Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Slaap lekker allemaal, hoop inderdaad dat er morgen weer beeb-nieuws is!

2. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    @Wies: teleurstellend is dat he, als je denkt dat het begonnen is maar de rust in je buik toch weer terugkeert... Ik weet het nog niet. Ik hoop dat het dit is maar hoop ook dat het geen teleurstelling is dus wil niet teveel hopen....(hoevaak kun je het in 1 zin over hopen hebben...)
    Ik ga in ieder geval maar gewoon naar bed, mannetje een beetje wakker houden enzo haha, slapen zal voorlopig wel niet lukken denk ik!

Ik hoop dat ik jullie morgen goed nieuws kan brengen!

Weltrusten allemaal!

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    spannend marientje! maar als je soms moet wegzuchten het wat pijnlijk is en het is een golfbeweging gevoel dus zoals jij beschrijft dan is het iig een wee :) Hoop dat het doorzet vannacht. Misschien een paracetamol nemen en een warme douche :)
    succes!!!!

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Spannend Marientje!! Ik hoop dat je vannacht nog een beetje kan slapen en dat het morgen goed gaat doorzetten!!

5. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Marientje hoop dat het door gaat zetten. En dat je ons morgen baby nieuws komt vertellen.

Slaap lekker meiden!

6. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    en marientje, nog weeen? ik hoop het voor je!

nou, ik heb hier nu een uurtje of 2 geslapen, en word weer wakker van de rugvoorweeen, niet normaal. het is geen wee, omdat het een constante pijn is, maar het doet zo'n zeer. in mijn buik ook wat kramp, maar die voel ik niet zo omdat mijn rug zo'n pijn doet. Ik had gehoopt dat het vannacht mss anders zou worden, maar denk dat het weer alleen voorweeen zullen zijn als het dit is. Morgen naar de vk, ben benieuwd of het nog wat meer opgeschoten is na vorige week. Moet om 11 uur al, dat vind ik eigenlijk wel vroeg nu na die korte nachten, ik blijf graag lang liggen 's morgens. Nou ja, daarna maar weer terug. (wat moeten we anders doen?;)) Hopen dat ik zo nog wat kan slapen, het zakt iets weg nu in mijn rug, anders maar weer een pcm erbij...
    Verder geen nachtbrakers hier ter voorbereiding op de bevalling?

7. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Wies vervelend meis elke keer die voorweeen. Hoop dat het snel doorzet!
    En die slechte nachtrust. :( ik weet hoe het is, heb de laatste maanden ook heel slecht geslapen.
    Hoop dat je nog wat uurtjes kan slapen en succes bij de vk!

8. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    #32088 Marientje28, 2 nov 2009
    Laatst bewerkt: 2 nov 2009
    Goeiemurgen!

Hier is alles weer tot rust gekomen helaas...ben toch weer een beetje teleurgesteld ondanks dat ik me voorgenomen had niet té veel te hopen.
    Heb gisteravond nog een uurtje wakker gelegen met steeds dezelfde krampen en pijn maar uiteindelijk toch in slaap gevallen met m'n buik tegen mannetjes warme kont/rug hihi.
    Nu even op samen met hem voordat hij gaat werken, ga ik dalijk terug naar bed.

@Wies: stiekem heb ik natuurlijk niks te klagen he. Jij hebt al weken iedere nacht dezelfde klachten waardoor je slecht slaapt, ik heb nu voor het eerst wat voortekenen(?) gehad en toch lekker geslapen.

Eind van de ochtend krijg ik visite van mijn aanstaande kraamhulp. Ik werk zelf als wijkverpleegkundige en ruim een jaar geleden kwam ik een hele tijd bijna dagelijks in een gezin met 3 kinderen. Moeder was net via een sectio bevallen van haar derde maar had nog veel gezondheidsproblemen. Heel de zwangerschap enorme bi gehad, kon alleen met krukken lopen en niet zelfstandig in/uit bed. in/uit de douchebak stappen of zelfs maar trappen lopen. Ze kon na de geboorte haar eigen kinderen en pasgeboren dochtertje niet verzorgen. Tot overmaat van ramp is ook nog eens de buikwond opengesprongen en gaan ontsteken (daar kwam ik dus voornamelijk voor) en in het zkh is een blaasontsteking verwaarloosd waardoor ze nierbekkenontsteking heeft ontwikkeld en thuis dus antibiotica via een infuus moest krijgen (waar ik dan weer handig voor was). Ik heb in die tijd veel voor ze geregeld, extra thuiszorg voor het huishouden hebben mensen in dit geval geen recht op (vlgs de wet is het niet meer dan normaal dat pa bijspringt in het huishouden) maar via de wethouder van de gemeente toch een indicatie van de WMO los weten te peuteren. Ik was daar dagelijks een uur om moeders te helpen douchen, de wond te verzorgen en de antibiotica te geven maar terwijl moeders onder de douche stond/zat (als ze daar eenmaal was kon ze zichzelf wassen) ruimde ik meteen alle was bij elkaar en zetten de machines aan, deed meteen de baby even in bad en schone kleren aan en hielp de middelste zoon even vlug met aankleden.
    In die tijd een enorm goede band met het gezin opgebouwd.
    Moeders is kraamhulp en zei destijds: Marina, de rollen zijn ooit nog eens omgedraaid! Ik had laten weten een kinderwens te hebben waar het niet zo mee wilde vlotten.

