Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat belachelijk zeg! Mogen ze trouwens wel vragen of je een gezin wil? Ik snap je frustratie...

Ik heb net trouwens even zitten kijken naar de kosten van een kraamhotel. Sjezus zeg wat duur! Ik pak er vanavond die folder nog eens bij, want wat ik daarin las, kwam heel anders over. Stond volgens mij dat er heel veel inbegrepen zat, maar nu zie ik totaal andere prijzen op hun website... Gaat nergens over. Morgen maar eens naar hun open dag/avond...

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    "Het verblijf in een kraamhotel is over het algemeen per dag niet duurder dan acht uur kraamzorg thuis en wordt door veel verzekeraars vergoed." las ik op een website. Nou, dat geldt dus niet voor het kraamhotel in Tilburg :(

Ik ga nu maar eens naar huis. Moet thuis nog veel doen... Opruimen, de afwas, de was... *zucht*

3. natjes

natjes Niet meer actief

@maia&cin: ik ben iets terug gezet bij de echo van vandaag. Ben 10+4 ipv 11+2. Uitgerekende datum is 10-10!

4. Maia

Maia Niet meer actief

@natjes: stuur even een pb naar trutje, de lijst wordt hier niet meer bijgehouden.

@booboo: wettelijk gezien mag er tijdens een sollicitatie niet gevraagd worden naar een kinderwens, je hoeft niet eens te ontkennen, gewoon zeggen dat ze dan te ver gaan.

@LX: wat balen dat wat jullie willen niet vergoed wordt

5. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    Hey meiden!
    en weer zie ik mooie echo`s voorbij komen! gefeliciteerd!
    hier gaat alles goed, wel erg moe, maar ik mag niet klagen.
    straks verjaardag, nog even lekker mijn mond houden.
    fijne avond allemaal!
    liefs

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dag damesss!
    Wat een mooie echo's vandaag! SUper!
    Heb helemaal zin in volgende week dinsdag!

Hoelang duurd een eerste echo eigenlijk? Kan iemand mij dat vertellen!? (A)

7. Jo1979

Jo1979 Actief lid

27 feb 2009
    188
    0
    0
    productie medewerkster
    Bollenstreek
    GOOOEEDDEEAVOND MAMS!

Vanaf blz 330 gelezen, poeh wat een hoop verhalen!

Maar ik heb er een paar op geschreven:

Ladyxochie: bij mij wordt er weleens gefeliciteerd maar gelukkig heb ik ze op tijd van HYVES weg gehaald! :D Toen heb ik volgende dag op het werk tegen collega gezegd dat er niemand van de Hyves nog weet. Want ik wilde wachten hoe met de ECHO gaat.

Boogiewoogie: Toevallig had ik ook precies toen ik mijn huidige vriend leerde kennen spraken we ook al over kindernamen! Enige waar we gemeen hebben zijn jongensnamen! :)

Cindy1981: wat heb ik toch bewondering voor je. Na wat je meegemaakt hebt, verdien je zeker deze wondertje! Blijf volhouden en niet de moed opgeven!

Oooh wat kan ik niet meer lang wachten, want a.s. maandag middag is het dan zover met de 1e ECHO! Wat wordt ik gek van dagen uittellen :(
    Maar het wordt vast de moeite waard! :D

En heb dan die week heerlijk 1 week vakantie genomen!
    Mijn vriend heeft op maandag halve dag en op dinsdag en woensdag werkdag en dan heeft ie lang weekend!

ViciousM wil ik bij deze heel veel sterkte in de komende tijd samen met je man/partner. Ook voor ander die ook vlinder hebben, sterkte gewenst!

Ik ben nl op 10 augustus jarig! Kan er iemand daarvan bij voegen voor me?

Verder wens ik alle mams een fijne ECHO toe in komende tijd!

Liefs

Jo

8. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    even een berichtje tussendoor, vandaag dan mijn eerst echo gehad en alles zag er goed uit. Hartje konden we mooi zien kloppen en de kleine bewoog met armpjes en beentjes. volgens de vk ben ik nu 9 weken en 4 dagen zwanger. Ik ben uitgerekend op 17 oktober.

9. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Wat mooi zo veel goeie nieuwsberichten van echo's hier! Hoera en gefeliciteerd met de goeie uitslagen!

Vandaag heb ik zwangerschapsverlof aangevraagd per 21 augustus (klinkt nog ver weg!) en ook heb ik de vk gebeld of ik pas met 20 wk weer een echo kreeg. Nee dus, ik mag morgen een afspraak maken! :)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Fijne berichten allemaal!
    Ik ben vanavond naar vrienden geweest. Was wel fijn. In ieder geval stukken beter dan alleen thuis zitten piekeren. Ik maakte me toch wel zorgen eerder vanavond. Had het gevoel of ik ongesteld moest worden. De vorige keer dat ik dat had wérd ik ook daadwerkelijk ongesteld en bleek dat ik een mk had gehad. Vandaag de extra spanning hier... :(

Welterusten! Enneuh: Vreemde dromen hier vertellen, da's leuk ;)

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dat is kloten ladyxochi!
    KOmt toch helemaal goed ! :O
    Geen zorgen meer maken!

Ik heb trouwens ook pijn sinds vanmiddag, ik opzoeken op google, en het enige wat overeenkomt met de pijn die ik voel bij opstaan/bukken/lopen is BANDENPIJN! :|
    Nu all! Want het is echt stekende pijn in mijn lies, dat soms zo heftig is dat het doorsteekt naar mijn rug..
    NOrmaal maak ik me dan meteen zorgen over een mk, maar dit voelde gewoon als een spier die enorm aan het verrekken is ofzo..
    Vind het wel erg vroeg hoor! Maargoed..

GOodnight! Liefss

12. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    @LadyXochi:
    Ik werk op detacheerbasis, maar er zijn geen opdrachten. Ik krijg gelukkig wel doorbetaald, maar de vraag is natuurlijk voor hoe lang. Heb wel weer zin in een nieuwe opdracht....

Slaap lekker!

13. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    Hoi noa1980

Gefeliciteerd met de uitslag van de echo. Dat alles goed is met je kleintje.
    Wij hadden vorige week woensdag de echo en zagen al een druk spartelend kindje.Was flink in de weer met de beentjes haha.

groetjes esmeralda

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Heey meiden

Iedereen met een goeie echo super
    Diegene die morgen een echo hebben suc6.

Hier morgen naar de vk

15. Maia

Maia Niet meer actief

dames met een goede echo :D fijn he!

@leoniiee: bandenpijn heb ik de laastste dagen ook weer last van. Bij mij een zeurend gevoel dat uitstraalt naar mijn benen.

@trutj: leuk dat je een extra echo krijgt.

@rest: goedemorgen en een fijne dag gewenst ;)

Ik ga zo weer werken. Laatste keer. Dus ook de laatste keer m'n bed uit om 6 uur. Dat is in elk geval iets wat ik NIET ga missen hihi. Ik weet natuurlijk niet hoe het in de toekomst gaat zijn, maar mocht ik bij deze sollicitatie worden aangenomen (heb het rooster al gezien), begin ik steeds om half 10 of 10 uur hihi. Heerlijk!
    Alleen daarom wil ik die baan al ;)

Verder vannacht wel goed geslapen, ben nog wel heel moe. Licht misselijk maar dat is nu meer omdat ik niets heb gegeten volgens mij. Nou ik ga even kijken of m'n brood ontdooid is!

Fijne dag allemaal en dames met een echo vandaag: veel plezier!

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kan ook je blaas zijn. Ook een bbz, trouwens, maar als je je echt zorgen maakt, moet je de vk even bellen.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoe herkenbaar ;) Mag ik weten waar je werkt en wat je doet? Ik ben consultant en zit ook bij de klant. Ik heb gelukkig nog niet op de bank gezeten en da's in deze tijd wel iets om blij mee te zijn...

18. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    goedemorgen allemaal

Ik heb vanmiddag mijn echo (pas om kwart voor2
    :( Ik heb sinds vorige week geen bloedverlies gehad dus ben erg zenuwachtig of ik wat zie vanmiddag.Ik heb bewust even niet zoveel gereageerd maar wel meegelezen hoor! Hoop dat ik vanmiddag goed nieuws heb! Fijne dag allemaal!

19. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    @Maia ik ben zelf P&O adviseur en voer ook regelmatig sollicitatie gesprekken, met nieuwe kandidaten voor een functie binnen ons bedrijf. Ik weet uit eigen ervaring dat veel bedrijven niet staan te springen om een zwangere aan te nemen. Al is het alleen maar om de tijd dat je afwezig bent en, misschien door je gesteldheid van de zwangerschap er regelmatig niet zult zijn. Die plek moet dan toch weer opgevuld worden denkt een werkgever dan.

Ze mogen je niet weigeren om deze reden maar vaak word er een andere smoes bedacht (heel lullig natuurlijk). Ik heb het zelf meegemaakt, was van baan veranderd en kwam erachter zwanger te zijn. Heb het eerlijk verteld en op de laatste dag van mijn proeftijd ben ik eruit gegooid. Paste zogenaamd niet in het team! Na de bevalling ben ik weer gaan solliciteren. Dat zelfde bedrijf belde mij dood leuk op of ik niet komen werken bij hun parttime..?!

Ik heb al die tijd geweten dat mijn zwangerschap de boosdoener was. Maar het was beter wil geen eens voor een werkgever werken die zo kortzichtig is. Zwanger zijn is geen ziekte! Werkgevers moeten zich beter laten voorlichten hoe het zit met verlof enz. Dan weten ze ook dat een zwangerschap echt geen reden moet zijn om iemand af te wijzen.

Zo en nu ga ik ff bijlezen ;)

20. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    Goedemorgen!
    Noa: fijn dat je echo goed was! kun je nu al meer genieten?
    Danjo: succes bij de vk!
    Martha: succes met je echo, ik duim voor je dat alles goed is!
    @ werk en crisis: ik werk op een kinderdagverblijf, en aan de lange wachtlijsten te zien, merken wij nog niks van de crisis!

ik ben vanochtend vrij, maar moest vroeg uit de veren omdat we een lading stenen geleverd krijgen voor de tuin... tussen half 8 en 12! dus kan t huis ook nog es niet uit. nou ja, ga ik maar even aan de poets. moet ook gebeuren.
    fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina