@iedereen met een goede echo: super! Ik zag weer mooie foto's voorbij komen! @namen: wij hebben de meisjesnaam wel al. Mijn man is er dan ook al jaren van overtuigd dat we een meisje krijgen... Maar nu is het eenmaal zo ver, begint ie te twijfelen . Naast de eerste naam hebben we ook doopnamen: de eerste naam na de voornaam zou naar mij vernoemd worden en de tweede naam naar de oma's (die toevallig allebei dezelfde naam hebben, dus dat is makkelijk). Voor een jongen zouden we hetzelfde doen: voornaam + vernoeming naar pappa + vernoeming naar opa 1 + vernoeming naar opa 2. Alleen voor een jongetje zijn we nog niet uit de voornaam. We hebben wel wat ideeën, maar zijn er nog niet helemaal over uit. Oehhhh... 11 weken zwanger vandaag. Nog een spannend weekje! Liefs, Josien
Hallo allemaal, Zo stres moment gehad. Vanmorgen eerste echo gehad. We werden om 8:40 verwacht ik moest van te voren veel drinken. Nou met moeite kreeg ik al het water en thee naar binnen. Gelukkig mocht ik gelijk op de bank gaan liggen enzodra de VK het echo apparaat op mijn buik zette zat ze bovenop mijn baarmoeder. Er was mooi en duidleijk een kindje te zien. Nou ja kindje..... je weet dat dat het gaat worden. Cashewnoot is nu een betere vergelijking. Ook kon ze gelijk het hartje laten horen. Toen rolde er wel even een traan over mijn wang. Dat maakt het toch wel echt. 8 april mogen we weer. Heerlijk gevoel! Ben echt zo opgelucht en uiterst tevreden. Liefs
@ Aylin Thanks voor de quote.. Ik had eroverheen gelezen @ Noraa/Thirza Gefeliciteerd met je mooie echo! @ Zomerjurk Ook jij gefeliciteerd met je mooie echo! @ Alle dames met een positieve mooie echo: GEFELICITEERD! Gelukkig (voorzover ik weet) geen vervelende berichten gehoord vandaag! Houden zo dames..
Dank je wel, ik heb ze even bekeken. We gaan binnenkort even kijken voor wagens! Zijn er al andere meiden wezen kijken voor een wagen? Zo ja wat vinden jullie fijne wagens?
@ namen wij hebben gister even op internet gekeken voor de namen. ik vind het wel moeilijk hoor! We hebben wel een meisjes naam maar nog geen jongens gelukkig hebben we daar nog lang genoeg de tijd voor. Wij gaan het niet vernoemen
Wij hebben zelfs al een kinderwagen! :O.. Van x-adventure.. Super fijn! en ziet er erg stoer uit! We kopen er alleen zelf een maxi-cosi bij!
Even kort... Voor de duidelijkheid... Ik ben NORAA! Alleen vanaf nu schrijf ik mee met dit account! Je mag me Thirza noemen
Hello! @Aylin, fijn voor je dat alles goed is! Schrikken hé dat bloedverlies, ik heb het gelukkig niet meer gehad na vrijdag, waarschijnlijk toch te maken met dat ik normaal eigenlijk moest menstrueren rond die datum. Dus geen vk gebeld, volgende keer doe ik dat wel! Maar fijn voor je! Zit je weer op je roze wolk nu? En voor de rest, iedereen gefeliciteerd met jullie mooie en goede echo's! Fijn idee hé?! Wij mogen donderdag weer, heb er nu al zin in! Fijne avond voor allemaal, ik ga me alvast voorbereiden op een uurtje Greys Anatomy, nog meer mensen fan van deze supermooie serie? McDreamy here i come, hihi!
Even een vraagje,,, ik heb morgen om 11:45 een echo, maar ik denk dak n paar dagen korter zwanger ben dan dat hier staat, ik moest ook veel drinken van te voren... krijg ik dan een echo buitenaf?want dan kunnen ze toch nog niet veel zien? Of doen ze dan alsnog vaginaal?
