Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Hallo allemaal!!!

Ik lees neit alles terug...is er nog iemand bevallen?? Ik hoop het! Hoop dat de rest ook snel volgt!

Hier mijn verhaaltje:

Met 40 weken en 4 dagen is op 31 oktober onze mooie dochter Tessa geboren!!!

Op vrijdagavond kreeg ik een beetje last van mijn blaas, dus ik een paracetamolletje ingenomen en naar bed. Niet echt geslapen dus sóchtends even de huisartsenpost gebeld om te vragen of ze wilden checken dat ik geen blaasontsteking had (zal je net zien he...)

Dat was gelukkig niet het geval dus toen dachten we al dat het eventueel (voor)weeen konden zijn. Thuis werd t op een gegeven moment toch wel pijnlijk dus de verloskundige gebeld. Om 17.00 was ze hier en toen bleek ik al 5 a 6 cm ontsluiting te hebben :-| haha. (schijnt toen ze inwendig onderzoek deed dat ik ook 2 keer een wee had, maar daar helemaal niks van voelde....gelukkig!) Dus wij naar het ziekenhuis. Daar zijn de vliezen gebroken en toen zette het echt door.

Om half 8 mocht ik gaan persen. Omdat Tessa een beetje scheef lag met haar hoofdje kwam ze niet verder dus ik heb heeeel hard moeten werken...(zag t op een gegeven moment niet meer zitten. Moest op de baarkruk en dat lukte ook neit met mijn heupen...)
    Om 20.49 was ze er uiteindelijk!!! Helemaal gezond met een goed stem volume :D 3340 gram en 47 cm!!

Ik moest aan t infuus en gehecht worden dus ik mocht een nachtje blijven in het ziekenhuis. Om 1 uur waren de oma's en Jolanda er even om te bewonderen en dennis op te halen.

Zondag ochtend mochten we dan naar huis. De poezen vinden t niet zo boeiend...gelukkig

Eerste nachtje was zwaar. We hadden allebei niet veel geslapen, Tessa last van krampjes ofzo. Gelukkig gaat het heel goed.
    We zijn heeeeel gelukkig met ons kleine meisje!! Op wie ze lijkt zijn we nog niet helemaal uit, ze heeft trekjes van iedereen van de familie!

Zelfde verhaaltje als ik op hyves heb gezet...niet veel details dus haha. T was erg zwaar...had een knip en een scheur van binnenuit. Ze heeft nog een uur zitten hechten. Heb er nu dus nog wel last van, maar lang leve de paracetamolletjes!!!

Wij zijn helemaal gelukkig. Elke keer als ik naar haar kijk dan moet ik mezelf nog wijsmaken dat t mijn kindje is! Vannacht heeft ze behoorlijk liggen spoken, en vandaag de hele dag geslapen dus ik hoop dat dat snel omdraait haha. Ze drinkt goed uit de borst dus dat is ook wel prettig, al moet ik zeggen dat t nu al pijn gaat doen bij mij.

We hebben een lieve kraamhulp die zelf ook katten heeft dus daar ben ik ook wel blij mee (zag ik een beetje tegenop). Ze is niet bang voor haren enzo gelukkig!

Tessa ligt nu heerlijk bij papa op schoot zodat ik ff achter de computer kon kruipen (zitten op bureaustoel is eigenlijk wel lekker hahaha)

Ik zal zo ook nog wat foto's spammen...heb er niet zoveel op mijn eigen camera staan dus de leukste komen nog!

2. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
  3. MvN

MvN Niet meer actief

Fijn dat het goed met je gaat sannie!! en wat een lekker meisje heb je!!

4. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Hee Sannie fijn dat alles goed gaat met jullie!

En wat een mooi meisje is Tessa :)

Wat is het rustig hier vandaag! ;)

5. Gusam

Gusam Niet meer actief

@shaula ik kon eerst een nieuwe laten maken dan was die vrijdag avond klaar, maar ik wilde het eerder omdat het niet mijn fout is, en nu kan ik morgen naar een ander filiaal en daar graveren ze het hangertje meteen.

Meiden slaap lekker ik ga hier naar bedje toe, was een vermoeiende dag, riley had volgens mij weer een regeldag want ze wilde niet slapen, en ze was niet tevreden.
    Ik ga donderdag ook overleggen met het cb of Riley niet aan de voeding mag voor hongerige baby's, ze verbruikt meer energie als dat ze binnen krijgt en dat terwijl ze niet eens alle voedingen van 100cc op drinkt, dus meer als 100cc geven heeft geen zin.
    (als ze honger heeft geef ik haar natuurlijk wel extra voeding)

weltruste dames.

