Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marriska

Marriska Lid

8 mrt 2009
    16
    0
    0
    kapster
    roden
    goedemorgen allemaal!:) bah werken.. moet er ook ff niet aan denken, gelukkig vandaag vrij maar daarna weer 5dagen aan de slag.. ook niet veel zin haha.. maarja het moet heh;)

LadyXochi klopt.. alleen ik was er erg vroeg bij had getest en zwanger.. alleen wist ik niet hoelang het kon zijn.. (onregelmatige cyclus..) dus had de huisarts mij doorgewezen naar de gyn. toen ik 3week later weer ging was ik 6 weken, vandaar mijn 1e echo was dus met 3 weken.. :)

2. Marriska

Marriska Lid

8 mrt 2009
    16
    0
    0
    kapster
    roden
    jaja : bah lees het nu pas.. wat een tegenslag..
    gelukkig dat je positief kan blijven want indd jullie wondertje zit er:) maar wel echt balen zeg!

3. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Goedemorgen,

Jeeeeej, vanmiddag naar de VK. Heb eigenlijk geen idee wat ik daar kan verwachten? Wat hebben jullie (die al geweest zijn) gehoord/gedaan?

liefs

4. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meiden!

@Jaja, wat een pech hebben jullie toch, hopelijk blijft het hierbij en kun je vanaf nu genieten van je zwangerschap! Ik moet er ook niet aan denken dat ik nu wat met m'n auto krijg, voor de dagwaarde kan ik niet echt wat terugkopen!

@Blij ei, leuk! Eerste afspraak bij de vk, bij mij was dat een intakegesprek, dan krijg je verschillende vragen over jezelf en over je "man" over jouw en zijn familiegeschiedenis e.d. Ze verteld over de zwangerschap en de controles die je krijgt. Je krijgt zelf ook de kans om vragen te stellen. Bij mij nam ze ook nog m'n bloeddruk op en ik kreeg papieren mee om bloed te laten prikken. Er werd geen echo gemaakt.
    De tweede keer bij de vk, kwamen we voor een counselingsgesprek, over de testen die je eventueel kunt laten doen tijdens de zwangerschap.
    Aanstaande donderdag krijgen we pas de echo! Heb er al stiekem eentje gehad, maar dat komt omdat ik in het ziekenhuis werk, dus heeft z'n voordeel, hihi!

Gisteren hebben we het mijn broer en schoonzus verteld, helemaal leuk, had de echo in een lijstje gedaan en ingepakt, mijn schoonzus zei dat ze het had aangevoeld en dat ze ook voelt dat het een meisje werd. Af en toe heeft ze van die paranormale ingevingen, we zullen zien half oktober of ze gelijk heeft, hihi!

5. goedemorgend dames

Moaatje.. ik ken dat meid...

jaja je hebt ook al de pech van de wereld hé... maar na regen komt zonneschijn zeggen ze hé.. focus je daar op

Hier kaartje aan het maken voor mijn ouders.. die geven volgend weekend feestje voor hun zoveel jaar getrouwd.. en ik wil hun dan ons heugelijk nieuws vertellen via een kaartje :)

6. andrea1981

andrea1981 Actief lid

21 nov 2008
    183
    0
    0
    heb niet alles bijgelezen, dus kan op niet alles reageren.

@ jaja23: wat balen van auto en baan....kan mij voorstellen dat je even denkt en nu? :(

Hier alles oke, vandaag avonddienst en dan morgenmiddag 1e echo.....wij vinden het beiden hee spannend. hopelijk mogen we het morgen vanaf de daken schreeuwen! :)

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hoi meiden, daar ben ik weer eens :)

@ Jaja; wat ontzettend *** zeg ! hopelijk krijgen jullie meer dagwaarde terug dan verwacht zodat jullie toch nog een leuk autotje kunnen terugkopen

@ vergoeding echo's ; bij CZ op de site staat ook het volgende;
    ''Echoscopisch onderzoek 100%, vergoeding van de eerste en tweede echo ''

ik denk dat je alleen in geval van medische noodzaak meerdere echo's vergoed krijgt?

