ELLEN & HUBBY: GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER TESS . ERG LEUKE NAAM....... MADDIE & MAN: GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON QUINTEN, OOK EEN LEUKE NAAM... Danjo: toi,toi,toi je kan het.... Mvj: jij ook heel veel suc6 Waren er nou nog meer bezig????
nou heb net weer gekolfd had nu bijna 90 cc!Kolf nu met een handkolf van avent en als het vannacht goed blijft gaan ga ik morgen een kolf huren..dan ga ik een paar dagen kolven en kijken of ze weer aankomt..als dit het geval is dan ga ik haar daarna weer proberen aan te leggen en anders kap ik ermee...met ontzettend veel pijn.... @Maddie; gefeliciteerd met je zoon!
@ Ellen: Gefeliciteerd met jullie dochter!!! Tess, leuke naam! @Maddie: Gefeliciteerd met jullie zoon!! Quinten, ook zo'n leuke naam
Ellen van harte met jullie dochter TESS! Die hechtingen voel je zo niets meer van meid, ga nu lekker genieten en wat heerlijk dat het je gewoon thuis gelukt is! Maddie, van harte met jullie zoon Quinten! Heftige bevalling inderdaad, ik hoop dat je snel herstelt! Neem je tijd! Danjo, yeuy eindelijk echt bezig! Heel veel succes met hoop dat het begint te vorderen!! Je hoeft echt niet meer lang te wachten op je meisje!! Baby, dikke knuffel voor jou! Ga je nu vaak aanleggen en kolven? Succes en gewoon je best doen he meid, meer kan je niet doen! @ Mezelf - dreigende borstontsteking -AUW! Werd vanochtend wakker met een hele pijnlijke linkerborst - de buitenkant was echt niet te harden zo gevoelig en pijnlijk! De kraam had gezegd warme douche en wegmasseren - dus ik dat doen maar toen helemaal auw! Moest manlief uit bed roepen - kon niet meer zelf onder de douche vandaan was zo beroerd! Toen maar voeden en tijdens het voeden weer masseren -AUW ik heb echt zitten janken maar het een uur volgehouden. Ik had het ook echt zo koud niet normaal! Na een uur voeden was het nog niet weg en nog steeds pijnlijk dus maar eens temp opgenomen - ja hoor 38.6... Normaal heb ik 36.9 dus voor mij is dit al best wel koorts! Huisartsenpost bellen en nu heb ik antibiotica gekregen maar toen manlief er mee aankwam voelde ik me zo schuldig - als ik het neem krijgt mijn meisje het ook!! Mijn moeder is verpleegster en was even langs gekomen - wat blijkt nou ik heb echt alles verkeerd gedaan - een ontsteking moet je afblijven en koelen... Dus... Nu met koelen voelt het al veel beter - ik laat haar zo veel mogelijk drinken (AUW!) en koel goed. Mn temp was om 1 uur al gezakt naar 38.2 en net al 37.4. Ik wil het nog even aankijken en dan de VK bellen of zij het met me eens is dat ik zo gewoon door moet gaan en de antibiotica niet moet nemen. Vind het zo rot om het mijn meisje ook te geven en als het zo ook lukt...
Odess: ik heb bij de oudste ook antibiotica gehad omdat ik 3x een borstonsteking heb gehad. Heel pijnlijk idd. Maar antibiotica kan geen kwaad voor je kindje hoor. Ze krijgt er maar minimaal van binnen. Heb nooit iets gemerkt aan Jordy dat hij er iets van over gehouden heeft. Heb je wel gezegt tegen de huisartsenpost dat je bv geeft. Want niet alle antibiotica kan ik combinatie met bv. Heb je kan dat de productie heel erg achteruit gaat lopen. Verder kan je voor de voeding een warm compres op je borst leggen, gaan de kanaaltjes alvast open staan. Goed masseren in de richting van de tepel, warme douche erop helpt vaak ook goed en laat de melk dan maar gewoon weg stromen. Na de voeding kan je idd koelen (nooit rechtstreeks op de huid leggen maar altijd een doek of zo eromheen). Ook beginnen met de kant met voeden die het pijnlijkst is omdat ze in het begin het krachtigst drinken. Verder moet je even kijken welke houding het beste is (zorgen dat ze met het kinnetje op de pijnlijke plek zit). Dit krijgen wij als kraamverzorgende bij de bijscholing enzo. Veel sterkte en succes.
