Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hey Danjo, alles goed gegaan bij de echo dus?

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

DanjO echo gehad ? :O sorry! Heb dus toch wat gemist! HOe is t gegaan..

3. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Wierden is helemaal niet te betalen. Is met Haaksbergen ook een beetje zo...
    Ik zou ook nooit in Amsterdam willen wonen. Die drukte...pffff, moet er niet aan denken!

Ps: zo komen de pagina's inderdaad wel vol zeg! hahaha :D

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

KlOpt.. Wierden is behoorlijk duur.. Maarja, je moet er ook wat voor over hebben om in het paradijs te wonen he..

SOrry voor mn geklets.. ik zal ophouden ;).. Heb net mn eten op en dan heb ik altijd energie over..
    ik ga de was maar eens doen, de afwas, schoonmaken.. en dan echt weekend vieren..

byebye..

5. MvN

MvN Niet meer actief

@ Leoniiiee: hij werkt fulltime van 8-5 maar hij kan af en toe zooo zeuren... hij kan zich soms niet verplaatsen in mij. en dan word ik gek.. hij is ook blij als de 12 weken voorbij zijn dan hoopt ie dat ik weer normaal doe:p maar ik vind dat ik niks geks doe hahaha verder is het wel een schat hoor.

Bij ons belde met de 1e echo ook iedereen behalve me schoonmoeder.. wij hebben haar ook niks laten horen aangezien ze al zo weinig intresse toont.. bij de 2e echo liet ze ook niks van zich horen toen heeft colin haar gebeld om te vragen of ze het wel leuk vind.. en dan zegt zo zo nep "jaaaaa wat leuuuuuk". Col en ik geloofden er allebei geen zak van en ze beweerde dat wij nooit hadden verteld dat we de 10e de echo hadden.. is 5 keer zeggen nog niet voldoende :( Vaak hebben wij het idee dat ze het leuker had gevonden als mijn schoonzus ( half jaar ouder) zwanger zou zijn geraakt... mij heeft ze altijd genegeerd enz. en me schoonzusje is alles bij haar.

maar ach... me schoonvader is een schat en ik ben blij dat ze gescheiden zijn :oops: dan ga ik er liever vaker heen :D

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

klOten is dat hƩ! Begrijp het helemaal! En dat verhaal van je schOonzus herken ik ook alleen dan in een andere vorm, want mijn schoonmoeder heeft me jarenlang verteld dat ze de ex van maurice helemaal geweldig vind en dat ze zo goed bij elkaar pasten..
    Maurice gooide een keer fotos van haar weg aan het begin van onze relatie, en mn schoonmoeder werd boos! :confused: Die schreeuwde dat ik me niet overal mee moest bemoeien en dat ze zo'n lieve schat was.. en hoe ik durfde te vragen om die foto's weg te gooien! Dat zei ze dan tegen maurice, maar ik zit boven in de stilte.. dus het was behoorlijk duidelijk..
    Maarja.. het blijven zijn ouders,..
    K*t is dat he!

Maar belt je schoonmoeder nu wel is met je dan om te vragen hoe t gaat?

Achja.. sommige mensen zullen nooit veranderen helaas!

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    heb pas om kwart over 5 echo haha

8. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Mijn schoonouders hebben ook niets van zich laten horen op de dag van de echo... Hebben we het nog wel over gehad en ze dachten dat wij wel langs zouden komen... Terwijl ik nu echt zoiets heb van ze komen maar hier. Maar goed dat weten we dan ook weer. Ze kwamen een paar dagen met bloemen om het goed te maken en ik denk wel dat ze het begrepen hebben.

9. MvN

MvN Niet meer actief

Nee helemaal, het verbaasde mij dat ik zondag een smsje heb gekregen van gefeliciteerd met je verjaardag.

Maarja het is colin's moeder en ik zou het er mee moeten doen...
    2 jaar geleden toen colin en ik net samen gingen wonen hadden we ruzie en toevallig kwam me schoonmoeder net binnen lopen ( toen |HAD ze nog de sleutel) zegt ze doodleuk tegen colin " Ja je moet de politie voor haar bellen want ze mag hier helemaal niet in huis zijn dan komen die haar weghalen" Kom op hee in me eigen huis! Het huis staat dan wel op zijn naam ( huurhuis) maar ik sta wel ingeschreven als medebewoner ( het kon niet op onze beide namen aangezien ik niet bij de woningstichting stond ingeschreven) Toen had ik het wel helemaal gehad met haar

10. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ja klopt helemaal moest nog wel even zoeken maar toen ik hem eenmaal had gevonden ging het erna vrij snel. Niet in paniek raken Roos als je hem niet vind hoor. Soms duurt het gewoon even wat langer.

