Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamale

Tamale Niet meer actief

Oh & ROos, fijn dat iedereen zo leuk reageerde!
    Was het ook geplant?
    Balen dat je schoonmoeder zo reageert, en is.. Dat had ik aan het begin met mijn schoonmoeder ook! Die had het ALLEEEN maar over de ex van maurice,Dat ze zo geweldig was, en dat ze zo graag wou dat ze is wat vaker langs kwam.. verschrikkelijk.. gelukkig gaat het nu wat beter, maar dat maakt toch een hoop kapot..
    Ik HOu niet zo van mensen die je eerst pijn doen en dat je op een gegeven moment maar weer leuk moet doen omdat ze er dan genoeg van heeeft. Bleh..

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

En de andere kant opkijken helpt ook niet roos?

3. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ach roos, het ligt er ook aan hoe de kleine er voor ligt, bij ons zijn meerdere metingen gedaan en sommige waren kleiner. (wel inwendig) Bovendien is het inderdaad een gemiddelde. Die kleine groeit 1 a 2 mm per dag he! Dus kan ie met 8 weken gewoon op de 15 mm zitten! Daarnaast is het inderdaad een gemiddelde. Als de VK er niets van zei zou ik me niet ongerust maken!

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dames, ik gaa!
    Lekker op visite vanmiddag..
    DOeidoei.. Liefs

5. MvN

MvN Niet meer actief

precies waarschijnlijk zit ie nu op de 15 mm en dat is goed..

Nee de vk zeid nou mag je lekker gaan genieten! Ik kreeg ook een zwitsal tas mee met allemaal boekjes enzo..

HMMMMM BROODJE MET VERSE AARBEIEN :oops:

6. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Hoi meiden

Strakjes naar mn werk om over mn verlof en contract na de bevalling te praten.Ben benieuwd..Wil achter m'n verlof nog 2 of 3 weken vakantie plakken anders moet ik precies eind dec weer beginnen en daar heb ik geen zin in..Begin weer lekker in t nieuwe jaar...

Net weer wat bloedverlies gehad, wordt er een beetje gek en onzeker van..Moet ik er nou wel of niet wat mee doen?

7. MvN

MvN Niet meer actief

@ leonie! jij helemaal gelijk heb je... Mijn vriend is ook het huis uitgegaan omdat anders onze relatie zou stuk lopen omdat ik niet met zijn moeder door 1 deur kon...

En kan er o zo niet tegen hea als ze in 1 keer poes lief en aardig gaat doen en me dan om me middel pak bahhhh zo krijg je kotsneigingen..

8. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Zo, weer even helemaal bijgelezen en de helft al weer vergeten...hahaha.

@Aylin, wat een mooie echofoto's. Het is echt al een minimensje! Het is je gegund! :D
    @Roos: super dat je een goede echo hebt gehad gister. Gewoon wat minder lang zwanger. Ben echt blij voor je! :D
    @bloedprikken: ik kan er gelukkig wel tegen, maar ik kijk meestal wel even de andere kant op als ze die naald erin zetten. Ik heb nog geen idee wanneer ik moet...
    @grootte van het kindje: daar begrijp ik ook helemaal niks van. In het tijdschrift "Zwanger" heb je ook zo'n overzichtje. Ten eerste snap ik al niet helemaal wat ze bedoelen met "week 10". Is dat dan 10 weken zwanger of 9 weken zwanger (aangezien je dan in de 10e week zit...).
    Ik ben best benieuwd hoe groot ie is nu....

@dromen: ik droom echt superveel en best heftig. Vannacht droomde ik over die engerd van Scream. Hij kwam ineens op me af rennen en stak me in m'n buik. Ik schrok gewoon wakker! Verder heb ik veel dromen waarin ik moet rennen en vluchten... En ik droomde gister ook nog over een vriend van ons die al jaren geleden is overleden en die was gewoon ineens weer terug. Beetje hetzelfde als jou, Leonie...

Verder ben ik nog steeds misselijk en ziek thuis. Heb weer pilletjes besteld bij de dokter. Die helpen echt! Ik zou wel willen dat m'n kwaaltjes wat minder waren...pfff.

Maar de 1e mijlpaal is gehaald: 10 weken zwanger, dus 1/4 van de zwangerschap zit erop! :D

9. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Zo heb eindelijk de echofoto's in mn album gezet!

10. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    0babydream0: mooie echo foto's hoor. Wat voor bloedverlies heb je steeds? Is het echt rood of bruin? Kan een adertje zijn wat gesprongen is of soms rond je verwachte menstruatie zie je ook weer wat afscheiding.

