Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hoi meiden,
    Heb even geen puf om te reageren, ga zo in bed het zesde zintuig kijken en dan slapen

@ iedereen; wanneer kun je last van bandenpijn krijgen? En hoe voelt dit? Na het plassen heb ik echt een spierpijn gevoel bij mijn baarmoeder en als ik nies en stillig ook ( geen blaasontsteking) maar zal wel iets anders wezen, 6 wk is denk ik te vroeg?

Alvast welterusten iedereen!

2. Maia

Maia Niet meer actief

@daantje: had ik ook met 6 weken hoor. Heb het steeds met vlagen, nu juist weer even een paar dagen heel heftig.

Ik ga morgen mijn zorgverzekering even bellen. Ben via de vk al aangemeld bij kraamzorg (moet het uiteindelijke formulier nog opsturen) en dus morgen bij mijn zorgverzekeraar melden dat ik hun wil.
    Moet ook nog even bloed laten prikken maar vind het zo vroeg 's ochtends.

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    lana heeft geen berichtje geplaats nadat ze woensdag bij de gyn geweest is voor echo.. ik hoop dat alles goed is

4. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Hallo dames!

Bedankt voor alle felicitatie! :D erg lief! :D
    Was een leuke dag maar ben wel moe.
    Zaterdag vieren we het met mn schoonouders/zus, dan gaan we uiteten.

Er is wel weer heel erg veel geschreven! ik hoop dat ik iedereen kan onthouden en op iedereen kan reageren.

Cindy wat fijn dat je ties nog zo dichtbij je voelt! ik word er altijd een beetje emotioneel van als je het erover heb :oops: maar ik vind het echt heel fijn voor je! :D

Maia ik hoop echt dat je je beter gaat voelen! lekker bankhangen ;)
    Ze zeggen idd dat het na de 13de week beter word.
    Laten we het hopen!

Ik hoop voor lana dat alles goed met dr gaat en met dr baby's natuurlijk!

Sunshine wat leuk dat je al langer zwanger bent als je dacht! veel plezier bij de septembermama's!en kom af en toe nog ff buurten :D

Moaatje heel veel succes en plezier bij de echo morgen!

@ cursussen ik denk dat ik voor zwangerschapszwemmen ga!ik heb vorige keren geen cursus gedaan en ik heb het dit keer ook niet nodig de gym enz. want ik krijg toch een keizersnede.
    Maar ik wil dit keer wel iets doen om gewoon bewust met mn kindje bezig te zijn, omdat ik er nog 2 heb rondlopen kan dat helaas niet altijd..

@ kraamzorg ik heb gewoon kraamzorg gebeld en toen een intake gehad die hadden bepaald hoeveel uur ik zou krijgen en hun hebben dat met mij verzekering geregeld.
    Ik had wel een bevestiging van mn verzekering gekregen.

Weer nieuwe vlindertjes :( sterkte meiden!

Daantje ik vind dat je het goed geformuleerd heb! wat erg dat het allemaal zo bij je is gegaan!best heftig!
    Je kan best vroeg al last van bandenpijn hebben dit heeft te maken met de rek en groei van je baarmoeder.

sannehai wat erg dat je je ouders op zo'n jonge leeftijd niet meer heb! kan me voorstellen dat het met zulke mooie momenten best moeilijk is omdat je het niet met je ouders kan delen.

@ mvm tegen mij zeiden ze dat je de kannen als het niet lukte niet helemaal hoefde te vullen en ook elke dag een andere ook al was de ene niet vol..en dat krijg ik ze ook niet hoor!

nekplooimeting, combinatie test enz.. dat doen we niet hebben we bij de andere ook niet gedaan.

Wij hebben buiten schoonouders/zus ook nog niemand iets verteld dat gaan we na de 10 maart doen!

Zo ik hoop dat ik op iedereen heb gereageert!het is zoveel! :D

5. linnie75

linnie75 Lid

9 nov 2008
    18
    0
    0
    Drenthe
    @sannehai
    Wat leuk! Ontzettend spannend dit allemaal! :D

alle meiden: van harte gefeliciteerd!

