Boaz heeft vandaag een regeldag (hoop ik!!)... al vanaf 5 uur bezig... hij is t nergens mee eens en slaapt alleen in mn armen. Beurs stuitje... misschin had ik t al gevraagd maar heeft er nog iemand last (gehad) van ontzettend beurs stuitje en hoe lang duurde dat? @Daan, fijn dat t goed gaat met Giorgio, acne is vervelend maar niet pijnlijk toch? wel echt balen van je hechtingen en wat suf van de kinderwagen. Maar ja gelukkig niet al te duur de 'auto-kinderwagen'. @Zusterr... wat een schatje, en jammer van de niet-uitleg in het zh. @Luna... hihi is papa ook wat lastig zo nu en dan Ik gebruik babyfoon wel, juist omdat ik het echte huilen voor wil zijn als hij honger heeft. @Jo, hoop dat we snel iets via Shaula of Jo zelf horen...
Hier ook al weer 2 dagen ongesteld. Dit komt ook doordat ik al weer aan de pil ben en in mijn stopweek zit. Is wel vele male erger dan voor de zwangerschap. Vannacht voor het eerst weer eens 5 uur achterelkaar geslapen. Half 12 laatste voeding . Zelf om 12 uur gaan slapen en Demyan melde zich pas weer om 5 uur. Daarna pas weer om half negen. Wat een zaligheid is toch een stuk beter dan 3 of 4 uurtjes. @oefeningen. Heb hier geen advies voor oefeningen gehad en doe ze dus ook niet. Alleen die voor mijn bekkenbodem. (steeds in kleine beetjes plassen) Mijn buikspieren moet ik van de huisarts zoveelmogelijk ontlasten ivm de bloeduitstorting onder mijn wond.
@Luna: de voedingen gaan hier sinds vannacht ook niet goed hoor, heel onregelmatig en ons meisje slaapt echt heel weinig. Vannacht was ik voor het eerst alleen en ik ben gebroken! Megan word echt na 5min al weer wakker, ze zit nu in d'r wippertje: heeft 103ml gedronken, schone kleertjes, schone luier en een speen in d'r mond en gewoon niet slapen! Ik ga zo maar even een rondje met dr lopen Mijn hechtingen mogen er wel uit..........ze kunnen er niet uit @Daantje: Je bent niet de enige hoor met vervelende hechtingen hoor! Ik ben gisteren bij de Gyn geweest omdat ik ze er uit wilde laten halen.....dat ging dus niet omdat de wond al genezen is en de hechtingen er nog in zitten. Ze zijn licht ontstoken en ik heb ook net antibiotica gehad... Ik moet het nu even aan blijven kijken, want opnieuw open maken wilde hij gisteren nog niet doen, maar moet wel als het zo door blijft gaan! Ik voel met je mee hoor! @Zusterrosa: Wat een leuke foto's!!
@Oefeningen, ik doe mijn bekkenspieroefeningen maar verder nog niet. Ze zeiden ook dat je idd nog geen buikspieroefeningen mag doen (tenminste niet om je rechte buikspieren te trainen). De schuine buikspieren train ik wel. De rechte zou ik inmiddels ook mogen omdat vastgesteld is dat die al gesloten zijn, maar ik doe het toch nog maar niet. @Zusterrosa, bij jou precies dezelfde ervaringen dus als bij mij. Ik weet dat het vooral aan de drukte van de medewerkers van het ziekenhuis lag, maar ik vind dat wel heel slecht. Sowieso kon ik met mijn bed niet bij Sam komen, dus Sam moest net als ik met zijn bedje over de gang naar een speciale voedingskamer komen. Eerlijk gezegd had ik het daar niet echt breed mee. Overal op zijn kamertje op de kinderafdeling hing dat mensen hun handen moesten desinfecteren, maar het kindje werd dus wel zo over de gang gesleept als ik moest voeden. En ik denk dan... die kindjes die daar liggen, liggen er vast niet voor niks. Dus wie weet heeft Sam ook zo iets te pakken. Nee... ik vond het niet prettig. En er was idd helemaal geen hulp bij het aanleggen. Sam werd in mijn armen gelegd en vervolgens werden we een halfuur samen achtergelaten. "Zo... probeer hem maar aan te leggen," zei de zuster dan waarna ze de deur achter zich sloot. Tja... ik weet niet wat ze denken, maar het is mijn eerste kindje. Ik had geen idee hoe ik het aan moest pakken. @Wies, balen meid! IJzertekort is wel logisch als je placenta operatief verwijderd moest worden, maar denk je goed aan jezelf? Een zwangerschapsvergiftiging? Tjee... ik hoop het niet