Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opening

Opening Niet meer actief

al een tijdje niks meer geschreven maar heb net mijn eerste echo gehad! ben2 dagen vooruit gezeten ben nu 16 oktober uitgerekend uitwendige echo lukte niet mijn darmen zaten in de weg inwendig was duidelijk te zin en het hartje klopte ook niet gehoord maar wel gezien 144 slagen per minuut ben helemaal blij

2. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Arianne22: hoe groot was jouw kindje?
    Toch grappig dat elk kindje weer anders is mijne had 161 hartslagen pm.

3. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    lieve meiden

dank allemaal voor jullie lieve reacties.
    het is een beetje tussen hoop en vrees denk ik,
    wel een gevoelige buik, zeker geen krampen,
    en ook geen bld verlies.
    wat kan dat zo een hoop met je doen he,

nogmaals, fijn dat er hier zo met elkaar mee geleeft wordt,

voor de dames die een kloppend hartje zagen... geweldig! geniet ervan!
    en de dames die nog gaan kijken, spannend, we duimen!

gr janneke

4. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @janneke: tuurlijk leven we met je mee. Moest stiekem wel ff terug scrollen waar het over ging, heb namelijk over je berichtje heen gelezen.
    Als je verder geen bloed verliest, misschien is er dan toch nog goede hoop toch en geen krampen... das helemaal mooi. Ik zal voor je duimen bij de echo dat alles gewoon goed zit bij je.
    x

5. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Pas om 18:30 :) , dus ik mag nog ff!
    Maar ik mag niet zeuren want ik mag vandaag en er zijn er zat die nog langer vol spanning moeten wachten!

6. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Dat is waar, maar toch blijft het spannend.
    Voor je het weet is het zover.

7. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Pfff, nu zit ik "in de rats"

Ik dacht tussen de middag, laat ik eens zo'n clearblue indicator test kopen en kijken of het werkt..

Doe ik de test staat er 2-3 (= 4/5 wkn)weken zwanger terwijl er toch echt +3 (5+) zou moeten staan.. Nu staat er wel in de gebruiksaanwijziging dat indien je langer dan 6 weken zwanger bent de indicator onjuist kan zijn... Maar toch... Ik krijg er "buikpijn" van. Had ik die test nou maar nooit gedaan! Iemand hier ervaring mee?

8. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    hey daantje hartelijk bedankt meid
    nu staan mijn foto's ook in het album
    mh81 ik zou mij niet teveel zorgen maken hoor
    je bent al langer dan zes weken dus dat kan helemaal in de war geraken
    nooit zoveel testen meer doen is niet goed voor je
    zeker niet als het resultaat dan niet meevalt
    je bent nog steeds goed zwanger denk ik dan
    x

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@mh80:
    Deze week was er ook een meisje bij ovu&zw testen en had hetzelfde, ook een week of 7 zwanger en er stond zelfs 1-2
    Als je je ongerust maakt zou ik gewoon even de CB info lijn bellen, maar neem aan dat het aan de test ligt

@kitty1982:
    Graag gedaan meid!

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

@ Jip.. Meid ik hoop zo voor je dat alles toch nog goed iss! Ik duim morgen zeker voor je! Sterkte!
    @ROos.. VOor jou uiteraard ook, wat een hoop onzekerheid zeg! Blijven hopen dat alles goed komt!Sterkte meid!

@Gussam, JEUJ wat een heftig verhaal zeg! Ik vind het supersupersuper knap van je dat je die beslissing hebt gemaakt! Je verdient beter, Ookal klinkt dat nu zo rot.. Wens je heel veel sterkte..

Wat een nare berichtjes vandaag zeg :(
    NOg ff verder lezen...

11. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Hoi meiden!

Net intake gehad bij de vk!Helaas te horen gekregen dat ik niet thuis mag bevallen, ons huis is er niet geschikt voor dus moet veranderd worden op de lijst...
    Mn bloeddruk was ook wat aan de lage kant 115/50..Ijzer was wel goed 8,5..
    1 april (nee geen grapje) hebben we de termijnecho!

12. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    @Gusam, sterkte meid. Vind het heel knap van je.

@Cindy, Super dat je zo'n goede echo hebt gehad.