Toen ik zwanger was heb ik me ingeschreven bij het kraamzorgbureau waar zij werkte. Inmiddels werkt ze alleen maar therapeutisch omdat ze nog steeds pijnklachten heeft van de bi. Dat betekent dat ze wel kan werken maar aangepast werk doet. Korte kraambedden, 3-uurs zorg en couveuse-nazorg. Ze heeft het nu zo weten te regelen dat als wij bevallen zijn, zij ons kraambed komt verzorgen samen met een eindejaars stagiaire. Super! En straks komt ze dus lekker koffie drinken, om alvast bij te kletsen.

Poeh, wat een verhaal....
    Mannetje heeft inmiddels z'n koffie en z'n kom muesli op en gaat zo de deur uit. Ik weer lekker naar bedje!

Weltrusten, tot straks!

9. Maia

Maia Niet meer actief

@blij ei: wat een schatje! Lieve foto's!

@marientje: vervelend dat het weer is afgezakt :(

@wies: irri die voorweeen. Hoop dat het niet heel lang meer gaat duren voor je!

Hier op om te voeden. Ga zo weer verder proberen te slapen.

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zo hier net klaar met een voeding.

Ons kleine meisje heeft weer een helse avond gehad met krampjes! Echt verschrikkelijk!
    Ze kon zelfs niet eten! D'r laatste flesje voor de nacht was om 18.45 en toen pas weer om 3.20!! Natuurlijk hebben we wel geprobeerd haar eten te geven, maar ze verslikte zich steeds na twee slokken!
    Ik had gister voor het eerst overdag geen tukkie gedaan en dat heeft sloppyman geweten...........ik lag in coma!
    Hebben jullie dat ook? Ik vind dit zo vervelend, ik slaap door het huilen van mn kind heen :(

@marientje: wat een verhaal! Wel leuk dat ze nu bij jullie komt helpen met kramen :D

@wies: wat irritant dat het niet door wil zetten! Bij mij gingen de voor weeën direct over naar rug weeën...........ik heb totaal geen buikweeën gehad. Het voelde in het begin aan als een soort rug pijn. Dus het kan best zijn dat je weeën toch gaan doorzetten hoor! Ik duim voor je meid.

11. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    goedemorgen dames.

zo dylan heeft vannacht weer 8 uur geslapen wat een wonder zeg!!!!! alleen begint hij wel om 4 uur met kreunen en wurmen maar niet huilen ik laat hem dan liggen totdat hij echt huilt en dan krijgt hij de fles doe ik dit wel goed?????? eerst kreeg hij om 04.00 de fles maar nu begint hij om 04.00 met kreunen en gaat hij om 07.00 echt pas huilen dus dan krijgt hij de fles.

blij ei:wat een lieve fotos wat een scheetje!!!!

wies en marientje:ik blijf voor jullie duimen!!!!

sloppy:heb ik ook hoor soms ben ik zo moe dan lig ik gewoon in een coma niks aan te doen hoor!

Oja die infacol: wij zijn er mee gestopt iedere keer als ik het aan dylan gaf dan ging hij gewoon kokhalzen hij vond het zooooo vies en krijsen dat hij deed hij was echt kwaad op ons dus nu laten we de natuur zijn gang maa gaan.

vanmiddag inloop spreekuur op het cb ik ga dylan mooi eens wegen ik ben echt benieuwd en als ik kijk hoeveel voeding jullie kleintje krijgt dan krijgt dylan echt weinig dus dat ga ik ook maar eens overleggen!

Leo:wat een poepie heb je toch en je ziet er zelf ook al zo fris en fruitig uit jeetje zeg super hoor!!!

veel liefs jaja

12. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    @blij ei; wat een lief hummeltje zeg!

@marientje; balen dat het is afgezakt..:(
    leuk dat je zo'n band hebt opgebouwd met iemand en dat ze straks komt kramen

@wies; ook weer van de partij vanacht...ik hoop dat je nu niet lang meer hoeft te wachten hoor!
    en idd na de vk, hup je bedje weer in!