voor je! Wanneer krijg je uitsluitsel? @Ongesteld, hier nog niets maar ik vloei ook nog steeds na de bevalling. Ik baal daar stevig van want ik dacht dat door de curretage en het weghalen van de placenta het bloeden wel eerder zou stoppen @Luna, ik heb het gevoel dat je niet lekker in je vel zit meid. Correct me if I'm wrong... Doe je het wel rustig aan meid? Ik denk aan je! @Babyfoon, wij gebruiken hem wel regelmatig, maar ik heb ook ooit de neiging om hem uit te zetten omdat ik meteen stijf in de bank zit als ik een kreuntje hoor. En op zich kan ik Sam vanaf de woonkamer best horen als hij wakker wordt. @Shaula, oh wat zielig... Ik hoop dat het snel beter met haar gaat! @Daantje, sterkte! Meid jij treft het ook niet zeg! @Blij Ei, lekker hè zo'n regeldagje . Sterkte ! @Gandor, mag je eigenlijk alweer aan de pil als je nog niet een keer uit jezelf ongesteld bent geworden? Hmm... dat wist ik niet! Toch maar eens de huisarts bellen dan van de week voor een receptje. Liefs, Josien
Daantje, wat vervelend zeg. Wat zal jij blij zijn als alles weer normaal is, je hebt het niet makkelijk gehad. Gelukkig gaat het met je mannetje goed! (Acne was hier ook bij Senna, maar is nu vrijwel helemaal weg!) Blij ei, hier ook een beurs stuitje...nog steeds...geen idee hoe lang dat duurt! Josien, ik hoorde dat je tot wel 6 weken kon vloeien dus ik zou me geen zorgen maken. Hier heeft Senna net weer 40 cc gedronken maar en nu slaapt ze...ik ben benieuwd voor hoe lang. Heb het gevoel dat ik nu alleen maar de hele dag aan het voeden ben haha. Nu mn beide meiden slapen ga ik even lekker helemaal niks doen..op de bank hangen met de afstandbediening in mn hand (terwijl ik eigenlijk zou moeten schoonmaken, wassen etc etc)...
@Oefeningen: Ik oefen mn bekkenbodemspier al vanaf dag 3ongeveer. Omdat ik 2keer ingeknipt en ook ingescheurd ben vond de VK het verstandig om hier snel mee te beginnen ivm de bloeddoorstroming. In het begin maar 2keer per dag even aanspannen en nu al regelmatig per dag Verder loop ik heel vaak met Megan in de Babybjorn of in de draagzak dus ik denk dat ik verder wel genoeg oefeningen doe Mijn buikspieren oefen ik alleen door ze aan te spannen als ik sta of loop. Dat is de meest natuurlijke manier en dat kunnen ze goed hebben. @Pil: ik zie de pil al voorbij komen..........ik heb 8jr niks geslikt en ik ben ook heel huiverig om wat te gaan slikken. Maar een condoom zie ik ook niet zo zitten.... Heel eerlijk, en dit klinkt denk ik wel schokkend, maar ik wil het lot tarten en niks doen om een zwangerschap te voorkomen...oeps Ik snij het onderwerp ook bij sloppyman nog niet aan omdat ik niet wil horen dat hij vind dat ik aan de pil moet beginnen... Mss komt het omdat ik zolang niks heb hoeven doen om een zwangerschap te voorkomen dat ik nog steeds het idee heb dat ik niet zomaar zwanger zal worden..... Ach met ontstoken hechtingen moet ik nog niet aan sex denken dus die zwangerschap zal er nog wel even niet komen
@ daantje he getver meid wat een ellende met die hechtingen!! Ik heb ook oplosbare hechtingen voor inwendig gehecht weefsel, maar ik voel die ook nog altijd zitten. de draadjes. zou toch wel al opgelost moeten zijn denk ik .. ga ik bij de nacontrole nog eens vragen bij de gyn. Sloppy, zou je graag een 2e kindje willen? en dicht op Megan? Kan me dan goed indenken dat je niet wilt starten met de pil. Dat heb ik destijds ook niet gedaan Ik heb toen condooms gekocht , wetende dat mijn man ze toch nooit ging gebruiken omdat hij er zo'n hekel aan had en zo is Mike er gekomen Overigens weet ik dus niet wat ik voor anticonceptie wil gaan gebruiken ..... condooms worden het niet, want mijn gezin is nu wel compleet, mijn man wil zich evt wel laten sterillisren maar dat vind ik ook zo wat! een spiraal daar ken ik wat veel negatieve ervaringen over, prikpil zie ik zelf niet zitten, pleister pil ben ik allergisch voor... dus blijft denk ik toch de gewone pil over ..