8. SeaShell

@ Alle dames die vandaag een echo hebben ; SUCCES :D

hier gaan we binnekort de zolder opknappen.. hebben eergister 2 nieuwe veluxvensters gekocht en een hoop isolatiemateriaal besteld voor heel de zolder te isoleren.. dan moeten er nog gipsplaten voor de isolatie gemaakt worden en worden er schotten op zolder gemaakt zodat er spulletjes netjes achter opgeborgen kunnen worden, en dan nog alles wit schilderen + vloerbedekking leggen :confused: :)

en verder willen we beneden nog alles laten texen ( doen wij ieder jaar, beetje een tic volgens mij haha) zodat alles klaar is voor oktober..

verder nog een aantal dingen regelen voor onze bruiloft in juli, en nog regelen dat de jurk vermaakt wordt tegen die tijd ( want die had ik al omdat ik altijd hetzelfde blijf wegen al 8 jaar lang ofzo)

wordt er al niet goed van als ik er aan denk haha

9. Marriska

Marriska Lid

8 mrt 2009
    16
    0
    0
    kapster
    roden
    haha drukke weken dus:)

10. Marriska

Marriska Lid

8 mrt 2009
    16
    0
    0
    kapster
    roden
    @Daantje22 : Wel grappig ik had 2maart mijn 2e echo waaruit bleek 6week zwanger te zijn, en 16 maart ga ik heen voor de 3e echo

11. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Of gewoon lekker veel chocola eten, zit tjokvol ijzer :D :D

12. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    @ echo's Zolang de echo's om medische redenen zijn worden ze gewoon vergoed.
    Ik ben ook bij CZ verzekerd en heb bij mn vorige zwangerschappen alle echo's (en dat zijn er wat geweest!) vergoed gekregen.

Daantje dat is nog een hele hoop wat er gedaan moet worden haha maar voor een goed doel! en je gaat trouwen! wat leuk en ook spannend!
    Ik las dat je jurk aangepast moet worden?! ja je zal in juli wel een aardige buik hebben!

Jaja wat ontzettend rot voor jullie!
    Ik hoop dat er nu allen maar mooie tijden aanbreken voor julie!

Verder morgen weer een echo SPANNEND!

13. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Zo helemaal bijgelezen,
    gelukkig geen vlinders meer bijgekomen!

Jaja; balen van auto, het zit jullie inderdaad even niet mee. Maar wie weet valt alles over een tijdje weer op zijn plek.

@rest; veel plezier vandaag met wat dan ook, ik ga mij zo eens nuttig maken in en rond huis!

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wauuww.. ik krijg helemaal de kriebels als ik iedereen zo hoor praten over echo's! MOet morgen, maar heb alleen maar intake..

@Jaja, oww wat rot! Zoiets hebben wij ook gehad! Ik had mooi wat uren bij de thuiszorg, en toen ik een test deed en ik was zwanger, waren we zo blij! Yes! Alles op orde, prime voor elkaar.. En een week later belde ze van t kantoor op.. Dat ik nog maar 6 uur kon werken ipv 21:S dat valt rete tegen.. En helemaal in deze tijd! HOop voor je dat je gauw weer wat anders krijgt en dat het met de auto ook mee valt:|...

@daantje, haha jij word er nog druk mee! Met die zolder! En in juli trouwennn!(L) Wauuw. gefeliciteerd;) ..
    Wat bedoel je eigenlijk met de woonkamer texen?:| zal wel weer aan mij liggen dat ik geen id heb wat dat betekend!

Vandaag weer een saaaaii dagje.. vriend op school, ik alleen thuis.. Blegh, dat word weer schoonmaken uit verveling!
    Het weer is ook lekker zuur vandaag!
    Gaat iemand nog wat leuks doen vandaag?

15. daantje hier ook lekker druk...

