Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1.  
  2. heel herkenbaar

slaapt Jade eindelijk door snachts moet ik er toch uit om te plassen :)

smaak... hier smakt enkel pudding nog :)

3. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Op Aruba gebruikte ik de hydrofielluiers ook om over mijn schouder heen te gooien als ik mijn baby ging voeden (ze zijn daar nogal preuts en omdat je al niet zoveel aan hebt daar, is dat erg handig)! Geef namelijk borstvoeding! Ik ga dat denk ik nu weer gebruiken!
    Voor de rest idd voor onder het hoofdje in het bedje, eventueel ook in de box, in de kinderwagen ook handig voor onder het hoofdje! Ook op het aankleedkussen, voor afdrogen! Mijn oudste heeft er nu eentje als kroel! Ik heb er wel honderd geloof ik (tikje overdreven, maar ik vond het wel handig)!

Voor de rest iedereen met een echo: good luck!

Ik ga straks ook maar even bij de Kruidvat kijken, ze hebben daar echt van alles! Ik zag zo'n boxzak, die vind ik zo leuk, die zijn nu voor 9.99 euro, waren eerst 19.99 euro en bij de Prenatal betaal je er geloof ik wel 39.99 euro voor! Voor de rest even neuzen daar en ook ff naar de Hema!
    De jongste is blijven slapen bij mij ouders dus ik heb even heerlijk de tijd voor mezelf (...hoe zeldzaam)!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    @sloppyslayer: Ah, ik snap em nu! Nou, wel spannend dan iedere keer! :(

Net bloed laten prikken. Ik voel me zo slap als een vaatdoek! Nou, dat was al vóór het prikken. Net of ik heel erge honger heb! Had om half 8 2 boterhammen met appel-kaneelstroop op... Toen had ik om half 10 alweer honger! Weer 2 boterhammen... En toen ik om 11 uur naar het ziekenhuis vertrok had ik alweer honger! Is dat normaal? Nou, ik heb na het bloedprikken even wat te eten gehaald en nu liggen er twee kaasbroodjes in de oven :D

5. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

euhmm... ik heb altijd honger :) alleen niet overal evenveel trek in... dat zijn twee totaaaaal verschillende dingen bij mij!
    Ik heb nu weer honger, maar weet niet wat ik wil eten! lastige vrouwen ;)
    wel ffies wat eten hoor, na het prikken! is beter voor je herstel en die appelstroop was super om te beginnen hihi

6. Maia

Maia Niet meer actief

dank jullie dames.

Ik begin nu echt zenuwachtig te worden. Naja, jullie horen straks wel wat ik ervan vond. Ik ga maar eens de was vouwen om mezelf bezig te houden. Om 2 uur heb ik het gesprek.... brrrrr

7. Jo1979

Jo1979 Actief lid

27 feb 2009
    188
    0
    0
    productie medewerkster
    Bollenstreek
    Maia, heel veel succes vanmiddag! We horen wel of je daar aan de slag mag.

Ga zo lekker met me partner naar de kapper toe en dingen doen:D

Doedeloeii

Jo

8. Zo, vanmorgen afspr. gehad bij de vlos.
    Alles was goed, heb het hartje ook mooi gehoord!

9. MvN

MvN Niet meer actief

Wat fijn knuffelkonijn :D

Maia heel veel succes!

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Maia, ik heb hier ook nog 2 manden wasgoed staan..kan je dat nie ff voor me doen!
    SuCces straks met je 2esollicitatie..

En ellen, zo'n neuspeertje waar kun je die halen? Lijkt me ideaal!
    En daCht dat hydrofiele luiers alleen vroeger werden gebruikt, maar nu ik zo al jullie verhalen leees, is het misschien ergg handig om er ook wat van in te slaan! ;) Bedanktt he..

Ik heb ook veeeel meer honger dan normaal! Smorgens niet, dan moet ik kokhalzen..
    maar smiddagss.. HMMMMM

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    tsjaaa leonie smiddags lekkere trek weet niet wat ik eerst zal gaan pakken zonet weer stuk of 6 dropjes naar binnengewerkt :)

ps een neuspeer kun je wel bij de hema kopen
    voldoet bij ons prima
    hydrof luiers gebruik ik veel om jelle af te drogen zo kun je elk plooitje goed droog krijgen en krijg je dus geen smet plekken toen jelle nog kleiner was gebruikte ik het in zijn bedje en in de wieg en kinderwagen i.v.m spugen

zijn er meer dames die last hebben van zwangerschaps ischias? auw verdorie

12. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    weet iemand of je ergens een hele grote lijst kan vinden wat je allemaal nodig hebt kwa kamertje aankleding en baby spullen enz die je kan afstrepen ik weet nu niet precies wat ik allemaal moet halen

weet iemand dit?

veel liefs jaja

13. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Jaja: moet je maar eens googlen onder lijstje uitzet baby of zo, volgens mij is er online bij de prenatal site ook een te zien. Maar er staan ook heel veel dingen vaak op die niet direct nodig zijn.

