hey moor ik wil de combitest laten doen omdat ik van mezelf echt alles zeker wil weten ( zover het kan dan ) en daar dan al op voorbereid ben mocht ik een groot risico hebben.. ook komen er aangeboren hartafwijkingen voor in de familie. daar kan een verdikte nekplooi ook op wijzen.. stel mijn kans is erg groot en het blijkt geen down te zijn, dan kunnen ze bij de echo's extra het hartje en dergelijke in de gaten houden. vind het wel erg spannend en twijfel ook elke keer over mijn beslissing, maar ik doe het toch gewoon.. het was mijn eerste ingeving en daar vertrouw ik maar op..
Hai Dames, Gisteren was het zover met de ECHO. We moesten wel ff wachten, want ze hadden namelijk computer probleem :S Dus extra spanning gewacht. En dan eindelijk zover. Ik kreeg een inwendige echo, en dat hoort bij onder de 12e week. Maar bij 12e week krijg je gewoon een uitwendige echo, dus op je buik! Wat fantastisch om te zien zeg, de kleine ukkie groeit goed en bewoog goed en we zagen ook kloppende hartje. Maar jammer genoeg kregen we geen hartje te horen, want daar doen ze dat niet. Dus ik hoop volgende maand in APRIL wel te horen bij de VK! De kleine ukkie is nu 2,6 cm en ben gisteren 9 weken en 3 dagen zwanger. Dus 2 dagen korter dat scheelt maar een klein beetje. Mijn partner mocht echo filmen en dat was echt geweldig om te zien hoe die bewoog! Zo hebben we elke keer te bekijks! Echt een wonder vond ik en we hebben de nieuws mogen uitbreiden. Mijn oma die voor 3e keer overgrootmoeder wordt was heel erg blij! En de rest van familie en vrienden ook. Want de arts zei dat het alles goed is en dat er nu toch te klein kans om nog mis te gaan. We zijn zo gelukkig en we hebben foto gescand en uitgeprint op fotopapier en ingelijst! Ik zal proberen om ze in het album te plaatsen, maar ik zit nu met laptop en daar zitten er geen foto. Wel in mijn andere computer. Gussam, jij bent ook niet enige die op jou berichtjes reageert. Mij wordt ook niet op gereageerd en dat geef niet. Want ik lees toch graag berichten en probeer ook bepaalde dingen op te reageren wat mij zo interesseren. Laat je niet gek maken hoor, want het is al gezellige FORUM! Voor de rest die al over de grens van 12e week is, van harte! We hebben wel dingen gekeken, maar nog niet zo veel in verdiept. Na gisteren van de ECHO gaan we zeker nu meer verdiepen en zoeken en kopen! Sommige dingen krijgen we gewoon, ookal is om klein gebaar. We krijgen ook dingen van toen we klein waren! En dat is juist leuk om dat door te geven aan je eigen kind! Mijn oma heeft de wieg nog, waar mijn pa, ik mijn zus en rest van familie erin heeft gelegen! Maar ik heb gelukkig niet zoveel last meer van misselijkheid, want ik drink af en toe warme melk of eet lekkere vanille yoghurt en dat HELPT goed! Ik begin ook beetje last van rug pijn te krijgen, maar met lekkere douche gaat ie wel wat minder. Nou dames die binnenkort ECHO krijgen succes. Groetjes Joanne 24 april VK ukkie uitgerekend op 23 oktober, dus niet meer op 21ste
Hai Daantje! Bedankt dat je het wilde delen! Zo kan ik voor mijzelf, misschien, beter een beslissing nemen. Ik hoop voor jou dat er geen enge dingen uitkomen! @sloppyslayer, mag ik vragen waarom je er voor kiest het niet te doen? @Jo, gaaf hoor dat je het aan iedereen hebt verteld nu! Leuk dat overgrootoma het ook zo spannend vind! En wat leuk van de wieg! voor wie het wil weten dit is de kamer die ik en Moorman leuk vinden!