Ik heb om 4 uur afspraak bij verloskundige, krijg nog geen echo, maar als het goed is krijg ik wel het hartje te horen.

13. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ik heb gebeld met de infolijn.. Aangezien er geen nl sprekende adviseurs aanwezig waren heb ik op mijn beste engels uitgelegd wat "mijn probleem" is.

De test moet voor een naukeurige indicatie sowieso met ochtendurine worden gedaan (het was mijn 3e of 4e plasje van de dag). Zijn de HCG waardes hoger in ochtendurine?

Daarbij kan het kloppen dat de test een foutieve indicatie geeft wanneer je langer dan 6 weken zwanger bent. Dit laatste vind ik nogal vreemd aangezien de HCG waarde "pas" bij 16 weken aan zijn top zit. En zou ik nu dus "meer dan genoeg" HCG waardes hebben om 3+ aan te geven? Maar goed, zij zullen het wel weten.

Ik doe in ieder geval GEEN testen meer!

14. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    waarom is je huis ongeschikt? Mag je ook niet in een kraamhotel?

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

@ Cindy! Gefeliciteerd!:D Gelukkig is alles goed!

Wij komen net terug van de intake bij vk.. Ben eigenlijk een beetje teleurgesteld.. Maak me heel erg zorgen, en wil alleen maar weten of het hartje klopt en of het tot nu toe gewoon goed zit.. Slaap er soms gewoon slecht door en zit behoorlijk in de stress.. Ik vroeg ook of onze echo die nu op 7 april geplant staat ( dan ben ik al bijna 13 weken ) misschien een weekje eerder kon. Maar ze sprak me overal in tegen! NOu zegt ze, als je nu een echo laat maken dan krijg je die van 12 weken niet en nu zie je niet meer dan een pinda, en ookal zou ik hem nu doen en het hartje klopt dan kan het morgen alsnog mis gaan.. Ik vroeg of ik niet zelf een betaalde echo kon laten maken, ja zegt ze. Dan kom je aan een pretecho. PUNT! vertelde ze gewoon verder niks over:S en ze deed zo pissig..
    Mijn vriend zei in de auto ook, dat ze wel iets meer rekening met ons mocht houden, we zijn nog jong, onverwacht zwanger, heb last van krampen gehad, maak me zorgen.. Maar ze wou er niks van weten!:S Snap best wat ze bedoeld met een 8 weken echo maar t steld mij al zoveel geruster dat ik ook maar iets uit gelegd kreeg.. Maargoed, over 4 weken hebben we de eerste echo.. HOop dat die weken een beetje snel gaan en dat ik dan eindelijk op de roze wolk mag zitten.. Ze dacht trouwens ook dat ik verder was dan 8 weken.. Maargoed dat is dus nog ff afwachten..
    Heeft iedereen hier die een eerste echo heeft met 8 weken er een medische reden voor?

liefs lee

16. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@ cindy Als er iets is dan kan er geen brancard door de deur hihi en dat willen we natuurlijk niet.Kraamhotel mag wel maar dat zie ik zelf niet zitten.We gaan nu gewoon poliklinisch bevallen en daarna lekker naar huis

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@mh81: volgens mij zit het hcg nu bijna aan de top en is het bij 16 weken minder, vandaar dat je niet langer aan mvm mee mag doen

@leonie:
    12 weken is erg laat voor een eerste echo, stel je zou een combinatietest willen doen dan zou je dat dan al zeker moeten doen, en stel je bent weken langer zwanger ( wat zei niet kan weten) dan kunnen ze de nekplooimeting niet goed uitvoeren, ik lees overal dat het in NL nu voor de 11 weken bij de vk kan ivm keuze combitest. Misschien een andere vk als je je niet fijn voelt bij haar?

18. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ik vind 12 weken ook erg laat. Ik krijg de echo met 10,2 wkn. Ik zie ook veel dames met echo's rond de 8 weken.

19. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    oo wat gaat de tijd toch langzaam ik mag vanavond om half8 naar de vk en de dag kruipt voorbij........

20. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Echo's zijn niet hetzelfde als polaroid foto. Het papier waar ze op worden afgedrukt is velen malen dunner.

Deel Deze Pagina