Hallie hallo! Jeeeeej, we hebben vanmorgen het hartje zien kloppen ! En het leuke is dat ik 25 maart alweer naar de verloskundige mag voor een derde echo! Echt geweldig geregeld. @Sannehai Wij werken nu allebei 40 uur volgens ons contract, maar we zijn meestal wel 50 uur of meer op ons werk te vinden. Echt drukke banen dus. Na de bevalling wil ik niet meer dan 3 dagen gaan werken. Het liefst halve dagen want mijn vriend heeft vaak late dienst, dus dan zou het handig zijn als ik 's morgens werk en hij 's middags en s'avonds (hij blijft full-time werken). Dan hebben we geen oppas nodig en dan kunnen we een hondje aanschaffen! Alleen kom ik dan op 50% uit en dan ga ik wel erg veel in salaris achteruit. Wil het liefst nog wel een beetje kunnen blijven leven zoals nu. @kleding Jeetje wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die nu al zowat uit mijn spijkerbroeken knapt! Het is echt een genot om 's avonds het bovenste knopje los te maken Toch ga ik proberen zo lang mogelijk mijn normale kleren te dragen, want ik had net een nieuwe garderobe aangeschaft . Ik ben ook ook heel erg moe overigens en het ergste is dat ik 's nachts toch niet kan slapen. Misselijk ben ik gelukkig nog niet zo vaak, alleen 's morgens en als ik erge honger heb. Vandaar dat de kilo's er ook aanvliegen bij mij . Maar, we hebben het er allemaal heeeeel graag voor over! Gr. Loes
Wie heeft het trouwens allemaal al tegen de aanstaande opa en/of oma verteld? En met hoeveel weken? En wat waren hun reacties? Ben erg nieuwsgierig naar jullie verhalen..... Mijn vader is normaal echt een man zonder emoties en hij is meestal erg ongeinteresseerd in mijn zusje en ik, maar wij hebben het hem vorige week verteld en hij begon te huilen! Ik was zo gelukkig met die reactie! Hij is helemaal door het dolle heen dat hij opa wordt (eerste kleinkind). Mijn moeder en zijn ouders zijn dit weekend aan de beurt. Ben echt benieuwd hoe hun reacties zullen zijn. Hopelijk net zo als bij mijn vader. xxx Loes
Mijn vriend en ik heb het alleen aan mijn moeder verteld en aan mijn schoonouders. Dat was met 5 weken dacht ik. Maar hun hebben het weer verder verteld, aan mijn opa, tante e.d. Ik mijn tante niet meer gesproken, dus weet niet wat haar reactie was. Mijn opa vond het wel erg leuk . (dat maakt mij ook weer blij hihi) Ik vind het persoonlijk wel leuk voor mijn opa, dat hij mijn kleintje nog kan zien.
hoi meiden ben ik ook weer eens een keer. alles goed hier. vorige week 2e termijnecho gehad en alles was goed. Uitgerekende datum is 9 oktober geworden zei de gyn. Over 2,5 week weer een echo Wil iemand mij weer op de lijst erbij zetten. Anastasia-09-10-09 uitgerekend / 2e kindje/borstvoeding/ziekenhuisbevalling
wij hebben het trouwens nog aan niemand verteld, alleen de meiden van de zwangerschapsgym weten het en 2 oud colelgas'met de ouders wachten we nog ff tot na de volgende echo
Wij hebben ze via telefonisch verteld: mijn moeder en vader en zus en zijn moeder( zijn oudste broer en zus was bij haar thuis dus al gelijk gehoord) en toen later nog een broer van hem gebeld. Ik wil mijn eigen oma zelf vertellen, want ze is al 2 keer overgrootoma geworden en nu straks voor de 3 of 4e. Ja, ik weet niet eens hoeveel ik het krijg. Want ik krijg zulke reacties van: je krijgt tweeling en andere zegt 1 kind. Ik kan haast niet meer wachten op de ECHO. Vreemde is dat van jullie sommige nu al hebben en ik maar wachten tot ik a 11e week ben. Maar ja geduld is schone zaak he! Ik ben al blij dat het VK sneller gaat Ik werd net beetje misselijk van dat aardappelschillen :S maar gelukkig neemt mijn partner verder over Tot laterzzz
Oktober 2009 mamma's Josien: 28 september ~ 1e kindje na drie engeltjes ~ thuisbevalling ~ bv Pippeloentje: 28 september ~ 1e kindje ~ ? ~ bv Huismus: 29 september ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Faith: 1 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Afrola: 1 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv Myr: 1 oktober ~ 3e & 4e kindjes (twins) ~ ? ~ ? Evamariah: 2 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv Winny: 2 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Trutje: 2 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ bv Jaja23: 2 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ ? Wendelaa: 3 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? Fokje: 3 oktober ~ 2e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Rheab: 3 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Gusam: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Sjimf: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Bowen: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Andrea1981: 4 oktober ~ 1e kindje~?