Goedemorgen allemaal, Ik lees van alles hihi Ben alweer een poosje niet geweest... @ de vlindertjes...sterkte! @ echo's veel plezier! @ huisdieren....mijn man is super allergies sinds zijn geboorte al...en ik heb hem 3 weken opgesloten met mijn kat (waren toen net samen) en na 3 weken proesten en niezen was het over...en sindsdiens zijn het dikke maatjes! Ik zal NOOIT NEVER NIET...mijn poes weg doen voormijn kind....mocht mijn kind super allergies zijn jah dan is het een ander verhaal...maar echt niet vooraf! @ jaja...wat is er met jou werk als ik vragen mag? liefs Eva
Goedemorgen meiden! Iedereen die vandaag naar de VK gaat of een echo hebben heel veel succes Ik heb dat smorgens ook met tandenpoetsen maar ik moet er wel van overgeven. Kan me bed smorgens niet uitkomen En denk dan vaak ow verlang nu alweer naar mijn bedje vanavond Fijne dag allemaal!
evamariah: ja dat is zon lang verhaal op pagina 208 en 219 staan een deel van mijn verhalen kan je het teruglezen. Ik word in iedergeval gek thuis dit ben ik echt niet gewent ik moet maar een leuke hobby ofzo gaan zoeken ga nu efe lekker bij een vriendin poetsen heb ik in ieder geval wat te doen hihi. veel liefs jaja
Daantje, wat fijn dat je na zoveel buikpijn en spanning toch een mooie echo hebt en dat alles goed is! gefeliciteerd! wat zijn er weer mooie echofoto`s bij gekomen! gefeliciteerd meiden! Monatoetje, wat balen dat je nu al bekkenklachten hebt! is de kans dan groot dat je bekkeninstabiliteit krijgt? ik hoop t niet voor je! imoan: wij gaan de combinatietest niet doen, ik denk dat ik er niks aan heb om te weten dat de kans zoveel op zoveel is dat je kindje down heeft. tijdens de 20 weken echo wordt de nekplooi zowiezo opgemeten toch? smoeltje, wat een verhaal zeg, dubbel gefeliciteerd en welkom! oh noukie... wat erg voor jullie! heel veel sterkte! cindy: hoe voel je je nu? geen koorts meer? over werken als de baby er is: ik ga waarschijnlijk 2,5 dag werken, werk nu 34 uur. de baby gaat naar een kinderdagverblijf, van dezelfde organisatie als waar ik werk. wij mogen eigen kinderen niet bij ons zelf op de groep hebben, maar dat zou ik ook niet willen. ik breng mijn kind dan gewoon naar collega`s eigenlijk! over positiekleding: ik mag wat lenen van mijn schoonzusje, dat is wel fijn. ik pas nog in mijn eigen broeken, maar `s avonds doe ik een joggingbroek aan. over huisdieren: onze twee katten komen alleen beneden, niet boven. als we niet thuis zijn zitten ze in de berging, waar ook hun eten en kattenbak staan. qua haren valt het heel erg mee, in de zomer is t erger dan in de winter. mocht blijken dat de beeb erg allergisch is, en er geen andere oplossing is, DAN denk ik erover om de katjes weg te doen, maar anders echt niet! iemand zei dat het goed is voor kinderen om met huisdieren om te gaan, zo denk ik er ook over. zo nu heb ik weer gereageerd en ik hoop dat ik nu weer elke dag kan komen lezen! veel gezelliger! liefs
Goeiemorgen allemaal! Nu ik even over de dieren. Ikzelf zeg ook dat ik nooit of te nimmer mijn lieve exkater weg zal doen voor de kleine alleen loopt het in de praktijk weleens anders. De hond van mijn ouders (duitse herder, Asta) moest (toen ik 1 jaar was) namelijk weg vanwege mij. Ze hebben er onwijs veel moeite mee gehad maar wat wil je dan? Dat de kleine continue opgenomen moet worden in het ziekenhuis? Want dat was dus bij mij wel het geval. Op zo'n moment kies je toch echt voor de kleine. Maar goed, voelt iedereen zich een beetje goed vandaag?
goeimorgen, Wij hebben 2 katten en ik zou ze echt voor geen goud willen missen. Eigenlijk zijn het al (voor mijn gevoel) mijn 1e kindjes. En die haren ach goed stofzuigeren! Die van ons mogen straks niet meer boven komen, omdat ik bang ben dat ze anders misschien boven op het kindje gaan liggen, maar verder denk ik dat het heel goed samen kan gaan. Mijn broeken passen ook bijna al niet meer. In ieder geval de spijkerbroeken niet meer. Gelukkig heb ik nog wat andere broeken die ik nog wel pas. Als die ook niet meer passen dan zal ik toch eens moeten kijjken naar positiekleding. Ik wil straks ook minder gaan werken. Ik denk dat ik 2 dagen ga werken. Zit alleen nog wat te twijfelen of ik ouderschapsverlof op zal nemen of gewoon mijn contract zal aanpassen. Ik heb nog even de tijd om hier over na te denken.