XXX Gusam

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    meiden het is vollemaan dus moeten babys komen

7. Maia

Maia Niet meer actief

Absoluut!
    @jip: voor jou duurt het dus ook niet lang meer sowieso!

Hier weer voeden. Vorige voeding had ze er 6 uur tussen (jammer dat dat 's avonds en niet 's nachts was hihi) nu weer gewoon 3,5 uur.

8. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hier ook n voeding. 2 uur ook al en daarvoor ook 6 uur eerder haha. Nou maia, hopelijk gaan ze dat snel naar snachts toe schuiven inderdaad :)

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Mijn meisje slaapt nu al vanaf 22.30!!!!

10. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    goeiemorgen!
    Even snel berichtje. Ik heb goed geslapen vannacht, wel eeven rugweeen gehad, maar niet heftig. Ik ben er even uitgeweest en kon daarna vrij snel weer slapen. Alleen ik ben echt hondsberoerd. Alles zit potdicht, dat heb ik elk jaar rond deze tijd. Dat begint dan met keelpijn, en het eindigt met een voorhoofdholteontsteking. Het voelt nu weer zo, dus ik probeer nu zoveel mogelijk te stomen en het leeg te snuiten, maar weet niet of het helpt. Straks even naar de apotheek voor een zoutoplossing, dat helpt meestal wel goed. Ik hoop dat dat gewoon mag tijdens de zwangerschap. Hopelijk is het snel over, want dit kan ik nu niet gebruiken natuurlijk. Verder reageer ik nog wel later, duik nu even mijn bed terug in met een citrosan!

11. dat vroegen wij ons ook af... maar ik zou het dus niet weten...
    intussen heb ik nu al iets meer dan een uur rond de 10-15 minuten zware ongi-krampen... wie weet...
    :(:(

nu even verder bijlezen;)

12. wies hopelijk wordt je niet te ziek

Nog geen nieuw babynieuws??? volle maan niet geholpen????

13. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    @volle maans baby is hier niet afgeleverd..

dr moeten maar weer es wat ooievaars de lucht in gegooid worden!

vanacht wel redelijk geslapen, maar heb nu mijn jongste zo verstopt zitten, het snot loopt r bijna uit dr ogen:(
    ze wordt nu helemaal benauwd, hoop dat t niet erger wordt, want dan kunnen we daar weer achter aan...
    leuk he 40 wk zwanger zijn en alles eromheen!!

ik geniet echt nog van alle beweginkjes en mijn dikke buik hoor, maar mijn geduld raakt nu gewoon op

einde ego

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ons meisje heeft de nacht voor het eerst door geslapen!!! Ze werd pas om 6uur wakker en is om 22.30 gaan slapen...dat is 8uur!!
    We zijn dus ook heerlijk uitgerust!
    Als doet ze het 2wkn niet meer deze nacht kunnen ze ons niet meer afnemen :D

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Jip, 40 weken vandaag! Kom op beebje... je pappa en mamma zijn ongeduldig!

@MvJ, wat een heerlijk meisje zeg. En zo'n flinke haarbos! Bij Sam begint het nu ook echt lang te worden. Knippen mag nog niet zeggen ze, dus mamma is maar actief met het maken van een hanenkam :D. Ziet het er tenminste toch nog een beetje uit...

@Anastasia, ook al zo'n schatje! Wat een heerlijk koppie zeg. Sam is ook best wel 'gaaf'. Vinden jullie allemaal ook niet dat dat zo snel gaat met die bultjes en vlekjes enzo? De ene dag heeft ie allemaal bultjes en vlekjes en de volgende dag is hij helemaal gaaf. Echt super snel! Oh ja, weten jullie of bultjes met witte puntjes (het lijken puistjes, maar dan niet rood maar alleen een wit puntje) wegtrekken op den duur? Ik zie het bij Sam aan een kant onder zijn oogje en dat is eigenlijk het enige plekje dat niet wegtrekt.

@Voeden, Sam heeft iets nieuws :(... Hij splitst iedere voeding in tweeën. Na een halve fles krijgen we er met geen mogelijkheid meer in. Maar na een uur komt hij opnieuw om de rest op te drinken :(. Ik vind het niet erg hoor, maar wel raar. Gisteren heeft ie 10 voedingen gehad om aan zijn behoefte te voldoen. 's Nachts gaat het trouwens prima. Sam krijgt om 20.30 uur een voeding (althans, dan halen we hem uit bed, doen we hem in bad of wassen we hem en vervolgens een flesje) en daarna moeten we hem om 1.00 uur echt wakker maken. Ongelooflijk wat een slaapkop, want hij is dan echt met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Vannacht ging er met moeite ook maar weer 50cc in :(. Maar goed... we leggen hem dan terug op bed en dan slaapt hij gewoon door tot een uur of 7. Pappa en mamma komen dus echt lekker aan hun nachtrust toe!