~bv Joan81: 4 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Jamila22: 4 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Stacey88: 4 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Maia: 5 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv SanneL: 5 oktober ~ 3e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Boogiewoogie: 5 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Kitty1982: 5 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Natjes: 5 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Maaike1309: 6 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Mama Suus: 7 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? Sunshine01: 7 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ ? Marianm: 7 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Gerdiendejong: 7 oktober ~ 3e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ ? Sharoni: 7 oktober ~ 2e kindje ~ thuisbevalling ~? Irriproppy: 7 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Marciaatje: 7 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Minke12: 7 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? LFCsesje: 8 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Sas33: 8 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Mammie69: 8 oktober ~ 4e kindje ~ ? ~ ? Ceren: 9 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? anastacia: 9 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Debozoe: 9 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv Pookie66: 9 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Madelieveke: 10 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Rose1982: 10 oktober 1e kindje ~ziekenhuisbevalling ~ fv Nadja7: 10 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Knuffelkonijn: 10 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Odess: 11 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Moaatje: 11 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Noraa: 11 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling (waarsch. KS) ~ bv Aafjes: 11 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Cindy1981: 12 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Zwangeremama: 12 oktober ~ 3e kindje ~ ziekenhuisbevalling (KS) ~ bv JoySa: 12 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Flotsje: 12 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Northern: 12 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ ? Lovelyjolyn1987: 12 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ ? 0babydream0: 12 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Sbabe: 13 oktober ~ 3e kindje ~ ? ~ ? Zonneschijn: 13 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ ? Shaula: 13 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Klaassien: 13 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Diana81: 13 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv&fv Wietje79: 13 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv Imoan: 13 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Sloppyslayer: 13 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ ? Ingrid72: 14 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ fv Morgaantje: 14 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Ellen1983: 14 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Miriamklaas: 14 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Marije1980: 14 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Aylin16: 15 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuis ~ ? L0ve: 15 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Speedy123: 15 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Najet: 16 oktober ~ 3e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Jiska: 16 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ ? Noa1980: 16 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv Aruna: 16 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Zusterrosa: 16 oktober ~ ? ~ thuisbevalling ~ ? Lana1988: 16 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ BV Neusje: 16 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Zomerjurk: 17 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Sanneke78: 17 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Davide: 17 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Danjo: 17 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Curly: 18 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Arianne22: 18 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Yv86: 18 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? Mh81: 18 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ ? Joenka63: 19 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Blij ei: 19 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Eefje: 19 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Janneke G: 20 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Appeltje: 20 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? Alyssa: 20 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Loekkie: 20 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Roos89: 20 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Xandra1972: 21 oktober ~ 4e kindje ~ thuisbevalling ~ fv Lynn83: 21 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Booboo22: 21 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuis ~ bv Waterlelie81: 21 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Ambertje87: 21 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling of kraamhotel ~ ? Jo1979: 21 oktober ~ ? ~ ? ~ ? 