Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    dames:zijn jullie ook al ongesteld geworden??????
    Ik namelijk wel bah! het lijkt wel alsof ik net bevallen ben heb gewoon kraamverband nodig zoveel is het is dat bij jullie ook?

2. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@jaja; ze zeggn dat je menstruatie de eerste paar keren na een bevalling heftiger is dan anders....ben erg benieuwd...

@jip'succes vandaag!!!hopelijk snel babynieuws!!

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ok, Jo is dus bevallen en Jip zit er dus tegenaan... Ziet er naar uit dat ik de laatste ben, want hier is nog steeds niks begonnen.
    Ik ga er eigenlijk al van uit dat het dit weekend niet meer gaat gebeuren.

4. Maia

Maia Niet meer actief

@jaja: nog niet ongesteld, maar ik geef bv dus dan schijnt het nog wel lang weg kunnen blijven!

5. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    High Care verpleegkundige
    almere

@josien lees dat je ook niet goed begeleid bent bij bv geven in het ziekenhuis. Wij ook niet, had daardoor rechts een tepelkloof en daar is alle ellende mee begonnen. Ik werk zelf in het ziekenhuis en weet dat ze het heel druk hebben en soms weinig tijd, bij ons in almere worden zoveel baby's geboren maar meer personeel komt er niet. Alleen nu heb ik echt gemerkt hoe vervelend het is als je moet wachten. Alleen vind ik het dus wel erg, dat ook al hebben ze het druk ze je maar 2sec helpen met aanleggen en dan weer weggaan. Maar het had zoveel gescheeld met een paar extra tips.

Gelukkig zijn we erg goed begeleid door de kraamhulp, en heb ik van alles gedaan en mn best gedaan om het toch te kunnen blijven geven maar het wil niet. En rechts heb ik nu bijna niks meer, maar nog wel harde schijven en tis rood en warm, jeukt ook een beetje.

Vond het in het begin heel erg dat ik Max toch niet op deze manier kan voeden, maar nu ik het afkolf en hij dat krijgt + kunstvoeding merk ik gewoon dat hij meer voldaan is en daarna weer lekker slaapt en hij is ook veel rustiger, hij werd erg driftig aan de borst als het niet lukte of er niet genoeg kwam, en vooral 's nachts had ik er dan moeite mee omdat we zelf dan ook zo moe waren.
    En het geeft mij ook een stukje rust, helemaal als de borstontsteking weg is en ik niet meer hoef te kolven

6. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    almere
    Buddy nieuws van wies:
    hoi ik moet nog blijven in het zh. Ijzer tekort en hoge bloeddruk. Denken misschien aan zwangerschapsvergifitiging. Ben nog heel zwak. Nog meer bevallen ondertussen? X Wies

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @jaja: hier ook nog niet ongesteld, ik vloei nog steeds van de bevalling......
    Ik hoop dat het nog even lekker weg blijft hoor :D

8. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    almere
    Nog even foto spammen van mn gezinnetje

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

bednkt allemaal voor de complimenten op de foto's, zal het tegen Juliën zeggen. ;)

@Blijei, wij zijn voor het eerst naar het cb geweest toen hij 2 weken was om hem alleen te wegen. Nu afgelopen dinsdag voor het eerste consult. Hij was bij de geboorte 3700 en nu 4500 en is gegroeid van 50cm naar 55 cm. Voelde me ook heel opgelucht toen ik daar wegging. Toch fijn om te weten dat alles goed is.

@voedingen: Soms ben ik een beetje jaloers op de verhalen hier. doorslapen...wakker maken voor voedingen... Bij Juliën is er nog geen peil op te trekken. 3 dagen geleden sliep hij door. 2 dagen geleden werd hij voor nachtvoeidng wakker en is hij niet meer gaan slapen tot de volgende...vannacht 2x wakker geworden voor nachtvoeding en krijg hem na de laatste 2 flessen al bijna niet in slaap. Hij houdt zichzelf heel erg wakker. Lijkt wel alsof hij vecht tegen zijn slaap. Maar verder is hij super lief hoor en slaapt hij ook wel goed.

