo rot voelt heeft je mannetje inderdaad minder aan je dan wanneer hij gewoon flesvoeding krijgt van een fitte en blije mama! Ik snap dat de overstap even moeilijk is maar je doet je mannetje echt niet te kort hoor.

Volgens mij is dat echt die BVmaffia die iedereen bang maakt dat als je je kindje flesvoeding geeft dat je dan een slechte moeder bent. Ik kan daar een beetje boos om worden. Dat betekent dat ik ook een slechte moeder ben want dit is al mijn 2e kindje dat ik flesvoeding geef. En ik voel me daardoor echt niet minder, maar dat gevoel proberen sommige mensen je wel te geven. Dat is zo zonde! Meiden die overgestapt zijn; laat je niet kisten. Tegenwoordig is de flesvoeding ook echt heel goed hoor en je kindje wordt er net zo groot van als van borstvoeding! Natuurlijk blijft het fijn als je BV kan geven maar niet ten koste van alles! Jullie zijn echt geen slechte moeders, maar juist goede moeders die durven te kiezen voor een andere situatie die voor jullie allemaal prettiger is!

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    jip, nee, nog geen actie hier, maar wel meer ongi en rusteloos gevoel dan anders. Maar ja, wie weet hoort het ook allemaal nog bij het voorwerk hoor, ik geloof het niet zo meer. ;)

En bij jou? Jij hebt ook een hele periode veel voorwerk gehad toch? Iedere dag wordt de kans in ieder geval groter dat ie komt. Mocht het nu zijn dat het vanavond al wat doorzet stuur ik je nog wel een pb, want dan denk ik niet dat ZusterRose al gestoord wilt worden, die is vanmiddag thuis gekomen waarschijnlijk. Dan is het mss wel handig dat jij buddy bent. ;)
    Maar goed, we gaan er niet vanuit...

15. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Josien: ik sluit me aan bij iedereen. Ik hoop dat je wat aan de reacties hebt en dat je je minder rot gaat voelen over je keuze....Idd beter een blije moeder en zoon met fv dan een gestressde met bv...

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieverds, jullie zijn schatten!

Morgen komt de huisarts op huisbezoek en dan zullen we het er nog eens goed over hebben. Het wordt je door menigeen inderdaad ook niet makkelijker gemaakt omdat je overal hoort dat bv het beste is wat je je kleine kan geven. Dat maakt het niet makkelijker, want iedereen wil het beste doen voor de kleine.

Ik ben helemaal niet anti-fv, dus wat dat betreft is het niet zo dat ik me bij de 'maffia' aan wil sluiten, maar het hart zegt nog echt iets anders. De stap te nemen is niet makkelijk, maar inderdaad... ik voel me beroerd en moet aansterken, maar op deze manier gaat dat niet...

Nogmaals bedankt voor jullie zo lieve woorden!

Liefs,
    Josien

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Sloppy ik zou als ik jou was gewoon voet bij stuk houden, als je steeds toegeeft zal je man ook steed sveeleisender worden omdat hij denkt dat je het dus wel aankan.
    ALs je nu niet goed uitrust, loop je straks alleen maar achter jezelf aan. Heb het zelf meegemaakt bij de 1e... en nu merk ik dat ik ook al achter mezelf aanloop..
    Je krijgt er echt een terugslag van hoor meid.
    rust rust rust. echt belangrijk,.
    Je man moet dat toch echt gaan begrijpen. !!!

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zo dacht ik er ook over:D Echt heel nuchter, ik ben zelf groot gebracht op kv dus ik kan weten dat het prima is voor m'n meisje. Het verveldende is zodra je BV gaat geven nemen je hormonen het van je over en dat maakt de beslissing heel erg moeilijk.

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Josien,
    Als je nu naar je eigen situatie kijkt alsof het om een ander gaat, wat zoujij dan diegene adviseren? ws ook stoppen met BV en over gaan op de fles.
    Weet je wat ik al eerder heb gezegd, en blijf het maar zeggen al weet ik niet of iemand zich er uberhaupt iets van aantrekt maar toch .. :)
    Je kraamtijd in tranen is echt niet de bedoeling. Het is fijn als BV lukt, maar als dit niet zo is dan is er FV gelukkig!
    Je lichamelijke gezondheid en de stress werken echt door hoor naar de kleine.

Wil je niet liever heerlijk genieten van je kindje, met de fles en je weer beter voelen?

xxx

20. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    hier houdt mijn lijf me ook om de zoveel tijd voor de gek,
    net 2 vrij goede nachten gehad, dus ga er al vanuit dat het vanacht wel weer bingo zal zijn.
    regelmatig wat gemene harde buiken, maar ik probeer ze zoveel mogelijk te negeren net als de pijn in me rug
    *steekt kop in t zand*

ik geloof pas als ik wakker word in een plas vruchtwater of als ik moet poepen haha,

heb je pb gestuurd!!

Deel Deze Pagina