Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

wat fijn dat jullie kindjes doorslapen ;) heb ik nog geen last van hihi :( :) ach, ik ben er inmiddels aan gewend, ik vind het veel minder erg dan die slapeloze nachten tijdens de zwangerschap :D

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Maia: hier ook hoor......mijn meisje slaapt ook heel weinig en 's nachts ben ik ook ongeveer een uur zoet voor ze weer lekker slaapt..........maar wat je zegt die slapeloze nachten tijdens de zwangerschap vond ik erger! En 4x plassen 's nachts mis ik ook niet hoor :D

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he sannie gefeliciteerd met jullie dochter! geniet ervan!!!!!!!!

hier voeding:
    150 cc per keer 5 flessen
    de tijden zijn ongeveer:
    6 uur
    10 uur
    14.00 uur
    18.00 uur
    22.00 uur

sommige dagen verschilt het nog wel eens natuurlijk maar in de regel is dit ons schema

4. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Senna krijgt nog 6 a 7 keer 120 cc. Sinds gisteren gemengd met omneo, en nu laat ze af en toe iet staan.

Jo, ik wil je buddy wel zijn hoor. En succes in het zkh straks!! PB me maar :D

5. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Oh en mijn kindje slaapt ook niet door hoor ;)

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Shaula, Sloppy en Maia, hier ook geen doorslaper nog. Wordt precies om de 4 uur wakker. Toch wel grappig zo'n ingebouwde wekker.

7. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Luna, vannacht waren mn meiden bij oma en opa want wij hadden een bedrijfsfeest en toen sliep ze voor het eerst 5 uurtjes. Wow! Wedden dat ze vanavond inderdaad ook gewoon weer elke 4 uur komt haha.

8. goedemiddag..

ff snel.. alle nieuwe mama's: gefeliciteerd! ! !
    hier ben ik niet zo actief, want christian is dus thuis en nu is esmée gister goed ziek geworden. valse kroep. dus daar zijn we ook nog eens erg druk mee... :(

9. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    ff gauw;

jo succes en hoop voor je dat je ontsluiting hebt!!

@wies; zetten de krampen door? of ga je lekker op verjaardag?

@knuffel; het zit jullie ook niet mee he,
    heb je wel een klein beetje hulp om je heen?

10. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Sannie, gefeliciteerd met Tessa!! Leuke naam!

mezelf, ik wil zo graag naar buiten met me meisje, zij mag al sinds woensdag naar buiten alleen kan ik nog niet.... Zo jammer.
    Verder is ze echt een scheetje. Vandaag voor het eerst zonder kraamhulp, heerlijk!

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Knuffel: och het zit jullie niet echt mee!! Heel veel sterkte!

@Curly: Wat vervelend dat je nog steeds niet naar buiten kan! Knap je al wel een beetje op?

12. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    jip, zet niet door helaas, blijft een beetje hangen. Mijn man heeft een concert nu van de harmonie, is rond 4 uur terug, kijken dan wel of we gaan, denk het wel, even eruit is wel lekker! Lang geleden dat ik iedereen gezien heb van de vriendenclub, en alle kids erbij, gezellig!

13. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @leoniee: gefeliciteerd met je meisje

@rest van de nieuwe mama's ook gefeliciteerd (weet zo ff niet wie dat zijn).

@alle nog zwangere: nog ff doorzetten.

@hier: marley komt nog om de 3 uur. Ik ben kapot en heb onwijze hoofdpijn de hele dag door, maar dat mag de pret niet drukken. Marley spuugt wel heel veel terug na de voeding, behalve als ik bv in de fles doe. Heel raar.

14. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Sannie: gefeliciteerd met Tessa. Lekker genieten.

Hier vanmorgen voor het laatst kraamzorg gehad en nog even lekker een stuk gewandeld. Voel me erg goed.
    Met Evi gaat het wat minder. Overdag slaapt ze goed en s'avonds en s'nachts ligt ze echt te krijsen. We weten niet wat er is en de kraamzorg wist het ook niet meer. Morgen komt de lactatiekundige langs omdat ze nog steeds niet effectief genoeg drinkt en ze was nu ook weer 90 gram afgevallen. Dus hopelijk kan ze me helpen. Ik heb altijd wat bv trubbel in het begin, dus wanhopig ben ik nog niet. Misschien dat we ook met haar even langs een osteopaat gaan omdat het persen toch wel snel is gegaan.

15. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Daantje, heel veel sterkte, ik hoop dat het snel beter wordt ook zonder operatie. Hoe gaat het met Giorgio, volgens mij met hem wel alles weer goed toch?

@Odess, lekker dat Elise zo goed groeit.

@Jip, heb je genoten van het uitslapen of werd je nu uit jezelf al vroeg wakker. Dat heb ik meestal...;) Maar dan toch lekker lui wakker worden.

@LX, was t etentje gezellig? Heb je lekker pittig gegeten...wie weet heeft dat effect??

@Maia, leuk om die veranderingen mee te maken.. ene kant ben je zo benieuwd over hoe het is over 2 maanden maar aan de andere kant mag het echt niet te snel gaan...

16. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @slapen, Boaz slaapt van voeding tot voeding.. De keer dat hij dat niet deed was vanwege krampjes dus dat is ook niet de bedoeling.
    Ik had begrepen dat een beeb in het begin 20 uur slaapt, dus dat is wel normaal.

@Nathalie, heerlijk he die kraamhulp?! Wij hebben ook zo'n schat van een mens. Ze zorgt er echt voor dat er al heel wat onzekerheden wegzijn bij ons. Maar kijk wel een beetje tegenop dat ze na dinsdag niet meer is.

@Gusam, echt balen van je ketting.. Kan me niet voorstellen dat ze moeiljk gaan doen maar anders: :x PAK ZE :x

@Maia, hoop dat het niet doorzet..veel vitamines eten/drinken

@Joenka... haha ja, visite bij ons snapt er ook niets van als ze jullie kaartje zien staan...
    Gaan zij bij jullie ook allemaal googelen om de betekenis te achterhalen?

@Roos, mmmmh chocoletters, lekker ook zin in.
    Hoe is het met je chaggo-buien... al beetje minder of nog lekker flink aan het balen? Wat ik me best kan voorstellen, genoeg = gewoon genoeg!

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Pittig eten had GEEN effect... Ook frambozenthee niet.

Ik word ieder ochtend wakker met het idee dat ik de rest van mijn leven zwanger zal blijven :D
    In ieder geval dat ik de laatste van de oktoberlijst zal zijn...

18. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Goeie-bijna-avond allemaal!

Sannie!! Van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Waren je voorgevoelens gisterochtend dan toch juist! Jammer dat dan je verloskundige en een HA jouw klachten niet juist weten te interpreteren he. Maar ja, dat kun je ze wellicht ook niet kwalijk nemen. Heb eens een topic gelezen waarin vrouwen weeen omschreven, er waren zoveel verschillende ervaringen, dus onmogelijk voor een arts of vk om (zeker telefonisch) in te schatten wat er gaande is.
    Hoop dat alles goed gegaan is en geniet van je meisje!

Euh...verder veel gelezen, onzekerheid bij de mama's over hoeveelheden voeding, wel/niet doorslapen en hoeveelheid slaap.
    Steeds meer baalbuien en chaggobuien bij de bijna-mama's....ik kan zeggen dat ik daar sinds vandaag ook een beetje aan mee ga doen....helaas.

Echt balen of chagrijnig zijn doe ik nog niet maar ik begin het wel beu te worden. Heb al een heel aantal weken veel pijn aan m'n schaambotje, kraakt ook 's nachts bij omdraaien in bed en begint me steeds meer te belemmeren in m'n bewegingen. Daarnaast steeds meer pijn in m'n onderbuik waardoor lopen ook moeilijker wordt. Ik durf niet meer zo goed verder van huis te gaan (zoals alleen met de honden naar het bos) dus zit meer thuis dan me lief is. Begin meer vocht vast te houden en heb het gevoel dat m'n lijf begint af te takelen, mn door het gebrek aan beweging. Klinkt heel zwaar en het valt ook wel mee, maar ik maak me wel serieus zorgen dat de pijn in m'n bekken een goeie bevalling in de weg zal staan én dat ik in de kraamtijd nog veel klachten zal hebben waardoor het genieten op de 2e plaats komt.
    Dinsdag bij vk maar eens bespreken, hoop dat ze dan even wil kijken of m'n lichaam al ergens mee bezig is en of ze de zaak wat kan bespoedigen.
    De doe-het-zelf-methodes om de bevalling op gang te helpen hebben we geprobeerd (nouja, niet de 17 liter bitter lemon) maar zonder resultaat. Ik heb wel sinds vandaag meer afscheiding, loop heel de dag scheten te laten:) en de harde buiken nemen toe, worden ook wat gevoeliger. Hoop dat de volle maan vannacht nog iets teweeg gaat brengen.

Zo, klaagstand kan weer uit.

Kga eten koken, erwten met wortelen, hamburgers, salade en gebakken aardappeltjes, die laatste uit onze nieuwe frietjespan!
    Jammie! Denk ik...
    Daarna even samen stofzuigen en dweilen in de woonkamer en dan lekker op de bank!

Kom straks nog wel even bijlezen hier!

Liefs Marientje

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hey Marientje,
    Gaat nog wel goed met je zo te lezen. Lekker actief! Ik heb echt nergens meer fut voor en zin in :(

20. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Hey Lady

Die fut en zin worden bij mij ook rap minder hoor, daarom probeer ik zoveel mogelijk samen met manlief te doen. Des te eerder is het klaar en kunnen we iets leuks doen. Merk dat zodra we iets leuks en actiefs hebben gedaan mijn humeur meteen stukken beter is, zit meteen anders in m'n velletje dan. De leuke dingen heb ik dus nog wel puf voor maar het huishouden begint me echt flink de keel uit te hangen...

Deel Deze Pagina