Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    High Care verpleegkundige
    almere
    minke meis heel veel sterkte. En neem evend rust en tijd om het te verwerken.

Moeilijk hoor, ik voel me goed, heb ook het gevoel dta het dit keer goed gaat maar toch, ben er soms wel bang voor dat het toch nog mis gaat. Hebben jullie dat ook.
    Ben nu 9wk en 2dgn en kijk toch erg uit naar mn 2e echo op 2 april, dan ben ik 11wk en 6dgn.

Wat een vies weer is het trouwens dit weekend, helemaal geen zon gezien?

2. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Nou meiden. Ik ga zo ff alles terug lezen. Vrijdag was mijn eerste werkdag weer na 16 weken. Vanaf nov. slaap ik al niet goed nou.......... vrijdag avond op de bank zwaar in coma hahaha. Ben erg moe, maar dat is een goed teken. Heb ik eindelijk weer wat regelmaat in mijn leven.

Vrijdag kwam er een vaste klant op me afrennen en feliciteerde me. (vrouw heeft iets, zit denk ik tegen het syndroom van down aan, maar dat weet ik niet. Het is zo'n lief mens) Toen ik haar vertelde dat Ties* het niet overleefd had stonden de tranen in haar ogen. Toen ik vertelde dat ik weer zwanger was begon ze weer te lachen maar ze bleef heel erg steken bij Ties*. Zo lief was dat. en zo waren er meer klanten die hele tijd naar me vroegen. Ben blij dat ik weer mag werken. Helaas zitten we midden in een verbouwing en moeten we donderdag alles verhuizen naar het nieuwe filiaal. We zijn met twee dames... weet niet of dat wel gaat lukken.

@minke: ik las dat het niet goed was gegaan. Heel veel sterkte meis.
    dikke kus.

De rest heb ik nog niet echt gelezen ga ik zo ff doen.

3. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    :D :D :D
    Kijk daar is Cindy weer!
    Gezellig!

Kinderboerderij maar overgeslagen vandaag, af en toe motregen en voelt koud aan buiten! Dan maar volgend weekend hopen op mooi weer!

Minke vervelend joh! Heel veel sterkte!

4. MvN

MvN Niet meer actief

@minke: sterkte meis!

Ik ben ook in afwachting van de 2e echo nadat er vorige week weinig te zien was...

Hier schrik ik toch weer van..

5. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Minke, sterkte meid! :(

6. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    @Minke, sterkte meid! Ik had niet gedacht dat we er nog vlindertjes bij kregen nu.... :cry:

@Josien, ik vind het zo gaaf voor jullie! Morgen gewoon al 12 weken! :D

@het weer, ik heb hier het hele weekend nog geen zon gezien. Oh jawel, gisterochtend even. Maar vandaag regent het al de hele dag... Maakt ook niet uit, heb de belastingaangifte gedaan..pffff.

@Cindy, wat fijn dat iedereen zo meelevend was en super dat je nu weer regelmaat hebt!

Ik was vanmorgen al om 7 uur wakker! :confused:
    Ben wat gaan eten en toen om half 9 er weer in gegaan. Tot 11 uur... :D

Verder mis ik mijn sigaretje soms verschrikkelijk erg.... Stom hoor. Ik heb het vooral als ik me slecht voel. En dat voel ik me nu al een hele tijd.... Steeds zo moe en misselijk (gelukkig de laatste dagen geen misselijkheid meer....jippie!). Maar de sigaret was dan m'n steuntje zeg maar en die mis ik nu best wel....
    Maar ik heb er geen discussie over met mezelf. Het is voor mezelf duidelijk dat zolang ik zwanger ben, ik niet meer rook! :) En dat is dan wel weer prettig. Maar was ik niet zwanger geweest, dan rookte ik echt wel weer! 8) :evil:

7. Wennos

Wennos Actief lid

16 feb 2009
    103
    0
    0
    Hallo allemaal,

Eindelijk de bevallingslijst oktober 2009 gevonden (maar nog geen idee hoe ik hier terecht ben gekomen, en hoop dat dit bericht dan ook nog op de juiste plaats komt). Heb nog niet alles gelezen, maar hoop vanaf nu alles te kunnen volgen.

Ben eind oktober uitgerekend en heb nog geen eerste echo gehad. De vk gaf aan dat pas vanaf de tiende week te doen. Ondanks dat ik weet zwanger te zijn (positieve test, niet meer ongesteld en enorme misselijkheid), geeft het me nog wel enige onzekerheid. Geloof het eigenlijk pas als de echo het heeft bevestigd. Hebben nog meer mensen dat gevoel gehad?

8. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Minke wat vreselijk, heel veel sterkte!

9. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Minke sterkte meid helaas weet ik hoe jij je voelt. Neem de tijd ervoor het is moeilijk genoeg!

10. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik herken je gevoel...vooral als ik even in een dipje zit. Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik ook niet gerookt maar daarna gewoon weer begonnen. Slecht he. Nu ook weer gestopt verzin van alles om er niet aan te denken. Ga niet zeggen dat ik het niet mis dan zou ik liegen!