@Sloppy, wat een lieve foto! Hier dezelfde gevoelens over anticonceptie hoor. Ik herken je verhaal helemaal. Wij willen het lot ook niet tarten, dus we gaan er toch maar aan beginnen. Ik denk dat ik een spiraaltje wil, omdat die een flinke tijd kan blijven zitten. Maar de gynaecoloog wil hem vooralsnog nog niet plaatsen (moet even tijd tussen de bevalling en de plaatsing zitten blijkbaar). Dus die tijd wil ik dan maar overbruggen met de pil. Een tweede kindje komt er hier waarschijnlijk niet meer. In ieder geval zeker niet meer via het medische circus. Dus mijn man wil zich wel laten steriliseren (hoe cru als je weet dat hij dus eigenlijk bijna geen levende zaadjes heeft). Maar ik vind het te vroeg om daar nu al een definitieve beslissing over te nemen. Dus gedurende de tijd van het spiraaltje moeten we er wel uit zien te komen of de keuze voor slechts één kindje definitief blijft. Daarna kunnen we altijd nog voor sterilisatie kiezen... Liefs, Josien
Weer baby's geboren! Gefeliciteerd met jullie zoon/dochter! Wies sterkte! ik hoop niet dat het een zwangerschapsvergiftiging is. Curly hoe is t? en met Britt? ik had al gelezen dat ze een tevreden meisje is!Mooie namen trouwens Daantje wat vervelend van die hechtingen. Wel fijn dat het goed gaat met Giorgio, hopelijk trekt de acne snel weg. De zapp kan idd niet in verschillende standen, ik had een par maanden geleden de zapp aangeschafd voor Luna of Danique als ik met 1 van hun weg moest en dan kwam het wel voor dat ze in slaap vielen en dat was zo sneu dat ze dan rechtop moesten slapen. Dus ik heb m weer weggedaan en 1 gekocht met 5 verschillende standen. Maar mischien ervaar jij t wel anders hoor. Wat ook een goede is is de bugaboo bee die heeft voor in het begin zo'n nestje voor als ze klein zijn en is ook heel klein inklapbaar. Maar of daar een maxicosi ook opkan weet ik niet. Oefeningen; ik ben donderdag voor het eerst weer wezen sporten maar heb alleen mn buikspieren niet gedaan voelde dat het nog niet dicht was gegroeid dus daar wacht ik nog ff mee. Maar het was verder wel erg lekker en kon het goed bijhouden. @ Luna ik gebruik ook geen babyfoon want in de nacht slaapt ze bij ons op de kamer en overdag heb ik het ook niet nodig omdat dr kamer grenst aan de woonkamer dus horen we dr al zodra ze begint met huilen. Ik ga binnenkort ook zumba doen, had donderdag ff gekeken wat dat was en het lijkt me wel leuk! Ongesteld; ben ik nog niet ik vloei nog steeds.. van mij mag het ook nog wel ff wegblijven hoor. Zusterrosa leuke foto's! Ik had ook slechte begeleiding dus na dag 2 flinke kloven. Hier gaat t met Noa wat minder, van een tevreden meisje is ze nu heel onrustig en eet slecht, ook huilt ze veel. Begin me wel een beetje zorgen te maken ook omdat ik niks veranderd heb van eten of wat.. en ze nu zo onrustig is. Ze eet maar halve flessen en ik was van de week naar t cb geweest en toen woog ze 3790 gram dus een maand na dr geboortegewicht is ze maar 200 gram aangekomen! Ik had t al tegen t cb gezegd maar hun vonden t goed ze was nog steeds gemiddeld.. Nu had ik bij de andere 2 meiden gekeken en hun waren na een maand al een kilo boven hun geboortegewicht. Ze heeft wel spruw gehad maar dat was 2 weken geleden en er is ook niks meer in dr mond te zien.(ik heb daarvoor trouwens daktarin voor gekregen omdat die nystatine niet hielp) Ik ga ff Noa voeden hopelijk eet ze dr flesje leeg..