Pfff wat een discussie over huisdieren zeg.. mij lijkt, dat op het moment dat je voor dieren kiest, je er verantwoording voor neemt en de nadelen op de koop toe. Dus als je daarom iedere dag zal moeten stofzuigen, dan hoort dat erbij. De reden om een beest weg te doen om zo'n onzinnige reden vind ik dus nergens op slaan . Het gaat nog altijd om een levend wezen. Je doet je kind tenslotte ook niet weg op het moment dat er een nadeeltje aan zit. Ik heb hier 2 poezen en een hond ( een kruising labrador/duitse herder, dus een forse met een overvloed aan haren) en de kinderen zijn er dol op. Ook al is het wel eens heel druk, vooral als ik alleen met de kids en dieren ben, het hoort er gewoon bij. Ze zijn geboren toen er al dieren waren, en als ik ze weg zou doen kijken ze me nooit meer aan. Zelfs de jongste van 7 maanden is dikke vrienden met alle 3! Kinderen krijgen niks van wat haren of een lik van zo'n beestje.
Sorry, maar ik moet hier ook even het mijne van zeggen. Het lijkt erop dat Stacy haar katje niet weg wil doen vanwege de baby of vanwege een allergie, maar omdat het teveel moeite voor haar is. Ik kan hier echt kwaad om worden, want ik heb vaker meegemaakt dat iemand een huisdier neemt en hem op een gegeven moment beu is en dan maar weg doet. Er zijn al zoveel diertjes die in de asiels gedumpt worden en er zijn niet genoeg mensen om deze allemaal op te vangen. Met als gevolg dat die arme beestjes dus worden afgemaakt. Ook als je je kat direct een nieuwe baas geeft, dan werkt dat indirect wel mee, want die nieuwe baas had er anders misschien een uit het asiel genomen. Stacy, je bent opgegroeid met katten, dus je wist wat voor ongein ze uithalen en hoeveel werk er bij komt kijken. Dat het onhygiënisch is voor je baby later is ook onzin, want (zoals ook al eerder gezegd) er zijn miljoenen huishoudens met katten en honden en kinderen. Dat je kind er later allergisch voor zal wordt, is ook onzin, want er zijn ook genoeg kinderen die allergisch zijn zónder opgegroeid te zijn met katten en ook genoeg mensen die wél zijn opgegroeid met katten en niet allergisch zijn. Kijk, als nou straks blijkt dat je kindje er allergisch voor is, dan begrijp ik het wel. Want ja, je kind gaat voor je huisdier. Maar om het nu al weg te doen.... Het is je natuurlijk goed recht, maar doe het dan wel om de juiste redenen. En geef in ieder geval aan jezelf toe dat het gemakzucht is...
zijn er hier ook dames die minimaal een aantal uren moeten blijven werken voor de inkomsten? wij hebben een behoorlijke hypotheek en ik heb t nog niet precies uitgerekend, maar moet volgens mij wel minimaal 2,5 dag blijven werken hoor! wat kost het als je ouderschapsverlof opneemt? dan hou je dus je fulltime contract? hoe werkt het eigenlijk precies? ik heb er geen verstand van...
dames, kunnen we niet ophouden over de huisdieren? gaat de discussie nu niet wat ver? laten we het gezellig houden...
Goedemorgen dames, gister heb ik mijn echo gehad en het blijkt dat ik een week langer zwanger ben! Ben nu dus op 28 september uitgerekend! Dus moet denk ik maar verkassen naar de september dames, maar ik voel me wel een grensgeval haha. Wel geweldig om je beebje zo voor het eerst te zien, hij was druk! Lekker aan het duikelen haha. Omdat mijn baarmoeder wat gekanteld is, moest ik een inwendige echo. Maar daardoor is hij wel heeel duidelijk! (Geen idee hoe ik hem hier kan plaatsen, snap ik allemaal niet.) Helemaal vrolijk!
@ Pippeloentje wat heerlijk dat jij een goeie echo hebt gehad. En ook nog een week langer! En nu lekker genieten meid en gewoon hier bij de oktobermama's blijven.
@ pippeloentje geweldig meis nu lekker genieten @ ellen ik snap hun reactie wel mn bloed kookte gisteren avond ook en wist dat er reactie op kwam.maar naar mijn idee kun je dit verwachten. Maar goed mischien moet ze hier maar los een topic over openen en het hier gezelig houden.
Thanx lady's! En ineens lukt het me de foto in mijn album te zetten! *schud hoofd* Over mijn katten: Die zou ik nooit zomaar van te voren al uit huis plaatsen! Dan zou ik wel een hele goed medische reden voor mijn baby moeten hebben!
@ danjo, je hebt gelijk, ik kan me voorstellen dat iedereen hier een sterke mening over heeft en dat je zulke reacties kunt verwachten. maar ik vind wel dat mensen moeten uitkijken hoe ze dingen opschrijven. soms klinkt het heel aanvallend en dat vind ik niet kloppen, iedereen heeft recht op een eigen mening. als je het er niet mee eens bent kun je dat onderbouwen met een eigen mening daar is niks verkeerds aan. maar ga mensen niet aanvallen op hun keuzes en gedachten. het is juist zo fijn dat je hier alles kunt zeggen en je twijfels kwijt kunt.
Zo wat een pittige discussie hiero Wij hebben een hondje van 1,5 jaar, en ik moet er niet aan denken dat ik hem weg doe. @Positiekleding ik ben dus niet de enige lees ik hier waar de broeken nu al haast niet meer passen, althans ze zitten niet fijn meer. XXX mij