Ga nu even een aantal paginas doorlezen ;)

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    trouwens elke vk praktijk werkt hier wel erg anders.
    ik moest met jelle eerst om de 6 weken komen en dan om de 4 en zo aftellend

Wij zijn tussen door verhuisd

hier had ik met 8/9 weken echo en intake tegelijk omdat het onze tweede is en hoef pas 9 weken later weer te komen ben dan in de achtiende week

zit hier bij jullie ook zo'n verschil tussen?

12. Hier is het in begin om de 4-5 weken en daarna om de 2 weken enzovoort

dus bij 8 weken geweest voor termijn echo...
    bij 12 weken echo
    bij 16 weken gewone controle en hartje luisteren
    bij 20 weken weer echo
    bij 25 weken controle en hartje luisteren
    bij 30 weken Echo
    bij 32 weken controle en hartje luisteren
    bij 36 weken controle en hartje luisteren
    bij 38 weken controle en hartje luisteren/monitor
    bij 40 weken controle en hartje luisteren/monitor
    en dan was het om de 2dagen...

afspraken staan al vast tot de 40 weken...

13. Pompoentje

20 nov 2008
    83
    0
    0
    Jeetje Roos wat erg zeg dat je schoonmoeder zo reageerde! Lijkt me verschrikkelijk! Hier heb ik helaas geen schoonouders meer, maar begrijp dat zulke reacties erg pijnlijk kunnen zijn.

Fokje: Ik had met 6 weken een afspraak bij de huisarts met 8 weken een echo en nu kan ik over 4 weken weer terug komen bij de huisarts.

14. MvN

MvN Niet meer actief

bij ons is het zo

Controle schema

* De eerste controles zijn om de vier weken
    * vanaf de 24e week om de drie weken
    * vanaf de 32e week om de twee weken
    * vanaf de 36e week tot aan de bevalling elke week

met 8 weken echo, 12 weken en 20... maar vaak doen ze het vaker aangezien ze eigen echo apparatuur hebben

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik denk dat ik dit volgende week pas door krijg..

16. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Bij mij zit er volgens mij niet echt een systeem in qua afspraken :eek:

16 maart intake
    24 maart echo 1 (10w4d)
    7 april echo 2 (12w4d)
    20 april afspraak controle
    18 mei echo 3 (18w3d) de 20w echo

Die laatste afspraak van 18 mei is niet bij de VK maar bij een privekliniek en daar moest ik de afspraak ook mee maken.

Eigenlijk is 20 april mijn "laatste" date met de VK. Zij maakt dan 20 april gewoon weer een nieuwe afspraak.

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Bij mij gaat het gewoon heel anders omdat ik tot 12wkn bij het IVF-centrum moet blijven.

Geeft me soms ook wel een beetje een onzeker gevoel hoor! Ik weet nog helemaal niks maar ik heb wel de meeste echo's gehad van iedereen hier........

Gek gevoel.

18. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    :)
    Effe bijgelezen! ONGELOOFLIJK! :D

Maar nu ben ik kwijt wat ik wilde schrijven :'(

Anyways. ik vind het zooooooo fijn dat de meeste meiden hier inmiddels een echo achter de rug hebben en al tegen de 12 weken grens lopen. Heerlijk!

19. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Zoveel echo's is gewoon een hele geruststelling. Ik vind het ook goed dat ze dat doen bij je, Sloppy!
    Ik heb er nu 3 gehad en moet waarschijnlijk wachten tot 26 mei, dan heb ik de 20 weken echo. Gewoon 9 weken wachten! :confused: ;)

Over 4 weken heb ik een controle afspraak bij de VK. Geen echo, denk ik... Hoewel ie gewoon daar op de kamer staat, dus het zou wel leuk zijn.. hahaha

Gister had ze trouwens wel gezegd, dat als ik me onzeker voel, gezien mijn 2 eerdere miskramen, ik vooral moet bellen, zodat we even kunnen kijken of even naar het hartje kunnen luisteren. Helemaal super toch?
    Ik ben alleen niet zo gehaaid, dat ik daar dan misbruik van ga maken...hahaha, misschien moet ik toch maar wat minder "fatsoenlijk" worden... ;)

20. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hahaha, Trutje, kan me voorstellen dat je weer vergeten bent wat je wou schrijven! ;)

Ja, dat vond ik ook al. Super dat heel veel dames hier al de 12 weken grens naderen of zelfs al voorbij zijn. Helemaal geweldig! :D

Deel Deze Pagina