Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Hoi Dames!

Het begint hier een beetje een deprimerend topic te worden. De zwangeren zijn het flink beu, slapen slecht, hebben pijnlijke voorweeen zonder dat er schot in de zaak zit, blegh. De mama's zitten met ontevreden kindjes die slecht slapen, onzekerheid over hoeveelheid voeding, wel/niet aankomen, schuldgevoelens over BV en oververmoeidheid steekt de kop op....

Weet niet of ik nou moet balen dat ik nog niet bevallen ben of dat ik daar blij mee moet zijn....ik voel me nog steeds goed. Heb behalve ontiegelijke pijn aan m'n schaambotje nergens last van en kan ook nog goed vooruit (als ik eenmaal in beweging ben dan).

De enige zorg waar wij mee zitten is de volgende:
    Donderdag is onze uitgerekende datum, vrijdag is mannetje jarig. We willen voor ons kindje en voor onszelf liever niet bevallen op vrijdag. Liefst zelfs een paar dagen tussen geboorte en verjaardag mannetje. We weten dat we dat niet voor het zeggen hebben maar wil het vanmiddag toch bespreken met de VK. Weten jullie of er ooit 'gesjoemeld' wordt met geboortetijdstip? Stel dat we in de nacht van donderdag op vrijdag bevallen om half 1 's nachts ofzo? Zou de vk dan het tijdstip een half uurtje vervroegen? Bijvoorbeeld?
    Volgende probleem is dat ik echt niet wil dat mensen weten dat we aan het bevallen zijn. Maar stel nou dat de bevalling zich vrijdag aandient. We hebben laten weten dat we de verjaardag van mannetje niet vieren, maar we kunnen natuurlijk niet zijn moeder nu al afbellen en zeggen dat ze niet welkom is. Maar stel nu dat de bevalling vrijdagmiddag begint.... Gewoon niet open doen als ze 's avonds aan de deur staat (dan gaat ze zich zorgen maken), alsnog afbellen met een smoesje (wij kunnen niet zo goed smoesjes bedenken en al helemaal niet liegen) of hebben julllie nog andere tips en ideeen?

Zucht, waar je je als zwangere allemaal zorgen over kunt maken zeg. Waarschijnlijk voor jan piet snot want ik zie die baby voorlopig nog niet geboren worden hoor. Heb behalve soms een (ietwat gevoelige) harde buik helemaal geen tekenen van een naderende bevalling, geen slijmverlies, geen slijmprop gezien nog, geen bloedverlies, geen voorweeen, niks nada noppa. Denk dat ik misschien toch net als een olifant een draagtijd van 14 maanden heb.....

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

Bedankt voor de reacties.
    Het gaat gelukkig al stukken beter!
    Ga zo even proberen een broodje te eten.
    De weeén blijven komen nu, maar er zit geen regelmaat in helaas.
    De laatste was echt pittig.. poehh..

Marientje: Ik heb geen idee, maar ik denk niet dat ze om die reden met de tijd gaan sjoemelen?! Denk dat ze het zowiezo niet doen!
    En met het afzeggen als de bevalling is begonnen, ik zou gewoon zelf of je vriend op laten bellen dat jij je echt niet lekker voelt. En er even doorheen zit??

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Tegen zijn moeder zeggen dat jullie wel bellen wanneer ze wél kan komen?

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je bent ook nog niet uitgerekend. Ik zit al op t+1 en ik heb ook nog geen voortekenen gehad.... Wil niks zeggen.

5. Maia

Maia Niet meer actief

Marientje, ik denk niet dat er gesjoemeld wordt met de bevaldatum. Zou je dat echt willen dan? Dat je kindje denkt dat het dan jarig is terwijl dat helemaal niet zo is?