Over bloed prikken: gelukkig heb ik er geen moeite mee. Hier doen ze bij mijn vk praktijk ook altijd om de 8 weken ijzer prikken. Prikje in je vinger is dat.

Moet ook iedere keer urine meenemen. Bij mvm kreeg ik ook een potje dus dat ga ik maar iedere keer meenemen.

Nog 14 daagjes tot de eerste echo. Heb er zin in!

11. boogiewoogie

8 feb 2009
    49
    0
    0
    Ik heb vanochtend mijn eerste echo gehad. Ik ben verliefd. :)

Alles was hartstikke goed, we waren helemaal verbaasd hoe duidelijk er al een kindje te zien is op de echo! :confused: Het is immers nog maar 5,5 cm, maar op het beeld is het zo vergroot dat je gewoon heel duidelijk alles kunt zien. Het kindje was heel levendig en bewoog uitgebreid met armpjes en beentjes. Heeeel gek idee dat dat op dat moment binnen in mij gebeurt en dat ik daar helemaal niks van voel.

Ik blijk ook 4 dagen verder op weg te zijn dan we tot nu vanuit gingen (al wist ik het eigenlijk wel, omdat mijn cyclus altijd een paar dagen korter is dan 28 dagen), ik ben nu uitgerekend op 1 oktober.

In mijn album heb ik de echofoto's geplaatst. Vooral de eerste (meest rechtse) is mijn favoriet. Ik zie appelwangetjes. :D

12. Maia

Maia Niet meer actief

wat leuk boogiewoogie :D

@bloedprikken: heb er nooit moeite mee. Ik hoef alleen die naald niet naar binnen te zien gaan :)

@mezelf: ik ben moe en misselijk maar het gaat wel redelijk op zich. Nog 3 uur wachten tot het volgende college begint!

Ik ben trouwen SUPERBLIJ: ik ben door naar de 2e ronde met mijn sollicitatie! JEEEEEEJJJJJ
    Ik had eerlijk verteld dat ik zwanger ben en blijkbaar is dat toch niet een al te groot probleem (HOERA want daar was ik toch wel bang voor) maar ze belden me net dat ze een 2e gesprek willen.... volgende week donderdag om 2 uur.. spannend :D

13. MvN

MvN Niet meer actief

boogiewoogie: Gefeliciteerd! :D

babydream: Echt duidelijk echo foto's mooi :D

Ik ben net 2 uur bezig geweest om een babysite te maken :D

14. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @boogiewoogie; mooie foto's, ze zijn echt best duidelijk!

@Maia; goed hee 2e ronde!Gefeliciteerd en wie weet is zws geen bezwaar om je aan te nemen.

@ all; mijn bloed is gisteren afgenomen en viel 100% mee. Wel 6 buisjes ( 3 grote en 3 kleinere) maar heel lieve prikdame. En ik was niet eens duizelig na afloop, normaal heb ik dat wel altijd. Ik had ook een chocolaatje mee voor na het prikken en nu was het alleen een beloning ipv suikerkick!

Vandaag alleen mindere dag, halve nacht wakker gelegen van misselijkheid en vanmorgen na ontbijt nog steeds megamisselijk en duizelig. Dus maar afgemeld voor werk.
    Nu voel ik mij nog steeds niet echt lekker, blijft echt zo'n rotgevoel in mijn maag en buik na dat :sick:
    Hopleijk is het maar 1 dagje!

15. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik had gehoopt vanaf vandaag wat meer mee te durven te kletsen hier, nadat ik me wat zekerder zou voelen en wat meer vertrouwen in deze zwangerschap zou hebben na m'n 1e vk bezoek. Maar nou kon ze vandaag het hartje nog niet horen :( alhoewel ze zelf zei dat dat helemaal niet gek is met 9 weken. Dus nu weet ik nog niks :( Nou heb ik a.s. maandagmiddag de echo om wat meer duidelijkheid te krijgen. Pfffff ......

16. MvN

MvN Niet meer actief

Wat jammer :( maar heb je het hartje wel zien kloppen?

17. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe

Nee, ze maken hier alleen op maandag en vrijdag echo's, dus ik moet tot maandag wachten :(

18. MvN

MvN Niet meer actief

Wat raar :( Dan zit je nog bijna een hele week in afwachting :( ik weet wat het is! Ga er gewoon vanuit dat het goed zit! want de meeste hartjes hoor je ook pas met 12 weken!

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Tip: Héél goed afdrukken als je geprokt bent. Dus niet gewoon dichthouden, maar écht druk uitoefenen. Dat kreeg ik de vorige keer te horen en het maakt echt verschil!
    Sorry, maar waar bemoeit ze zich mee?

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Huh? Hoezo dat dan?

Deel Deze Pagina