Oh Wies wat spannend! Fijn dat de gyn zo met jullie meedacht en meeleeft. Buiten dat geeft de uitslag van de echo natuurlijk ook aan dat het tijd begint te worden, maar dat wist jij natuurlijk al lang8) Nog dames die openstaan voor een buddyschap?
hey hier ook iemand die nog wel tijd heeft om een buddy te zijn voor iemand, dus pb me maar. XXX Gusam
heey meiden Hier vandaag voor het eerst een dagje alleen met mn meisje en moet zeggen het gaat super. ze slaapt en eet toch alleen nog maar zo tevreden. Gisteren zijn we lekker wezen wandelen met danjo en naomi heerlijk was dat zeg. Morgen komt mn vriendin de hele dag die is zo verliefd op ons meisje kan ze mooi haar in badje etc doen haha dat vind ze helemaal leuk. ( ze is ook bij de bevalling geweest). meiden mooie fotos heb ik voorbij zien komen hoor super. Nou ik ga beneden nog ff wat huishoudelijke taken doen net boven alles klaar krijg straks weer wat kraamvisite ( kast puilde al uit nu nog meer haha)
Wij hebben de babybjorn draagzak. Deze doe ik om met een jas van mn vriend eroverheen aan. Dan word ze niet nat en je kan lekker naar buiten Hij is wel duur maar z'n geld echt wel waard als je lekker ff met je hond kan lopen. Ook hebben we de wrapper van lodger, deze vind ik iets minder practies en het is iets minder prettig voor je rug.
Danjo, fijn dat het zo goed gaat meid! Roos: Heel veel succes meid! Ik duim voor je! Wies: Succes morgen! Ik ga voor je duimen dat je snel je kindje in je armen mag houden.. Sannie: Wauw dat klinkt lekker!! En wat een mooie meid zeg! Hier gaat t even wat moeizamer, pff.. Tara heeft zo af en toe zo enorm last van krampjes.. Zoo zielig! Net ook anderhalf uur met haar gezeten, huilen, krijsen! Niet normaal. het zweet droop haar van het voorhoofd af.. Maurice naar de winkel voor de dr Brown fles, maar die speen krijgt ze niet te pakken??? Die is veel kleiner en slapper dan de difrax/avent fles, dat is mooi balen want ik had gehoopt dat de krampjes er minder van zouden worden. Dan maar aan de cinababy.. Zal straks mijn bevallings verhaal hier opzetten.. En dan kom ik hopelijk wat vaker hier.. Ik mis wel veel zo.
Leonie vervelend meid dat Tara zon last heeft van krampjes volgens mij is er niet zo heel veel aan te doen. heb je al van die druppels geprobeerd?
ooooo ik ben jaloers dat je al buiten bent geweest danjo! hier weten we vrijdag pas of Tess alweer op haar geboortegewicht zit, dus nog ff afwachten. ach t weer is er nu ook niet naar. vannacht een supergoede nacht gehad, tess sliep van half 11 tot half 3, sliep meteen weer door na de voeding en meldde zich vanmorgen vlak voor ik haar wakker wilde maken om 7 uur. ze slaapt veel beter in haar eigen bedje, wil vaak de speen niet eens. dus we zijn een paar nachten geleden gewoon te druk geweest die speen erin te houden. voel me weer helemaal opgeknapt, gelukkig. wat een lieve foto`s komen er toch voorbij steeds! ik zal es zien of ik er ook wat kan spammen.ff spieken of mijn meisje slaapt, ze is stil, maar wil t wel zeker weten... hihi krijgen jullie ook zoveel kaartjes? hier stromen ze nog binnen, we zitten inmiddels al op 140!!!!! elke keer weer leuk om de post uit de bus te halen. josien en sloppy, kan me voorstellen dat jullie t moeilijk hebben met t verwerken van de bevalling. ik vond t al best heftig, en ben 'gewoon' thuis bevallen, zonder poespas... blijf erover praten en als jullie het er hier over willen hebben, doen! roos, hoe is t nu met je? zet het door of niet? succes!