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heb mijn ouders vanuit Turkije een foto van de test gestuurd met de tekst erbij: Haal de breipennen maar weer uit de kast. Ik hoorde mijn moeder op de achtergrond Oooooooh! roepen :D We deden het via Skype. Dat was trouwens 's avonds nadat we 's ochtends de test hadden gedaan. Mijn schoonouders hebben we het gisteren verteld. Ja, hoe reageerden die.... Blij, maar ze gingen geen dansje doen of zo. Mijn schoonouders zijn heel nuchtere mensen. Mijn moeder moest de eerste keer huilen, maar dit keer niet, geloof ik.
    Doe je nu al zwangerschapsgym? :confused:

Zo, zometeen weer naar mijn werk. Geeeen ziiiin!
    Ik ga ook even kijken naar zwangerschapsgym en -zwemmen in de buurt. Had ik nog niet eens aan gedacht. Maar vanaf wanneer kan dat?

Iets gevonden bij ons in de buurt.... Kosten zwangerschapsgym na de bevalling: 55 euro p.p. voor 5 bijeenkomsten van 1 uur. Is dat een beetje een normale prijs?

7. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    hallo iedereen!
    ik zal hier weer even mijn verhaal doen, beetje laat maar toch, vind het af en toe wel moeilijk om hier alles te schrijven omdat ik me ook gewoon super rot voel

woensdag ben ik weer voor een echo geweest in het ziekenhuis, het was een beetje dubbel nieuws, het ene vruchtzakje was helaas leeg, maar het andere vruchtzakje was wel goed gegroeid en er zat ook een mooi vruchtje in, maar het hartje klopte nog niet! nu zei de gyn dat dit kon omdat ik ongeveer 6 weken zou zijn volgens de metingen, en het hartje bij veel mensen dan nog niet klopt.. nu moet ik weer afwachten tot volgende week en dan moet ik weer terug voor een echo om te kijken of het hartje dan wel klopt!

nu zag ze ook op de eerste echo's die gemaakt zijn dat er drie vruchtzakjes hebben gezeten! de gyn denkt dat het een drieling was en dat het bloedverlies kwam omdat die ene al is afgestoten, die is nu ook niet meer te zien op de echo.

ik ben echt super onzeker en voel me de laatste dagen echt k*t (sorry voor het woord) ben erg emotioneel of het allemaal wel goed gaat, wil dit niet voor de derde keer meemaken..

nou ik ga straks even teruglezen en dan op iedereen reageren, sorry voor dit ego berichtje!

8. Maia

Maia Niet meer actief

jeetje Lana, wat ontzettend heftig. Geen sorrie voor het ego berichtje hoor! Is helemaal niet nodig :)
    Ik ga voor jullie bidden dat het laatste vruchtje gewoon goed is en dat jullie volgende week goed nieuws hebben! Sterkte de komende week.

Ik heb vannacht eindelijk weer wat beter geslapen dus voel me een stuk beter nu even. Ga straks naar het ziekenhuis om in het lab bloed te laten prikken (ziekenhuis is bij mij om de hoek bijna). Verder heb ik eigenlijk een rustig dagje ingeplanned. Ik kan wel zeggen dat ik gisteren mijn rottigste dag tot nu toe heb dus hopelijk gaat het nu alleen maar beter.

Fijne dag allemaal.

9. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    lana: Wat een verhaal zeg ik ga ook voor je duimen en hopelijk heb je volgende week een mooi kloppend hartje sterkte meid

veel liefs jaja

10. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

@ Lana ga ook voor je duimen meis.

Gelukkig vanacht ook goed geslapen:)
    Kan niet wachten tot dat het 1 uur is weekend! ;)

11. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    bedankt voor jullie lieve berichtjes! dat doet altijd zo goed!

12. Northern

Northern Bekend lid

4 jun 2008
    998
    0
    0
    Lana, sterkte meid!

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Allereerst aan Lana; veel sterkte!

De berichtjes over moeheid; ik was altijd een na-twaalf-uur-naar-bed avondmens, tegenwoordig lig ik er half 9 in..

Enneh, al die emoties!

