Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Jeetje moest 10 pagia's bijlezen.

Ik las dat er een hoop goede berichten en echo's zijn maar ook een paar onzekere. Super en sterkte ermee. Lijkt me niks die onzekerheid zo.

Leonie: ik zou ook vragen om een eerdere echo hoor. Bij onze vk praktijk doen ze ook de 1ste echo nu met 10 weken (bij mijn jongste was dat nog tussen de 11 en de 12 weken) i.v.m. de testen die je nu tegenwoordig hebt.

Misselijkehid gaat en komt hier met vlagen. Zit ook zo snel vol met eten. Net frietjes gehad en normaal vind ik dat reuze lekker. Nu smaakte het me niet en zat heel snel vol.

Morgen laatste dagje in mijn gezinnetjes. Mijn 1ste gezinnetje wil mij zelfs bij hun doopfeest over een paar weekjes/maandjes hebben. Leuk.

2. Marriska

Marriska Lid

8 mrt 2009
    16
    0
    0
    kapster
    roden
    gelukkig ben dus ook niet de enige.. heb er ook last van! @jaja: hoe is het gegaan?

3. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Een tip voor iedereen die voor de eerste keer zwanger is!

Goed vanaf nu al, je buik borsten en bovenbenen insmeren met speciale huidolie! Bijvoorbeeld Bio-oil schijnt erg goed te zijn!

Heel goed tegen huisstriemen!

Ik heb het bij de vorige niet gedaan. En ik durf NOOOIIIITTTT meer in bikini. Haha!

4. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Jeetje, kom ik terug van mn werk en moet ik gewoon dik 10 pagina's bijlezen! Errug druk hier haha. Waar halen jullie de tijd overdag vandaan?

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

huidstriemen zijn helaas echt 100% NIET te voorkomen, ook al smeer je je in met boter, je scheurt helaas van binnenuit. het is helaas een bewezen feit. het is vooraf al bepaald of je striae zult krijgen of niet.

vroeger heb ik me ook een ongeluk gesmeert. ik weeg al jaren rond de 50 kilo en heb best erge striae op mijn billen/benen terwijl ik me elke dag 2 x heb ingesmeerd met striae creme, maar wat komt dat komt helaas :(

6. MvN

MvN Niet meer actief

blerggg ik maak me zo'n zorgen hea :(

7. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Ja heb je gelijk in!
    Maar je kan het wel een groot gedeelte voorkomen. Doordat je de olie moet inmasseren hou je je huid soepel dus rekt het beter mee.
    Maar olie gebruiken garandeerd inderdaad niet dat je ze krijgt, helaas!
    Ik weet in iedergeval, dat nu ik het wel gebruik dat de striemen echt binnen een maand tijd heel erg zijn verminderd!

Ik heb zelf zoiets van dat je het altijd kan proberen!

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Thirza: heb je die bio-oil gebruikt? Ik ben er ook wel benieuwd naar. Niet dat het helemaal weg hoeft, maar een beetje minder zou wel fijn zijn. Bij de trekpleister of het kruitvat is de bio-oil nu in de aanbieding.

9. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hoi hoi,
    even snel, ik kan niet bijlezen, ben bij een vriendin.
    onze comp is gecrashed...
    kan dus waarschijnlijk de hele week niet online, en dus ook niet bijlezen!
    ik hoop dat ALLE echo`s goed zijn deze week! ga als de comp terug is proberen alles bij te lezen.
    donderdag heb ik mijn echo, denk dat ik dan even bij mijn moeder achter de pc ga, kan ik jullie in ieder geval laten weten hoe t was!
    succes allemaal, ik ga jullie nog missen ook, deze week!liefs Ellen

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Het schijnt dat calendula beter is en die verminderd tevens ook littekens maar 100% kun j het niet tegenhouden.

Leonie ik vind het raar dat je dus pas met 12 weken de echo krijg tussen de 9 en 11 weken is standaard.

Ben benieuwd zo naar de dames die naar de vk zijn.

Hier net terug van het werk en voel me bleghhh

11. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    @ Leonii

Ik gebruik inmiddels ook roosvicee laxo, volgens mij is dit gewoon veilig.
    Ik denk dat je af en toe er wat van moet gebruiken, want ik had aardig wat gedaan en toen kon ik gelijk aldoor naar de wc :(

Jeetje ik loop al de hele dag met mijn knopen los van mijn broek anders zit het echt te strak.
    Ik ben nog maar 6 week zwanger, heeft iemand anders er ook last van? Lijkt me nog zo vroeg.

12. SeaShell

Kan ik me voorstellen meid, wanneer moet je precies terug volgende week?als je het niet uithoud vd spanning gewoon vragen of je eerder mag, gewoon doen hoor! Beter dan een hele week met stress zitten terwijl ze het inwendig wel goed kunnen zien

Wil ze volgende week dan wel een inwendige echo doen? Stel ze ziet hey nog niet duidelijk stuurt ze je denk ik alsnog door naar de gyn

Gewoon vragen meid als je er heel erg mee zit, dat moeten hun begrijpen

Dikke knuf!

13. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    ja ik heb bio-oil!
    Erg goed spul!
    Maar ik heb ook andere olie gebruikt. En die is eigenlijk hetzelfde!
    Vitamine E huidolie heette dat andere spul.