@Rose, Helaas nog niet. Maar werk wel in de zorgsector dus ik denk binnenkort een oproep te krijgen. @Daantje & Sloppy, ik baal echt voor jullie zeg. Wat een shitzooi. Denk je alles gehad te hebben willen die stomme hechtingen maar niet genezen. Ik hoop voor jullie dat alles snel achter te rug is en dat jullie dit ook weer snel vergeten zijn. Knuffel van mij. @Blijei, ja die man van mij kan er soms ook wat van haha. Nou jUliën meldt zich zo vaak dat ik eigenlijk niet meteen meer naar hem toe ga. Maar jij dus ook een regeldag. Zitten we samen aan de bank gekluisterd vandaag. @Slopy, ik snap dus ook niet waarom hij zoveel huilt maar hij krijgt al de maximale hoeveelheid voeding dus meer wil ikhemniet geven. Tussendoor krijg ik hem wel stil maar dan moet ik echt met hem bezig zijn. Beetje spelen en geluidjes maken. Hij stopt nu de hele tijd zijn vingers in mijn mond. Maar als ik hem weg leg is het raak. @Josien, je hebt wel een beetje gelijk. Hoewel het al stukken beter gaat hoor. Je kunt je niet voorbereiden op het moederschapen en moet toegeven dat sommige dingen me koud op mijn dak komen. Vooral als hij veel huilt. Maar aan de andere kan weet ik dat het tijdelijk is en dat het alleen maar leuker wordt. Lief dat je het even vraagt. @Hier, ben ongeduldig aan het wachten tot Juliën gaat lachen. haha Ik heb gisteren wat accesoires gekocht om hem aan te trekken voor de kerstkaart. Maar daar mag hij dan wel een beetje vrolijk op staan hé!
@Sloppy, lieve foto! @Sylvia, ga je daarvoor ook naar de sportschool? Ikga het eerst thuis proberen met de dvd! Heb een dansverleden dus denk dat ik het zelf wel af kan. Maar als het toch niet lukt of ik de discipline niet kan opbrengen ga ik ook naar de sportschool. Maar moet nu nog even kijken hoe ik daar tijd voor vrij kan maken want heb ook nog een paard waar ik snel weer wat mee moet gaan doen...
Luna, ja maar ik ga al een paar jaar naar de sportschool en nu geven ze dat daar, ook heb ik de dvd thuis om even te oefenen want het gaat best snel die pasjes. Leuk dat je een paard heb! wat voor een? Ik heb 13 jaar paardgereden en heb er zelf 2 gehad maar omdat wegens omstandigheden toendertijd (werk en zwangerschap) kon ik zie niet meer geven wat ze verdienden dus heb ik ze met pijn naar iemand anders bij mij op de manege waarvan ik 100% zeker wist dat ze het goed zouden hebben.En ik heb nog weleens contact maar niet zoveel omdat ik dat dan wel weer moeilijk vind.