ellen het weer is ook niet echt lekker maar wel heerlijk om met je meisje te lopen. hoop voor je dat ze snel aan dr geboorte gewicht zit meid. Netjes in de nacht 4,5 uur ertussen ellen hier gemiddeld 5 uurtjes. mannetje doet om half 12 de fles en dan komt ze tegen half 5 weer en dan maak ik haar rond half 9 zelf weer wakker. speen ik gebruik geen speen vind het ook geen gezicht en zolang ze nog zonder kan helemaal goed. Ik ga van het weekend maar eens shoppen ik heb zoveel kado bonnen gekregen haha. eerst maar eens na de hema van het weekend voor een regenhoes
Hier blijven de kaartjes ook komen zo leuk haha. Oh kan bij mn meisje alles doen op dr kamer net ook ff lekker alles gepoetst en gezogen madame slaapt heerlijk verder
tess slaapt ook erg goed, soms ligt ze wakker te kijken, maar huilt dan niet verder. hoe warm hebben jullie t altijd op de slaapkamer? hier is t nu 17 graden, misschien te koud? we geven haar nog wel een kruikje, zodat ze de energie in t groeien steekt en niet in t warmhouden. (tip van de kraamverzorgster)
Ik doe hier nog 2 keer op een dag een kruik hier staat nu de verwarming wel aan dus het is gemiddeld 20 grd in huis. Ik temp haar ook nog wel 2x op een dag om te kijken of ze zich zelf goed warm kan houden
@leoniiee: vervelend he die krampjes!! Ons meisje heeft er ook heel erg last van. Ik zou de fles niet direct aan de kant gooien hoor, soms hebben ze even de tijd nodig om aan een nieuwe speen te wennen. Voor welke voeding heb je gekozen?
Danjo: Nee maar die willen we straks wel gaan halen.. Wil het iniedergeval geprobeert hebben! Sloppy: Ooh wat vervelend he! ik kan me op dat moment wel groothouden om te troosten. Maar als ze dan eenmaal stil is, dan komen de tranen. Vind het zo moeilijk om haar zo te zien, je voelt je zo ontzettend machteloos.. En we willen morgen idd eerst even aan de kraamverzorgster vragen wat zei er van vind dat ze hem zo slecht pakt. Want ik ben er bang voor dat ze dan zoveel lucht binnenkrijgt dat we alleen maar verder van huis zijn. Wij gebruiken de kruidvat eigenmerk standaard voeding.. De kraamverz zegt dat ze daar wel op kan blijven.. Het is ook niet dat ze de hele dag huilt hoor.. Maar het is toch vervelend.. Hebben jullie al iets geprobeerd tegen de krampjes? Wij gaan zo een stuk wandelen.. voor het eerst, ben benieuwd hoe het gaat!
@wies; jeeuuu, super hoor, dat je weet waar je aan toe bent.. hooguit nog 1 nachtje braken en dan go for it!
@leonie is idd zielig voor zo'n kleintje, ik heb ook een keer gehad dat ik net zo hard mee aan het huilen was. XXX Gusam
Leonie, Mijn kraamverzorgster kwam met een chinese olie aanzetten. Het schijnt goed te werken, maar Britt heeft gelukkig bijna geen krampjes. Ik ben niet zo van die zweverige dingen, maar schijnt dat ze vanuit heel het land komen om die olie te halen bij apo in hilversum. Oja en ik had een kraam stagiaire die babymassage geeft en die deed veel onder d'r voeten masseren.
Zoo.. Hier mijn bevallingsverhaal, Maandag begon het natuurlijk al met weeen die niet echt doorzette. Dit bleek achteraf omdat ik de griep had.. Van maandag op dinsdag heel slecht geslapen.. Dinsdag begonnen de weeen weer, iets heftiger, maar aan het einde van de dag waren ook die weer verdwenen. Toen naar de ha-post omdat ik koorts had gehad.. Gelukkig was er niks aan de hand. ( Ik ben door mn moeder aangestoken, en maandag kreeg mijn moeder een telefoontje dat de test die ze bij haar hadden afgenomen, positief was op mexicaanse griep.. Waarsch heb ik dit dus ook gehad.. wel een heel milde vorm. ) Woensdag om half 7 wakker van heftige weeen, die heb ik de hele dag gehad, maar ze bleven onregelmatig en ik kon er dus weinig mee! Woensdag avond kwam de vk even langs, ik bleek 1 cm ontsluiting te hebben en moest maar een paracetamolletje nemen en gaan slapen.. ( uhuuu ) De hele nacht geen oog dicht gedaan, en constant om de paar minuten heftige weeen wegpuffen. Toen het weer licht werd dacht ik er even weer voor te gaan, maar ik was helemaal kapot. Had zoveel moeite met de weeen wegpuffen, mijn lichaam was op van het ziekzijn, slaap