Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hahaha inderdaad leonie! Ik heb al terugesmst jaa morgen eten we spagetti ( dat lust hij niet :) ) dus zeid ze nou doe vrijdag dan maar koken... dus ga ik even dingen klaar maken die hij niet lekker vind en dan ben ik er zo vanaf!

Maar dit weekend hebben we afgesproken naar veenendaal te gaan naar de baby dump dus dan kan ie ook niet gaan helpen.. Ik heb liever dat hij mij helpt dan hun want ik heb totaal geen puf... hoop dat dat snel over is!

2. Mieye

Mieye Lid

24 feb 2009
    15
    0
    0
    Hallo allemaal,

Pas op geen roze, maar "grijze wolk verhaal" !

Hier weer eens een keer een bericht van mij, het is lang geleden, maar ik heb er de puf niet voor gehad te schrijven. De afgelopen 2 dagen en vandaag gaan een stuk beter dan de voorgaande 3 weken...
    Ik heb de volle 3 weken bijna 24/7 plat in bed gelegen, omdat ik te beroerd was om iets anders te doen. Braken deed ik niet, maar het werd wel "afgedaan" als zwangerschapsmisselijkheid...Ik wist niet dat mijn tenen misselijk konden zijn maar blijkbaar kan dit! :( Ik voelde me echt vergiftigd, misselijkheid leek een bijzaak te zijn, ik voelde het in mijn hele lijf. was zo slap as een vaatdoek, kwam niet meer uit mijn woorden en zelfs huilen lukte nauwelijks omdat ik daar eigenlijk te uitgeput voor was.
    Ik kon me ineens alles voorstellen bij een postnatale depressie, de prenatale was ik al flink ingedoken immers.

Ik ben na een week zo ziek geweest te zijn naar de dokter geweest die mij meds voorschreef....die ik, dit bleek thuis, niet mocht gebruiken wegens een van mezelf al extreem lage bloeddruk. Via vreemde omwegen en veel te veel efford van mijn kant uiteindelijk andere gekregen, maar de werking daarvan vond ik zo dubieus dat ik die ook maar niet heb geslikt.(iets eten helpt iets, deze meds maakten maag en darmen leeg... :( )
    Ik ben vorige week bij de verloskundige geweest en deze kon me (na ruim 3 kwartier wachten, en pis ophouden omdat me wijsgemaakt was dat ik een echo zou krijgen die ik dus niet kreeg) ook niet verder helpen, hoewel zij de laatst genoemde meds ook vreemd vond klinken, had ze geen alternatief, behalve uitzitten (liggen).

Tot overmaat van ramp kon deze vk mij ook nog vertellen dat zij en verder alle vk's in de praktijk bang waren voor honden. (Lees mijn honden moeten dan dus wijken voor haar of collega's want ze konden me ook niet garanderen wie er zou komen helpen bij de bevalling!)
    Dus mijn dag kon niet meer stuk, dat begrijp je.

Pas nadat ik mijn eigen studie en vakgebied (Traditionele Chinese Geneeswijzen) er op nageslagen heb ( toen ik daar weer wat puf voor had) begreep ik er iets meer van. En dat gaf gelukkig iets meer rust.
    Ik lig nu nog steeds in bed, maar dit is meer omdat ik nu meer last heb van vermoeidheid en slapte, de trap op en neer is alsof ik een marathon gelopen heb, en dan hijg ik me dus ook te pletter... :rolleyes:

Nu ik me iets beter voel, en na een paar wijze woorden van een vriendin, kan ik me ook weer voorstellen hoe het ook alweer was toen ik nog zelf de dienst uitmaakte in mijn leven....
    Oh joh, dus dat kan nu ook nog...verrek ja, het is MIJN zwangerschap, MIJN bevalling....dus ehmmm maak IK misschien wel ffies uit hoe dat gaat verlopen?(nou ja ehmm niet meegerekend wat die vast nu al eigewijze kleine in mijn buik allemaal zelf besluit)

Ik weet het, het is misschien ipv een grijze wolk verhaal een donderwolk verhaal geworden, maar ik moest het even kwijt.
    Ik vond het ook belangrijk om het op te schrijven, want toen ik op zoek was naar gelijksoortige verhalen, ter info en geruststelling ving ik praktisch alleen bot.
    Geweldig voor iedereen die op een zwangere roze wolk zit, maar dit is een andere kant van zwanger zijn, die ook best eens genoemd mag worden.

Bedankt voor het lezen aan de mensen die nu nog niet waren afgehaakt!:)

Groets, Mieye

3. MvN

MvN Niet meer actief

mieye wat een verhaal! ik zou zowiezo zo weinig mogelijk medicijnen slikken tijdens de zwangerschap en wel gewoon veel op bed liggen..

Wat belachelijk dat de vk bang is voor honden :( hoeveel mensen hebben wel niet een hond!? is het geen mogelijkheid de hond even op te sluiten als je aan het bevallen ben?

Wanneer krijg je wel een echo?

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

ZozO mieye, ik voel me soms al zielig als ik een beetje misselijk ben.. maar dat is dus niks vergeleken bij jou! ;)..
    Dat is geen leuk begin van je zwangersChap..
    HOop dat het snel over is en dat je er snel van kunt gaan genieten!