Weet je, ik maakte me er ook druk om. Uiteindelijk is het allemaal losgelopen, mijn dochter is op 2 oktober geboren terwijl ik zelf op 3 oktober jarig ben. En op dat moment had ik eigenlijk zoiets van "wat maakt het eigenlijk uit". Je kunt dingen niet van tevoren voorspellen of regelen! Natuurlijk is het leuker voor het kindje om een "eigen" dag te hebben, maar als dat niet zo is, is dat toch ook geen ramp. Probeer het los te laten.

En hetzelfde als de visite. Wij wilden in eerste instantie ook niet dat mensen wisten dat ik zou bevallen, maar ja, donderdag was ik met m'n moeder bij m'n oma op bezoek en daar braken mijn vliezen. Die wisten dus dat het ging gebeuren maar ik heb ze gevraagd hun mond te houden en dat hebben ze gedaan. Anderen, tja, dat zou niet leuk zijn, maar je schoonmoeder? Zou dat zo'n ramp zijn?

6. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    Fijn leonie dat je je weer wat beter voelt.

marientje; de datum , ja half 1 geloof ik nix van dat ze er mee sjoemelen
    maar bij mijn man hebben ze het 'vroeger' wel gedaan
    maar.. hij werd om 3 minuten voor 12 geboren en daar hebben ze 3 minuten over van gemaakt.
    dat scheelt dus niet zoveel!

APK: bloeddruk gaat omhoog, nog niet zorgwekkend maar hou het thuis in de gaten.
    ik kwam van onderdruk 55/60 en zit nu op 80

verder weer aangeboden om me in te laten leiden, maar heb toch weer bedankt;) hoezo eigenwijs..

ik wil graag thuis bevallen en als dat lukt is het fijn
    was afgelopen week ineens 2 kg aangekomen... joepiee vocht

zei de vk net; als je een ouderwetse vroedvrouw had gehad.. dan zou ze zeggen, vocht aankomen en bloeddr omhoog; je gaat binnen 48 uur bevallen....

vast weer zo'n bakerpraatje.. maar we zullen zien

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier is mijn 1e geboren op koninginnedag :) maar maak er echt geen probleem van. En de 2e is geboren een dag na mijn moeders verjaardag. maakt allemaal niks uit een dag is maar een dag. Het ligt er gewoon aan wanneer je het viert.
    En een eigen dag? iedereen is jarig met wel 100000 en anderen het gaat er om hoe je die dag zelf invulling geeft. :)
    Stel de kleine komt op je mans verjaardag, dat is toch het ultieme verjaardagskado!!!!
    En later vier je t toch gewoon van je man op een andere dag ofzo..

Ik moet zeggen dat de meesten die ik ken als de kinderen weer iets ouder zijn het jusit samen vieren voor familie en vrienden als de verjaardagen dicht bij elkaar liggen.
    omdat ze dat makkelijker vindne en leuker :) en het kinderpartijtje is toch altijd overdag :)

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Jip waaromw illen ze je dan inleiden??? Je bent toch pas 39 weken?

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hey, moaatje, Maddie en Marije1980 staan nog niet op de bevallingslijst?

Dus Leoniiee, Marientje28, Machsdoch, Blij ei, Jo1979, Wies31, Sannie1982, Roos89, Jip80 en ik moeten nog... Mis ik nou iemand?

10. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    @anas; omdat ik heel veel nierproblemen heb, stuwing doordat die kleine de boel dicht druk..
    daardoor veel en vaak pijn, maar dat beperkt zich tot meestal 1 a 2 dagen per week

dit heeft mij in de hele zwangerschap al zoveel energie gekost dat mijn lijf oververmoeid aan de bevalling zal gaan beginnen
    ;)
    maar de vorige keren was zo medisch, nu hoeft het medisch gezien niet omdat de vorige 2 x direct na de bevalling verbetering was.
    dus nu WIL ik graag een keer thuis bevallen en heb het geklooi erom heen er voor over

11. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    lieve dames,

bedankt voor alle felicitaties en gelukswensen.
    Sorry dat ik me zo laat pas meld, maar het is hier niet helemaal goed gegaan. Bevalling wel, maar daarna enorm veel bloed verloren (ruim 2 liter), stukje placenta was blijven zitten, veel stolsels en dreigde in shock te raken, met spoed naar de OK en curretage gehad.....

