super avond gehad! kom net bij de vk vandaan ze wou eigenlijk niet naar het hartje luisteren omdat ik nog geen 12 weken was maar toch ging ze het proberen en wat denk je er knalde een hartslag vanaf ik hoorde hem zelfs bewegen de baby zat al 3 vingers boven mijn schaambeen en normaal komt de baarmoedere na 12 weken pas boven het schaambeen dus ze dacht ook dat ik al verder was dus efe een termijn echo laten maken. hihi ben echt helemaal gelukkig nu en de hele wereld mag het nu ook weten veel liefs jaja
Ben ook vanavond bij de VK geweest! Alles goed! Uitwendige echo gehad, hartje klopt en qua berekening kwam zij op 18 oktober dus blijft lekker op 19 oktober staan! Ook gevraagd of wij tegen betaling met ongeveer 12 weken nog een echo konden krijgen zodat onze dochter dan ook kan zien dat er een baby in mama haar buik zit . Dit was geen probleem, ze vond het zelf ook leuk om met 12 weken nog een echo te doen en daar hoefde we niet voor te betalen! Voor nu dus geen reden om nog ongerust te zijn, percentage wat in deze omstandigheden (hartje kloppend & groei goed) nog fout gaat is minimaal. Voor de administratie: 2de echo hebben we 15 April 2de controle hebben we 28 april Dames, voor de echo morgen suc6
Vandaag ook echo gehad, blijk ipv 10 weken toch 9 weken zwanger te zijn. Het is misschien toch een langere cycles als gedacht. Het hartje klopte goed en het spartelde goed met armen en benen. Probeer snel een foto te plaatsen. Ben nu kapot van spanning en emotie. ga zo op bed. Ik probeer andere keer bij te lezen. groetjes
Super andrea dat de echo goed was! gefeli! Meiden die vandaag een echo hebben, succes! ik ga lekker misselijk weer aan t werk.. Blegh.. & dan bel ik ff naar de vk voor een eerdere afspraak! Fijne dag allemaal!
Is dat zo? Ik heb gisteren heb boek van MvM gelezen en daarin staat dat 12 weken standaard is, maar dat sommige vk's het eerder doen...
Ik weet wel dat honden ruiken als een vrouw zwanger is en dat ze dan vaak aanhankelijker zijn en ook erg beschermend. Zou me niets verbazen als katten het ook weten/ruiken/voelen...
Goedemorgen dames, wat geweldig nieuws allemaal! Heerlijk meiden, allemaal goede echo's! Geniet ervan! Leonie, succes met de vk, wat rot dat het zo moet @ smeren, ik was inderdaad van plan om maar eens te beginnen, lekker @ de kat, gek worden we van haar, ze loopt je constant voor de voeten, niet alleen mij maar ook mn man sinds het zo ver is!
Hoi meiden Nog een aanpassing voor de lijst! 1 april de termijnecho(dan dus de 3e echo) 22 april 2e afspraak vk! Had gisteravond weer een beetje bloedverlies..Geen buikpijn...Moet ik nou weer de vk bellen of gewoon nog afwachten?Zaterdag natuurlijk ook gelijk een echo gehad en een hartje van 170 slagen gezien...
Was het een inwendige echo? Want je baarmoeder is nu heel gevoelig en misschien dat er een vaatje stuk is gegaan zaterdag. Daar kan het bloed ook van zijn...
Ja t was een inwendige echo..T was ook niet veel bloedverlies en heb ook geen buikpijn.Denk dat ik t nog even aan kijk vandaag... Er kan volgens de vk ook weinig meer mis gaan maar toch..
Goeiemorgen! Wat een heerlijke echo berichten allemaal! Weer een aantal dames waarbij een heel stuk spanning van de schouders valt. Wat lijkt me dat heerlijk.. @ Bio-oil Ik smeer mij er ook mee in. Ben als de dood voor striae. Daarbij smeer ik er ook nog switsal mama overheen. hahah. Nu maar hopen dat het (al is het maar een beetje) werkt. @ Kat De mijne is niet aanhankelijker dan normaal. Ik merk het wel heel erg aan de duitse herder van mijn vriendin, die is niet bij mij weg te slaan . En maar met zijn neus tussen mijn benen.. Bah!
Mogguh dames. Wat betreft de huisdieren. Wij hebben twee katten hier rondlopen, maar die zijn van zichzelf al enorm aanhankelijk, en dat is niet veranderd sinds ik zwanger ben. Vraagje: hebben meer meiden last van een soort "spierpijn" in de buik? Het lijkt wel alsof ik buikspieroefeningen heb gedaan. (wat echt niet zo is ) Verder blijf ik een flink ongesteldheidsgevoel houden. Heel vervelend. Ook al zeg ik tegen mezelf dat het mijn baarmoeder is die groeit, nog maak ik me er soms zorgen over. Verder mag ik niet klagen hoor, buiten de gevoelige (soms ronduit pijnlijke) borsten geen klachten. Nog niet misselijk geweest. Wel een zeurende lage rugpijn, maar dat is absoluut mee te leven. Al is het op mijn werk (ik ben verpleegkundige) soms wel lastig.
