Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    In principe kun je ook de poeder er al in doen. Maar hier zijn de meningen nogal over verdeeld . Officieel mag dat geloof ik niet meer namelijk.

    Ik kan het nu iig niet meer al helemaal klaarmaken omdat wij het moeten verdikken met speciaal poeder voor de reflux van Mike.

    Waarom moet je die 2 voedingen al van te voren klaarmaken trouwens?

    Ze zeggen idd dat kraanwater ook mag, alleen kan dit enorm kramp veroorzaken, dan is gekookt water beter ;)
     
  2. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Als ik alleen al in haar oor wil kijken gaat ze gillen en doen, ik mag er ook absoluut niet aankomen. Heb vanmorgen met een wattenstokje het buitenste schoon geprobeert te maken, maar dat gaat niet gemakkelijk met een krijssend kind pff mijn man moest haar hoofdje vasthouden :(
    Wat stinkt die vieze troep die er uit komt trouwens!
    Het is in het andere oortje al hard geworden van binnen dus dat krijg ik er niet uit :(

    Heb jij geen antibiotica gekregen trouwens? wij moeten laura een 7 daags kuurtje geven.

    Nou ja ik laat van de week haar oortjes nog maar een keer bekijken door de huisarts, hoop dat het dan over is. !
     
  3. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    @jaja, ik had je een hele lange mail teruggestuurd. Wel 2x. Wat stom jij zult ook wel gedacht hebben. Ik ga het nog een keertje proberen hoor maar alvast bedankt voor de jouwe.

    @Sloppy, knuffel van mij. Wat lief van je schoonma dat ze komt helpen. Ik heb tijdens mijn zwangerschap best wat geklaagd over de mijne maar sinds Juliën er is is ze eigenlijk alleen maar lief. Steeds stofzuigen als ze hier is, koken en cadeautjes meenemen. Ik neem de bemoeienissen maar een beetje op de koop toe. Maar voor jou een dikke knuffel en ik hoop dat je je snel beter voelt.

    @Blijei, voor jou ook hoor. Dikke knuffel.

    @Shaula, sterkte met je meisje. Gelukkig gaat het al wat beter.

    @Josien, Yes een dikke poepluier zonder thermometer en massages..hihi

    @Danjo, fijn om even te zien dat je er nog bent.

    @Hier, Net even met kleine man in bad geweest. Vond hij wel lekker heb nu het water toch iets warmer gemaakt en hij begon niet na 5 minuten te krijssen. Nu ligt hij in bed. Hopelijk gaat hij slapen. O ja, ook nog mee uit eten geweest vanavond. Hij lag lekker te slapen. Hopelijk laat hij ons vannacht ook een beetje met rust.

    Ik ga slapen.
    Welterusten allemaal.
    Hopelijk ben ik niemand vergeten.
     
  4. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Luna, nou... ik had alles al geprobeerd: thermometer erin, massageolie en dan lekker zijn buikje masseren (al vond hij het vanzelfsprekend niet leuk), warme doeken bij zijn buikje,... Misschien is het een combinatie geweest van die dingen met de zonnebloemolie. Maar gelukkig is het mannetje nu weer gelukkig!

    @Ellen, vreselijk zo'n instabiele internetverbinding. Ik hoop dat het snel voor je wordt opgelost! Enne... goed huilen hoor! We hebben het allemaal op z'n tijd nodig. Ik geloof dat ze mij in de tweede week van Sams leventje echt bij elkaar konden vegen. Als iemand al vroeg hoe het ging zat ik al te janken. Maar je hebt het echt nodig hoor meid! Dikke knuffel voor jou!

    @Shaula en Anastasia, wat zielig voor jullie kindjes! Beterschap! Niets zo erg als je schatje zo'n pijn heeft!