@ Pil Moest van de vl binnen 3 weken na de bevalling weer ermee beginnen, want dan ben je meteen weer beschermd. Begin je later moet je eerst een complete strip afmaken om beschermd te zijn. Weet zelf nog niet of ik nog een tweede wil, maar mag door de keizersnede in ieder geval een half jaar niet zwanger raken en condooms zijn bij ons geen optie. Moet eerlijk zeggen dat ik momenteel door de ontsteking aan die wond ook helemaal geen zin heb in sex. Begon voor de ontsteking wel weer te komen en denk nu het weer wat beter gaat het ook weer snel zal gaan gebeuren
@Luna: Heel herkenbaar hoor je verhaal. Wij zijn ook de hele dag met Megan in de weer. Als ze in de draagzak in slaap valt dan probeer ik d'r weg te leggen en dan is ze al weer wakker. Ook heeft ze het liefst mn pink in d'r mond.........ach het zal wel over gaan. Ik kan met haar in de draagzak ook heel veel doen. @Josien: via het medische gebeuren gaan wij ook niet meer voor een tweede kindje.......het enige wat wij zouden kunnen doen als de tweede niet vanzelf zou komen is een van de brusjes op halen bij het VU....hihi Er liggen nog 13eitjes in de vriezer daar. Al weet ik niet of we dat zouden doen hoor. @Anas: Ik wilde altijd 3kinderen en dan het liefst dicht op elkaar.........helaas is het heel anders gelopen maar de wens blijft er nog steeds. En als ik naar Megan kijk dan wil ik zo graag dat ze een Brusje krijgt Heel gek voelt het wel dat ik zo snel al weer denk over een tweede kindje.........Maar gezien mijn leeftijd wil ik er niet al te lang over nadenken of we wel of neit voor een tweede willen gaan. Sloppyman wil ook graag twee kinderen....dus het zal heel welkom zijn
@Sylvia111, Wat leuk zeg. Wat voor paarden had jij dan? Wel goed dat je die beslissing hebt genomen hun welzijn. Sommige mensen laten ze eindeloos rondsjokken. Ik heb een tinker van 7 jaar. Ze is op 1 november gekomen dus helemaal nieuw. Hiervoor had ik ook een tinker van 13 jaar. Ze was drachtig samen met mij. Opeens lag ze in juni dood in de wei. Ze moest eigenlijk haar veulentje krijgen. Helaas zijn we er niet achter gekomen wat er is mis gegaan maar het was wel een traumatische ervaring. Toen kwam Brittany op mijn pad. Ze staat bij mijn ouders in de wei en ik ga volgend weekend voor het eerst met haar naar buiten. Kan niet wachten. Nou een heel verhaal... @Sloppy, misschien is een draagzak hier ook wel een goed idee. En wat spannend dat jullie het lot gaan tarten. Ben benieuwd ik blijf je volgen.
Leuk een tinker! ik had een draver (kon erg leuk dressuur rijden) en een haflinger van 1 jaar. Maar wel heftig hoor dat je vorige tinker opeens dood was! En nog wel drachtig.. moet wel een moeilijke periode geweest zijn. Ik zag het vaak op de manege, dat de paarden 23 uur van de 24 op stal stonden weg te toeven en dat wou ik echt niet. Mijn schoonzus heeft ook 2 paarden dus daar gaan we dan af en toe naartoe. ze heeft een new forest en een mini shetlander. En mn oudste Danique vind het al helemaal geweldig en mag er soms even op zitten. Maar wel handig dat je paard bij je ouders staat, mischien ook icm julien als je gaat rijden dat je ouders kunnen oppassen.. Ben benieuwd hoe het gaat volgende week, kan me voostellen dat je er zin in heb. Bij mij blijft het ook altijd wel kriebelen maar zou niet meer zelf een paard nemen omdat ik mn 2 andere heb moeten wegdoen en bang ben dat ik weer dezelfde keuze zou moeten maken (dan wel niet door zwangerschap maar meer om de tijd, nu vooral met 3 kinderen) Ook een heel verhaal maar wel leuk!
Sloppy wat spannend dat je de natuur zn gang wil laten gaan! En leuk die draagzak, ik had de lodger shelter maar kreeg er op den duur last van mn rug van, hoe is die? en waar heb je m gekocht? Ik vind m erg leuk!