@sloppy;wat sneu voor je meisje.. en ja dat jij in coma bent.. je hebt het ongetwijfeld hard nodig,
    dat je door het huilen van je kindje heen slaapt, ja, snap ik dat je je daar schuldig over kunt voelen,
    wij deden het altijd een beetje om en om, de ene nacht ik, de andere hubbie, ja en als je echt slaapt, dan is t toch niet zo erg voor sloppyman om een flesje te doen?

@jaja; ik kan me goed voorstellen dat je verbaasd bent dat ie lekker slaapt.. zou t allemaal dan van die osteopaat komen?
    ik ben altijd een beetje nega daar in.. eerst zien dan geloven, maar volgens mij gebeurt er toch echt wel wat met je mannetje!

@mezelf; weer aardig geslapen, igg geen last van gerommel.
    straks ook naar de vk, maar zal wel zo weer buiten staan

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Sloppy vervelend dat ze zo n last heeft van dr krampjes. En nee ik word wakker zodra zei ook wakker word 9 van de 10 x vaak ook wel iets eerder.

jaja je moet je gevoel volgen meid ik doe alles hier op gevoel. hier kwam ze deze nacht tot kwart voor 4 ook elk uur ( denk regeldagje) en heb dr gewoon elke keer voeding aangeboden. van kwart voor 4 tot half 9 heeft ze geslapen dus ben weer helemaal happy

meiden die op knappen staan we gaan weer duimpjes draaien

14. Maia

Maia Niet meer actief

@sloppy: o wat naar die krampjes! Arme Megan :(
    @ slapen: ik word pas wakker wanneer ze richting janken gaat 's nachts, de eerste voedingssignalen hoor ik niet, pas wanneer ze flink aan het mopperen is en op het punt staat te gaan janken :) :( ontaarde moeder hihi

Fleur is vandaag alweer 1 maand oud! Wat gaat de tijd toch snel!

15. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Allemaal leuke babypics voorbij zien komen! Een dikke knuf voor de meiden die nog moeten!

Zo hier is madame eindelijk uitgehikt, dan kan ik even douchen!

16. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@roos; leuk een wii!!

@Blij ei; wat een schatje!enne winkelen nee had ik niet verwacht maar is helemaaaaaal niet erg haha

@danjo; das mooi hier viel die er pas op dag 12 af…

@marientje; wat balen zeg!!

@sloppy; nee als ze 1 kik geef zit ik rechtop..misschien omdat ze dat niet zo vaak doet..Arme Megan… met die krampjes..

@jaja; dat is super!Hier ook pas in de nacht de fles als ze echt huilt niet bij kreunen hoor vaak slaapt ze dan nog door…

17. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    het was nog best druk vannacht zag ik, vnl met voedsters natuurlijk.
    Marientje, jammer zeg dat het niet door heeft gezet. Maar voorweeen kunnen al wel voor wat voorwerk zorgen, het is niet voor niets! (houd ik altijd maar inmijn achterhoofd;))
    Jip; fijn dat jij ook weer wat bij hebt kunnen tanken van het weekend, goed voorbereidt nu! Succes bij de vk straks! Mss wilt ze je al wel strippen, of wil je dat zelf niet?
    Ik heb zo'n napijn aan mijn rug van die voorweeen. jeetje wat kan dat zeer doen zeg, ik hoop dat ik straks niet echte rugweeen heb. Maar goed, hopelijk heeft de vk me zo nog iets nuttigs te melden, mss wel weer een cm erbij na vorige week, ik hoop het. Ik vraag wel of ze mss iets heeft voor de nacht, ik kom ook gewoon niet meer in slaap, maar dat is denk ik de spanning, of dat ik er echt op ga liggen wachten. Kan er niks aan doen, maar het breekt wel op. Nou, jullie horen het wel.

18. Jo1979

Jo1979 Actief lid

27 feb 2009
    188
    0
    0
    productie medewerkster
    Bollenstreek
    Hi dames,

Hier ben ik weer!
    Ja, ben net terug van het ziekenhuis. Maar vanavond moet ik me weer melden om 20 uur!

Ze hebben een vetertje bij de baarmoedermond vastgemaakt, maar helaas nog geen ontsluiting:x

DUS IK KAN WEL ZEGGEN T IS GEWOON STRONT EIGENWIJZE BABY!!:D

Haha....tja na Danjo is mijn kleine nou aan de beurt om zo eigenwijs te gaan dragen!:)

Maar vanavond word er weer opnieuw vetertje ingezet en als die net helpt dan krijg ik ballonnetje!

Ik kan nu wel ff hier thuis slaap inhalen ookal heb ik wel wat geslapen in het ziekenhuis.

Nou hou en blijf maar nieuws in de gaten!

Knuffie en liefs

Jo

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    een foto van mijn mannetje

20. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wat schattig anastasia!!

Jo, je hebt een PB!

Hier heeft madame slecht geslapen. Ik heb het idee dat ze spruw heeft. Zometeen eerst naar het zkh en daarna op bezoek bij SANNIE!! Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina