Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    hoihoi

@cindy: wat zielig voor je kater! Ik hoop dat ie snel naar huis mag! 1 van onze katten heeft ook blaasgruis gehad en die moet nu speciaal voer. Aangezien we 5 katten hebben en we ze niet apart eten kunnen geven krijgen ze dit allemaal. Helaas kost dit 90 euro in de maand :( Maar ja, was een keuze die we moesten maken. Ze ziene r wel heel gezond uit nu allemaal, dat scheelt haha

@sport: Ik sportte hiervoor niet en ik zal ook nooit fanatiek gaan sporten ben ik bang haha. IK had me vorig jaar wel al ingeschreven voor een cursus buikdans en daar ben ik vorige week mee begonnen. Er leuk om te doen en ben benieuwd hoe 'sexy' dat er straks uit ziet met een dikke buik hahaha.
    Wel vreet ik veel meer. Ik was hiervoor bezig met de weight watchers en dat ging heel goed. Ik hoefde nog maar 3 kilo voor mijn streefgewicht. Sinds ik weet dat ik zwanger ben laat ik me helemaal gaan. IK heb echt geen rem meer. Ben al 4 kilo aangekomen :oops: hihi. Ik eet wel gezond en gevarieerd maar ik snoep er heeeeeel veel bij... Moet ik wel mee uitkijken.

alle dames die de 12 weken grens over zijn: gefeliciteerd!

Wij willen wel weten wat het gaat worden. Vriend weet t nog niet zeker maar als we eenmaal de 20 weken echo hebben is hij ook veel te nieuwsgierig (zegt ie zelf al hahaha)

JUllie beginnen wel allemaal vroeg aan de babykamers enzo. Wij moeten hier eerst nog een stuk verbouwen voordatwe eraan kunnen gaan beginnen, heb ook nog niet gekeken ofzo. Ben denk ik toch beetje voorzichtig nog tot ik ook de 12 weken over ben.

Ik ga zo maar eens kijken wat voor lekkers we te eten hebben in huis!

Fijne avond allemaal!

2. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    High Care verpleegkundige
    almere
    leuke winkel om ideetjes op te doen is
    kidsfactory, zit in osdorp, amsterdam.
    Voor degene die er dan niet te ver vandaan wonen.
    Volgensmij zit er ook 1 in breda, je kan kijken op www.kidsfactory.nl

Tis geen goedkope zaak, maar heb daar wel super leuke ideeen op gedaan en je hebt er een test baan voor kinderwagens met verschillende soorten stenen, zoals kinderkopjes

En babypark zit op 4 plekken in het land.

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik heb een nieuwe buikfoto erin staan.

Wij gaan 2e paasdag even naar wijhe bebieboulevard en even naar de babydump.
    Hoe ik verder het kamertje wil weet ik al.
    eerst in mei eens beginnen met verven, behangen,nieuwe vloer.

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Danjo, je hebt echt al een mooie buik! Dat belooft wat!
    Ik heb ook wel een buikje maar toch nog een beetje mini buikje!

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ja hij groeit echt heel hard mn baarmoeder komt ook al een tijd boven het schaambot uit dus het gaat wel snel allemaal.

Ik ben even druk aan het kijken waar ze het geslacht kunnen zien met 17/18 weken.
    heb nu 2 mailjes de deur uitgedaan ben benieuwd

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Maar heb kans dat als ik weer terug moet naar de gyn ivm cyste dat ik daar elke 2 weken nog een echo krijg dan gaan we het natuurlijk daar weten

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Vervelend een cyste............maar niet erg om elke twee wkn een echo te krijgen! Ik vind het heel fijn om vaak te mogen kijken.
    Ik weet niet hoe ze nu gaan kijken ivm mn eierstok maar ik hoop toch dat ze het extra in de gaten gaan houden ;)

8. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Danjo ik heb een hele stapel rompers met lange mouwen. Ik vind ze erg handig. Romper aan broekje er over aan en klaar. Je kan er ook een leuk t-shirt over heen doen. Of een jurkje met korte mouwen. Voor meiden dan he ;)

Korte mouwen en zonder mouwen rompers heb ik ook. Die zijn weer handig onder een truitje met lange mouwen. En voor in de zomer. Genoeg te combineren dus. Wat ik wel weet dat ik veel te veel voor Aylin had. Ze heeft de helft niet gedragen zo snel groeide ze er uit. De eerste maanden groeien ze als kool. Zonde om dus heel veel aan te schaffen.

9. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Danjo,

Ik heb zo ongeveer heel mn lichaam afgestruind met de angelsounds, maar kom niet verder dan mn eigen hartslag. Ach we wachten gewoon morgen even af!

Cindy, wat zielig voor je kat! Wij hebben er ook zo een rondlopen. Ook speciaal voer voor beide katten nu. Kost wat extra, maar ach. Het was sowieso al duur toen ie werd behandeld voor dat blaasgruis...pffff :confused: Ach je moet wat over hebben voor je beestje he :D

Sannie1982, ach, je hebt je mannetje toch zover gekregen dat ie het waarschijnlijk wel wil weten? Mooi, dan weet ik het namelijk ook ;)

Ik ga maar eens koken. Net grote administratie-opruiming gehad hier :D

10. Maia

Maia Niet meer actief

hallo,

@Josien: dat gaat snel zeg, 14 weken morgen.

@Cindy: hopelijk is je kater nu weer wat beter.