Ik zit zo goed als ALLE berichtjes hier te lezen met een brok in m'n keel :S

Ik word een watje :(

14. Maia

Maia Niet meer actief

EGO

JEEEEEEEJ ik mag op sollicitatiegesprek komen bij de Bibliotheek hier! Ik vind het toch wel spannend want het is voor 24 uur en dat wordt voor mij wel lastig omdat ik nog deels studeer, maar de werktijden zijn verder ideaal (13-17:30 door de weeks) dus het lijkt me supercool. Het verdient ook iets minder dan nu maar ik werk nu 16 uur dus misschien met 24 hetzelfde. Moet even bekijken.
    Oei, spannend! Eindelijk mag ik weer ergens op gesprek komen! Jeej.

15. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

gaaf maia!
    gefeliciteerd hoor! lijkt mij erg leuk hoor, in een bieb werken.

16. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

oh, over boeken gesproken! (soort van dan he...)

welke zwangerschapsboeken hebben jullie en/of raden jullie aan of af?

Ik heb:
    Veilig Zwanger van Beatrijs Smulders.
    Veel info, helaas weinig van week tot week info waar ik zo gek op ben.
    Krijg nou tieten van Claudia de Breij.
    Hilarisch! Echt een genot om te lezen.
    Oei ik groei, in de buik.
    Doorheen gebladerd, dus nog geen oordeel :)

Moorman heeft uiteraard Kluun en 2 boeken van ikvader.nl

17. miepke

miepke Actief lid

6 jun 2008
    266
    0
    0
    Goede morgen mama's to be,
    Ik mag me ook aansluiten bij dit forum. Ik ben 29 oktober uitgerekend van mijn 3e kindje. Maar vind het allemaal nog heel eng en onwerkelijk allemaal. Ben zo bang dat het alsnog verkeerd gaat.
    Ben sinds deze week ontzettend misselijk (vooral 's ochtends) maar word wel goed verzorgd door mijn lieve mannetje.
    Mijn neus is echt helemaal aan het doordraaien. Ik ruik zo sterk dat ik soms misselijk wordt van bepaalde luchten en ik ben zoooooooooo moe. Als ik zo die symptomen op een rijtje zet, vraag ik me bijna af waarom ik ook alweer zwanger wilde worden hihi.
    Maar ik ben blij als we n paar weken verder zijn en ik me (hopelijk) wat beter voel.
    Vind t verder echt geweldig om nog 1 keer alles te mogen mee maken.

Rest mij nog om iedereen te feliciteren met zijn zwangerschap.

18. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    @ miepke gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ maia leuk zeg! succes met je sollicitatie!

@ moor ik heb de boeken van beatrijs smulders, veilig zwanger, veilig bevallen en veilig door de kraamtijd.. voor de rest heb ik super veel boeken over bevallen en zwanger zijn enzo.. heb ze wel allemaal doorgelezen maar ik kijk meer op internet als ik iets wil weten..

19. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Lana, veel sterkte meid! Ik ga voor je duimen!

Ik heb geloof ik al last van zwangerschapsdementie want ik heb geen idee meer wta ik op wilde schrijven hihihi.

IK ben wel helemaal happy want ik heb voor het eerst sinds 2 weken weer eens lekker doorgeslapen (op 1 keer plassen s'nachts na). Ik werd pas om half 9 wakker. Heb vol verbazing mijn vriend gebeld dat t al zo laat was hahahaha. Dus mijn dag is goed begonnen!

Oja, Succes met je sollicitatie in de bieb! Lijkt me heel leuk werk!

Ik heb tot nu toe 1 kan van MvM in een halve dag helemaal volgeplast. Dus ik denk dta t wle gaat lukken volgende week alle acht vol te krijgen hehehe.

Nou voor mij al weekend, het is mooi weer hier, lekker zonnetje! Ik heb er zin in en voel me eindelijk weer eens goed!

Groetjes!

20. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Goeiemorgen allemaal!

@ Lana, jeetje meis, ik duim voor je..

@ vertellen aan toekomstige opa's en oma's
    Dit hebben wij bij week 5 al verteld aangezien mijn kerel nu op NRF oefening is en 27 april pas terug komt (dan ben ik, als alles goed gaat, 15 weken). We wilden het samen vertellen, vandaar al in een vroeg stadium. Het is voor beide ouders de 1e keer en waren helemaal door het dolle heen. Vond ik echt prachtig om te zien.

Deel Deze Pagina