Goedemorgen meiden! Leuk al die goede echo's Ik moet nog 1 dag wachten. Iedereen die vandaag de echo heeft heel veel succes! Ben weer werken
@ Liesben Ik heb ook vaak "last" van een ongesteldheidsgevoel. Ik geloof dat het vrij normaal is aangezien ik meerdere dames hierover hoor. Verder mag ik ook absoluut niet klagen. Buiten de moeheid en af en toe pijnlijke tepels heb ik nergens last van. Ik wacht overigens nog steeds op de Pamela borsten
Goedemorgen! Iedereen lekker geslapen? Ik lag gisterenavond al om 21.00 uur in bed! Ik was zoooooooo moe! En ik ben nu nog steeds kapot trouwens! *het hoort erbij, het hoort erbij, het hoort erbij* Maar goed, wel balen, heb ook nog een 1 jarig druktemakertje hier rondrennen dus ik kan wel wat energie gebruiken... Over dat striae. Sommigen dus wel gesmeerd en toch striae, en sommigen niet gesmeerd en geen striae. Ok ik dacht al dat het aan mij lag dat ik het dus wel heb. Want ik heb niet gesmeerd en het zit zelfs in mijn knieholtes! (Tja, hoe krijg je het voor elkaar!). Hier schijnt het zonnetje, dus ik ga zo maar eens naar de kinderboerderij ofzo... Vind Aaron vast wel leuk! En ik kan ook wel wat frisse lucht gebruiken! Fijne dag iedereen! Ik kom vanavond weer even spieken en kletsen! x
wat een goede echo berichten! @ liesben, dat spierpijn gevoel heb ik ook sinds kort, en dat zeurderige gevoel in mijn onderbuik heb ik ook wel, maar niet meer zo veel als in het begin. en over dieren volgens mij ruiken ze dat dat je zwanger bent,wij hebben een hond van 7 maanden die loopt zowiezo bijna de hele dag nog achter me aan! dus merk nog geen verschil, wel dat ze vervelender is de afgelopen tijd maar dat kan ook de puberteit zijn hopenlijk wordt het snel minder want als je zo misselijk bent heb je daar echt geen puf voor... en over dat smeren, bij mij hielp dat ook niet, het gaat er ook om of je er aanleg voor hebt. maar het is natuurlijk wel heerlijk om je lekker in te smeren!
Over striae maak ik me dus niet druk echt niet belangrijk hahaha.als het komt komt het toch wel. meiden met goeie echos toppie lekker genieten nu. meiden die vandaag een echo hebben suc6 ( kon de lijst niet zo snel vinden dus weet niet wie) Ik ga zo weer aan het werk.
ik ben nu op mijn werk en moet sinds gisteren zoveel bijlezen hahaha ik weet niet meer precies wie het vroeg maar er was iemand die vroeg hoe groot het kindje nu was volgens mij 1.81 cm dit zag ik op de echo staan dames nog een vraag voro degene van mijn leeftijd hoe hebben jullie het tegen je ouders gezegd? ik weet dat mijn ouders er niet blij mee zullen zijn maar ik moet he toch vertellen er wordt hier waar ik woon veel geroddeld en gepraat en nu kwam ik gisteren bij de vk een bekende tegen wat niet echt de bedoeling was maar ik weet dus niet hoe ik het moet zeggen tips?
@ irrikatten: ja dat ken ik hier. Bij mijn vorige zwangerschap liep de tijgerkater continu achter me aan en wou op mijn buik liggen. zoals een aantal van jullie weten toen Ties* mee naar huis ging legde deze tijgerkat bijna gelijk zijn pootje over hem heen. Was net of hij zei ik bescherm je wel of ik ben bij je. Nu loopt de witte kater (tijgerkater zijn broer) hele dag miauwend achter me aan. Nu mogen ze niet meer boven komen en dat vind hij erg frustrerend. @ kom vanochtend beneden zie ik mijn paastakkenboomdinges op de grond liggen. Vaas kapot. Ik was er gisteren zo druk mee geweest. Ze zitten van die wiebelkonijnen in en dat is natuurlijk heel leuk speelgoed voor de katten. @smeren: Het houdt de buik wel lekker soepel, maar helaas kan je het niet voorkomen. Nu had ik al van die mooie lijntjes. (ik ben ineen keer veel aangekomen, hahaha ouders kregen het wat ruimer dus kreeg ik meer te eten haha). Maar ik zie soms zwangere vrouwen met echt hele aanwezige lijntjes gelukkig heb ik dat niet. Nu durf ik zowiezo niet in een bikini dus dat scheelt weer hahaha. @ Ik heb pilletjes gekocht om mijn blaas wat aan te sterken. Het valt mij op elke keer als ik zwanger ben moet ik echt superveel drinken om geen blaasontsteking te krijgen. Zelf ben ik niet zo drinker, maar doe wel mijn best. Helaas lukt het me niet altijd en dan voel ik het gelijk sochtends als ik naar de wc ben geweest dan is het wel ff gevoelig daar beneden. Strekt weg na een paar minuten, dus ik weet dat het geen blaasontsteking is, maar zo voelt het wel en als ik dan weer veel drink is het weg. Dus heb ik van die vitamine C met cranberry pilletjes gekocht. Hopen dat het werkt. Iemand ervaring mee? @ meiden die vandaag een echo hebben toi toi toi. Laat de baby mooi lachen he?
@ arianne, hoe oud ben je dan als ik vragen mag? ik zie het namelijk niet staan.. ik was 19 toen ik de eerste keer zwanger was, vond het toen ook super moeilijk om het tegen mijn ouders te vertellen, omdat ik nog thuis woonde, maar heb maar gewoon gezegd toen; ik ben zwanger.. mijn vader vond het super leuk, mijn moeder was wel geschrokken.. nu ik voor de derde keer zwanger ben vinden ze het allemaal helemaal geweldig!