@sport: ik heb een jaar aan yoga gedaan maar daar ben ik even mee gestopt omdat ik het toch wel heel erg zwaar vond. Ik wil t.z.t. wel zwangerschapsyoga gaan doen denk ik en misschien zwemmen. Moet nog even kijken.

Nou van rustig dagje is weinig terecht gekomen. Na bezoek aan m'n schoongrootouders ;) zijn we de toeristische route (vanuit Castricum) naar huis gaan nemen... via Alkmaar en wat dorpjes daar in de buurt, verdwaald in Spaarnwoude :) enz.. dus we zijn net pas thuis en liggen nu uitgeteld op de bank. Vanavond weer vroeg naar bed want ik ben wel weer kapot.

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nou dan morgen ff afwachten vele horen het hartje ook pas veel later hoor dus niet druk maken.

Maia wat ik me afvroeg heb je nog wat gehoord van je solli?

Aylin dat vind ik nou dus ook haha

12. Maia

Maia Niet meer actief

Danjo, ik zou vrijdag of maandag wat horen, vrijdag niets gehoord dus ik zal maandag wel horen hoe of wat. Nog even in zenuwen zitten.

13. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    almere
    Wat is dat nou eigenlijk met die angelsound.
    Zo te lezen hebben veel mensen er 1.
    Maar waarom? Als je bij de verloskundige bent hoor je toch het hartje, en wat nou als er een dag is dat je het niet hoort, dan zit je elke x in de stress.

Ik zou er echt niet zelf achter willen komen dat het hartje niet meer klopt, ik hou het liever bij de verloskundige. Maar dit is mijn mening hoor iedereen moet het zelf weten.

Alleen soms vraag ik me af waar het heen gaat met de moderne techniek, straks heeft iedereen zn eigen echo apparaat thuis. Mn moeder heeft bij mij niet eens een echo gehad aleen bij mn broertje.

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Okee.. Leuke sporten allemaal! Zwemmen lijkt mij ook wel wat!
    En met yoga weet ik echt niet wat ik me ervan voor moet stellen!

Ben erg benieuwd maia of je de baan hebt of niet! Spanneenndd!

En Shaula, ik wist ook echt niet waar ik moest zoeken, en had ook een heel gebied gehad..
    En toen we de echo hadden gehad heeft mijn vriend goed gekeken waar ze nou precies het echo apparaat op plaatste, en daar heeft hij het daarna met de angelsounds meteen geprobeerd.. Meteen raak! MissChien toeval.. maar toch!
    Ik kan hem nu ook niet meer vinden.. eerst kon ik hem vinden links boven mn schaambot wat Danjo dus ook zei.. maar gisteren kon ik hem maar niet vinden.. De hele tijd niet.. TOtdat ik recht onder mijn navel en niet eens helemaal tegen het bot aan ging luisteren.. en toen hoorde ik hem gelukkig weer! Alleen behoorlijk onduidelijk net alsoftie veel dieper zat.. Geduld geduld en nog een geduld..
    Geen zOrgen maken iniedergeval! ;)

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Maia dus nog even spannend meid.

16. Is er een reden dat je naar de 16 weken uitkijkt?

17. Tamale

Tamale Niet meer actief

NOu gelukkig heeft daarom iedereen een eigen mening.. En als je niet tegen de stress van het even niet kunnen vinden kan.. Dan MOet je geen angelsound aan schaffen.. Je kan wel eens even ongerust worden als je het even niet kan vinden.. Maar iedere keer, ookal luister je 20 keer per dag, is het zoooo mooi om te horen.. Het is toch geweldig dat je in zo'n vroeg stadium al van je ongeboren kindje kan genieten! En nee veel mensen van vroegen hadden geen echo, mijn moeder ook alleen bij mij..
    Maar ik vind het hartstikke mooi dat het wel kan!

18. zusterrosa

zusterrosa Actief lid

20 aug 2008
    230
    0
    0
    almere
    tuurlijk is het mooi dat het kan. En geloof ook best dat het mooi is om te horen. Misschien denk ik er over een tijd anders over, maar voorlopig hoor ik het liever bij de verloskundige. Heb ik iets om naar uit te kijken.

19. JoySa

JoySa Lid

7 feb 2009
    16
    0
    0
    Wij hebben ook even overwogen om de AngelSounds te kopen, maar aangezien we hem niet konden vinden bij de kijkshop moesten we er noodgedwongen wel langer over na denken ;) En hebben we toch maar besloten om het niet te doen, en de centjes te gebruiken om 2 keer een 4d echo te laten maken ipv 1 keer, we laten er 1 met 16 weken maken en daarna rond de 25 weken weer :D Voor mij is zo'n angelsound waarschijnlijk ook niks, ik heb alleen maar stress als ik het hartje niet kan horen, en aangezien de verhalen ook gaan dat het niet zo goed is vind ik het al niet zo prettig meer.
    En idd, ik kijk ook echt uit naar mn verloskundige bezoekjes, ook omdat ze daar elk bezoek een echo maken + hartje luisteren :D

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Knuffel iedereen zegt de 12 weken ik weet niet beter van mn gyn dat de 16 weken de magische grens is. Daarom kijk ik uit naar de 16 weken
    En laten we eerlijk zijn je hebt pas zekerheid als je kind gezond en wel in je armen ligt.
    Maar we gaan van het goeie uit he

Deel Deze Pagina