Wij hebben er goed over nagedacht. Mijn moeder en mn schoonmoeder waren alle twee ruim in de 30 toen ze mij en mn vriend kregen. Mijn nicht heeft op haar 37ste haar laatste zoontje gekregen. Mijn tante was ook ruim in de 30 toen ze haar jongste zoon kreeg. Alle kinderen zijn volledig gezond geboren. Ik heb een schildklierziekte (stofwisseling) dus de kans dat wij een verhoogte kans hiervoor krijgen is groot en dan moeten we ook de punctie doen. Mijn ziekte is heel goed te behandelen en niet levens bedrijgend. Ik weet dus nu al op voorhand dat ik een verhoogde kans berekening krijg maar dat zegd nog steeds niet dat er wat mis is met mijn kindje. We hebben samen besloten om het hierbij te laten en het ziekenhuis vond dat we er heel goed over hadden nagedacht en vond het een terechte beslissing. Vandaar
Damessss, ik kan het ff niet helemaal teruglezen want ik ben bij mijn schoonouders, en we hebben nog een hele ridel te gaan om onze MOOIE BEEB TE SHOWEN! WAUUUWWW.. hij is echt zo mooi! hele leuke foto hebben we mee gekregen! Je kan het oogje zien, en de armpjes en de beentjes! ECht, ik liet echt even een traan! En Maurice zat met een big smile naast me die kon niks anders dan kijken naar het scherm.. Oooh wat gaaf! .. haha! Ik hoop dat het met de anderen die een echo hebben gehad ook alles goed is! im in love <3 NOu fijne dag allemaal! Ik lees vanavond even alles terugg! En we gaan nu de foto inscannen dus die zal ik er ook zo snel mogelijk op zetten! DOeidoeii.. Liefs big momma!
mooi kamertje Moor. Waar haal je die vandaan? @Jo: fijn dat de echo goed was. @combinatietest: wij laten hem ook niet doen. Juist omdat wij niet in een risicogroep zitten vinden we het zonde van het geld, plus dat de vk zei dat hoe jonger je bent de kans op een wat onnauwkeurige uitslag groter is dan als je ouder bent. Dus wij laten het niet doen. @leoniiee: fijn dat de echo goed was! Het is een erg mooie echo! Daar mag je zeker trots op zijn!
Jo en leonie gefeliciteerd meiden Leoniee mooie echo meid smileeeeee Moor das ook een mooi kamertje Meiden hier een link voor ook een goedkope babywinkel in wijhe www.bebieboulevard.nl
@ leonie; wauw meid, mooie echo zeg! je bent ook nog 3 dagen verder als je dacht of niet? of je beeb loopt 3 dagen voor met de groei echt super @ Jo; fijn zeg dat alles goed is en jullie de beeb hebben bewondert leuk dat je opnames hebt gemaakt!
Ik heb net het ziekenhuis gebeld over mn pijnlijke eierstok. Ik word straks teruggebeld want ze moesten even overleggen. Stiekem hoop ik dat we eerder voor een echo mogen Maar ik maak me echt zorgen want als het nu bij het groeien al pijn doet wat moet dat over een paar maanden dan.... :
Gefeliciteerd Leonie Moor, ik zit hier vrij noordelijk, betrekt wel weer een beetje nu hoor Ow, plens
goedemorgen meiden, @echo's voor de meiden met mooie echo's gefeliciteerd, en diegene die nog mogen vandaag succes. XXX Gusam
Goedemorgen dames, Pfff...heb niet ALLES teruggelezen haha. LadyX, gefeliciteerd met je mooie echo. Dus je zou eigenlijk een tweeling krijgen? Gelukkig heb je in ieder geval 1 gezond en mooi kindje in je buik! Leoniiee, gefeliciteerd met de mooie echo! Geweldig om te zien he? Sloppy, ik hoop dat je snel terecht kan in het zh. Ik kan me voorstellen dat je je wel een beetje zorgen maakt. En eerder een echo is natuurlijk alleen maar mooi meegenomen! @Combinatietest, wij doen het ook niet. Wij doen helemaal niks van dat alles behalve de 20 weken echo. Hebben we bij Aïsha ook gedaan. Wij hebben ook geen verhoogd risico. Het enige wat voorkomt in mijn familie is schizofrenie, nu kun je daar (helaas) toch niet op testen dus dat wordt gewoon de puberteit afwachten! Kleintje ligt op bed, ik ga nu maar eens even lekker...ehm..tja ik weet eigenlijk nog niet wat ik ga doen. Lekker niksen denk ik
@sloppyslayer, duidelijke motivatie! wat lastig, die pijn. ik hoop dat je snel wat weet! @ leoniiee, mooi hoor, lekker showen! @maia, kamertje is van de babydump, the wood factory! @odess, ik dacht al, ik wil niet alleen regen balen nu zeker! @maia en shaula jullie motivatie voor niet doen, is ook mijn tegenargument. doegie...
Ik ben net terug gebeld door het ziekenhuis. Morgen om 10.30 mogen we langs komen voor een echo om te kijken hoe het gaat Ik ben wel een beetje opgelucht nu.........een heel klein beetje.
Moor, ik heb nu weer zon Sloppy, wat vervelend dat je zoveel pijn hebt, gelukkig morgen echo! Hopelijk zie je daar je baby weer mooi zwemmen Kunnen ze niets aan de pijn doen?