    Liefs,
    Josien
     
  5. Gusam

    Gusam Niet meer actief

    even een vraagje,

    Kunnen regeldagen ook 2 dagen achter elkaar zijn?
    Want riley had gister een regeldag maar volgensmij vandaag ook.

    XXX Gusam
     
  6. Maia

    Maia Niet meer actief

    Gusam, het kan zelfs rustig 3 dagen duren schijnbaar ;)

    nou meisjelief is gisteren na de voeding van 19:00 bijme in slaap gevallen eindelijk (regeldagje, was alvanaf 's ochtends wakker, serieus). En kwam net pas weer dus heerlijk!
     
  7. jaja23

    jaja23 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    goedemorgen dames.

    Eindelijk gaat het wat beter met dylan.
    Hij doet zelfs overdag tukkies heerlijk en lachen dat hij doet als je gekke baby geluiden maakt vind hij echt geweldig echt zoooo genieten. eindelijk kunnen we nu van hem genieten hij zit zoveel beter in zijn vel!
    En vorige week sliep hij 4 nachten door maar helaas de 3 nachten erna kwam hij snachts nu hebben we vannacht 10cc extra bij de laatste voeding gedaan en ja hoor meneer kwam pas om 6 uur en had om 22.00 de laatste fles gehad ik hoop dat hij het vol houd zo.
    Dadelijk weer naar de osteopaat toe ben benieuwd maar ik denk toch dat dit de doorslag heeft gegeven bij dylan.

    Zo genoeg over me eigen.

    Roos welkom thuis. hoe is het???

    regeldagen: 1 of 2 dagen? ik heb het boek oei ik groei en bij het sprongetje rond de 5 weken kan een paar dagen tot een week duren staat erin en het sprongetje rond 8 weken kan zelfs 2 weken duren ben benieuwd!

    verders ben ik het al weer kwijt! sorry

    veel liefs jaja
     
  8. Maia

    Maia Niet meer actief

    oo wat fijn om te horen jaja! Super :D

    @sprongetje: nog langer? :D nou dan staat ons wat te wachten ;)
     
  9. Maia

    Maia Niet meer actief

    o nou over ons: meisjelief is verkouden :( zoooo zielig. Met voeden is het dus aanhappen, slikken, loslaten, ademhalen en weer opnieuw want haar neusje zit verstopt en nu slaapt ze en dan hoor ik ook af en toe een kreetje van hoe zielig ze wel niet is..
     
  10. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Jaja, fijn dat het zo goed gaat met Dylan!

    Maia, sneu dat Fleur verkouden is! Senna ook. Heb je al van otrivin die zoutwater ampulletjes geprobeerd speciaal voor baby's? En daarna kun je het neusje een beetje leeghalen met zo'n neuspeertje. Dat doe ik nu bij Senna voor elke voeding en dat werkt goed. Kan ze in ieder geval goed drinken :)

    Jeeeeej, Senna kwam pas na 5 uur (dat is voor haar doen lang ;) ) en Aïsha heeft gewoon de nacht doorgeslapen. Dus Michel en ik zijn gelukkig weer een beetje bijgekomen :D
     
  11. Maia

    Maia Niet meer actief

    nee ik heb niets in huis, dus ik ga vanmiddag als de winkels open zijn eventjes wat halen. Dus het is nu nog maar even "doorzetten" .. ga straks maar met haar douchen denk ik, even goed stomen ;)
     
  12. jaja23

    jaja23 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    maia:wat zielig verkouden! ind mid is die neusspray iets

    shaula:lekker dat ze bijde goed hebben geslapen kom je zelf ook weer een beetje bij!

    veel liefs jaja
     
  13. ellen1983

    ellen1983 Fanatiek lid

    20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    jaja, fijn dat t zo goed gaat met Dylan!

    maia, zielig als ze verkouden zijn... heb je zo`n neuspeertje? kun je kopen bij de hema bv. knijp je in, puntje in de neus, en loslaten, dan zuig je de neus leeg. misschien handig vlak voor je gaat voeden!