Dag later bloedtransfusie gehad en uiteindelijk zaterdag na veel smeken bij de arts mocht ik naar huis. Ik moet wel nog bedrust houden, mag niet lopen met me meisje en niet naar beneden. Ik ben snel moe en redelijk zwak. gaat nog wel een tijd duren.

Tot dusver even over de bevalling. Geloof me de rest wil je niet weten, vriendje verkeerd nog in shock.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gotta go! Ik ga met mijn moeder even de stad in. Bij de HEMA hebben ze rompertjes in de aanbieding. 7 stuks voor € 13,-.

Oja, nog een vraag voor de dames die nog niet bevallen zijn: Hoe komen jullie je dag door? Ik verveel me dood! Komen jullie het huis nog uit? Rijden jullie nog auto?

Groetjes, LX

13. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    @Maia:
    Het gaat ook om haar veiligheid. Sinds ruim 3 jaar geleden mijn schoonvader overleden is 'hangt' mijn schoonmoeder erg aan mijn mannetje. Hij is ook nog eens enig kind dus haar leven draait alleen nog maar om hem (en ons). Ze kan het nog steeds niet aan om na het overlijden van haar man weer een eigen leven op te bouwen of 'eigen' activiteiten te ontplooien.
    We hebben er zelfs over nagedacht hoe we haar moeten vertellen dat we straks bevallen zijn en wie we dan vragen om met haar mee naar ons te rijden, anders komt ze wellicht niet eens veilig bij ons aan. Vandaar dat wij ons ook zorgen maken om haar gemoedstoestand als ze hier aan de deur staat en het komt ongelegen. Het is niet dat ze het niet mag weten (liever niet maar inderdaad het is niet zo erg) maar het feit dat zij die informatie niet kan verwerken op dat moment. Lijkt soms wel alsof ze niet meer voor zichzelf kan denken...
    Klein voorbeeldje: 2 weken terug zou ze hier chinees komen eten, ze zou om 18.00u bij ons zijn en wij zouden zorgen dat de chinees rond die tijd ook gehaald was. Het was wat drukker dan verwacht bij de chinees dus wij kwamen pas om 18.15 thuis. Ze heeft een sleutel omdat ze wel eens voor het huishouden gezorgd heeft als ik veel onregelmatige diensten had en omdat het regende is ze zelf alvast naar binnen gegaan. Prima. Maar toen wij dus via de garage binnen kwamen schrokken we ons kapot. Schoonmoeder stond midden in de woonkamer, doodstil, met haar jas nog aan, in het pikkedonker.
    Toen we binnenkwamen zei mannetje er iets van, van als je dan toch ongevraagd binnenkomt kun je net zo goed alvast je jas uitdoen en de lampen aandoen. Weet je wat ze zei: Oh, ik wist niet dat dat mocht......

Door dat soort gedrag denken wij dat het voor haar gezondheid belangrijk is overal van te voren over na te denken, hoe we brengen, wanneer we het brengen, óf we het wel vertellen enz
    Snappie?

Inderdaad Leonie: het simpelste zou gewoon zijn om eind van de middag te bellen (als het nodig is) en zeggen dat ik zo moe ben en er doorheen zit en dat ze absoluut bijvoorbeeld zondag welkom is om de verjaardag van haar zoon te vieren. Dan kan ze meteen kennismaken met ons kindje zonder dat ze hevig geemotioneerd is bij het vooruitzicht, ze weet dan nog van niks. Hm, het overwegen waard! Vanavond eens met mannetje bespreken! Bedankt!

14. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    @dag door komen:
    We hebben 2 honden (labrador en jackrussell) waar ik 2 keer per dag mee naar de bossen ga. Verder beetje boodschapjes doen, zorgen dat alles een beetje op voorraad blijft, niet dat er nog 3 aardappels liggen en 2 sneden brood als de bevalling begint. Huishouden bijhouden (veel stofzuigen met de hondjes). Ik rij nog gewoon in de auto, ga 2 keer in de week zwemmen, ga nog naar de repetitie van ons dweilorkest (ook om er even uit te zijn) etc.
    Verder lekker lezen, lekker badderen, uitslapen, bankhangen enz. Maar inderdaad, ik begin me ook wel wat te vervelen nu hoor, dat rondlummelen ben ik een beetje zat nu.

15. MvN

MvN Niet meer actief

zooo, ik ben ook weer terug van apk..

Kindje is nog niet ingedaald.. hoezo eigenwijs!!, bd was 110/65 dus weer netjes.. en was nu 2 kilo aangekomen.. ja heb best veel last nu van vocht..

De vk verwacht niet dat ik binnen een week beval omdat ze weigert in te dalen :( maarja... nou moet ik 3 nov weer op controle komen als het er nog niet is.. daarna 6 november weer consult gyn en ctg.. en als het 11 nov er niet is word ik ingeleid..

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Als ik 9okt niet zelf begonnen was, 39wkn3dgn, zouden ze me ook hebben ingeleid worden ivm oververmoeidheid.
    Ik sommige gevallen halen ze toch de kleintjes wel eerder hoor.

Eigenlijk snap ik soms niet zo goed waarom ze hier in nederland niet eerder in grijpen..........zeker als het met de moeder niet goed gaat, vind ik ook een goede reden om in teleiden hoor.

17. Maia

Maia Niet meer actief

@Marientje: ah oké, dan snap ik het! Wel lastig zeg!

@Roos: fijn dat je weer apk goedgekeurd bent!

@Lady: sommige mensen zijn heel lang hier niet meer wezen buurten dus hebben we toen de lijst opgeschoond. Als wij niet doorkrijgen dat ze bevallen zijn oid zetten we ze ook niet op de lijst. En maddie staat er wel op hoor!

18. MvN

MvN Niet meer actief

Ojaaa ik had nog erover gehad over dat artikel met de verloskundige..

En die zeid gelijk; Dat is de mening van 1 persoon, ik zou er niet teveel waarde aan hechten.. Wij laten je hier echt niet te lang doorsukkelen hoor! En als het niet meer gaat, gaat et gewoon niet meer en dan grijpen we in :)

Ojaaa en ik heb geen recht op een mexicaanse griep prik.. ze beginnen 12 nov. met inenten en ik word uiterlijk 11 nov ingeleid.. dus geldt niet meer voor mij..

Had em anders toch niet genomen

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dat had ik gelezen, maar we hebben een sterilisator en daar mag alles wel in :D
    Hij staat nu op ons meisje te wachten :)
    Ik hoop zo dat het helpt! Al is het vandaag weer een stuk beter als gisteren, maar ze is ook helemaal gesloopt.........dus dat slapen wil wel lukken vandaag :D

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Curly: Dit wat je verteld heb klinkt al enorm heftig hoor!! En ik dacht ook dat ik hier mijn verhaal maar beter niet kon vertellen maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb hoor!
    Geloof me de meiden hier zijn bikkels en niet zo gauw bang te krijgen...........en als je er bij zet dat de nog niet bevallen meiden het mogen overslaan dan leest iedereen het die je graag willen steunen!

Mijn bevallingsverhaal was ook heel heftig, vooral omdat het met mijn meisje aan het eind niet goed ging en ze konden niet kiezen voor een Keizersnee omdat dit met mij niet ging..........
    Als ze niet hadden ingegerepen dan wil ik niet eens weten wat er met mij of mn meisje gebeurt was.
    Maar het einde van het verhaal is goed en je hebt je kleintje in je armen gekregen en dat is wat uiteindelijk telt :D

Veel sterkte meid ik hoop echt dat je snel opknapt!

Deel Deze Pagina