Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Jip: Heel verstandig! Lekker nog even slapen, ik hoop dat je weeën wel zelf op gang gaan komen hoor :D
    Slaap lekker..............voor zover het gaat ;)

2. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@draagdoek; Dyoni krijgt buiten wel een jasje aan want draagdoek is van katoen dus wel comfortabel maar niet zo warm als de fleece shelter hihi... Iig niet te warm want ze krijgt ook mijn lichaamswarmte mee...

@Marientje; gefeliciteerd met je meisje Pleun!

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Marientje, gefeliciteerd met jullie dochter PLEUN! Geniet van elkaar!

@Jo, als er felicitaties op je Hyves staan, durf ook ik je hier wel te feliciteren. Super gefeliciteerd met jullie kindje! Hopelijk is alles voorspoedig gegaan!

@Maia, ik had het nog niet getypt of hij begon te huilen :D. Ach, hij heeft zijn huiluurtjes dus net lekker gehad en ligt nu heerlijk in zijn bedje te slapen. Ik hoop dat hij dat volhoudt. Gisteren heeft ie namelijk tussen tien en een uur bij ons in bed moeten slapen omdat hij anders niet stil te krijgen was. We gaan nog niet alle voedingen vervangen door KV. We doen het nu om en om, maar de 'troostvoedinkjes' tussendoor laat ik BV. We hebben nog een flinke voorraad in de vriezer, dus we gaan het zeker nog even redden.

@Inbakeren, Sam slaat zichzelf in zijn slaap ook vaak voor zijn hoofd. Maar inbakeren in een hydrofiel? Hoe doe je dat dan? Volgens mij past Sam daar niet eens in. Tenminste... als ie uit badje komt en ik hem in een hydrofiele luier draai, werkt hij zichzelf daar meteen met zijn benen uit. Ik ben heel benieuwd hoe jullie dat doen!

Liefs,
    Josien

4. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Jip, heel veel succes morgen!

5. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Josien, hier werkt Senna zich ook uit een hydrofiele doek. Een badcape blijft ze wel in zitten, maar we gebruiken nu de puckababy. Dan zit ze niet strak vast maar ze kan zich niet meer voor haar hoofd slaan.

6. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wies en man, gefeliciteerd met sam!!!

elsken en man: gefeliciteerd met xandy!!!

leonie: wat een schoonmoeder heb je toch, lekker dat ze ff weg is! en wat lijkt je meissie op jou!

josien, wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt, hoe moeilijk t ook was!

borstvoeding, hier was ik ook erg onzeker, maar vandaag is de wijkverpleegkundige geweest, en tess was 190 gram gegroeid vanaf zondag. ik hoef nu niet meer om de 3 uur te voeden, en snachts hoef ik haar helemaal niet meer wakker te maken. we zullen zien hoe laat ze zich meldt!

wauw jip, spannend! heel veel succes morgen!

marientje, gefeliciteerd met pleun!!!

jo, gefeliciteerd!!!

shaula: jij hebt t niet getroffen met je buddies... allebei vergeten ze je te smssen en moet je t op hyves lezen... sorry nogmaals, hihi!

o ja, ik heb hier nooit bekend gemaakt dat teun en ik WEL wisten dat we een meisje kregen!!! we hebben altijd volgehouden tegen iedereen dat we t niet wilden weten. dus eigenlijk hebben we glashard gelogen... hihi heb t hier ook niet verteld, puur vanwege meelezers. shaula wist t wel, had t haar ff ge-pb-t. de ouders keken wel ff raar op toen ze zagen dat tess al roze kleertjes aanhad op de eerste dag. ze vonden t wel knap dat we t vol hadden gehouden.

zoals ik al zei, is de wijk langs geweest vanmorgen, heerlijk! heb al mijn vragen kunnen stellen en mijn onzekerheid is voorlopig een stuk minder! tess is een gezonde, sterke baby, ze kan haar hoofd al 5 minuten optillen als ze op haar buik ligt! ben zo trots op mijn meisje!

hihi heb n half uur over dit berichtje gedaan, lastig typen met een baby op de arm. ze ligt zo lekker te slapen, wil haar nog ff bij me hebben. zometeen voeden en dan kijken wanneer ze weer komt.

slaap lekker allemaal!

7. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ellen, ach ik vergeef het mijn buddies wel hoor! ;)

Goed om te lezen dat het zo goed gaat bij jullie! Je klinkt echt als een lieve en trotse moeder meid! Leuk! :D

Hihi, ja ben nog steeds vereerd dat ik wel al wist dat jullie een meid zouden krijgen ;) Heb netjes mn mond gehouden :)

Hier ligt mn meisje al weer enige tijd te slapen in haar ledikant. Jeej! Gaat steeds beter. Het stomme is alleen wel dat ik haar nu een beetje mis...haha. Straks mag ze weer lekker bij me liggen voor de nacht ;)

8. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hmmm dat waren een hoop ;) smilies...

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Josien: Inbakeren met een hydrofiel.......tja Megan is niet zo heel groot en ik heb alleen d'r armpjes vast gezet. De hydrofiel een keer dubbel dat het een driehoek word en dan om d'r heen gevouwen. Het is een probeersel want ik heb even niks anders en ik heb geen goede veiligheidsspelden om het vast te zetten. Megan slaapt nu al vanaf 19.30..........dus ik geloof wel dat het werkt :D

10. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Sloppy, toch wel veel gedoe...heb nog de steek van thuiszorg, dat is heel makkelijk

@Shaula, ik vond t ook niet leuk dat Boaz in zn ledikant lag, een beetje te snel. Dus nu weer in zn wiegje.

@slapen. hebben jullie beebs ook altijd wel 1 keer per dag dat ze niet willen slapen tussen de voedingen door?

11. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Marientje: Gefeliciteerd met jullie dochter Pleun!!!

Jo: Alvast gefeliciteerd!!

Josien: :D:D Dat dacht ik ook gelijk, hoe krijg je je kind nou ingebakerd met hydrofiele luier.... Gaat hier ook niet lukken hoor!;)

Sloppy: Tja, je moet het idd wel echt ff laten weken... Suc6 in ieder geval, hoop dat het gauw over is bij je!

Net naar voetbal geweest en nu lekker m'n bedje opzoeken! Kijken hoe laat we weer mogen;)...

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zo net mn laatste voeding gegeven:) Sloppyman heeft de eerste keer nacht dienst.........ik hoop dat ik kan slapen.
    Omdat ik elke nacht in volledige coma geraak ben ik bang dat ik straks mn meisje niet hoor. Sloppyman doet altijd de tussen door huiltjes enz checken...

@Blij ei: Megan slaapt overdag bijna niet..........waarschijnlijk slaapt ze daarom de nachten al wel door..
    Gelukkig heb je die ondersteek nog van de thuiszorg voor het weken.. Ik blijf het denk ik maar doen met de maandverbandjes. Bij mij is de wond al dicht en zit het probleem onderhuids, dus ik denk dat ik daar niet veel meer aan kan doen. Als het gaat ontsteken dan gebeurt dit toch wel.

Ik ga proberen te slapen.

@Jip: ik hoop dat jij lekker ligt te slapen! succes!!

13. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    High Care verpleegkundige
    almere
    Buddy nieuws van Wies31
    wij zijn vanmorgen de trotse ouders geworden van onze zoon SAM!! Hij weegt maar 2580gr maar verder gezond. Het was erg heftig met vooral rug en beenweeen. Ook is de placenta operatief verwijderd
    groetjes

Wies en wiesman van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Sam.

zie dat het al wel bekent was, zag het bij de oktobermama's staan.
    maar ze is dus 6 november bevallen.

Hier gaat alles naar omstandigheden goed, heb echt het allerliefste mannetje van de wereld en kan geen genoeg van m krijgen.
    Maar heb vd week besloten om te stoppen met BV, ben sinds dinsdag aan het afkolven omdat Max weer moeilijk deed aan de rechterborst en mn tepel erg gevoelig blijft, ook heb ik rechts al een tepelkloof gehad dat ging wel weer beter maar vanwege de spruw die max had (en ik had m ook in mn mond, schimmelinfectie waarschijnlijk toch te lage weerstand gehad door bevalling en antibioticagebruik voor blaasontsteking) waren mn tepels weer erg gevoelig en vooral rechts. Maar ondanks de spruw mocht ik wel borstvoeding geven alleen elke keer de tepel goed schoonhouden, regelmatig borstcompressen wisselen en het medicijn voor spruw, nistatine, ook op mn tepel smeren, zodat ik geen borstontsteking zou krijgen.