    shaula, super dat je zo goed hebt geslapen!

    hier een mindere nacht, teun moet weer werken vanaf vandaag, dus de nachten doe ik. toch wel vermoeiend. ik slaap veel lichter en hoor elk geluidje dat Tess maakt omdat ik de babyfoon op mijn kussen heb liggen. vannacht ga ik proberen m minder gevoelig in te stellen, want Tess slaapt wel goed, maar piept of kreunt wel eens in haar slaap. ze kwam pas om 4 uur, terwijl ze om half 11 had gehad, dus ik mag niet klagen!

    ga me nu douchen, straks komt mijn moeder me helpen in huis. wel fijn.

    volgens mij is de internetverbinding weer wat stabieler, dus zal hier weer meer zijn!
     
  14. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Jaja: Fijn dat het beter gaat met Dylan. Waarom gaan jullie naar een Osteopaat? Wij denken er over om dit ook te doen.....omdat Megan heel erg last heeft van krampjes, slecht slaapt, heel veel huild en als ze op d'r rug ligt kijkt ze naar achteren....
    Ook tijdens het aan/uit kleden is ze heel onrustig en krijst ze alles bij elkaar...
    Tijdens het voeden is ze heel onrustig waardoor ze zich snel verslikt. Soms huilt ze zelfs tijdens het voeden, echt heel moeilijk...

    @over geven: Ik weet niet of jullie dit weten, ik hoop het wel.....sinds een paar dgn geeft Megan heel veel van de voeding terug.
    In het begin een klein mondje, maar nu is het al een hele golf....
    Zelfs als ze al een uur geslapen heeft dan komt er nog wat uit. Soms is het alleen water, geen melk meer. Dan is ze echt helemaal nat!
    Hebben jullie dit ook, of is dit vreemd en moet ik hiervoor de dokter bellen? Of dat johannesbroodpit spul halen???
     
  15. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @maia: och wat zielig dat fleur zo verkouden is!! Ik hoop dat de otrivin helpt!
     
  16. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @iedereen die mij een knuff gegeven heeft: Het gaat wel weer een beetje beter met me hoor............
    Alleen met Megan wil het ook gewoon niet zo makkelijk gaan, ik loop echt de hele dag met d'r te zeulen omdat ze niet slaapt en heel veel krampjes heeft.....
    Soms weet ik het gewoon even niet meer. Ik heb het CB al weer gebeld want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
    Ze slaapt dan 's nachts wel 6uur door maar de rest van de tijd is ze aan het huilen of aan het eten :(
    Ik vind het zo zielig voor d'r! Ga nu maar weer op de bank met mn meisje zitten, miss kan ze bij mij weer ff slapen :D
     
  17. Maia

    Maia Niet meer actief

  18. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ja, nu kunnen we over maar het mama's topic!

    LX, gefeliciteerd!!!! :D
     
  19. Rose1982

    Rose1982 Niet meer actief

    @ Maia hier ook een dametje die erg verkouden is ze roggelt en snotterd en drinkt de flessen maar half leeg :(
    Ze jengelt ook sneller.

    @ Sloppy Eva geeft ook steeds vaker over de laatste 2 dagen ik weet niet of het met de verkoudheid te masken heeft maar hou het nu goed in de gaten.

    @ LX GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON!!!!!
    Ben benieuwd naar je bv verhaal. Ga er lekker van genieten!

    @ Maia ja nu zijn alle oktober mama's bevallen :) Nog redelijk snel 9 nov :)
     
  20. Maia

    Maia Niet meer actief

    @sloppy: fijn dat je je weer wat beter voelt. Het is gewoon heel moeilijk als zo'n kleintje het zo moeilijk heeft :( ik voel me dan heel machteloos en helemaal met de krampjes e.d. van Megan kan ik me dat helemaal voorstellen!
     

Deel Deze Pagina