@booboo, volgens mij moet je veel drinken als je een uitwendige echo krijgt. Dus denk dat ze eerst uitwendig proberen. Kunnen ze het niet zien zullen ze alsnog een inwendige maken. Denk dat je daar alvast maar rekening mee moet houden. Maar in ieder geval heel veel succes morgen! Laat je even weten hoe het was? Groetjes
Idd bij mij werd het gewoon meteen inwendig maar goed ik heb dit al tig keer gehad en geloof me niet erg Maar gezien je een volle blaas moet hebben zullen ze het eerst op je buik proberen Met 6 weken en 5 dagen zag je bij mij inwendig een mooi hartje kloppen
Namen vind ik een drama. De naam van mijn dochter hadden we pas 3 weken voor haar geboorte, en dan is ze ook nog met bijna 42 weken geboren. Maar ik had ook zo verwacht een jongen te krijgen. We hebben niet gekeken naar geslacht bij de echo, en gaan we nu weer niet doen. De jongensnaam die we hadden blijkt vriend toch niet zo leuk te vinden, dus dat gaat niet door. En meidennaam blijft een drama. Ik heb er een paar weken terug zelfs al een topic over geopend bij het subtopic babynamen. Dus suggesties blijven welkom.
Ze heeft trouwens als tweede naam de naam van mijn moeder en als derde naam de naam van mijn schoonmoeder. Als we een jongen krijgen word zijn tweede naam de naam van schoonvader, en zijn derde naam de naam van mijn vader. Hoe we het op gaan lossen als we weer een meid krijgen weet ik nog niet. De namen van de opa's verbasteren naar meisjesnamen zie ik niet zitten, dat klinkt echt raar.
Dames: Ik kom net bij het gemeentehuis vandaan om info in te winnen. Er is namelijk een nieuwe wet ingegaan dit jaar mbt achternaam. Bv. Je heb een kindje met je ex en deze heb je ook zijn achternaam gegeven en je bent nu zwanger van je nieuwe liefde. Jammer de bammer maar dan krijgt het nieuwe kindje ook de naam van je ex. (mits je een rechtzaak start) ze willen namelijk niet dat er uit een familie meerdere kindjes met verschillende achternamen op een school komen. Ik had het al benouwd. Ties* heeft namelijk mijn achternaam gekregen, omdat mijn vriend nog niet gescheiden is en het kindje dus niet mag erkennen. Dit kindje zou dacht ik ook mijn achternaam dus krijgen en daar had ik geen zin in. Nu is het zo Ties* staat bij de gemeente niet geregistreerd (hij staat als doodgeborene) dus theoretisch gezien wordt dit ons eerste kindje, dus no problemo. Dus meiden heb je een kindje met je ex en heeft dit kindje zijn achternaam en je bent niet getrouwd met je huidige vriend of wel (dat weet ik niet) ga ff naar het gemeentehuis om je goed te laten informeren. Als Ties* wel had geleefd was er nog niets aan de hand geweest. Ties* staat namelijk als vaderloos en is niet erkend dus mijn vriend kan hem alsnog erkennen als hij wel had geleefd. Lang moeilijk verhaal hoop dat jullie er wijzer aan worden.
@namen: wij hebben ook al een meisjes naam jongens naam indd heel moeilijk nog niet over uit.. @jaja: wij hebben ook al het hartje gehoord, wat bijzonder heh!
pff duik me bedje in voel me beroerd :sick: Komt van 2 kanten eruit. Hoop even lekker wat uurtjes bij te slapen. Fijne avond nog
Ja inderdaad ik heb er eerder ook 2 keer last van gehad en toen bleef het weg tot zaterdag dus. Al was het een klein beetje ik raak direct in paniek. Ik heb een missed abortion gehad waar we met 11 weken achter kwamen op de echo dus ben sowieso wat onzeker. Gelukkig was alles goed en heb ik 2 dagen cadeau gekregen. Volgende week mogen we dus weer en we krijgen nog een echo met 11/12 weken gewoon ter geruststelling zei de vk. Nu zit ik wel weer op mijn roze wolk hoor! Ik ben ook fan greys anatomy heerlijke serie...Nieuwe afleveringen zag ik op de reclame...!
Booboo ik heb mijn echo met 7 weken en 1 dag ook inwendig gehad. Kunnen ze alles toch beter zien vooral zo vroeg in de zwangerschap!