@Mex.griep prik: Ik wilde me tot voor kort niet laten inenten maar nu ligt het kindje van mijn collega in het ziekenhuis, deze is op dezelfde dag geboren als JulIën met de mex.griep en hij heeft zijn kindje zelf aangestoken.
    Staat er helaas niet goed voor ... Ik ga me dus wel laten inenten. Alles om te voorkomen dat mijn kleintje ziek wordt door mij.

@Rose, super handig hé dat badding. Had zo'n hekel aan het vullen van dat kleine badje. Super onhandig dat gezeul met emmers.

@Elsken, gefeliciteerd met je dochter!

@Shaula, Wat is daktarin? Dan weet ik dat, je weet maar nooit.

@Wies31, gefeliciteerd met jullie zoon!

@Baby, ik heb momenteel niet echt de behoefte om de tijd stil te zetten.Kan eerlijk gezegd niet wachten tot hij groter is. Hij is wel lief en ziet er schattig uit maar ik heb ze liever wat steviger. Ook is hij nu niet echt de makkelijkste...lijkt opzijn vader... dus denk dat dat er ook mee te maken heeft.

@Marientje, gefeliciteerd met je dochter.

@Sloppy,heb je geen po? Die zette ik op de wc om te spoelen met badedas. Wat raar dat de hechtingen er niet uitmogen! die van mij zin na 5 dagen al verwijderd.

@jaja, nog niet ongesteld hier. had je mijn pb nog gehad? mijn computer doet een beetje raar dus twijfelde of hij is aangekomen.

@Zusterrosa, wat balen. Sterkte hoor.

@Babyfoon:gebruiken jullie hem nou veel? Ik eigenlijk bijna niet. Mijn man wel want die hoort hem bijna niet. Maar ik wordt zo zenuwachtig van al die kleine kikjes en geluidjes die je hoort door de babyfoon. Als ik hem uitzet dan hoor ik hem ook wel huilen als hij wakker wordt. O ja als ik bij de buuf op de koffie ga of naar buiten voor een (SIGARETJE jaja, weer begonnen stom hé! ) Dan neem ik hem wel mee.

10. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    almere
    En deze moest ff, wijs ding. Met zn rimpels, haha.
    Soms kan Max echt van zulke koppen trekken.

11. Momfulness

@Zusterroza, schatige foto's hoor. Inderdaad een wijs gezichtje. Juliën kan er ook wat van. Maakt altijd zijn mondje heel klein. hihi

12. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Even een vraagje over je eigen lichaam.
    Wat voor oefeningen doen jullie voor je bekken en eventueel ook voor je buik?

13. Momfulness

@NatalieH: voor mijn bekken heb ik verschillende oefeningen. Vanuit zijliging, benen iets gebogen en dan optillen. Of vanuit zithouding met de benen van de grond, de benen om en om optillen maar je rug recht houden (wat me net makkelijk afgaat), of op de rug liggend met gestrekte benen een voor een je tenen en voeten naar voren duwen. Alsof je een soort balet houding aanneemt maar dan liggend...

Voor de buik nog geen. Over 1 week begin ik met Zumba.

14. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wat een schattige foto's!

Luna, daktarin is een middeltje tegen spruw. Maar hier mag het niet meer voorgeschreven worden dus ik neem aan dat dat dan overal zo is.

Wies, balen dat je nog moet blijven. Ik hoop dat het geen zw.vergiftiging is! Dat kan nog een lang herstel opleveren (weet ik inmiddels uit eigen ervaring). Wel lekker genieten van je kleintje nu he! Hopelijk mag je snel naar huis!

Ongesteld, hier nog steeds niet! Volgens mij was ik na Aïsha al veel sneller weer ongesteld...ach, we zien wel.

Senna komt nu elke 1 a 2 uur voor een voeding omdat ze steeds maar de helft opdringt door die stomme spruw. Ik hoop echt dat het snel wat beter gaat, vind dit zo zielig!

15. Momfulness

@Saula, aaah wat zielig voor dr. hopelijk is het dan inderdaad snel over. Ik neem dat meestal ook wel aan maar hier weet je maar nooit. Lopen wat achter in het dorp. Zo heeft mijn buurvrouw gisteren haar zoontje nog in laten enten voor die 3 maanden enting terwijl hij overal al verboden is. CB heeft n iet o goed opgelet hier denk ik...

16. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Luna, zo dan dat is wel erg slordig van het CB dan!! Hmmm, ja misschien is het wel wat naief om altijd maar aan te nemen dat iedereen dan goed voorgelicht is. Een gewaarschuwd mens telt voor twee zullen we dan maar denken. :)

17. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Mooie foto's weer voorbij zien komen!

Ik lees dat Jo ook al bevallen is Gefeliciteerd met jullie zoon!

@ Jip heel veel succes vandaag meis! Zet hem op!

@ LX nu jij nog! Ga voor je duimen meis!

@ Shaula zielig he die spruw, Eva dronk toen ook erg slecht :(

@ Luna: Mag jij een vaccin halen? Wat een akelig iets van dat kindje van je collega!

18. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Nathalie, Ik heb het advies gekregen 6/8 wkn geen buikspieroefeningen te doen. Dit omdat je rechte buikspieren (die van boven naar beneden lopen) eerst weer moeten sluiten, mocht je nu veel oefeningen gaan doen, dan heb je kans dat dit niet meer goed komt...

ZusterRosa, idd een wijs mannetje. leuk hoor! Ik had trouwens ook slechte BV begeleiding in ZH. Dankzij slechte begeleiding had ik dag 2 al enorme kloven. Uiteindelijk ben ik gestopt omdat ik toch zou moeten bijvoeden en fysiek te zwaar is....

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Nieuwe mama’s gefeliciteerd!!

Heb hier een tijdje niet gereageerd, wel meegelezen, maar vind het moeilijk om op iedereen te reageren.. :(

Hier vorige week naar de gyn geweest en heb dus een lichte verzakking. Ook heb ik 20 oplosbare hechtingen die NIET willen oplossen, erg rot.. nu is zeg maar mijn vel over de hechtingen heen gegroeid en nu moet de gyn ze allemaal open maken en de hechtingen eruit halen, want het gaat ontsteken, grr.. nu al 2 fikse antibioticakuren ervoor gehad..

De gyn moet alleen nog ff kijken hoe ze de hechtingen eruit gaat halen, want de meeste zitten inwendig en kun je dus niet zien en mijn vel moet als het goed is toch opengemaakt worden omdat deze over alle hechtingen heen zijn gegroeid.. de uitwendige zijn er gelukkig wel al uit en heeft ze echt aan moeten stippen met van dat wrattenaanstipspul (AUWW)

Verder gaat het met Giorgio erg goed! Heeft alleen erg last van darmkrampjes en staat ram onder de babyacné, maar wat wil je.. ik stond tijdens de zwangerschap ook massaal onder haha

Verder bakeren we Giorgio nog steeds in in de woombie en dat gaat super goed!! Zelfs het ziekenhuis was er zo over te spreken dat ze ze ook wel zouden willen gebruiken ipv het inbakeren in doeken.

Ook hebben we helaas een andere kinderwagen moeten kopen..we hadden een stokke maar die was dus te groot voor onze auto( terwijl het een kleine wagen hoort te zijn) en kon dus nergens heen.. nu de kleinste buggy ter wereld gekocht ( quinny zapp) en daar klik ik dan de maxi cosi op en over 4 maandjes past hij denk ik wel in de buggy en kan je er een buggy van maken. Voor mensen met een kleine auto is de quinny zapp echt een aanrader.. echt mega klein ( 70 cm lang, 29 cm hoog en 25 cm breed) en maar 129 euro !!
    http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=4744&groep_id=122&merk=1048&m=1048

Verder hoop ik dat het met iedereen erg goed gaat en wens ik iedereen een fijn weekend!!

Liefs xxx Daan en Giorgio

20. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Daantje, wat balen van je hechtingen, auw.... het zit je ook niet mee zeg....
    Quinny zapp, wij hebben nu de buzz en toen we die kochten wilde ik de zapp erbij kopen, maar dat werd ons afgeraden omdat er geen standen voor de rugleuning op zit en je beeb dus niet lekker kan liggen.... Weet niet of je hier over gehoord had, maar miss handig om te weten.

Deel Deze Pagina