@Babydream, jey 90cc, goed hoor! Ik lees hier veel over bv maar kan er uit ervaring niet echt over meepraten. WIl je veel succes wensen en ik hoop dat het niet teveel stress met zich meebrengt voor je. @Sannie, inderdaad lekker dingetjes blijven doen hoor! @hier, ik ben een grote fan van michael jackson. Nu komt vanaf volgende week de film voor 2 weken in de bios en zou daar graag heen gaan. Ik zou Juliën dan bij mijn moeder kunnen brengen. Hij is dan 5 weken. zouden jullie dit doen??
@Odess, ik weet niet of je een supermarkt in de buurt hebt maar (niet lachen) witte koolbladeren zijn heeeeeeel goed tegen de pijn en dat koelt beter en langer dan een coolpack. Ook het vocht uit de nerven schijnt goed te zijn. Ik heb dit gedaan toen ik stuwing had en dat hielp echt heel erg goed tegen de pijn. bij borstontsteking kan het ook.
Zo, ff heel snel. Gister nog 2x bij Christian geweest. Ene keer leek het minder te gaan en 's avonds was hij prima aanspreekbaar en hebben we ff lekker bijgekletst. Vanmorgen was ik er ook weer, toen was hij net ff uit bed geweest en had op de stoel gezeten. Hierdoor was hij duizelig geworden en moest flink overgeven net voordat ik er was, dus hij was doodop. Wel heeft hij wat gedronken toen ik er was en dat bleef binnen! (weer een vooruitgangetje...) Nu belde hij net zelf op. De dokter was bij hem geweest. Er zijn 3 drains verwijderd, de catheter is verwijderd en de morfine is stop gezet en die geven ze alleen nog als het nodig is, dus hopen dat hij daardoor minder duizelig blijft.. Vandaag mag hij gewoon water blijven drinken en hij mag vla vanavond! Er zit dus weer verbetering in!
zo, net nog weer bij chris geweest. hij was alweer beter te spreken dan vanmorgen.. ook is het zuurstof slangetje uit zijn neus.. hij heeft zelf ook het idee dat het iets beter gaat! jippiejee, mama blij! maureen heeft vandaag veel krampjes ze is alweer 3950 gram! sinds gister er 100 gram bij! dat waren weer ff 2 updates...
ellen proficiat met je dochter Tess maddie leuk een zoon en zo'n mooie naam Quinten geniet er maar beiden van hier alles nog heel goed alleen zelf last van buikkrampen maar weet niet van wat en wat ik er aan kan doen xxx
Dank je! Ja ik heb het wel gezegd. Net weer getempt, nu 37.6 - maar dat had mn moeder al gezegd temp is om 4 uur het hoogst van een mens. Koorts is al weg dus, borst is erg gevoelig maar voel nu niets als ik er niet aan zit - yay Mag ik ook kolven om hem leeg te halen of niet?
Luna nee helaas - bedankt voor de tip misschien morgen! Knuffel, wat fijn dat het beter gaat! Danjo, hoop dat het goed gaat!
@Odess: sterkte met de borstontsteking! @MvJ: wordt het al wat regelmatiger? @Danjo: hoe staat het ermee? @knuffel: fijn dat het wat beter gaat met Christiaan! @kitty: fijn dat met jullie alles goed is. @baby: super dat je nu wat meer hebt kunnen kolven. Kolven schijnt toch ook de aanmaak te stimuleren? nou hier begint alles zich weer rustig te settelen na de rare dag van gisteren en vannacht. Ben wel erg moe maar ach, heb niets gedaan vandaag en ga ook niets meer doen zo komen m'n ouders even op bezoek maar that's it. Liefje heeft net gedronken en ligt nu te mopperen in bed.
ik heb een vraagje ik wil mijn handtekening veranderen maar weet niet welke code ik er moet inzetten want geeft altijd een foutmelding xxx
Maia: nee, nu lijkt het weer helaas wat af te zakken. Is behoorlijk vermoeiend hoor. Hopelijk zet het vanavond of vannacht door en anders hoop ik dat de vk mij morgen wil strippen. Dit is niet leuk. Je kan ook helemaal niks, want mijn buik is steeds zo pijnlijk als wat. Odess: ja, je mag je borst ook idd helemaal leeg kolven. Maar kijk uit dat je niet gaat overstimuleren. Alles wat jij tussen de voedingen als extra kolft zien jouw hersenen zeg maar als extra voeding, alles wat je meteen na een voeding kolft om ze echt goed leeg te kolven zien je hersenen als 1 voeding.
Mvj, bedankt voor de tip!! Balen dat het niet doorzet, daar kan je echt heel moe van worden ja. Hopelijk wel snel!