11. lynn83

lynn83 Lid

9 dec 2008
    73
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Minke heel veel sterkte gewenst!

Ik heb morgen mijn eerste echo vind het heel spannend. Ik had net als Marije1980 niet verwacht dat er nog vlindertjes bij zouden komen.

Hier was het vandaag goed weer alleen geen zon, wij zijn lekker het bos ingeweest om ons heen gekeken naar alle wagens erg leuk! Vandaag voor het eerst overgegeven niks aan. Ben blij dat ik dat niet elke dag heb moet er niet aan denken. Meiden die het wel hebben sterkte!

12. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    @Zusterrosa hier ook soms nog wat onzekerheid. Toch probeer ik gewoon van het positieve uit te gaan. Dinsdag heb ik alweer een echo en heb het hartje vanmorgen nog gehoord met de angelsound.

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

absoluut! Ik moet nog drie weken wachten op mijn eerste echo, ben dan (als alles goed gaat) 10 weken en 4 dagen. Ik zal zoooo blij zijn als ik een kloppend hartje heb gezien!

14. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @ Minke en partner,
    Sterkte met jullie verlies!

Hier gaat het prima. Vandaag alleen een minder dagje. Vanmorgen voor het eerst(!) de wc pot van de binnenkant bekeken.. Pfff, wat was ik beroerd. Hoop dat het bij een eenmalige aktie blijft..

15. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @ Wennos

Ik denk dat iedereen dat onzekere gevoel heeft. Ik kan ook niet wachten tot de 1e echo. Pas als ik die gezien heb kan ik opgelucht ademhalen. Nog 9 dagen..... :(

16. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Wennos welkom!

@Minke, heel veel sterkte, hoop dat je het snel een plekje kunt geven.

@onzeker......ik ben heel zenuwachtig voor morgen, ben best een beetje bang...gelukkig zijn we al in de ochtend aan de beurt.

@mh81 & lynn83, hoop voor jullie dat het bij één keertje blijft.

@roken, op zich mis ik het totaal niet, alleen soms fantaseer ik over een heerlijke etentje met rood vlees, rode wijn en lekker roken...

17. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Dit is mijn vierde zwangerschap, mijn 1e is in een miskraam afgelopen! Ben dus altijd bij de eerste weken enorm onzeker geweest! Heb gelukkig bij deze zwangerschap al een echo achter de rug, dat lucht enorm op, maar dan nog zit ik in de gevarenzone en blijft het altijd spannend, maar ik sta er nu iets minder bij stil gelukkig! Bij deze was ik er stellig van overtuigd dat het niet goed zou aflopen, had namelijk zulke steken in mijn buik gehad, dat moest af gaan lopen in een miskraam! Maar heb toch echt het hartje gehoord en het kindje zien bewegen, kon wel janken!

En ze zeggen dat als je heel erg misselijk bent, de kans kleiner is om een miskraam te krijgen las ik ergens, dus hoe kloterig het gevoel ook is (ken het namelijk, heb er bij alle drie last van gehad en nu nog steeds) toch geeft het misschien ergens ook weer een rustig gevoel!

Hopelijk heb ik je een klein beetje onzekerheid kunnen afnemen?

@Minke: heel veel sterkte, verwerk het goed, neem er de tijd voor! Ik ben bijvoorbeeld een hele week thuis gebleven van mijn werk en heb gehuild, gepraat, geslapen, dat heeft mij enorm geholpen!

18. MvN

MvN Niet meer actief

@ Karina:

Ik heb het even opgezocht en hierbij het antwoord over dat als je misselijk bent minder kans hebt op een miskraam.

Ik ben niet misselijk, krijg ik een miskraam?
    Regelmatig wordt gezegd dat vrouwen die niet misselijk zijn, een hoger risico zouden hebben op een miskraam, maar is dat ook zo?
    We weten dat er een lagere concentratie van de hormonen (hCG en oestrogeen) is als de placenta of het vruchtje zich niet goed ontwikkelen. Het lijkt logisch te veronderstellen dat deze lagere concentraties ervoor zorgen dat je niet misselijk bent. Dus ja, het klopt inderdaad dat vrouwen die een miskraam krijgen vaak minder last hebben van misselijkheid. Maar de bewering dat je een miskraam krijgt als je niet misselijk bent, is onzin. Er zijn genoeg vrouwen (20 tot 25%) die helemaal niet misselijk zijn en toch een prima zwangerschap doormaken. Maak je dus geen zorgen als je verder nergens last van hebt!

19. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    jeetje wat gaat het klesten hier snel zeg!

@minke heel veel sterkte toegewenst

hier een lekker dagje gehad
    met hond naar het bos geweest
    het was ook heerlijk weer
    (toen kwamen ook gelijk allerlei gedachte boven over een kinderwagen die het goed in het bos doet,aangezien we daar nogals een komen!)

daarna visite gehad
    met 2 kindjes
    erg druk maar wel gezellig

fijne avond allemaal!

20. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik ben bij de zwangerschap van mijn dochter amper misselijk geweest dus ik denk dat dit niet altijd op gaat hoor.

Deel Deze Pagina