Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Moor: sliertjes oud bruin bloed, is vaak normaal. Kan oud bloed zijn. Vaak zie je tegen die tijd dat je menstruatie had moeten komen soms ook wat bruinige afscheiding. Zolang het niet meer word en je erge buikkrampen gaat krijgen denk ik dat het wel goed zit. Maar het maakt je idd knap onzeker. Knuffie.

2. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Sterkte Moor, hoop dat het niets betekent.

Ik heb t vandaag aan mn baas verteld, ze reageerde heel goed gelukkig! Toch wel een opluchting hoor.

3. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

hai mamavanjordy, ik weet het, maar toch oei oei die onzekerheid he? zeker na de mk in september... pffff eng :(

wat fijn dat je baas goed reageerde! Dat is leuk!

4. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Hey meiden,

Vandaag een goede dag gehad, niet misselijk. Wel weer lekker moe nu, maar dat neem ik maar voor lief!

Wie van jullie laat allemaal een nekplooimeting/bloedtest doen zonder dat er een indicatie voor is? Wij hebben afgesproken om het wel te doen, maar begin nu toch te twijfelen. Want een verdikking betekend niet altijd een afwijking. Wat vinden jullie er van?

@Ankje, heel veel sterkte, vind het erg naar voor jullie!

@Cindy, ben jaloers op je auto, coole kleur! Hihi!

xxx

5. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    @Moor, hopelijk is het inderdaad niets van betekenis, sterkte! Vervelend die onzekerheid die je er nu bij krijgt... Kduim voor je!

6. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    Hallo allemaal

Ik ben ook in Oktober uitgerekend!
    Wel helemaal eind oktober; 30 oktober namelijk.
    Mijn eigen verjaardag is op 29 Oktober, ben erg benieuwd wanneer ik ga bevallen!
    Zijn er hier ook meer mama's die zwanger zijn van hun derde wondertje?

Groetjes, Martha

7. Maia

Maia Niet meer actief

@imoan: je bedoelt combinatietest? Wij doen het niet. Wordt niet vergoed en hoe jonger je bent hoe minder zeker/juist de uitkomst is en het is maar een kansberekening en daarom hebben we besloten het niet te doen en wel te zien wat het leven ons brengt.

Nou dames, ik ga zo naar bed. Ik heb een rotdag, voel me beroerd, moe enzovoorts, dus hopelijk is morgen weer wat beter.

8. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    he mama van jordy

ik las net even terug en zag dat jij ook zwanger van de derde bent? en ook nog op dezelfde datum uitgerekend!
    Wat een toeval zeg!

Groetjes, Martha

9. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

imoan, wij hebben nog geen idee of we een nekplooimeting laten doen. Althans, ik weet het nog niet zeker, Moorman weet het wel zeker die wil het wel.
    Ik weet het echt nog niet... lastig is het wel! Ik ga me er nog in verdiepen.

nou, de bruinigheid zet niet door GELUKKIG! eng is het wel, maar goed nu al weer niks meer gezien en die drie sliertjes ga ik op negeren zetten :)

10. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Martha: ik ben ook op 30 oktober uitgerekend en ben ook zwanger van ons derde kindje.

Hier word de combinatie test wel voor 100 % vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering. Ik ben 28 bijna 29 jaar, dus qua leeftijd niet. Wij zijn bij CZ verzekerd en hebben de gezinnenpolis. Ook de eigen bijdrage aan kraamzorg wordt volledig vergoed.

Of we het gaan doen weet ik nog niet. Bij de andere 2 ook niet gedaan, en ik ben nog jong. Maar aan de andere kant wil ik wel weten als er iets mis is. Dus hier nog twijfel.

11. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

maia welterusten!

12. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Ga het volgende week met de vk bespreken, denk dat wij wel combitest laten doen. Maar ik ben ook wat ouder.

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@martha; welkom hier :)
    @imoan: wij gaan denk ik wel voor de combitest ook al ben ik jong, stel er wordt iets gevonden, dan weet ik het liever betijds dan pas later.