tekort en de pijn. Donderdagochtend toch weer de verlosk gebelt, ik kon niet meer. Half 12 kwam ze langs, ik had 3 cm ontsluiting en ze brak mijn vliezen! In het vruchtwater gepoept! Naar het ziekenhuis dan maar... De weeen kwamen door het breken van de vliezen ineens om de 3/4 minuten en waren erg moeilijk op te vangen. In het ziekenhuis eerst aan de ctg, kindje deed het gelukkig goed! Toen ze weer keken, had ik rond 1 uur, 4/5 cm ontsluiting. Het leek dus snel te gaan! Om 3 uur hebben ze weer gekeken, ik had toen 6 cm ontsluiting. Ik vroeg om medicatie want nu kon ik echt niet meer. Spuit in mijn been gehad ( ik vergeet de naam elke keer ), maar die werkte voor geen meter. Ik had er alleen maar last van want ik zakte zo diep weg tussen de weeen door, dat ik zoo ontzettend mijn best moest doen om me weer te concentreren tijdens een wee.. Ook bleven de weeen heeel lang hangen zo af en toe, en onder de wee was ons meisje lekker druk, dus dat zorgte voor extra pijn. Vol goede moed de 6 uur gehaald ( ze hadden me gezegt dat ik rond 7 uur echt ons kindje wel in de armen zou hebben ) nog een keer gekeken dus: nog steeds 6 cm ontsluiting! Ohh wat balen!! In die drie uur, en al die pijn later, gewoon geen cm opgeschoten! Toen brachten ze iets naar binnen, waardoor ze de weeen inwendig konden meten.. De weeen waren helaas voor mij niet in pijn, maar wel in kracht afgenomen en zorgden niet meer voor ontsluiting.... NOg een domper! Ik moest aan de weeenopwekkers.. Toen heb ik om de ruggenprik gevraagd, want ik hield het niet meer vol,. Om half 8 hebben ze de ruggeprik gezet, en om 8 uur lag ik heerlijk relaxt in bed... Maurice lag te slapen, en ik deed mijn best om te slapen. Toch voelde ik bij iedere wee ( die ik niet voelde maar zag op de ctg ) een beetje alsof ik naar de wc moest.... Ik dacht er verder niet bij na, want ze hadden me gezegt dat het echt nog een paar uur zou duren voordat het voor volledige ontsluiting zou zorgen.. Op een gegeven moment werd het steeds sterker, het idee alsof ik onwijs naar de wc moest!! Toen ik rond 9 uur de 'weeen' weg lag te puffen, dacht ik ineens: verrek, zullen dit dan de persweeen zijn? Maar dat kan toch helemaal niet? Ik lig er net een uur aan, en ze hadden me gezegt er toch echt minstens een paar uur aan te moeten zitten. Ik bellen, verzorgster komt langs en leg het uit.. Half 10 komt de verloskundige kijken, Ja hoor !! 10 cm ontsluiting,, Maaaar, madam ligt met haar koppie naar boven te kijken in plaats van met de kin op de borst. Dit kon voor problemen zorgen, dus ondanks dat ik de grootste moeite had om de persweeen in te houden, vroeg de vk of ik het nog eventjes in kon houden...... Ja hoor zei ik: Hoe lang? NOu, doe maar een uur... WATT... Nou ik doe mijn best! Dat uur ging best snel, het zweet brak me uit bij iedere wee, en perste ook ietsjes mee elke keer omdat het anders niet te doen was.. Half 11, ze zouden toch komen kijken? Maurice de gang op: jullie moeten nu komen, want ze houd het echt niet meer en het uur is voorbij! ; oke, we komen eraan! 10 over half 11, nog niemand!!!!! En oooh wat duren de minuten dan lang! Verschrikkelijk! Ik: Maurice, wil je even op de bel drukken, want ik hou het niet meer. Maurice: Ja maar ik ben net naar ze toe geweest.. Ik: BELLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kwart voor 11 kwam eindelijk de verloskundige ( met allemaal bloed op dr uniform van een bevalling 1 deur verderop ) ziet er ook lekker uit als je zelf nog moet! Maargoed, ik was allang blij dat ze er was.. Zij kijken: Meid we zien het hoofdje al!! Je mag persen! JEEEEJJJ... Met een lach op mijn gezicht heb ik 18 minuutjes geperst, na een behoorlijke knip werd om 23:08 Ons meisje Tara geboren!!! Wat een gevoel zeg!!! Tijden de weeen dacht ik: Wat voor wonderkind moet eruit komen dat ik na die tijd zeg: het was het waard. Maar nu zeg ik: Ik zou het zo weer doen.. Want wat een wonder is het krijgen van een kindje.. Zo ontzettend mooi! Het was dus niet heel makkelijk, en was liever anders zonder medicatie thuis bevallen... Maar.. JA, het was het echt waard!!!