Hydrofiele luiers zijn idd ideaal. Ik heb spuugkindjes gehad dus hier waren ze er zo doorheen iedere keer, plus je wast straks als de kraamzorg weg is ook niet iedere dag dus dan pak je gauw mis is mijn ervaring. Ik gebruikte ze om af te drogen, onder het hoofdje te leggen in het wiegje, ledikant, kinderwagen, in de box zodat je niet iedere keer het boxkleed hoeft te vervangen, als rolletje voor de kruiken (dus rolletje van de hydrofiele luier maken en dit tussen de beeb en de kruik leggen zodat de kruik niet direct tegen de beeb aan ligt), als spuugdoek, zo'n spuugdoekje was bij mij veel te kleine iedere keer haha, in het begin bij de bv als mijn borsten nog veel lekte dan gebruikte ik de hydrofiele luier ook als opvangdoekje zeg maar tussen mijn bh in of als je liggend ging voeden lag de kleine op de hydrofiele luier zodat niet steeds het hoeslaken steeds onder zat haha.

14. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Elke babyzaak heeft wel een neuspeertje. Prenatal en Hema hoe dan ook. Die bij prenatal schijnt nu ook een oorpeertje te zijn, maar of dat handig is :( .
    Hydrofielen heb ik erg veel. Gebruik ze voor alles. Denk dat ik er 40 heb liggen. Is makkelijker omdat je ze in het begin op de kookwas doet en dan hoef je geen halve trommel te draaien. Flanellen luiers waren mij een raadsel, maar die zijn handig als molton als je een wieg hebt.

Ik heb van de week in de prenatal een maxi cosi gekocht die afgepijst was. Van 159 voor 45 euro. En nog een leuke kleur ook, rood met geel. Ben er helemaal blij mee. En beeb heeft er geen last van dat het collectie 2008 is is hoor, hihi.

Op de site van babywalz staat een hele uitgebreide uitzetlijst.

15. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Wauw, echt een superecho gehad! :D
    Hij/zij bewoog echt alle kanten op en zwaaide al goed naar ons. Ook leek het alfsof ie aan het duimen was. :D Wat ontzettend gaaf! Ben echt helemaal blij! :D
    Foto staat in m'n album.

Ik heb gelijk maar bloed laten prikken. Jullie hadden het over 6 buisjes? Ik moest er 8! :confused:
    Ik ben bijna onderuit gegaan. Ik werd heel erg licht in m'n hoofd en draaierig en moest echt even gaan liggen.... Dat heb ik nog nooit gehad. Komt vast door die kleine! :D

Ben echt zooo blij!

16. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ow jaja, op de uitzetlijsten staat ook altijd een zeiltje vermeld. Maar daar heb je dus niks aan. Die mag je uit veiligheid niet eens gebruiken, en persoonlijk heb ik hem niet gemist.

17. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Knuffelkonijn en Marije, fijn van de mooie echo's.

Wat ik zo vreemd vond aan die buisjes is dat ik nogmaals een buisje had voor het controleren van mijn bloedgroep, voor het controleren van antistoffen rubella e.d. Je zou denken dat mijn bloedgroep toch niet zou veranderen in een jaar tijd ;) . Ik vond het ook aardig wat hoor.

18. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Bedankt!
    Ja, mijn bloedgroep en rhesusfactor is ook al lang bekend en dat moest nu nog een keer... Ach ja, moet maar!

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoezo mag je een zeiltje niet gebruiken?

20. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Kraamhulp en vk waren er fel op tegen. Zelfs de winkel die hem verkocht raadde het af. Als je kindje draait en er met het hoofdje op komt kan het niet meer ademen.
    Daarnaast snap ik ook niet waar ie goed voor zou zijn. Je kind heeft een luier aan, en je maakt het bedje op met molton en hoeslaken etc. Daar poept een ukkie echt niet doorheen. Het enige wat je matras kan raken is spuug, vandaar weer de hydrofiel. En ik heb gekozen voor een matras met wasbaar tijk.
    En ik heb nu na bijna 9 maanden nog niet een vlekje op het matras.

Deel Deze Pagina