@moor: dat is wel schrikken ja, maar als het goed is wil het niks zeggen, en het is al gestopt lees ik :)

Ik ben weer ontzettend moe, ook begin ik erg misselijk te worden. De geur van de mvm potten kan ik gek genoeg goed verdragen ( hopelijk blijft dit zo) maar van de geur van bijv een worstenbroodje wordt ik kotsmisselijk

Over 2 weken heb ik een afspraak bij de verpleegkundige in het ziekenhuis die voorlichting geeft over oa voeding, zwangerschapsgym,etc, en over 2 weken weer een echo

Ook zei de gyn dat de narcose van de operatie bij 4 weken zw schap weinig kwaad kon omdat er toen nog geen bloedband was, nu zou een operatie wel slecht zijn, dus weer een geruststelling.

Verder neemt de gyn contact op met mijn orthopeed voor gegevens over mijn heupen ( heel erg gekanteld) om keizersnee etc te bespreken, en met mijn gyn en internist vanwege mijn angio oedeem. Je kunt namelijk in de zwangerschap ook zwangerschapsoedeem krijgen en ze wil dan kijken hoe of wat ivm stikkingsgevaar door de oedeem, en wat in de spuiten tijdens een keizersnee/bevalling, omdat ik tijdens een operatie in shock kan raken door de oedeem

14. SeaShell

@maia: slaap lekker meid, hopelijk voel je je morgen stukken beter

15. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

zo daantje, dat is nogal wat al die dingen die ze moeten gaan bekijken. Heftig hoor!

16. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    hey meiden, ondanks dat ik nog een beetje onzeker ben over het verloop van mijn zwangerschap, kom ik mij hier ook melden.

Had nooit verwacht op dit onderdeel te belanden, maar miracles can happen!

Voor diegenen die mij niet kennen:
    Ben Smoeltje, 36 bijna 37 jaar.
    Al drie jaar intensief aan het proberen om zwanger te worden.
    Drie mislukte afgebroken IVf pogingen achter de rug en in de rustperiode spontaan zwanger en dat met afgesloten eileiders....

Hoop dat ik hier veel ervaringen kan uitwisselen want ben echt onwijs onzeker over het verloop: groeit het wel goed, is alles op schema gaat straks het hartje kloppen en waarom klopt het dan nu nog niet? En nog meer van die vragen waarmee je je helemaal gek kan maken. :)

17. SeaShell

Hoi smoeltje, je hebt het gevonden zie ik :D
    Ik herken je angsten maar al te goed, het is ook zo'n onzekere periode voor iedereen. Hopelijk zijn we de eerste 12 weken snel voorbij en blijft alles goed gaan :D

18. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    hey meiden
    alles goed hier
    ik ook nog heel veel misselijk maar ook last van mijn darmen niet normaal
    x

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Imoan, wij zijn gisteren bij de VK geweest en kregen ook informatie over de combinatietest. We hebben goed nagedacht over wat we met de info zouden doen dat we een down-kindje zouden krijgen. In ons geval zouden we de zwangerschap nooit afbreken en is een down-kindje net zo welkom als een 'gewoon' kindje. Omdat het wel of niet weten bij ons dus geen consequenties zou hebben voor het voortzetten van de zwangerschap en we ook niet het risico op een miskraam willen bij een eventuele vruchtwaterpunctie of vlokkentest (die kans is toch 1:200), hebben wij besloten de combinatietest niet te doen.

Vandaag hebben we onze angelsound binnengekregen. Ik heb al geprobeerd te luisteren en ik hoor heel wat geblup in mijn darmen maar nog geen kindje... Ik heb eigenlijk ook geen idee waar ik precies moet luisteren. Heel laag of toch wat hoger? Zijn er hier dames met ervaringen? Ik weet wel dat het nog vroeg is om echt iets te horen, maar toch... ik ben wel nieuwsgierig ;).

Liefs,
    Josien

20. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ankje, wat triest meid, heel veel sterkte met het verlies.

alle nieuwe hir, welkom! en van harte gefeliciteerd!

jeetje, wat een drukte hier, gezellig hoor! ik heb niet alles teruggelezen, maar heb al wel een aantal mooie echo's gezien, echt prachtig. ik zit ook met ongeduld te wachten tot volgende week.

vandaag een beetje misselijk geweest en geen trek in het avondeten gehad. ik heb te snel geroepen denk ik dat ik nergens last van had. nou ja, als het hier bij blijft, en anders weet ik in ieder geval waarvoor het is! fijne avond allemaal!

Deel Deze Pagina