5. Jo1979

Jo1979 Actief lid

27 feb 2009
    188
    0
    0
    productie medewerkster
    Bollenstreek
    monatoetje, ik wens jou heel veel sterkte in komende tijd!

Ziezo ik heb ff pauze genomen na het hard boenen in het woonkamer :p

Nu zit ik ff achter de computer nog wat dingen te regelen en dan ga ik weer verder met boenen :S

Roos, maak het duidelijk dat je niet in je eentje kan koken en dat je manlief ook druk heeft met zijn werk en met jullie kind. Dat staat nu eigenlijk voorop dan die zwager en schoonzus van je. Ze kunnen toch lekker zelf chinees, patat ofzo gaan afhalen!

Dan heb je effe rust ook en ook geen rotzooi in het huis!

Daar zit je toch niet op te wachten.

Die mensen moeten begrip voor jullie hebben!

Liefs

Jo

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Jo1979, ben jij Nederlands? VrOeg ik mij af..

7. Jo1979

Jo1979 Actief lid

27 feb 2009
    188
    0
    0
    productie medewerkster
    Bollenstreek
    Leoniee,

Ik ben inderdaad een Nederlands en slechthorend!

Sorry dat mijn taal niet zo goed is, maar als je maar begrijpt waar ik over heb. :rolleyes:

Liefs

Jo

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zeg dat dan gewoon! Zeg maar dat je twee dagen kunt komen helpen, maar dat je niet gaat koken voor 10 man. Stel anders een compromis voor. Dat hun met z'n tweetjes 2 keer kunnen komen eten en dat vaker niet uitkomt.

9. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Monatoetje :'(
    Wat erg...
    Heel veel sterkte met wat komen gaat meid...

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Oh oke! Vandaar!
    Daar hOef je toch geen sorry voor te zeggen!;)
    Maar ik vroeg het mij gewoon af..
    Ben helemaal niet nieuwschiierig.. (a)

lfs

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heel veel sterkte monatoetje! :(
    Sowieso makkelijk doen. Dus ovenschotels enzo. Of een grote pan soep met brood.

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

ladyxochi, ga jij nog een angelsound aanschaffen?

13. Jo1979

Jo1979 Actief lid

27 feb 2009
    188
    0
    0
    productie medewerkster
    Bollenstreek
    Leonieee,

Het is ook niet erg om nieuwsgierig te zijn,want dat zijn we allemaal toch al hier! :D

Tja, ervaringen delen etc...

Daarom ben ik ook blij met deze forum.

Liefs

Jo

14. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ik wil ook een angelsound als ik die verhalen hier hoor :) kei leuk.

15. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Loud & clear! Ik vind je heel duidelijk :) Had er ook niet bij stil gestaan dat gebarentaal echt anders is als spreektaal en schrijftaal.

Hoe ist verder met je buik? En misschien een wat intiemere vraag, maar heeft je kindje meer kans om doof of slechthorend ter wereld te komen?

16. Mieye

Mieye Lid

24 feb 2009
    15
    0
    0
    Roos: Ja je zou het denken he...haha sterker nog het is de enige praktijk in de buurt, dus er zitten erg veel vk's daar, en als ik deze mag geloven dan zijn die allemaal bang voor honden...Vreemd verhaal...De honden ergens opsluiten wil ik niet, want zij maken bij ons echt deel uit van het gezin, en ik wil ze er niet van buitensluiten. Natuurlijk moeten ze niet in de weg gaan lopen of mij proberen te redden als het pijn doet ofzo, maar ik denk dat ze dat niet zullen doen. Zowel, moeten ze even apart, maar dit ga ik niet doen voor een bange troela. Heb haar ook gelijk gezegd " daar wen je dan maar aan".

Oh ennehm, wat dacht je van soep voor je schoonfamilie! Lekker makkelijk, goedkoop en voedzaam! En dat gezeur over dat ze iets niet lusten...Hey, dan neem je het toch gewoon net zo makkelijk weer mee....Geef ze er een routebeschrijving van de snackbar bij zou ik zeggen! haha
    Wat een onzin dat jij daar voor op zou moeten draaien zeg...vragen mag, maar dit gaat te ver vind ik hoor.

Leoniiee: Dankjewel:) En jij mag je gerust zielig voelen af en en toe hoor, moet mogen af en toe! En als jij je beter voelt over jouw misseijkheid door mijn verhaal was het nog ergens goed voor toch! ;)

Groets, Mieye

17. Tamale

Tamale Niet meer actief

Mieye.. Haha! Inderdaad! Eigenlijk was t ook n grapje, ben wel misselijk maar heb nog geen 1 keer hoeven te spugen., kan alleen NIKS ruiken want dan moet ik echt kokhalzen..
    Maar ik hoop echt voor je dat het snel over is..
    Wat voOr honden heb je eigenlijk als ik vragen mag?

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

iik ga weer even naar mn schatje luisteren met anglsound.. :D

19. MvN

MvN Niet meer actief

thanks iedereen!

Routebeschrijving naar de snackbar Wheoeheoehoehahahahah die zit tegenover hun wheoehehahah

20. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ik wou dat ik dat ook kon zeggen. ik spuug al 6 weken elke morgen :( en soms ook nog overdag.

Deel Deze Pagina