Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ja LX is ook bevallen - hwoehoe kom maar op met dat mamma topic :D

LX van harte met de geboorte van jullie zoon Ilias!

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    LX: Gefeliciteerd met jullie zoon Ilias! Weer zo'n leuke naam!!

3. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    LX & LX-man GEFELICITEERD met Ilias!

Er zijn volgens mij echt veel oktobermama's ingeleid, of is dat normaal?

Meiden met verkouden beebs, sterkte. Boaz klinkt aan de borst ook verkouden maar kan wel gewoon door zn neus ademen. Ik hoop dat vandaag CB langskomt, anders ga ik ze bellen. Vind het maar gek om een week zonder 'controle' te zijn.

@Sloppy, volgens mij kan een osteopaat veel doen voor onrustige beebs. Meestal gaat t om een zenuw of werveltje wat een beetje scheef zit door bijvoorbeeld een hele snelle of krachtige bevalling.

Boaz krijst trouwens ook de boel bij elkaar bij vershonen, en zoda dat klaar is, is hij weer rustig.

@Ellen, lijkt me moeilijk dat Teun weer gaat werken. Hier nog deze week en dan moet Patrick ook weer. Hoe gaan jullie het dan doen als jij ook weer gaat werken, doen jullie de nachten dan wel samen?

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    LX: gefelciteerd met jullie kleine man. Geniet ervan.

Jaaaaa, nu kunnen we over naar het maamtopic. Wanneer doen we dat?

Hier op zich een best lekkere nacht gehad. 22.30 uur laatste voeding, toen om 2.45 uur en toen om 6.45 uur. Om 6.15 uur had ik haar nog even bij me in bed genomen ze lag wat te kreunen en kon ik nog heerlijk knuffelen. Ze vond het wel best haha. Ze slaapt nu sinds een paar dagen ook beter in haar wiegje gelukkig. Overdag ligt ze in haar ledikant, dan hoef ik niet 2x een trap op.

Vandaag voor het eerst alleen. Was wel een beetje hectisch vanmorgen om de 3 kids aangekleed te krijgen, te eten en op tijd de deur uit te gaan want de 2 jongens zijn nu bij de nieuwe oppas. Ging goed tot nu toe. De middelste huilde wel erg toen ik weg ging, maar ze belde even later naar me toe dat het al weer over was. Fijn hoor.

Mijn re borst voelt enorm beurs, dus ben goed aan het masseren en met warmte aan het werken.

Evi heeft nu 2 daagjes 1x een flesje gehad om alvast te wennen en om mijn tepels wat rust te gunnen want we hebben dus spruw en ik ook een kloofje. Maar het flesje ging nog niet echt soepel. Hebben de b free flessen en de eerste keer deed ze er 45 minuten over om 80 cc naar binnen te krijgen met veel stimulans en gisteren was het 30 a 40 minuten over 80 cc. Meer wil ze echt niet. Ga nu nog een andere fles proberen. Heb hier van de jongens nog avent liggen en difrax.

Vraagje: ben vandaag ook weer voor het eerst wat in het huishouden gaan doen. Heb de bovenverdieping en zolder gestofd en gezogen. Maar jeetje was kei kapot en vooral mijn bekken en rug deden behoorlijk zeer. Merken jullie ook iets dat het huishouden nu wat moeizamer gaat?

Nog een vraagje: heeft er iemand interesse om binnenkort met mij en Daantje een cursus babymassage mee te doen? Kunnen beginnen als je kindje 6 weken oud is, dus nog even geduld dan. Het is in Helmond. Bij iemand thuis die een praktijk voor massage heeft en die ook babymassage geeft via Shantala. Na afloop gaan de kids altijd in de tummy om te ontspannen. Heb het bij de middelste ook gevolgd en vond het echt super. Kost wel 75 euro maar dan krijg je foldermateriaal waar alles uitgelegd staat, je mag daar massageolie gebruiken en koffie en thee zit erbij. Zijn 5 lessen van 1,5 uur. Ze kan in totaal 5 personen geloof ik plaatsen en we zijn tot nu toe met zijn 2en.

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    verkouden babys dat is echt niet leuk maar idd zon pipetje voor de neus halen.

ellen hoop voor je dat het vannacht beter gaat meid ze doet het toch erg netjes zo.

blijei ik hoop tegen die tijd en daar ben ik ook eigenijk hier wel zeker van dat de nachtvoedingen eraf zijn zit nu al op half 6 ,45 erna gaat man lief er al uit :D

lx van harte met ilias leuke naam

mvj ik doe zelf 2 x in de week babymassage heeft de kraamzorg hier ook gedaan ze geniet dr echt van

6. Maia

Maia Niet meer actief

klinkt goed MvJ, is alleen een beetje ver weg voor me ;)

@huishouding: ik doe elke dag een klein beetje. Zoals vandaag ben ik al de hele ochtend met Fleur bezig geweest (ben zelf net pas aangekleed) dus dat wordt vanmiddag tussen 2 voedingen in een beetje. Maar lichamelijk gaat het wel prima, maar in het begin ging het ook wat moeizamer.

Net samen wezen douchen en haar neusje is wat meer open. Heb haar in bed gelegd en nu heeft ze de hik :( wat is dat toch hier altijd met naar bed gaan, er is altijd wel wat :D

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    betreft het poetsen in huis geen problemen mee ik voel mn bekken ook zeker weten nog wel maar in beweging blijven is juist goed nu. ik doe het wel meestal in de middag omdat ik in de ochtend lui ben haha mag graag nog even lekker in bed blijven hangen etc en ben in de ochtend ook wat drukker met Naomi

8. Gusam

Gusam Niet meer actief

@lady gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

Hier is Riley weer een beetje tot rust gekomen, ze was om 22.30 in slaap gevallen en ze werd vanmorgen om 6.30 weer wakker.
    ik heb weer eff bij kunnen tanken.

