@vertellen: ik heb het ook nog niet aan mn moeder verteld.. wil ik toch nog ff mee wachten omdat die de vorige keer ook niet zo'n super reactie had: is het gepland? ik wist het al... nu al? je bent jong! dus weet niet hoe ze nu gaat reageren... @koud en moe.. dat heb ik ook.. mn energie is op joh! en ik heb het steeds koud.. vanavond op tijd mn nest in...
Hallo dames, Volgens mij mag ik mij ook bij de oktober mama's aansluiten. IK weet niet precies wanneer ik uitgerekend ben. Ik heb op 23 dec mijn laatste menstruatie gehad. Mijn cyclus schommelde tussen de 28 en 30 dagen. Eergister toen ik dus al ruim een week over tijd was had ik een postieve test in handen Ik had de zondag ervoor getest maar toen was de test nog negatief. Spannend hoor! Dit wordt ons tweede kindje. Helaas hebben wij van ons eerste zoontje afscheid moeten nemen na bijna 23 weken zwangerschap nadat een zeer ernstige hartafwijking was geconstateerd. Extra spannend dus! Wij hebben op vrijdag de 13e een afspraak bij de gyneacoloog. En geen idee wat er dan gaat gebeuren. Want we gaan naar een ander ziekenhuis dan dat ik bevallen ben de eerste keer. Toen ikd e afspraak ging maken vroeg zij helemaal niet naar wat de 'toestand'was. Dus of wij een echo krijgen? Groetjes!
Oktober 2009 mamma's Gusam: 29 september ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Huimus: 29 september ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Ceren: ? oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? Toontje80: 1 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Josien: 1 oktober ~ 1e kindje(s) na drie engeltjes ~ thuisbevalling ~ bv Pat: 1 oktober ~ 1e kindje(s) na drie miskramen ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Faith: 1 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Berenbotje: 1 oktober ~ ?e kindje ~ ? ~ ? Klusser: 1 oktober ~2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ ? Evamariah: 2 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Trutje: 2 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ bv ? Knuffelkonijn: 2 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Minkep: 3 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? Wendelaa: 3 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? Fokje: 3 oktober - 2e kindje - thuisbevalling - bv Maia: 3 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Pippeloentje: 3 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv Sjimf: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Bowen: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Afrola: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv SanneL: 5 oktober ~ 3e kindje ~ thuisbevalling ~ bv Anastasia: 6 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Mama Suus: 7 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ? Sunshine01: 7 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ ? Jari17: 7 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuis ~ fv Odess: 8 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv ChanJilly: 8 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv Debozoe: 9 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ? Cindy1981: 12 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv Zwangeremama: 12 oktober ~ 3e kindje ~ ziekenhuisbevalling (KS) ~ ? Afspraken en/of echo's Pat: 9 februari 1e echo Gusam: 10 februari 1e echo Josien: 11 februari 1e echo Evamariah: 12 februari 1e echo Minkep: 12 februari 1e echo Klusser: 13 februari afspraak gyneacoloog Ceren: 16 februari 1e echo Wendelaa: 17 februari intake VK en 1e echo Huismus: 17 februari 1e echo & 18 februari intake VK Faith: 19 februari 1e echo Sunshine01: 20 februari intake VK Trutje: 24 februari, 14.20u intake verloskundige Maia: 26 februari intake VK en 1e echo Toontje80: 9 maart 1e echo Gusam: 10 maart 2e echo en intake VK Als je iets wilt wijzigen, klik je op Quote. Vervolgens verwijder je voor en achteraan het bericht de quote-haakjes en pas je het bericht aan. Klik op OK en alles zou er correct in moeten staan. Voor het plaatje vervang je de url door (spatie wel even weghalen achter http
@klusser mijn eerste dag van de laatste menstruatie was ook 23dec, en mijn verloskundige hield 28 dagen aan terwijl ik normaal 31 dagen heb. dus je loopt met mij gelijk en dan ben je uitgerekend op 29 sept. XXX Gusam
@ Klusser - gefeliciteerd met je zwangerschap! Jeetje, jullie hebben ook al een heftige tijd achter de rug zeg. Ze zullen vast een echo maken bij de gyn om te zien of het hartje klopt (vanaf eind week 6 moet dat kloppen) Ik heb vanmiddag nog een test gedaan, ik werd zo onzeker omdat ik niets voel... Maar de test was super positief. Veel sneller dan vorige week verscheen er een overduidelijke plus. Kennelijk is er nu wel degelijk meer hormoon dan vorige week. Een kwestie van vertrouwen hebben dus! Tja, dan steekt toch de onzekerheid van mijn twee miskramen weer de kop op, terwijl we ondertussen natuurlijk een kerngezonde dochter erbij hebben.
Hallo dames, Graag wou ik mij hier ook voorzichtig willen aanmelden. Gisteren een positieve test in handen. Ongelofelijk. Volgens calculator 4 oktober uitgerekend. ik durf het nog steeds bijna niet te geloven dan mijn man en ik papa en mama worden.....spannend ik weet niet of ik veel reageer, oktober duurt nog lang en meelezen zal ik wel af en toe...... Gefeliciteerd iedereen die ook een oktober mama wordt.......