Je raad het al.... ik heb dus een borstontsteking, rechts.... zucht.... :x ben dr echt niet blij mee. Had vanmiddag 39.3 en super veel koude rillingen en dan weer warm, zegmaar heet en dan weer koud, dus nu weer AB en ook pcm in mn mik om de koorst wat te laten zakken. Het enige probleem is dat ik de antibiotica maar niet wegkrijg, lukt me zo slecht om pillen door te slikken, ik stik dr gewoon in, iemand nog tips? Het zijn capsules met poeder erin.

Godzijdank is mn lieverd thuis en begint hij 17 november weer met werken en hebben we een heerlijk zoontje waarmee ik flink knuffel.
    maar ik hoop toch echt dat dit het laatste is.

Lieverds ik ga slapen, en ik ga nu toch niet weg of naar buiten ivm de koorts dus misschien iets meer tijd, als max slaapt om op het forum te zitten.

weltrusten allemaal

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Zusterrose: Och meid je verhaal is zo herkenbaar! Ik heb dan geen spruw gehad maar wel borst ontsteking en tepelkloven aan beide borsten.....
    Het is heel verdrietig om de beslissing te moeten nemen om te stoppen met de BV maar jou gezondheid is heel belangrijk en je moet kunnen genieten van je mannetje!
    Heel lekker dat je man thuis is tot 17nov, dan kan jij herstellen en gaan genieten :D

Sterkte en een dikke knuffff van mij!

15. Gusam

Gusam Niet meer actief

Ik ben de hele dag niet op het forum geweest en er zijn nu 3 beebs bij gekomen.

Meiden van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon/dochter.

Hier is Riley nu voor het eerst een nachtje bij oma, ben benieuwt hoe ze het gaat doen en hoeveel slaap oma gaat krijgen hihi.
    Ik mis haar wel ontzettend.
    Ik ga nu maar eens slapen voor het eerst zonder mijn meisje.
    Truste dames.

XXX Gusam

16. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    daar zit ze weer!:(

er maar weer uit gegaan.. het strippen heeft het echt wel wat uitgehaald in die zin, dat die kleine nu aan alle kanten probeert om er uit te komen, het lijkt wel of er een alien in mijn buik zit.

morgen maar es laten weten waar de uitgang is, want dat is nog niet helemaal begrepen..

nu maar weer een kopje thee en es kijken of er al gevoed wordt..
    maar zo te zien is het hier lekker slaperig.

fijne nacht allemaal en tot na de bevalling!

17. Maia

Maia Niet meer actief

@zusterrosa: hè bah wat naar. Hopelijk is de ontsteking snel voorbij.

@jip: succes vandaag!

18. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    jip:succes vandaag!!!!!!

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Wies... bij jou ook al de placenta operatief verwijderd? Balen meid! Moet je je zoontje ook maar geen Sam noemen hè :D! Nee zonder gekheid... doe het rustig aan! Ik weet niet of je borst- of flesvoeding wilde gaan geven, maar hamer er in het ziekenhuis op als je borstvoeding wilt gaan geven, dat ze je nu enorm goed gaan helpen met aanleggen enzo. Bij ons in het ziekenhuis hebben ze ons enorm laten aanmodderen en dat heeft erin geresulteerd dat onze Sam nooit echt aan de borst heeft willen drinken.

Doe je rustig aan? Waarschijnlijk ben je net als ik veel bloed verloren dus denk aan jezelf!

@Ellen, fijn om te horen dat Tess zo goed groeit! Ik ben benieuwd hoe vaak ze zich gaat melden voor een voeding ;)!

@Zusterrosa, hier ongeveer een identiek verhaal. Ook borstontsteking te pakken en nu aan het afbouwen. Met pijn in mijn hart moet ik zeggen... :( Succes meid!

@Blij Ei, ja hoor... hier ook. Sam wil niet slapen tussen zijn voeding van 17.00 en 20.30 uur. Iedere dag is het weer feest :D! Ach, liever dan dan midden in de nacht denk ik dan maar...

@Gusam, hoe is het gegaan? Oh, een nacht zonder mijn kleintje... ik zou volgens mij de hele nacht geen oog dicht doen ;).

@Jip, succes vandaag!

Liefs,
    Josien

20. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Jip, succes vandaag!!!

Wies, balen dat de placenta operatief verwijderd moest worden, hebben ze bij mij ook gedaan. Helaas pas 2,5 uur na de bevalling, ze hadden het eerst niet door:x!!! Geniet van je zoon:D!!

Deel Deze Pagina