22Cl10Aud09Ia: 22 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Lauraatje: 22 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Crunch: 23 oktober ~ ? ~ ? ~ ? ViciousM: 23 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Loesje84: 24 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Freya: 24 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuis ~ ? Wies31: 24 oktober ~ 1e kindje (s?) ~ ziekenhuisbevalling ~ ? Esma: 25 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Monatoetje: 25 oktober ~ 2e kindje ~ thuisbevalling ~ ? Mieye: 25 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Liesben: 26 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv LadyXochi: 26 oktober ~ 1e kindje ~ kraamhotel ~ bv Nightelf79: 26 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuis ~ bv Snoopy83: 26 oktober ~ ? ~ ? ~ ? Daantje22: 27 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Sannie1982: 27 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Elsken27: 27 oktober ~ 3e kindje ~ ziekenhuis ~ fv Sannehai: 29 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv MamavanJordy: 30 oktober ~ 3e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Moor: 30 oktober ~ 1e kindje ~ zienhuisbevalling ~ bv Jip80: 30 oktober ~ 3e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv martha81: 30 oktober ~ 3e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Kiwiskiwi: 31 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Sesti: ? smoeltje: ? Afspraken en/of echo's Moaatje: 6 maart intake + echo Noraa: 9 maart 1e echo Waterlelie81: 9 maart 1e echo Minke12: 9 maart termijnecho Blij ei: 9 maart afspraak VK Cindy1981: 10 maart intake gyn + echo Zwangeremama: 10 maart 10.15u intake + echo gyn Curly: 10 maart intake VK Joenka63: 10 maart intake VK + 1e echo Jaja: 10 maart intake VK + hartje luisteren Zusterrosa: 10 maart intake VK Sas33: 10 maart 1e echo Roos89: 10 maart intake + 1e echo VK Moor: 10 maart 1e echo Loekie: 11 maart 1e echo Maaike1309: 11 maart intake VK LadyXochi: 11 maart 1e echo Klaassien: 12 maart 1e echo Rose: 12 maart intake vk + 1e echo Marciaatje: 12 maart intake VK Wies31: 12 maart 1e echo Winny: 12 maart 2e echo Ellen1983: 12 maart 2e echo Speedy123: 12 maart 1e echo Imoan: 12 maart 2e echo Flotsje: 13 maart 1e echo Debozoe: 13 maart echo Sas33: 13 maart intake VK Gusam: 13 maart afspraak gyn Danjo: 13 maart 2e echo Lovelyjolyn: 16 maart 1e echo Blij ei: 16 maart 1e echo Jiska: 16 maart 1e echo Lana1988: 16 maart 1e afspraak VK Lynn1983: 16 maart 1e echo Kitty1982: 16 maart 2e echo Mh81: 16 maart intake vk Josien: 16 maart 5e echo sloppyslayer: 16 maart 1e echo Aylin16: 17 maart 2e echo Nightelf79: 17 maart 1e echo Elsken: 17 maart, afspraak gyn + echo Mieye: 17 maart 1e echo Daantje22: 17 maart echo Jip80: 17 maart intake VK Diana81: 18 maart 1e echo Xandra1972: 18 maart intake VK Debozoe: 18 maart 2e afspraak VK Boogiewoogie: 18 maart 1e echo Daantje22: 18 maart VK Ingrid72: 18 maart 1e echo Sanne1982: 20 maart intake + echo VK Marciaatje: 23 maart 1e echo Stacey88: 23 maart 2e afspraak VK Jo1979: 23 maart echo Loesje84: 23 maart 3e echo mh81: 24 maart 1e echo Martha81: 25 maart intake VK Freya: 26 maart intake en echo VK MamavanJordy: 1 april 8:00 intake en echo Trutje: 1 april 2e afspraak VK Natjes: 1 april VK Odess: 1 april 2e afspraak VK Maia: 2 april 2e afspraak VK Jip80: 10 april 1e echo VK Josien: 14 april 16-weken controle VK sannehai: 14 april 1e echo Vlindertjes Een mini Jari Een mini Berenbotje Een mini Toontje Een mini Kira Een mini Dior Een mini Pat Een mini Minkep Een mini Lin71 Een mini Klusser Een mini Ricmar94 Een mini Pixel Een mini SylviaM Een mini Smokey Een mini Nienke Een mini Marleentje26 Een mini Ankje Een mini Noekie82 Een mini Shirl1987 We hebben nu: 126 zwangeren en 18 vlindertjes Nieuwe mama: ViciousM, mamie69 Aanpassing: ladyXochi, Shirl1987 (vlindertje), loesje84, sloppyslayer, anastacia, imoan Stuur Maia of Cindy1981 een PB om jezelf op de lijst te laten zetten. Willen de meiden waar nog een vraagteken bij staat ons even een pb sturen? Zo kunnen we jullie bij de lijst aanvullen.
zo daar ben ik weer. EGOBERICHT Ik ben dit echt zat he. Iedereen zegt wel dat het rond week 12-13 over gaat of in elk geval vermindert maar dat duurt nog 3 weken. Ik ben zo moe, constant misselijk, heb nu 2 dagen weer buikpijn en net wat rozeverlies dus ik zit weer eens heerlijk in de stress. EINDE ECHOBERICHT Ik ga nu even bankhangen. Fijne avond allemaal.
Ik weet hoe je je voelt ik ben ook echt de hele dag moe en ook wel misselijk pff nog 6 weken. Maarja je weet waar het voor is.