Hier ook een beebje met veel krampjes en vanmorgen is het cb geweest en die adviseerde een andere speen (ze werkt het veel ste vlug naar binnen) en evt met nutrilon omnio gaan beginnen.
    Ook was riley ingebakert en nu slaapt ze meteen in zonder haar tut, terwijl ze die altijd nodig heeft.

XXX Gusam

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Goedemorgen allemaal, nou, ik baal....ben weer ongesteld.... Zo raar maar nu voelt het pas echt alsof je iets afsluit. Weet ook niet waarom. Maar goed, volgend jaar weer opnieuw proberen. ;)

LX, gefeliciteerd met jullie zoon Ilias!!!

jaja, ik heb je alweer ge pb't. zou je willen laten weten of hij nu goed is aangekomen? Hij staat in mijn verzonden items

Verkoudheid, hier ook een strontverkouden Juliën.
    al vanaf dag 1 van zijn geboorte. Ik gebruik 2x per dat voor zijn flesje zoutoplossing van otrivin. Hij wordt daar op het moment zelf niet vrolijk van maar hij kan dan wel even normaal zijn fles opdrinken. Er komt echt zoveel snot uit zijn neusje en vandaag zelfs bloed. Arm kind. Verder gaat het al vanaf gisteren buitengewoon goed.... De hele dag slapen en s'nachts 6 uur slapen. Gisteren avond voor zijn normaal gesproken wakkere moment (na de fles van 19.00 uur) lekker in bad gedaan en even gespeelt op de fisher price jungle mat. Hij vond het geweldig. haha

Nou, mams komt zo even en dan gaan we wat filmpjes van (The new kids on the block kijken) als je van humor houdt die net op het randje is moet je het eens opzoeken op youtube.

@mamavanjordy, Helmond is voor mij net iets te ver, anders had ik het wel leuk gevonden. O ja en het poetsen, daar had ik 2 weken na de kraamweek nog last van maar nu vlieg ik weer door het huis alsof er nooit iets is gebeurt.

@Danjo, waar masseer jij je meisje en hoelang en hoe doe jij dat precies? Ik wil het bij Juliën ook gaan doen.

10. Momfulness

11. Gusam

Gusam Niet meer actief

Dames ik heb het oktober mama's topic geopend.
    Nu was toch iedereen bevallen?

XXX Gusam

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Luna als je je adres pbt dan wil ik je wel zon formulier opsturen daar sttaat precies in wat je moet doen.
    Ik zal dan van de week even een kopie maken :D

13. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ja, ik bedoelde voor de babymassage ook die in de buurt van Helmond woont haha.

Gusam: er was al een mama topic geopend voor de oktober mama's.

14. Momfulness

@DAnjo, wat lief! Ik stuur je een pb. Bedankt alvast hoor.

@Mvj: OOOOOOOOOwwww, dat had ik niet begrepen. haha. Wel hoor. Nee ik woon op 3 kwartier afstand dus NET iets te ver. Dacht zeg het even. ;)

15. Momfulness

Ow danjo, ik stuur mijn adres even via Hyves want op een of ander manier lukt het niet om een pb te sturen. Bij jaja kwam het ook al niet aan.

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Is goed zie hem wel verschijnen :D
    word wel einde van de week dat ik hem opstuur want dan moet ik nl na de c1000 om te kopieeeren haha

17. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @draagdoek....nog een xtje... ik wil graag wat ervaringen horen van de draagdoekgebruikers... ga denk ik ook aanschaffen

@luna, stoer zeg al uit eten geweest! hoe was het? Je klinkt trouwens een stku relaxder, goed zo.

@regeldagen, dacht even dat we t luxe hadden met maar 1 dag maar dat is niet zo. Maar gelukkig vandaag alleen veel wakker zonder huilen of krampen dus wel heel gezellig.

@Gusam, lekker even bijgeslapen, wat voel je je dan meteen een stuk beter he!

@Danjo, dat klinkt goed zo lang doorslapen... heeft Naomi goed gepland, gelukkig iets minder eigenwijs buiten de buik :)

@Maia, wat een lieve nijntje taart!

@MD, hoe zou t met haar zijn?

18. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Dag fijn topic waarin we lief en leed gedeeld hebben over die 9 hele bijzondere maanden uit ons leven! Nu zijn we allemaal mamma en kunnen we gezellig kletsen in het mamma topic! Het stokje mag overgedragen worden aan de november dames!

19. Maia

Maia Niet meer actief

goed dat je de link hier hebt gezet Odess, was ik ook al van plan!

@Blij ei: ik heb er een van draagdoek.nl en die vind ik best prima. Is goed stevig en ik kan hem goed knopen. Ik loop zelf alleen te klooien met hoe strak ik prettig vind maar dat is m'n eigen gedoe. Ik heb een maatje m gekocht en als ik die op m'n rug knoop zit er nog een slinger aan dus ik kan hem zelfs nog naar mijn buik toeknopen. Het inhangen van Fleur is op zich heel makkelijk, zij vind het zelf alleen nog niet zo prettig ;) maar dat zal wel wennen zijn denk ik.

Deel Deze Pagina