Wow dat meen je Wat heerlijk zeg! Nee maar dan snap ik dat je haar wakker maakt overdag. Toch zou ik me geen zorgen maken als ze goede plasluiers heeft en verder een gelukkig meisje is!
ik weet dus niet of ze gelukkig is, ze zeggen je moet opletten dat ze niet suf word, maar vanaf haar geboorte slaapt ze al zoveel. Nu heeft ze dat waarschijnlijk van mij want ik kan ook altijd en eigenlijk overal slapen...hihi maar goed ze heeft net weer even lekker bij gedronken en ligt nu nog een beetje wakker om zich in te kijken in de box
@ ik had het ook wel makkelijk gevonden als er op mijn borsten maatlijntjes stonden. mischien een tip als je twijfelt of je kleine wel genoeg binnen krijgt: ga eens een hele dag kolven en dan je kleintje het met de fles aanbieden, zo zie je wat je afkolft en wat hij/zij drinkt. Alleen moet je wel opletten dat de kleine ook de borst nog blijft accepteren. Ik heb dat toen een hele dag gedaan en ik kwam erachter dat ik te weing voeding had. succes. XXX Gusam
@Noa, het kinkt alsof het allemaal goed is hoor. Mn kraamhulp gaf ook aan, als ze alert kijken en armpjes bewegen enzo dan is het in orde. Bij mij was het advies inderdaad ongeveer elke 3 uur maar als hij eerder komt dan krijgt hij eerder. Soms eet Boaz elke 2 uur. En als hij blijft slapen dan wel na 3,5 uur wakker maken. Heb je al de regeldagen achter de rug? dan kan t ook weer heel anders worden.
regeldagen heeft ze ook nog niet echt gehad, maar ik heb voldoende melk, ze drinkt mijn borsten niet leeg. kolven heb ik geprobeerd, maar met mijn handkolf krijg ik er bijnan iets uit, terwijl als ik zo even een beetje knijp de melk er gewoon uitloopt. ze heeft nu weer de hik, vind dat altijd zo zielig!
Als Boaz de hik heeft en hij drinkt is het wel snel weer weg, maar ja dan moet het wel tijdens de voeding gebeuren. Of door zuigen op je vinger of speen kan t ook weg gaan.
Heb je hulp gekregen bij de handkolf? Het kan ook zijn dat die kolf niet bij jouw borsten past of dat je het net iets anders moet doen. Ik had van de kraamhulp uitleg want in t begin lukt het ook niet.
ooo wat een mooie foto's Blij ei!!! @maatstreepjes: zou ik ook handig vinden! Ik maakte me er ook "zorgen" om steeds, maar toen bleek ze bij het CB ruim 500 gr. in 2 weken aangekomen te zijn dus dat was super en sindsdien weet ik oook echt dat ze het goed doet. Dacht ik wel al, als ze wakker is, is ze heel helder enzovoorts maar toch was het bij het CB wel een bevestiging! Hier lekker een rustig dagje, meisjelief ligt te slapen (of in elk geval, ze ligt in bed, ze lag te slapen maar er komt nu een hoop gekreun en gepiep uit haar kamertje dus of ze is wakker of ze droomt, zolang ze niet jankt vind ik het wel best). En ik ben een beetje aan de opruim/schoonmaak en klooien met taarten. Moet voor zondag weer een taartje klaar hebben, heb gisteren een bruidstaart afgeleverd (vond ik persoonlijk erg mooi geworden) en voor zondag een Nijntje taart voor een meisje dat 2 wordt ben dus lekker bezig.
Hoi meiden, Hier om 23.00 uur de laatste voeding, toen om 3.00 uur en vanmorgen weer om 6.45 uur. Ook hebben Evi en ik spruw te pakken. Ben dus nu alles aan het uitkoken en op 60 graden aan het wassen. Hopelijk is het snel over. Heb van de huisarts Nystatine gekregen. Heb ook mijn afgekolfde melk uit de vriezer weg moeten gooien helaas. Kolven: kolven moet je leren dus na 1x of zo kan je niet zeggen ik kan niet kolven. Is een andere techniek en het moet je wel liggen. Je moet ontspannen zijn anders werkt het ook niet. Sommige meiden zweren bij een handkolf en andere bij een elektrische. Is dus even uitproberen. Ook moet je rustig beginnen en niet op vol vermogen. Hoeveelheid kolven: je beebje drinkt effectiever dan dat jij kan kolven. Dus als je maar bijv. 50 cc elke keer kolft wil dat nog niet zeggen dat je beebje dit ook maar drinkt. Je beebje krijgt er vaak meer uit dan dat jij kolft. Blij ei: wat een super foto's. Heb je dat gewoon bij een fotograaf laten doen? En hoe ging het in zijn werk? Marientje: zet hem op. Rest ben ik ff kwijt.
Blijei, wat een prachtige foto's. Ik pb je evne voor een brutale vraag. Hier Juliën op zijn nieuwe ligbed in bad!
@blij ei; jij ook al zo'n mooie shoot!!!gaaf he?! @voeding; blijft altijd onzeker, heeft je kindje min 6 plasluiers per 24 uur dan is het goed...Zou toch makkelijk zijn als de beebjes tegen ons konden praten... @Hier; wat nou beebjes kun je voor de 6 weken niet verwennen...Zodra madame in haar wieg ligt begint ze te piepen..en zodra ik de slaapkamer binnen kwam was ze stil...enne alleen bij mama liggen is fijn...lekker ding...
Dank Maia & Noa @Maia, Heb je de foto's van je nieuwe taart(en) al op je site gezet...ben benieuwd. @CB...vanaf wanneer zijn jullie daar voor t eerst geweest? Boaz ging tijdens de kraamzorg hartstikke goed met zn gewicht, denk nu ook maar zou toch graag de bevestiging ook willen hebben.
En dank de rest.... had ik nog niet gelezen de andere berichtjes...Ik ga nu voor t eerst even naar buiten. Mn moeder blijft bij Boaz en Patrick en ik gaan even wandelen. Tot straks..
@Blij Ei: Bij ons hebben ze een inloop spreek uur dan kan je langskomen om je kleintje te laten meten en wegen. Ik zou ff bellen of ze dat bij jullie ook hebben en wanneer
blij ei, mooie foto's hoor. Geniet er maar van, even lekker naar buiten. @voeden, mij is verteld dat je niet meer dan 6 uur tussen 2 voedingen moet laten, ik lees net wat anders (weet niet meer bij wie) kan dat geen kwaad dan. @Britt, komt 's nachts meestal na 4 uur weer voor een voeding en valt altijd weet makkelijk in slaap. Heerlijk meisje is het toch. Als je moppert weet ik dat er iets is, boertje, krampje of beetje spugen. Ze moppert nooit zomaar, ideaal toch?