Hier volledige verbouwing van huisje.. was normaal voor vorig jaar voorzien. maar door omstandigheden is het naar dit jaar verplaatst en nu zitten we er volop midden in.. de zolder wordt omgebouwd tot 2 slaapkamers.. dan 1ste verdiep nog eens 2 slaapkamers + reservekamer...
    en dan woonkamer en eetkamer.. de muren uitbreken dat het één open ruimte wordt... nieuwe keuken plaatsen en nieuwe badkamer en dan nog alles opnieuw vloeren... dus nog veel werk aan de winkel...

wordt al moe bij de gedachte ;) ;)

16. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik zit ook bij CZ en heb dus inderdaad ook alle echo's vergoed gekregen. Ik heb er dus ook meerdere gehad. Net als de 20 weken echo, die heb ik wel 3 keer gehad omdat ze de eerste 2 keer niet zo goed lukten. Dus dat zit wel goed.

En eeh...ik weet ook niet wat texen is hoor Leoniiee :D Ik ben ook wel benieuwd wat het is! :)

Daantje wat leuk dat jullie nog gaan trouwen! Gefeliciteerd! Wij hebben dat maar uitgesteld naar over 5 jaar ofzo haha. Wij draaien het maar om, eerste de kids, daarna trouwen ;)

Wij hebben helaas nog geen koophuisje maar er moet wel hard verbouwd worden hier! Pfff...helemaal geen zin in. Maar gelukkig ben ik zwanger en mogen de mannen het meeste doen ;) Hihi

17. SeaShell

@ Leonie;
    texen is '' latexen'' de muren wit schilderen zeg maar met latex :D

@ Pookie66: volgens mij is chocolade idd niet goed, maar ik vind het ook af en toe verleidelijk met die lekkere merci chocolaatjes haha

@ Mariska;
    idd toevallig, je hebt elke keer een dag eerder de echo als mij en als het goed is even ver :D maar ben je dan niet 1 dagje langer zwanger als je op 2 maart 6,0 weken bleek te zijn? ochja, een dagje maakt ook niks uit ;)

@ Elsken;
    jij hebt het dus ook idd druk met thuis dingen verbouwen enzo.. ik denk er ook maar niet teveel aan, anders maak ik me nu al druk terwijl oktober nog ver weg is

en in juli zou ik idd al een flink buikje hebben, als het goed is dan 23 weken zwanger alweer :) vind het wel bijzonder om met z'n drietjes te trouwen, maar zal ook wel een hele vermoeiende dag worden. we gaan in het efteling hotel trouwen en daarna een trouwreportage laten maken in de efteling zelf, en daarna met de gasten het park in en dan dineren en slapen.. pfff dat wordt wat haha

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Okeee. haha! Ja dan is t ook best logisch eigenlijk!;)
    Wat gaaf dat jullie trouwen in de efteling! Super zeg! Wat een idee!

Denk dat het bij ons ook nog wel ff duurd!;)
    We hebben net een nieuwe auto, en een huis gekocht.. Nu zwanger dus ook nog een babykamer aanschaffen.. KOst genoeg !
    Maar vind het een heel mooi idee om te trouwen als je zwanger bent..

19. Marriska

Marriska Lid

8 mrt 2009
    16
    0
    0
    kapster
    roden
    ja wat grappig heh, tja dat zou kunnen maar de gyn dacht 6weken en uitgetelde datum 27okt.
    maar 16 maart dus voor de laatste keer naar de gyn en dan kan ze een preciese meting doen had ze het over.. dus mischien word me banner nog aangepast we zullen zien:) ( indd 1dagje maakt niet zoveel uit we zitten in elkgeval dicht opelkaar dan haha)

20. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Imoan, bij mij zal in ieder geval ook geen echo zijn want ik moest daarvoor een afspraak in het ZH maken. Heb er veel zin in en mn vriend kan gelukkig ook mee.

Wel super dat je een 'undercover echo' hebt kunnen doen :)

Leuk de reactie van je broer en schoonzus, inderdaad benieuwd of ze juiste ingevingen heeft.

Deel Deze Pagina