@maia ik hoop dat het nix ergs is dat roze verlies ik snap dat je gelijk in de stress zit, zou ik ook hebben... dames klopt het dat shirl1987 een miskraam heeft gehad? want ik heb geen berichtje hier van dr gezien, zie het ineens op de lijst.. ? owja blij ei, over dat moe zijn meid ik lig echt ook elke avond om 9 uur in bed, en zou het liefst smiddags ook ff een dutje doen.. volges mij is dat gwoon goed hoor... ? teminste ik d8 dat het erbij hoorde. verder wil ik denk ik ook wel zwangerschapszwemmen lijkt me heerlijk, maar ik ga niet echt zo'n puf cursus doen denk ik hoor en jo.. ik heb ook pas mijn eerste echo bij 11 weken en 5 dagen de vk zei tegen mij dat dat was omdat ze dan ook al goed in de hersentjes konden kijken, en dat dat met 10 weken nog niet goed zou kunnen....dus we zien het wel
@loesje ik heb geen ouders meer helaas dus kon hun het blije nieuws niet mede delen ( toch op mn eigen maniertje wel gedaan hoor) maar ik ben wel gelijk naar vrouw van mn vader ( hij was later weer hertrouwd) gegaan, en heb het haar verteld, ook mn broer was er toen... dit was echt gelijk toen ik het wist haha ik kon het gwoon niet voor me houden en wou het graag met ze delen. een week later hebben we het tegen mn vriend zn ouders verteld. iedereen reageerde heel erg blij en vonden het allemaal leuk. wel d8-en sommige dat het een foutje was.. want de vriendin van mn vriend zn broer zei wat d8 je waar blijft mn ongestelheid nou..? ik zo nou nee ik zat al een half jaar te hopen dat ie weg bleef! haha maar verder iedereen dus gewoon blij en leuk leuk leuk en ik denk dat wij het met 9 weken aan iedereen bekend maken, ik weet het nog we zitten dan nog wel een paar weekjes voor de "grens" maar het voelt goed en ik wil het gwoon graag vertellen aan iedereen groetjesss
@sannehai: ja, ze had het ergens anders gepost had ik toevallig gezien dus ik had haar even een pb gestuurd. Er zijn meer dames die het hier niet gemeld hebben maar waar ik het op een andere plek van heb gelezen en met wie ik pb contact heb gehad. Knudde voor haar Ik zit eraan te denken om voor over 2 weken een 2d echo te laten doen, ik heb even iets nodig om naar toe te lezen en ik word gek van m'n eigen onzekerheid.
@maia oke nou shirl sterkte meid.. dikke knuff kan je zelf gwoon ergens een echo laten plannen dan? en als je belt dat je wat bloedverlies hebt naar de vk.. volges mij mag je dan ook wel langs komen hoor..?
Jajajaja, wij krijgen ons tweede kindje als het goed is, ook in oktober 2009, 29 oktober is de uitgerekende datum! We hebben al een dochter van ruim 3! Alle andere mama's van harte gefeliciteerd!
shirl1987, heel veel sterkte! Wij hebben het de eerste 2 keer (beide miskramen..) direct een paar dagen na de test verteld. Nu hebben we bewust gewacht tot de eerste echo. Ze reageerden heel blij. Eigenlijk hetzelfde als de 1e twee keer. En allemaal heel erg hopend dat het nu wel goed gaat.... Alleen mijn broer en zijn vriendin wisten het eerder, maar dat komt meer doordat zij nu middenin de nasleep van een curettage zitten. Ik heb het ook al aan m'n directe collega's verteld, omdat ik me zo giga slecht voel. Kan ik in elk geval mezelf zijn en dan weten ze ook waarom ik soms zo moeilijk kijk... Als de echo volgende week goed is, vertellen we het aan iedereen. Dan heb ik er vertrouwen in!
Shirl1987 was dacht ze door de pil zwanger geraakt maar op de echo gister was helaas niks te zien en haar testen waren vanaf het begin negatief , ze weten niet wat het is, maar denk helaas dat ze niet zwanger is geweest. Op haar eerste echo zagen ze wel wat, maar dat kon ook iets anders zijn dan een vruchtzak. Heel jammer voor der Edit: zie dat het hier al is geplaatst , blonT
Je kunt naar een particulier echobureau. Als je echt geen geduld hebt! Met een week of 9 kun je er sowieso wel terecht. (het is allemaal uitwendig) Tenminste, hier in Twente wel.... Welkom linnie75 en proficiat!