Nou... we gaan zo meteen naar het CB voor de eerste officiële afspraak (met de arts). Ik ben benieuwd of Sam nu weer is aangekomen. Bij de vorige weging scheet ie daarna zijn hele broek vol en had hij net een flesje op. Dus ik ben benieuwd wat zijn gewicht nu is.

Liefs,
    Josien

16. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    goedemorgen dames.

Waar blijven de laatste beebjes kom op!!!!!!!!

Eindelijk het gaat beter met dylan hij is overdag nog wel trubbelig maar niet zo erg meer en snachts slaapt hij gewoon door JIPPIE hij slappt nu al een paar nachten 7 a 8 uur snachts we zijn nu met de voeding omhoog gegaan en hij is veel meer tevreden.

luna: dylan krijgt veel ja maar als je kijkt dylan krijgt maar 5 flessen op een dag heveel flessen krijgt jou kleintje en hij weegt 4500 gram toen we gisteren op het cb waren zaten we gewoon laag met de voeding omdat hij nu 5 flessen krijgt en eerst 6 flessen en toen waren we niet omhoog gegaan.

oja ik ga vandaag weer beginnen met werken haha (ik werk voor mezelf heb er echt zin in) dylan is nu lekker bij oma.
    Wel appart sommige dames moeten nog bevallen en ik ga alweer werken......

sloppy:heerlijk he meid doorslapen dan kom je weer helemaal bij.

veel liefs jaja

17. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Goeiemorgen!

Ook hier heeft de volle maan geen bevalling op gang gebracht, helaas...wel heeeerlijk geslapen!

Wies: balen dat je je zo beroerd voelt! Ik heb zelf door een aangeboren afwijking in m'n neus/kaakholte ook zeer regelmatig last van m'n sinussen, heel vervelend, kun je goed ziek van worden inderdaad. Flink stomen, zoutoplossing (mag gewoon, zelfs otrivin mag gewoon) gebruiken en paracetamol. Misschien ontspring je de dans zo deze keer.

Sloppy, Jaja en anderen: fijn dat het met jullie beebjes wat beter gaat, hoop het genieten nu de overhand gaat krijgen boven de onzekerheid! Jullie zijn supermama's!

Iedereen: Hoop dat de chocolaatjes gesmaakt hebben!
    Even een vraagje: Ik ben volgens mij vanochtend op het toilet de slijmprop verloren met afvegen. Was beetje smerig, heb zoiets nog nooit gezien dus zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn. Het zag eruit als een soort gelatine, misschien leek het wel op die gelei die altijd tussen de vruchten zit op een vruchtenvlaai, maar dan wat lobbiger, wat minder helder en het zal vast ook niet zo lekker smaken.....blegh. Ik weet dat het verliezen van de slijmprop niks zegt maar ik krijg toch ineens het gevoel dat er hier misschien toch wel binnenkort een kindje geboren gaat worden, daar rekende ik de laatste dagen eigenlijk al niet maar op haha.

Vanmiddag naar de verloskundige, ben benieuwd wat die nog te melden heeft.

Fijne dag iedereen!

Liefs marientje

18. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@sloppy; heeerlijk zeg een nacht doorgeslapen super!

@jaja; werkse!Wel gek indd...

@Sannie; genietse van je meisje!

@hier; vannacht ook heel goed gegaan volgens mij is ze zelf de nachtvoeding aan het afbouwen drinkt snachts maar een half flesje...

19. Maia

Maia Niet meer actief

pffff het was weer een lange nacht. Na gisteravond heerlijk 6 uur tussen de voedingen gehad te hebben (dus 4,5 uur geslapen) was het vannacht weer erg gezellig. Heeft de hele tijd lopen spugen terwijl ze niet eens zo heel veel had gedronken vannacht.

Wij moeten zo ook naar het CB, ga haar zo even in bad doen en dan nog een keer voeden en dan daarheen. Ben erg benieuwd hoeveel ze weegt. En we hebben het nu echt heel goed doorgesproken maar we willen gaan beginnen met het rustig afbouwen van de bv dus daar ook maar even advies over vragen.

20. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    maia:mooi balen meid vervelend dat spugen dylan deed dat ook heel veel nu doe ik iedere voeding 1 schepje johannesbroodpitmeel door de voeding en het gaat dan heel goed mid een idee?

baby:eek:o wat fijn als ze aan het afbouwen is ik hoop het voor je!

marientje:ik verloor mijn slijmprop en ik had ook zon gevoel het kan wel eens beginnen en 5 uur later kreeg ik mijn eerste echte krampen dus geef de moed niet op he.

Deel Deze Pagina