Goedenavond ladies, Welkom nieuwe zwangeren en gefeliciteerd Heb even mijn banner aangepast zodat deze nu telt vanaf de eerste dag van mijn menstruatie. Tot nu toe heb ik geteld vanaf mijn vermoedelijke eisprong maar omdat ze toch tellen vanaf de 1e dag van je menstruatie ga ik daar dus ook maar in mee. Indien nodig pas ik het na de echo wel weer aan. Hier nog goed, valt het me eigenlijk erg mee met de kwaaltjes wat wel wat onzekerheid met zich meebrengt . Heerlijk gewandeld vandaag. Maar ben nu wel doodop... zo maar lekker onderuit gezakt op de bank tv kijken Zit het weekend er alweer op....
nieuwe dames: gefeliciteerd en natuurlijk welkom! Ik ben nu ook weer kapot. Ik ben de hele middag in de weer geweest om een taart te bakken en daarna had ik het wel gehad. Gelukkig heeft manlief gekookt dus daar hoefde ik niet naar om te kijken (tot bleek dat hij de sla vergeten was maar dat is niet zo veel om te maken). Daarna taart naar mijn zus gebracht en nu heerlijk op de bank liggen niksen. Ga weer vroeg naar bed vanavond. En dat koud heb ik ook trouwens heel erg Wat wel leuk is, ik was even mijn baby fotoboek aan het pakken en toen zag ik (was het al vergeten) een dagboek wat mijn moeder voor mij heeft geschreven in mijn eerste jaren (tot ik naar de kleuterschool ging). Nou volgens mijn man ben ik zwanger want ik ging om het kleinste zinnetje al janken omdat ik het zo lief vond.... Erg leuk om terug te lezen!
Welkom en gefeliciteerd nieuwe oktober mama's @klusser, jeetje al afscheid moeten nemen met 23 nemen van jullie 1e kindje. Heftig hoor! Hoe lang is dit nu geleden? Mijn laatste ongi datum was ook de 23 dec. maar ik hou toch maar mijn banner van nu aan want deze klopt meer. Anders zou ik ook 29 september zijn uitgerekend en dat klopt echt niet.
Wauw weer 2 dames erbij! Klusser en Andrea van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Hopelijk kunnen we elkaar nu eerst door de 1e weken heen loodsen! @Maia, grappig dat je je oude album erbij hebt gepakt, heb ik ook gedaan haha. Leuk en ontroerend is dat ineens he. Vanmiddag hebben we het mijn schoonouders verteld, en ze vinden het geweldig. Ze moesten allebei huilen van geluk! Ze weten dat het nog heel pril is, maar ze zijn toch helemaal hoteldebotel! We hadden een boekje met tips voor opa's en oma's gegeven, die ingepakt gegeven en niets gezegd. Schoonmama pakte hem uit, en toen werden haar ogen zo groot als schotels haha. Zo mooi! Helaas heb ik er geen foto van gemaakt! Nu ben ik erg moe, dus ga zo lekker slapen! Morgenochtend naar de HA, ook spannend! hihi Slaap lekker alle mama's in spe!
Welkom alle nieuwe mama's ! Je hoeft idd niet eerst langs de huisarts, al vond ik het bij mijn 1e zwangerschap wel prettig. Kreeg ti=oen allerlei formulieren mee wat je wel en niet mocht eten enzo. En daar had ik wel beheofte aan. Ik wil nu het eea doorspreken voor deze zwangerschap daarom ga ik langs de huisarts. Mijn vorige zwangerschap had ik aan het einde heel erg last vna hoge bloeddrukken en eiwit in de urine enzo en ben toen opgenomen omdat ik een beginnende zwangerschapsvergiftiging had. En ben toen ingeleid. Ik zou in principe weer onder begeleiding van de verloskundige mogen zijn, maar wil dit wel goed doorspreken en ook bloeddruk word nog regelmatig gecontrolleerd ... Slikken jullie ook foliumzuur trouwens?
O wat zijn wij ons net even geschrokken Had na het toiletbezoek met het afvegen wat heeeel lichtbruinig op het wc papiertje zitten... Afwachten dus. De vk had al gezegd dat lichtroze vaak voorkomt en het niets hoeft te betekenen maar we knijpen hem nu wel even. Komt wel goed (als ik dat vaak genoeg tegen mezelf komt dat toch wel? toch?) pfff wat een dozen zijn we hier thuis zeg.
Maia bloedverlies blijft altijd eng! Wat iemand anders ook zegt! EN je gelooft pas dat iets goed is totdat je de 1e goede echo ziet. Ws is het nog oud bloed van de innesteling ofzo. Dus ik zou me idd geen zorgen proberen te maken. Tenzij het helder rood is met krampen ! trusten meiden
Ik weet het. Ik heb geen buikpijn. Ik weet wel denk ik (als ik mijn verstand laat denken) waar het vandaan komt, namelijk dat we vanochtend een poging tot intimiteit hebben gedaan maar als ik mijn emoties laat werken kunnen die niet zo helder zijn.. pfff vorige week zondag zaten we in het ziekenhuis, deze zondag dit. Ik denk dat ik zondagen maar ga overslaan ofzo
Ik vind het best meevallen want in het begin slaapt de baby nog veel dus in die tijd heb je alletijd voor de oudste. Wij hebben makkelijke kinderen sliepen allebei vanaf 4 weken door, mijn oudste kan goed alleen spelen, en de jongste is een erg tevreden baby. ik vind het niet echt zwaar tuurlijk heb je je drukke momenten in de ochtend met aankleden en rond etenstijd is het ook wel druk omdat je dan met eten zit en daarna slapen.. Wij hebben goede afspraken met elkaar wie wat doet, dan is het echt goed te doen! Wat ik het moeilijkst vond is dat ik mijn oudste er niet op voor kon bereiden dat er een baby kwam en dat ik 4 dagen weg zou zijn (moest in het ziekenhuis blijven) voor haar was dat gewoon op een of andere dag alles veranderd en daar heeft ze echt even aan moeten wennen. Ik heb er ook echt tegenop gezien naar die dagen niet thuis! Maar ik geniet echt van ze hoe klein ze ook nog is, ze is echt al zorgzaam. Speentje geven, kusjes en met de wipper wiebelen als die gaat huilen! Is het bij jullie ook gepland?zo dicht opelkaar?
maia dat zal wel even flink schikken zijn geweest! Maar het hoeft niks te zijn wel meerdere hebben het in het begin en dan was er niks aan de hand zolang je geen krampen of echt bloedverlies is, hoef je je niet echt zorgen te maken. Anastacia ik zou dat zeker wel even bespreken met je vk want dat is niet niks een beginnende zwangerschapsvergiftiging! was het bij je vorige zwangerschap aan het eind? Ik slik sinds gisteren foliumzuur. Pipeloentje wat leuk dat je schoonouders zo reageerde!erg lief! ze zullen zeker een hele lieve opa en oma worden! Klusser wat heftig! weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen.. Ik hoop dat we allemaal je kunnen steunen als het even wat minder gaat! Zo ik ben moe ik ga maar eens proberen te slapen. Ik was best misselijk vandaag! Slaap lekker allemaal!
tjonge wat gaan jullie toch snel zeg. en wat zijn er in korte tijd veel nieuwe mama's bij gekomen. in ieder geval voor die: gefeliciteerd en welkom hier. maia: spannend en ik zal voor je duimen en een kaarsje aansteken. leuk om te zien overigens dat ik niet meer de laatste ben in de lijst van afspraken. ik had het gevoel dat ik de enigste was die zo laat een afspraak had. het duurt ook nog zooooooooooo lang. ***egobericht*** hier gaat alles goed. heb wel het gevoel dat het niet goed zit. vraag me niet waarom maar je kent vast dat gevoel van zwanger worden: ik ben zeker zwanger...het voelt gewoon goed. ik heb zo'n gevoel: oke, ik ben zwanger maar het voelt niet goed. ben ook elke keer aan het broekgluren als ik naar toilet ga en bij elk krampje denk ik zie je wel ik dacht het al. maar goed geen bloed geeft moed. ***einde egobericht***
Goedemorgen dames! Gisteren bij mijn ouders geweest en mijn moeder was helemaal blij en verrast! Super leuk. Mijn vader reageerde helaas zoals ik het verwachte (omgaan met emoties is niet zijn sterkste kant) en feliciteerde ons niet eens... Toen ik hem daarmee confronteerde liet ie gelukkig wel zien dat hij heel erg blij is, maar ja, jammer genoeg is hij nooit zo enthousiast. Hij zei ook dat hij het al wel verwacht had omdat ik er nooit meer koffie dronk, dat vond ik wel jammer want ik had het leuker gevonden als het een verrassing was, maarja. Hij komt nog wel los denk ik. Dat koud hebben is zo herkenbaar! Ik dacht dat je als vrouw toch warmbloediger was? Nou ik nu niet hoor! Pyama en sokken aan in bed! Klusser, gefeliciteerd! Wat heftig zeg... Ik hoop dat jullie deze keer een gezond kindje mogen voldragen! Andrea, gefeliciteerd! Maia, leuk he zon oud foto/ dagboek! Mijn moeder gaat em ook voor me opzoeken En fijn als die mannen iets meer overnemen, doet meneer hier nu ook, kunnen wij vermoeide vrouwen op de bank liggen Pippeloentje, wat leuk zeg! Laat even horen hoe het bij de ha ging Anastacia, ok, er mag wel even goed gecontroleerd worden bij jou dus! Hopelijk gaat het deze keer vloeiender Ik slik al sinds november een multivitamine voor zwangeren van dagravit. Maia, hopelijk heeft het niets te betekenen, het is bruin en als jullie gemeenschap hebben gehad kan er heel makkelijk een adertje zijn gesprongen! Toontje, he dat is ook vervelend! Voel je je niet zwanger dan of kan je het niet geloven? Ik hoop dat het gewoon blijft zitten meid en dat je op de 9e een super mooie echo hebt