Maar bio-oil is echt een aanrader!
    Mijn man gebruikt het op zijn eczeemplekjes en het werkt daar ook goed op!

14. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    zo ben ff een paar dage niet geweest...zoveel bijlezen

Nu weet ik alleen niet meer wat ik allemaal gelezen heb hahaha

Alle echo's morgen veel plezier en succes!

Ik ga lekker al naar mijn bedje toe, de moeheid is al toegeslagen geloof ik haha. (ben trouwens nog steeds niet van mijn laasontsteking af, dus heb nog een antibioticakuur nu :confused: )

Ik hoop dat ik morgen weer wat helderder ben en dan reageer ik weer!

Groetjes Sandra

oja...1 van de katten bij mij is zoooo vervelend, loopt de hele tijd achter mijn reet aan en wil overal op schoot, ook al buk ik om iets op te pakken, springt ie al op mijn rug....zucht Hebben meerdere katten daar last van?

15. SeaShell

@sannie: balen zeg dat je blaasontsteking nog niet over is!

Ik ga slapen meiden, hou het niet meer vol

Slaap lekker iedereen!

16. Jo1979

Jo1979 Actief lid

27 feb 2009
    188
    0
    0
    productie medewerkster
    Bollenstreek
    Gussam: sterkte in komende tijd. En ja er zijn grenzen en afspraken die je moet nakomen. Jammer genoeg deed je vriend niet. Maar ik weet zeker dat je met steun van je omgeving gaat redden! En hoe reageerde hij trouwens op toen jij hem door de deur verwees? Hij moet maar zich :oops: want dit is echt niet normaal. Maar goed sterkte!

Enne trouwens diegene die ook mee zit over de ECHO's.
    Nou ik ben wellicht nu 8 weken zwanger en krijg pas eerste echo op 10e week. Toch vraag je vaak af hoe het met t kind gaat, want we zitten ook met onzekerheid.

Maar gelukkig hebben we op 12 maart afspraak bij de VK!
    Dat is in de middag.

En voor de rest die rot dag hebben gehad, ook sterkte gewenst.
    Maar ooit komt er leuke dag tegemoet en dat is de geboorte van je kind ;)

Voor diegene die komende week een Echo of VK afspraken hebben: HEEL VEEL SUCCES!

En weetje, ik heb al wat aardige dikke buik en draag sinds 6e week al positiekleding en zit echt heerlijk bij! Ook speciale ondergoed.
    Je voelt er bevrijdend bij en zit lekker. Je ziet het niet zolang je lange of wijde kleren aan hebt;)

Nou fijne avond en fijne dagen in komende tijd.

Ik probeer hier ook bij te houden, maar soms ook weer niet :S

Liefs Jo

p.s. alvast weltrusten aankomende moeders of die al moeders zijn :D

17. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik heb me rotgesmeerd met vanalles en ben alsnog net een zebra :( .

18. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ik heb de echo in mijn album staan!

19. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Tja wat smerenbetreft kan je maar beter een wat oudere moeder zijn, dan heb je minder kans op straie.
    Ik vind het trouwens wel grappig dat de BioOil nu ook in Nederland te koop is. Vorig jaar had mijn schoonzusje het speciaal voor mij meegenomen uit Zuid-Afrika omdat het zo'n goed spul was. Maar ja heb je het spul dan moet je ook nog wel zwanger raken........uiteindelijk heb ik de fles aan mijn nichtje gegeven die midden in de pubertijd zit en waar alles gigantisch groeit. Hopelijk helpt het bij haar.

Verder zag ik wat vervelende berichten langskomen waarbij een paar meiden voorlopig nog in spanning zitten. Sterkte!

Gusam; Eruit en er ook niet meer inlaten hoor! Wat een sexverslaafd hufterkonijn.......excuus hormonen spelen op.

en misselijkheid, vanmorgen ineens over moeten geven, kkon nog net in de gootsteen richten :( Zomaar uit het niets, wel vervelend dat mijn buikje de verdere dag gelijk zo geirriteerd is.
    Nog 2 nachtjes slapen tot volgende echo......ik duik nu dus gelijk mijn mandje maar in.

20. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Hallo!

Ik heb mn echo gehad vandaag en de beeb was goed gegroeid! :D
    Alleen geen foto gehad :( maar dat wist ik al die kreeg ik ook bij mn jongste niet, maar dan deed ik met mn tel een foto maken maar mn baterij was leeg!
    Mijn volgende afspraak is pas 20 april! o o wat duurt dat nog lang! 6 weken(beetje ongeduldig :p kan elke wek wel ff spieken naar mn wondertje).. maarja ik ben blij dat alles nog steeds goed is :)

Verder nog wat onzekeren /nare berichtjes gelezen! heel veel sterkte en ik hoop dat alles alsnog goed is.

Gusam wat erg voor je zeker nu tijdens je zwangerschap! vind het erg goed en knap dat je die keuze heb gemaakt!

@ striae/ insmeren ik heb nooit gesmeerd en na 2 zwangerschappen nog geen streepje te bekennen dus ik hoop deze keer weer! maar is het zo dan is het zo!

Er is zoveel weer geschreven dat ik het ff niet meer weet..

Veel liefs,

Zwangeremama zittend op een blauw/roze wolk :D

Deel Deze Pagina