Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @ boeken

Mijn schoonmoeder heeft mijn kerel het boek de negenmaandengids van Henk Hanssen gegeven. Deze is ook echt leuk. Alles wordt in "mannentaal" uitgelegd.

Ikzelf heb een negenmaanden dagboek gekregen van mijn moeder waar ook veel info van dag tot dag instaat.

Het boek van Claudia de Breij staat ook hoog op mijn verlanglijstje!
    Nog meer suggesties?

2. MvN

MvN Niet meer actief

Ik heb van de week Krijg nou tieten van Claudia de breij gelezen :D

Geweldig boek :D

En help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt ook zooo geweldig...
    "Dit boek ga je lezen als je vrouw zwanger is, en als je geluk heb is het nog je eigen vrouw ook" Geweldig!

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@lana1988: heeeel veel sterkte meid, en hopelijk zie je een heeel mooi kloppend hartje volgende week. Meestal begint bij 6w4d het hartje te kloppen volgens vele naslagwerken en soms eerder/later, jij was gewoon te vroeg en volgende week zie je gewoon een ijzersterk hartje kloppen meid!

Ik heb ook het boek veilig zwangervan beatrijs smulders! Leuk boek alleen idd jammer dat er geen week tot week info is.

Verder vannacht eindelijk goed geslapen! :D

@iedereen: hebben jullie ook zo'n last van acne? Hier altijd een gave huid gehad totdat ik 8 maanden geleden ben gestopt met de pil en nu wordt het er nog slechter op, ik ben nu een combinatie van een maanlandschap en een krentenbol haha, echt HEEL mijn gezicht zit onder..Vanmiddag hiervoor weer naar huidtherapie want het is zo erg dat iedereen vraagt; wat heb jíj gedaan? :( maar alles over voor het goede doel :D

4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Sorry MH81, ik heb je ticker nageaapt, vond 'm zo leuk! :oops:

5. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames,

lana heel veel sterkte meid!

@mamavanjordy ja, het is op sommige momenten ook echt bikkelen, maarja.. ja doet er niets aan eh... :)

@daantje ik heb precies hetzelfde, maar ik had dan ookw el de diana pil en die is ook wel tegen acne, dusja toen ik daar mee gestopt was kwam het dubbel dwars terug! heeeel irritant..

6. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Lana, hopelijk gaat die ene beeb heel hard zn best doen om zich goed vast te houden en zie je de volgende keer een mooie kloppend hartje!

Maia, leuk dat je mag solliciteren, succes!

Daantje, same here. Ik heb op allemaal plekken op mn hoofd en in mn hals pukkel, heel irri, voel me weer helemaal tiener. Al was als tiener was mn hele huid vet, nu zijn het echt losse pukkels zeg maar...

Boeken, ik heb het boek zwanger (veel info!) en een fotoboek, die helaas digitaal (niet echt dus) is, dus die valt erg tegen. Van mn moeder een oud boekje gekregen met daarin echte foetussen, alleen zijn die dan weer dood... Owja, en mn man heeft Kluun.

@ alle nieuwen, welkom en gefeliciteerd!

Ik denk dat wij van het weekend de familie gaan meedelen. Ik was al begonnen met vrienden en wat goede collega's; nu de opa's en oma's maar eens vertellen dat ze een achterkleinkind krijgen :D En alle ooms en tantes, wordt een druk weekend ;)

7. Morgend meiden

Lana hopelijk blijft het éne wondertjes lekker zitten tot oktober..

Hier druk druk druk.. we zijn aan het verbouwen.. nu morgen waarschijnlijk keuken bestellen...
    dus zal misschien niet zo vaak hier zijn....

maar probeer zoveel mogelijk bij te lezen

8. :) zwangerschapsdementie.. hier ook al hoor.. ventje heeft gisteren drie keer iets gevraagd.. ik sta op om het te doen maar intussen rap iets anders gedaan en hetgene ventje vroeg te doen was ik vergeten... :)

Hier ook goed misselijk.. met momenten.. gisteren op de bus.. ik ging bijna over mijn nek...

Ik kan geen dutje doen door de dag met mijn kleine meid in de buurt.. en ik denk dat ik het wel voel.. want savonds heb ik al 3 dagen last van hoofdpijn...

9. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    hahaha, hij is leuk he! Ik heb deze ook gejat, weet alleen niet meer van wie (zwangerschapsdementie :) )

10. Maia

Maia Niet meer actief

@daantje: ik heb nooit pukkels gehad (af en toe een verdwaalde) en ik zit nu helemaal onder. Heb ook een enorm droge huid tegenwoordig. Heel irritant.

@zorgverzekering: net gebeld want dat moest van de vk, maar dat was niet nodig, alles geregeld en ik krijg 3 maanden voor de uitgerekende datum een kraampakket thuisgestuurd.

11. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik heb trouwens nieuwe broeken besteld vanochtend, maar gewoon 1 maat groter dan ik normaal draag, heb zo'n positiebroek aangehad maar dat vond ik helemaal niets! Ik haat stretchbroeken, en dat zijn ze allemaal! (als jullie weten waar ze zonder stretch te halen zijn...) Ik hoop het in deze broeken nog wel even uit te kunnen zingen! Mn huidige broek doet namelijk al pijn, hij knelt voorin mijn buik... We moeten binnenkort maar eens beginnen met buikfoto's denk ik ;)

12. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    hoihoi

ok ik zit onder de pukkels :(, maar goed hoort er dus bij.
    Alleen een goede vriendin weet dat ik zwanger ben(en wat familie) maar die zei al voor de grap je verraad jezelf straks!
    Dat is ook zo want ik heb nooit last van pukkels, nu dus wel.
    Trouwens hebben jullie ook last van onrustig slapen?Ik heb de hele nacht liggen woelen en ben nu, logisch, hartstikke moe.
    En ik ben nog helemaal niet misselijk alleen af en toe wat raar op de maag.
    Het gekke is dat ik met de beide vorige zwangerschappen zo misselijk was dat ik medicijnen kreeg, maar volgens mij werd ik pas later misselijk.
    Herkent ook iemand dit?
    Tja dit is al mijn derde zwangerschap maar ik blijf onzeker.

Groetjes, Martha

13. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Hier ook een met pukkels :( . Ik heb normaal nooit pukkels en nu 5! :cry: . Vriendinnen vragen al hoe ik aan die pukkels kom dus heb maar gezegd dat ik onwijs veel varkensvlees en chocolade naar binnen heb gewerkt de laatste weken. Ze geloven het ook, dus heb ik netjes opgelost.

Ik slaap ook onrustig, vooral mijn benen kunnen de slaap maar niet vatten en lig ik soms gewoon te schoppen in bed.. Erg vaag. Ik slaap ook erg licht en ben vaak wakker om vervolgens 's ochtends doodmoe op mijn werk te verschijnen :( . Ik ben blij dat het alweer vrijdag is. Kan ik het weekend weer heerlijk bijslapen.

Verder ben ik eigenlijk ook niet echt misselijk. Af en toe wel een vlaag maar ik herken mij absoluut niet in de dames die continue boven de pot hangen. Heb echt medelijden met deze dames. Soms twijfel ik daarom weleens of het allemaal wel goed zit bij mij daar beneden.. Maar dat weet ik pas op 24 maart bij mijn eerste echo. En dat duurt nog zoooo lang. *zucht*

14. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    @ odess misschien moet je eens op de esprit site kijken hebben ze ook leuke positiekleding. moet je bij google esprit positiemode intoetsen en dan bij vrouwen, en dan onder het kopje maternity. misschien zit daar iets bij zonder stretch

15. Jo1979

Jo1979 Actief lid

27 feb 2009
    188
    0
    0
    productie medewerkster
    Bollenstreek
    Help!

Ik heb een vraagje want ik heb nog geen zwangerschap BH!

Ik blijf zoeken naar het maat, maar die hebben ze niet :S...mijn huidige maat was 85 F en weten jullie bij welke winkel de zwangerschap BH kan kopen voor de grote maat!

Is die ook via internet te bestellen?

Hopeloze aanstaande moeder

Jo

16. Gusam

Gusam Niet meer actief

jee dames wat praten jullie veel, ik kan het neit meer bijhouden. mij excuses als ik somige vergeet.

volgens mij ws het lana88 ik zal voor je duimen dat volgende week alles goed is.

hier telefoontje gehad van aanstaande peettante de geboorte kaartjes krijgen wij van hun.

XXX Gusam

17. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Goedemiddag ladys

@lana: als ik secondelijm had om die je gumpie te laten plakken had ik het gestuurd. Nu kunnen we alleen maar met zn allen duimen draaien en dat zal ik ook zeker doen. Sterkte met het verlies van de andere 2 gumpies. Lijkt me heel erg zwaar. Maar hou moed voor de andere he?
    x

@ boeken: krijg nou tieten: klinkt leuk zal eens gaan kijken

Ik heb:

Zwangerschap en geboorte: van Bigit Gebauer-Sesterhenn
    Informatief boek als je van lezen houdt. Best mooie echo's zitten erin

De zwangerschap van week tot week: Een dagboek voor uw zwangerschap en de eerste zes weken van uw moederschap.
    Dit is een ideaal boek zo lees je precies hoegroot je kindje is, hoe jij je voelt, enz. Lees het graag

En natuurlijk het mvm boek!
    Jij en je baby gids voor aanstaande ouders: speciaal gemaakt voor moeders voor moeders.
    Niet kinderen voor kinderen maar moeders voor moeders. volwassen versie van het tietenlied haha.

Hier heb ik super geslapen dat is lang geleden. Duurde alleen even voor ik in slaap viel, maar toen ik eindelijk sliep maar 2x wakker geweest. heerlijk. Zouden die slapenloosheid nachten nu eindelijk voorbij zijn?

18. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Jo: bij de winkel waar je ook bedklossen haald. Shit hey hoe heet dat nou, daar heb ik ze ook vandaan ik heb net zulke boobies als jij en ze passen perfect. Heb de grootste maat genomen.

Thuiszorgwinkel!

19. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hoi Jo, Ik heb zelf normaal gesproken 80F en er een gekocht bij een lingeriezaak.
    Hij is van het merk Anita Maternity, en dat wordt verkocht door heel nederland.
    Misschien staat er iets op internet?
    Succes!

20. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @gusam: wat lief zeg van ze.

Ik heb toevallig gisteren een folder binnen gekregen en daar stond zo'n leuk geboorte kaartje. Mijn vriend was daar ook mee eens. Dus denk dat het die wel wordt.
    Op www.buskaartje.nl (of com) weet het niet zeker staan echt hele leuke kaartjes. Wij hadden toen voor Ties een spijkerbroek met de tekst een broekie is geboren. Echt leuk.

Deel Deze Pagina